menu

Overig / Algemeen / Twitter

zoeken in:
avatar van WeZet
Het zou enigzins fijn zijn als je dat zou onderbouwen horohoro. Neem geen voorbeeld aan sommige users hier

avatar van Maiky
http://twitter.com/polmuis

Ik was in eerste instantie ook sceptisch over Twitter, maar ik ben om. (Ik ben sowieso een inhaalslag aan het maken als het om het multimediaal platform dat internet heet komt). Dat mijn kennissen en familieleden "nu tosti's gaan eten" of "een kopje thee gaan drinken" boeit me niet, maar gelukkig heb ik mensen die wat interessanter zijn dan dat in mijn lijst.

Twitter is een geweldig fijn systeempje dat, mits ten volle in gebruik, erg handig kan zijn om te weten waar mensen mee bezig zijn. Zo las ik vandaag bijvoorbeeld dat een familielid een dagje mee ging lopen in een zorginstelling. Dat is fijn om te weten voor mij. Wat ook fijn om te weten zijn de gedachten van sommige mensen. Twitter zou je namelijk niet alleen voor "Wat ben jij aan het doen?" moeten gebruiken, maar ook voor "Wat ben jij nu aan het denken?". Bijvoorbeeld: "Lesjes van een uitzendbureau. Voor de homo sapiens is dat vanzelfsprekend maar voor primaten kan deze denkwijze een struikelblok zijn." Of: "Pas retro ook toe in de filmdustrie! Maak alles goedkoop, iconisch, wazig, jaren '90 en jaren '70." Of: "Paul McCartney. Schrijf kerstliedjes die je ook op een willekeurige zomerdag kan draaien."

Maar ook: ik Twitter updates voor mijn twee weblogs ("Recensie zus en zo toegevoegd!"), zodat mensen, mits geïnteresseerd, dat kunnen gaan lezen. Dan hoeven ze niet iedere keer naar mijn site (ik weet het, dan mis ik pageviews, maar... who cares?) en zien ze alle ontwikkelingen op een rijtje.

Als mensen vertellen wat ze doen, dan nog kan dat interessant zijn, mits de Tweets een beetje interessant geschreven zijn. ("Op veel plaatsen wordt het te warm voor een tweet, en te warm voor de laptop-processor. Ik ben dan benaderbaar in de tuin of analoog terras." van mijn neef bijvoorbeeld.) Dat is altijd beter dan "Zit op terras. Te warm om te computeren."

Naast mijn 'algemene' twitter heb ik ook een twitter-account voor En Toen Was Het Stil. Daar zet ik korte berichtjes met betrekking tot film, muziek en games op. Gewoon, gedachten die ik wil delen maar waar ik niet een hele weblogpost voor wil gebruiken. Het rijtje Tweets kun je in principe gewoon als een normale blog lezen, maar dan... anders.

Wat ik met al die bovenstaande voorbeelden wil zeggen, is dat Twitter veel meer kan zijn dan een droge opsomming van oninteressante dingen die mensen die je kent aan het doen zijn. Als je het goed en inventief gebruikt, kun je er nog wat van leren.

avatar van jellecomicgek72
Heb me Twitter pagina bijgewerkt en heb er een Half-Life 2 twitter van gemaakt.

http://twitter.com/RadioJelle72

avatar van wiehoe
Ik zit zelf niet op twitter. Alleen omdat ik verwacht dat ik toch niets interessants te vermelden heb waar mensen me voor moeten volgen. Ik gebruik twitter wel eens om bepaalde nieuws te volgen. Daar is het een geweldig medium voor.

Ik ben van plan Amsterdam Dakar te gaan rijden. Als ik dat ga doen, dan zal ik een twitter account aanmaken om toch wat updates te geven waar ik me dan bevind.

avatar van jirachi04
Tja , twitter. Raar gedoe en Dries Roelvink , David Hasselhof en Rowan Atkinson gingen me volgen zonder dat ik dat eerst bij hen deed . LOL

Pastichio Rocker
Jammer dat de blokkeerfunctie van Twitter niet werkt zoals op bv Facebook. Als ik iemand blokkeer dan wil ik dat diegene verdwijnt (zoals op FB) en dus niet opeens in mijn 'Similar to you' vakje opduikt. Daar zit ik niet op te wachten. Het is nl. al erg genoeg dat ik soms in mijn Timeline geconfronteerd word met replies van followers naar de geblokkeerde Tweeter.

avatar van jellecomicgek72
jirachi04 schreef:
Tja , twitter. Raar gedoe en Dries Roelvink , David Hasselhof en Rowan Atkinson gingen me volgen zonder dat ik dat eerst bij hen deed . LOL


Dope!

avatar van Rujar
Twitter mag wel eens wat doen aan de layout. Het is af en toe chaos

avatar van jellecomicgek72
Zit je ook op twitter Rujar?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.