menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
geplaatst:
Nomak, spoiler-tags kun je ook hier gebruiken, niet zo netjes voor mensen die misschien niks gespoilerd willen krijgen van de plot.

Nomak
geplaatst:
Bericht verwijderd...

geplaatst:
Oh. Morgen Havoc met Tom Hardy op Netflix. Wacht ik nou ook al een tijdje op. Het ziet er bijzonder brutaal en geweldadig uit met een prima choreography. Ik zou haast zeggen een ode aan Hong Kong action movies. En dat hoeft ook niet te verbazen als je weet dat regisseur Gareth Evans de persoon is die eveneens The Raid / The Raid 2: Redemption heeft gedaan. Die volgens mij toch nog steeds bij de meest genietbare films in dit genre zijn.

geplaatst:
Dat is snel. Wel een tof concept voor een film natuurlijk. Split Fiction Movie to Star Sydney Sweeney, Directed by Jon M. Chu

geplaatst:
Havoc met Tom Hardy en Timothy Olyphant net gezien. Heb je een craving naar een bijzonder harde aktiefilm in de stijl van jaren '90 en '00 Hong Kong aktiefilms of The Raid 1/2 zal je deze imo zeker niet misvallen. Gritty, gemeen en bloederig. Het duurt even qua opbouw voor het geweld losbarst maar dan gaan ook werkelijk alle remmen los. Nou zei mijn kameraad 'vind je niet dat dit ook gewoon heel erg John Wick was?' - maar nee - waar Wick haast een soort stijlvol ballet was met een hoop kunstjes, is Havoc een moshpit waar zoveel mogelijk mensen inspringen om toch maar de juiste persoon te raken. Niet voor iedereen. Maar imo vond ik het wel een heel erg ontspannende aktiefilm.

Nou proberen om of Sinners (liefst) of Thunderbolts (ja hoor) mee te pikken volgende week of erna.

geplaatst:
IH88_Trinity schreef:
Dat is snel. Wel een tof concept voor een film natuurlijk. Split Fiction Movie to Star Sydney Sweeney, Directed by Jon M. Chu

Kan, maar ik had liever gezien dat ze met It takes two als film waren begonnen.

geplaatst:
Mikey Madison slaat rol af in Star Wars film met lolbroek Gosling.

Wel stoere move maar ook wel jammer vind haar wel nice en heeft ook wel een bepaalde Star Wars uitstraling denk ik.

Wellicht bevatte het script te veel flauwe grappen naar haar smaak dat heb je toch al gauw met Gosling aan boord.

geplaatst:
...en met Disney aan het roer. Het kan nog een trapje erger maar ik betwijfel of ze Ryan Reynolds een mail sturen.

geplaatst:
Was trouwens in de war met Reynolds.

Gosling kan ik wel beter verdragen.

Dan kan het nog best wat worden zelfs.

geplaatst:
En zo staan er ineens zes afleveringen van Andor online.

Toch wel weer genieten met kwaliteit en machtige Star Wars architectuur treffend in beeld gebracht en spot-on te werking gesteld.

Thematisch nooit de Star Wars serie waar ik het meest naar uitkijk maar kwalitatief tot het sterkst behorend met serious vakmanschap zonder allerlei grollen on de side waar een man niet op zit te wachten of op voorhand behoefte aan had gehad.

geplaatst:
Vanavond Ash op Prime gekeken. Best een redelijke sci-fi thriller. Op een heel klein budget (Amper 500k $). Het script doet hier en daar geregeld denken aan soortgelijke films, maar neemt niet weg dat alles er visueel prima uitziet, en alles tot het het einde onderhoudend is. Had ik er niet van verwacht.

geplaatst:
Vandaag Sinners in de bios wezen kijken en verreweg mijn favoriete film van het jaar. Sfeer, soudtrack, de acteurs...alles klopte voor mij hieraan. Ook de lore die eraan vastzit. Absoluut eentje voor in de bios ivm de muziek. (Gaande van zompige blues tot folk tot een eclectische mix die op een gegeven moment een bruggetje slaat). En op het moment dat in de tweede helft de actie inkickt een stuk brutaler dan ik eigenlijk verwacht had.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Sinner schreef:
Vandaag Sinners in de bios wezen kijken

Gezien je nickname geen wonder dat je het zo vette film vond

...en las dat je ook weer mag tennissen! Wat n dag!

geplaatst:
Origineel bedacht : Marvel heeft de Thunderbolts* nu naar The New Avengers ombenoemd. Leuk trucje. Dus nu zijn er twee teams (zoals er altijd meerderen zijn).

geplaatst:
Licht geniale marketing!!

Net op Netflix de vorige Mission Impossible gekeken. Superieur entertainment. Dat staat vast. Scoor je hem echter op Letterboxd met een paar woorden ...
... dan word je scherm plots zwart. Licht het terug up met PROTOCOL BREACHED...nog wat termen in het groen om te switchen naar een timer die aftelt .... om dan weer onderbroken te worden met 'PROTOCOL REINSTATED. USER: HUNT.' En nog wat tekst en een reclaampje voor de upcoming film. Erg geinig.

geplaatst:
Thunderbolts vanmiddag. Nou eh...vermakelijk en wellicht bij de betere Marvel films na de eerste twee waves maar echt een hoogvlieger is het nog altijd niet. Ik denk dat de meeste mensen het wellicht wel ok zullen vinden maar als comic liefhebber is het best vervelend om te zien hoe een of andere kwabbelnoot een film bijeenschrijft die noch vlees, noch vis is. Het is niet 'echt' de Thunderbolts, het is niet echt The New Avengers (ja zo word het benoemd maar in een opstelling van....b-c karakters) en ook eh - The Sentry zijn verhaal (dat oorspronkelijk dus tijdens New Avengers / Civil War afspeelde) word hier dus maar karig mee neergezet.

Maar toch...best leuk. Beter dan de laatste Captain America Vs Red Hulk. Al was het maar omdat Florence Pugh best degelijk is als nieuwe Widow, en ook Sebastian Stan en Red Guardian weer hun opwachting maken.

Het is wel weer de eerste keer dat ik een idee krijg dat we weer iets van doelgerichte opbouw hebben naar een echte nieuwe fase in het Universum middels de end-credits scene. (eg Sam Wilson / Captain America is niet blij met een tweede Avengers Team en de Fantastic Four hun ruimteschip komt ook heel even in beeld. Dus al met al ben ik wel benieuwd waar het heengaat met de nieuwe Russo Avengers films e.d

Trouwens ik baal er wel wat van dat Blade volledig gecancelled is na al die jaren. Ik had Ali best wel zien zitten in de rol. Maar dan hoop ik dat ze toch een soort van vierde film maken met Snipes die losstaat van het hele Marvel gebeuren (ala The Wolverine of zo). Of hem bewaren voor een groot Vampire Event. Zoals recent gebeurt is (dat trouwens erg vermakelijk was moet ik zeggen. (ik bedoel dan de comics).

geplaatst:
C.L.E.A.N uit 2020. Staat op Prime en ik raad iedereen die nu eens wil zien hoe slecht een film kan zijn aan om hem te kijken. Croatisch wanproduct met Tom Sizemore en Costas Mandylor. (Niet te verwarren met Clean met Adrian Brody, die best degelijk is).

4 verslaafden gaan naar een afkickkliniek en dan...eh - tja. Denk ik niet dat er uberhaupt nog iemand enig idee had van wat voor film ze aan het maken waren. Het plot houd werkelijk nergens steek, de dialogen zijn werkelijk verscrikkelijk en de acteerprestaties zo bizar slecht dat je je afvraagt of ze het stoned aflezen van een autocue. Tel daarbij de voortdurende zware Omen-achtige Satanische koren die te pas en te onpas opduiken (ook als iemand letterlijk gewoon in een stoel zit) en je hebt een van de meest hilarisch slechte films die ik ooit gezien heb.

Kortom. We hebben vanavond genoten, en ik ben wellicht niet de enige die nog zit te grinniken. Dit kan zo in mijn 10 slechtste films ooit.

geplaatst:
No Man of God met Elijah Wood. Speelt hierin een van de eerste fbi profilers, Hagmaier, en de film belicht zijn relatie met Ted Bundy. Tapt zowat uit hetzelfde vaatje als Mindhunters. Dat helaas na 2 seizoenen op hiatus is gegaan. Psychologisch drama dus. Valt wel altijd op dat Elijah Wood een hele nette cariere heeft opgebouwd na Lord of the Rings en zo het 'Mr Frodo' stigma heeft weten te ontlopen. Vaak kiest hij toch voor wat aparte films ipv mainstream rollen.

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Fonzzz002 schreef:
"Until Dawn" krijgt een film.
Zeg maar gerust: Until Dawn in name only. Dit heeft helemaal niets met het spel te maken. Het verhaal klinkt verder wel geinig. Zou een geinige popcorn horrorflick kunnen worden.
(embed)

Gister gezien en het is zoals verwacht een geinige popcornflick die zich toevallig afspeelt in het Until Dawn universum, al zijn de connecties mager. De eerste 2/3e was leuke horror komedie-achtige onzin, met een origineel verhaal en komische gory deaths. Een soort Death By Daylight meets Groundhog Day, waar een groep mensen steeds een horrornacht opnieuw beleven en een paar uur moeten overleven om te ontsnappen.

Het einde was echter nogal verwarrend en creëerde meer vragen dan antwoorden (leek het verhaal van de game onnodig te willen vervormen). Until Dawn werkte juist goed als standalone verhaal waar niets aan toe te voegen valt, dus deze vreemde twist voelde als een onnodige poging om meer 'diepgang' te geven.

geplaatst:
Fonzzz002 schreef:
...een onnodige poging om meer 'diepgang' te geven.

Moet de film nog zien maar ik snap wel het probleem. Zoals bij zoveel comic / game of boek verfilmingen. Origineel is prima, dan heb je een paar van die semi-hollywood schrijvertjes die 'hun eigen draai eraan willen geven' en ja hoor...daar gaat het dan ook altijd mis. Vraag me af of ze achteraf bij de premiere zich dan ook zelf op de schouders kloppen en zeggen 'nou hehe...dat heb IK goed gedaan'.

geplaatst:
Te gek zeg.

Zieke Predator tekenfilm op Disney+.

geplaatst:
Confusie schreef:
Te gek zeg.

Zieke Predator tekenfilm op Disney+.

Ben ik erg benieuwd naar. Helaas is mijn Disney+ net weer afgelopen. Maar de trailer zag er bijzonder vet uit. Ik had zelfs geen idee dat het al uit was.

geplaatst:
Heb 'm dit weekend bekeken, was oké maar het deed me verder weinig.

Predator is een reeks die na de eerste met Arnold nooit meer vervolgen of spin offs had moeten hebben.

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
Predator is een reeks die na de eerste met Arnold nooit meer vervolgen of spin offs had moeten hebben.

Ik vond Predator 2 zelf erg vermakelijk. En ook Prey (de laatste) was voor mij gewoon degelijk, en leuk dat het eens in een ander tijdperk speelde. Maar letterlijk alles wat daartussen in kwam (ok...ik heb een zwak voor AVP. Althans de eerste. Dat hield nog een beetje steek) zal ik absoluut geen tweede keer meer zien.

Maar deze Predator Killer of Killers wil ik dus wel kijken. Misschien dat ik mijn HBO eraf gooi (kijk er zelden naar) en inwissel voor Disney+. Badlands (later dit jaar of 2026. Weet het niet zo uit het hoofd) ben ik dan weer wat skeptischer over. Het Design van de 'goede' Predator is eh...nou ja ik vind hem best lelijk. En ik weet niet of ik nou per se een film hoef te zien die zich afspeelt op hun homeworld tussen die jager en zijn clan waar hij is uitgeschopt.

Maar goed - een kans krijgt het wel. Daarvoor heb ik dat bios abo tenslotte. Is het niets doe ik wel een dutje.

geplaatst:
Mikey Madison Mad Majestic wat een knaller.

Die Oscar film zeker de moeite.
https://i.imgur.com/o4prd6K.jpeg

geplaatst:
https://i.imgur.com/FQ4GqB3.jpeg
Deze al gecheckt.

Dit is wel milky white divine delight met lasting effect.

Oogverblindend spierwit.

En dan heel die body die de kamer verlicht.

Kan je gerust noemen helemaal mijn ding.

geplaatst:
Wat zijn ze vrijwel allemaal negatief op MovieMeter over Anora trouwens.

Ik vond het uiteindelijk een prachtige ontroerende film gezien het in mijn ogen haast volmaakte soort van happy einde met de sympathieke Igor die in het begin nog iets van dreiging uitdraagt maar wat ze heel knap hebben weten op te bouwen naar een twist in zijn karakter en hoe ze dan tenslotte huilend in zijn armen eindigt was gewoon touching.

De chemie en turbulentie wisselwerking met haar narrige vuilbekkerij en zijn beheerstheid alom die zij uiteindelijk hadden vormen de kern van de film naar mijn idee.

Vond haar al lekker freaky in Scream maar hier zet ze zich wel definitief op de kaart als acteergigant en al die prijzen zijn wat mij betreft meer dan terecht een van de beste en meest memorabele films die ik in enige tijd heb gezien.

En ze is zeker ook veel en veel meer dan een lekker wijf trouwens.

Tis een goddelijk meisje.

Eentje om in de gaten te houden.

geplaatst:
https://i.imgur.com/fEC9zbv.jpeg
Tis mijn type of een daarvan en ken er trouwens ook wel die enigszins op haar lijken en nog steeds een existentiële crisis doormaken wegens het feit dat iemand als ik ooit interesse kon tonen omdat ze zichzelf waardeloos vinden terwijl ze net zo prachtig is of had kunnen zijn en zo zie je dus een beetje het verschil in denken van mensen iets wat je uiteindelijk helemaal zelf doet en in de hand hebt.

Is je zelfbeeld een product van wie jij bent of ben jij een product daarvan.

Daar zit ‘t ‘m in.

Mikey is queen.

https://i.imgur.com/L0319KX.jpeg

geplaatst:
Vanmiddag 28 Years Later wezen kijken. Nou vond 28 Days Later prima, 28 Weeks Later ook erg degelijk, dus de verwachtingen waren er best wel - en die werden ook volop waar gemaakt. Het hele quarantaine idee en de terugkeer naar een haast middeleeuwse samenleving was knap in beeld gebracht, de 'evolutie' van de Geinfecteerden bijwijlen erg interessant (het lag een beetje tussen het origineel en de comic-serie 'The Crossed' van Garth Ennis aan - waar overigens ook een film van zou uit moeten komen, wat ik echter wel durf te betwijfelen aangezien die serie bij de goorste comics en perversiteiten ten toon spreid die ik tot op heden heb gezien - en nou is Ennis toch al niet bang voor de randjes op te zoeken. Dus heel heel erg Adult maar ook wel goed) en de diverse chase sequences e.d bloedstollend. Maakte de rustige momenten des te beter (het was in feite een coming-of-age verhaal). Overigens had Ralph Fiennes een kleine rol, maar wel meteen de meest fascinerende. En komt er een vervolg op (het einde is semi open en ook een echt WTF moment. Denk aan Clockwork Orange op een 4 minuten durend Cannibal Corpse song en je hebt het idee ongeveer te pakken). Was aanvankelijk niet zo voor de hele snelle cuts die er te zien waren op het begin maar verder stoorde me niets. Uitstekend filmpje.

Weet niet of dit de juiste forum plek is…..maar

Volg deze dude nu de laatste weken en heb zijn settings toegepast. Echt een verbetering!!
Waar ik eerst zweerde bij HDTVtest, Rtings etc is dit mijn main geworden.

Let op enkel mbt LG toestellen!

[youtube]https://youtu.be/TuWNqn_yXRM?si=uyvGPWWjwipIFhxH[/youtube]

Bring her Back gekeken vanavond. Nou vond ik Talk to Me al een heel aardig horrorfilm, maar deze was - toch wel erg sterk. Vanaf het begin tot het eind een grote, miserabele modderpoel waar je je doorheen worsteld, geen luchtige momentjes en geen licht op het eind van de tunnel. Uitstekend in beeld gebracht en het kroop bijwijlen toch echt wel onder je huid. Die broertje Philippou gaan het nog ver schoppen als ze zo verdergaan. Twee films en beiden prima.

Oh en ik was eindelijk aan Stranger Things Season 4 begonnen verleden week. Had het na 3 seizoenen wel gehad maar...omdat het laatste seizoen eraan zit te komen dach ik 'vooruit dan'. En het hele Vecna gedoe bevalt me toch wel heel erg. Stranger Things is het beste Stephen King verhaal dat Stephen King nooit geschreven heeft.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.