Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart, 00:47 uur
Grovonion klopt inderdaad denk ik. Het verwachtingspatroon zal destijds veel te hoog zijn geweest.
Ik heb nu in de volledige prequel trilogie gezien en ik vond alle 3 de films echt heel erg geslaagd. Ik weet niet welke het best is, elke film heeft wel iets te bieden dat echt heel erg goed is. Elk gevecht met Yoda is geweldig, net zoals de special effects. Anakin vind ik ook een heel mooi personage, echt mooi om te zien hoe zo een villain ontstaat. Ik ga nog een echte Star Wars fan worden.
Nu snel de originele trilogie herzien en daarna de 3 sequels. Maar eerst Rogue One ertussen gooien, want die spreekt me ook wel aan. Die andere losse film "Solo" hoef ik voorlopig niet te zien. Dat Han Solo personage spreekt me niet echt aan, ook een aantal vervelende acteurs, en aan die Chewbacca ga ik me al genoeg ergeren als ik de originele trilogie ga herzien.
Ik heb nu in de volledige prequel trilogie gezien en ik vond alle 3 de films echt heel erg geslaagd. Ik weet niet welke het best is, elke film heeft wel iets te bieden dat echt heel erg goed is. Elk gevecht met Yoda is geweldig, net zoals de special effects. Anakin vind ik ook een heel mooi personage, echt mooi om te zien hoe zo een villain ontstaat. Ik ga nog een echte Star Wars fan worden.
Nu snel de originele trilogie herzien en daarna de 3 sequels. Maar eerst Rogue One ertussen gooien, want die spreekt me ook wel aan. Die andere losse film "Solo" hoef ik voorlopig niet te zien. Dat Han Solo personage spreekt me niet echt aan, ook een aantal vervelende acteurs, en aan die Chewbacca ga ik me al genoeg ergeren als ik de originele trilogie ga herzien.
0
geplaatst: 31 maart, 10:32 uur
Ligt het trouwens aan mij of is dit tot nu toe een enorm saai filmjaar? Er zijn echt nauwelijks grote titels om naar uit te kijken. Ik kom zelfs zo goed als niet in de bios tot nu toe.
0
geplaatst: 31 maart, 17:55 uur
Dat klopt, ik vind het ook een erg zwak filmjaar.
Zijn maar weinig films waar ik naar uitkijk. De laatste Mission Impossible, Avatar 3, Tron 3 en dan een nieuwe Karate Kid.
En dit zijn vreemd genoeg allemaal sequels.
Voor de rest zijn er dit jaar nog heel veel sequels waar ik persoonlijk geen interesse in heb, en dan nog een paar Marvel en DC films die ik ook niet hoef te zien.
Dat Marvel was leuk toen die echt grote superhelden aparte films kregen en er naar een climax werd toegewerkt, maar eerlijk, wie kijkt er nu uit naar iets als "Thunderbolts" of het zoveelste deel van een Captain America met een andere acteur als Captain America.
En DC was iets moois aan het bouwen, maar nu weer een nieuwe Superman. Nee bedankt, ben die reboots kotsbeu. Had gewoon verder gegaan met het verhaal van Henry Cavill als Superman en dit was dan iets waar ik wel naar zou uitkijken.
Zijn maar weinig films waar ik naar uitkijk. De laatste Mission Impossible, Avatar 3, Tron 3 en dan een nieuwe Karate Kid.
En dit zijn vreemd genoeg allemaal sequels.
Voor de rest zijn er dit jaar nog heel veel sequels waar ik persoonlijk geen interesse in heb, en dan nog een paar Marvel en DC films die ik ook niet hoef te zien.
Dat Marvel was leuk toen die echt grote superhelden aparte films kregen en er naar een climax werd toegewerkt, maar eerlijk, wie kijkt er nu uit naar iets als "Thunderbolts" of het zoveelste deel van een Captain America met een andere acteur als Captain America.
En DC was iets moois aan het bouwen, maar nu weer een nieuwe Superman. Nee bedankt, ben die reboots kotsbeu. Had gewoon verder gegaan met het verhaal van Henry Cavill als Superman en dit was dan iets waar ik wel naar zou uitkijken.
0
geplaatst: 31 maart, 21:28 uur
Er word bij Marvel weer naar een soortgelijke climax toegewerkt trouwens. Doomsday en het deel erna. Op zich wel benieuwd aangezien de mutanten nu deel van het universum worden. En de trailer van Fantastic Four zag er aardig uit.
Maar tot nog toe is het erg dun. Ik ben enkel (zelfs met abo) maar 2x in de bios geweest. Dit voor Companion en Nosferatu. Die ik overigens beiden erg goed vond. The Monkey en Electric State heb ik nog niet gezien.
Kijk verder wel uit naar bvb Ash (sci-fi) en Sinners.
Maar tot nog toe is het erg dun. Ik ben enkel (zelfs met abo) maar 2x in de bios geweest. Dit voor Companion en Nosferatu. Die ik overigens beiden erg goed vond. The Monkey en Electric State heb ik nog niet gezien.
Kijk verder wel uit naar bvb Ash (sci-fi) en Sinners.
0
geplaatst: 31 maart, 22:27 uur
Marvel is saai tegenwoordig. Ik kijk wel uit naar Superman van DC. Die trailer was echt goed.
M:I is wel de film waar ik echt op wacht ja. De nieuwe Jurassic World bezoek ik uit gewoonte ook. Qua horror wel benieuwd of Final Destination nog een beetje geinig kan zijn. Verder nog wel hoop dat Ballerina kan vermaken en dat 28 Years later misschien een onverwachte topper zal zijn.
Beetje karig voor het gehele voorjaar en de zomer van 2025.
M:I is wel de film waar ik echt op wacht ja. De nieuwe Jurassic World bezoek ik uit gewoonte ook. Qua horror wel benieuwd of Final Destination nog een beetje geinig kan zijn. Verder nog wel hoop dat Ballerina kan vermaken en dat 28 Years later misschien een onverwachte topper zal zijn.
Beetje karig voor het gehele voorjaar en de zomer van 2025.
0
geplaatst: 31 maart, 23:08 uur
Oh. Ik had overigens ook wel zin om Working Man met Statham te kijken toen ik langs de bios liep vanmiddag. Helaas draaide die alleen in 4D en dat werkt voor mij totaal niet. Maar dat zijn gewoon altijd vermakelijke aktiefilms, dus sla ik hem maar over tot hij of in een gewone zaal draait of op streaming staat. Of ik een goedkoop blu-raytje op de kop kan tikken of zo.
0
geplaatst: 2 april, 09:33 uur
A Working Man was niet slecht, een typisch Statham vehicle, maar wel een dat entertaint van begin tot einde.
Novocaine lijkt me ook wel fun, met die van The Boyz.
Novocaine lijkt me ook wel fun, met die van The Boyz.
0
geplaatst: 2 april, 10:59 uur
The Electric State was ook best entertainend. Maar in tegenstelling tot de graphic novel wel een heel stuk luchtiger. Eerder een leuke familiefilm dan het hele dystopisch gebeuren dat je daar voorgeschoteld krijgt.
0
geplaatst: 3 april, 01:34 uur
Overigens de eerste 2 afleveringen van Daredevil Born Again gekeken en de serie is verdorie best goed. Makkelijk het sterkste uit de Marvel stal in jaren. De eerste aflevering alleen al begint vrij heftig. Met daadwerkelijke consequenties.
Nou mag ik op zijn tijd wel wat Marvel kijken. Matig of niet. Maar als dit de toon zet voor de rest van de reeks. Prima. Blijkbaar krijgt ook Punisher een special of een serie. Nog meer prima.
Nou mag ik op zijn tijd wel wat Marvel kijken. Matig of niet. Maar als dit de toon zet voor de rest van de reeks. Prima. Blijkbaar krijgt ook Punisher een special of een serie. Nog meer prima.
0
geplaatst: 3 april, 05:22 uur
Nu ook de originele Star Wars trilogie gezien. En dat valt dan toch zwaar tegen als je net de prequel trilogie en Rogue One hebt gezien.
Ik heb bij Star Wars geen nostalgische gevoelens, maar ik zie hier echt geen geweldige films in. Ik krijg hier toch echt het gevoel dat nostalgie een grote rol speelt bij vele hoge beoordelingen. Objectief gezien is het toch moeilijk te verdedigen dat de originele trilogie hogere beoordelingen krijgt dan de prequels.
Luke is gewoon veel minder interessant dan Anakin. De gevechten zijn veel minder goed, net als de special effects (die laat ik normaal gezien niet doorwegen bij oudere films, maar hier speelt het wel een heel grote rol). Personages zoals een Han Solo boeien niet (daarom hoef ik die Solo ook niet te zien) en andere personages zoals een Chewbacca zijn rotvervelend en gaan gewoon op je zenuwen werken met zijn voortdurend irritant geluid. En dan die Ewoks, dit kan toch geen mens meer serieus nemen, ik kreeg er echt een gummibeertjes gevoel bij.
Dat gezegd zijnde kijk ik wel erg uit naar de sequels die hopelijk het niveau van de prequels benaderen.
Ik heb bij Star Wars geen nostalgische gevoelens, maar ik zie hier echt geen geweldige films in. Ik krijg hier toch echt het gevoel dat nostalgie een grote rol speelt bij vele hoge beoordelingen. Objectief gezien is het toch moeilijk te verdedigen dat de originele trilogie hogere beoordelingen krijgt dan de prequels.
Luke is gewoon veel minder interessant dan Anakin. De gevechten zijn veel minder goed, net als de special effects (die laat ik normaal gezien niet doorwegen bij oudere films, maar hier speelt het wel een heel grote rol). Personages zoals een Han Solo boeien niet (daarom hoef ik die Solo ook niet te zien) en andere personages zoals een Chewbacca zijn rotvervelend en gaan gewoon op je zenuwen werken met zijn voortdurend irritant geluid. En dan die Ewoks, dit kan toch geen mens meer serieus nemen, ik kreeg er echt een gummibeertjes gevoel bij.
Dat gezegd zijnde kijk ik wel erg uit naar de sequels die hopelijk het niveau van de prequels benaderen.
1
geplaatst: 3 april, 06:52 uur
Nomak schreef:
Brace yourself for a huge disappointment. Waar er nog een degelijk geschreven arc in de prequels zit, spat de stupiditeit van het scherm bij de sequels.
Overigens is Solo een erg aardige film. Eentje waar ik totaal 0.0 verwachtingen bij had, maar die wel het kopje klassieke Lucasfilm avonturenfilm prima wist in te vullen.
Maar...Ewoks zijn niet serieus te nemen maar jar jar Binks en de GunGans wel? Geef me toch maar die eerste dan.
0
geplaatst: 3 april, 15:04 uur
Nomak, wat Sinner zegt. Waar bij de originele en helemaal bij de prequels alles goed uitgedacht is voor de meerdere films. Is dat bij de sequels totaal niet het geval. Het lijkt nog eventjes positief bij nummertje 7, maar vanaf nummer 8 gaat het echt goed fout (zitten wel zeer strakke shots in die film trouwens, visueel is het wel mooi).
Lucas had bij de 6 films grotendeels een alleenrecht in beslissingen. Vooral bij de prequels waardoor hij zijn visie op het verhaal kon geven (waardoor een kritische blik wel eens gemist werd). Bij de sequels was er bij elke film een ander iemand die zijn visie mocht geven. En dat gebeurde zonder een overkoepelend verhaal en visie. Wat prachtig duidelijk wordt in de soundtrack van Williams. Want hij heeft daarin dus al rekening gehouden met allerlei verschillende mogelijkheden zodat hij makkelijk de themas kon veranderen gedurende de films om het passend te maken. (let op video heeft spoilers voor de sequels)
Dat de Prequels zo slecht beoordeeld worden (en veel mensen zich nu dus realiseren dat die lang niet zo slecht zijn) heeft alles te maken met nostalgie. Vanuit die nostalgie hadden mensen verwachtingen, terwijl de originele trilogie maar een mager verhaal heeft en weinig diepgang. Dingen die de prequels veel beter deden.
Nu kan ik beide trilogieën erg goed waarderen om hun eigen redenen. Maar de sequels zijn wel echt flinke stappen minder goed. Doch levert het prima tijdverdrijf op.
Lucas had bij de 6 films grotendeels een alleenrecht in beslissingen. Vooral bij de prequels waardoor hij zijn visie op het verhaal kon geven (waardoor een kritische blik wel eens gemist werd). Bij de sequels was er bij elke film een ander iemand die zijn visie mocht geven. En dat gebeurde zonder een overkoepelend verhaal en visie. Wat prachtig duidelijk wordt in de soundtrack van Williams. Want hij heeft daarin dus al rekening gehouden met allerlei verschillende mogelijkheden zodat hij makkelijk de themas kon veranderen gedurende de films om het passend te maken. (let op video heeft spoilers voor de sequels)
Dat de Prequels zo slecht beoordeeld worden (en veel mensen zich nu dus realiseren dat die lang niet zo slecht zijn) heeft alles te maken met nostalgie. Vanuit die nostalgie hadden mensen verwachtingen, terwijl de originele trilogie maar een mager verhaal heeft en weinig diepgang. Dingen die de prequels veel beter deden.
Nu kan ik beide trilogieën erg goed waarderen om hun eigen redenen. Maar de sequels zijn wel echt flinke stappen minder goed. Doch levert het prima tijdverdrijf op.
0
geplaatst: 5 april, 01:13 uur
legian nostalgie is inderdaad echt wel een factor die zwaar doorweegt bij vele fans.
Het enige wat ik echt wel stupide vind is dat die Rey zich zonder enige vorm van training staande kan houden tegen Kylo Ren en zelfs de overhand krijgt in het gevecht. En die Kylo Ren zou toch zo een beetje onverslaanbaar moeten zijn zoals een Darth Vader. Enkel de allerbeste Jedi zou een kans mogen maken tegen zo een personage. Dat vond ik wel zwak.
Sinner schreef:
Brace yourself for a huge disappointment. Waar er nog een degelijk geschreven arc in de prequels zit, spat de stupiditeit van het scherm bij de sequels.
Net The Force Awakens gezien en die vind ik nog heel goed. Fijne nieuwe personages en oude personages die terugkeren. Brace yourself for a huge disappointment. Waar er nog een degelijk geschreven arc in de prequels zit, spat de stupiditeit van het scherm bij de sequels.
Het enige wat ik echt wel stupide vind is dat die Rey zich zonder enige vorm van training staande kan houden tegen Kylo Ren en zelfs de overhand krijgt in het gevecht. En die Kylo Ren zou toch zo een beetje onverslaanbaar moeten zijn zoals een Darth Vader. Enkel de allerbeste Jedi zou een kans mogen maken tegen zo een personage. Dat vond ik wel zwak.
Sinner schreef:
Overigens is Solo een erg aardige film. Eentje waar ik totaal 0.0 verwachtingen bij had, maar die wel het kopje klassieke Lucasfilm avonturenfilm prima wist in te vullen.
Ik ergerde me in The Force Awakens niet echt aan het gebrul van Chewbacca en Han Solo komt hier echt goed tot zijn recht. Het raakte me zelfs toen hij dood ging, terwijl ik in de voorgaande films niet echt iets om Han Solo gaf. Die aparte film over hem ga ik dan misschien toch eens ooit kijken, al is Harrison Ford eigenlijk de enige die die rol zou mogen spelen. Overigens is Solo een erg aardige film. Eentje waar ik totaal 0.0 verwachtingen bij had, maar die wel het kopje klassieke Lucasfilm avonturenfilm prima wist in te vullen.
Sinner schreef:
Maar...Ewoks zijn niet serieus te nemen maar jar jar Binks en de GunGans wel? Geef me toch maar die eerste dan.
Ik heb eigenlijk helemaal geen probleem met Jar Jar Binks, is gewoon een beetje een sukkel die buiten zijn wil om in hachelijke situaties terecht komt, doet zich ook niet echt voor als een heldhaftige strijder.Maar...Ewoks zijn niet serieus te nemen maar jar jar Binks en de GunGans wel? Geef me toch maar die eerste dan.
2
geplaatst: 6 april, 22:35 uur
legian en Sinner jullie hebben gelijk. Ik heb nu de sequel trilogy gezien en die is echt zwak tegenover de prequel trilogy.
Ik ben nog steeds positief over deel 7. Maar achteraf bekeken voegen de nieuwe personages echt weinig toe, ze zijn gewoon niet iconisch genoeg en worden zelfs vervelend. Rey heeft als protagonist bijzonder weinig charisma en loopt voortdurend met zo een blik op haar gezicht alsof ze een dikke drol eruit probeert te persen. Ik geloof haar verhaal ook gewoon niet. Maakt niet uit dat ze familie is van .... , het gaat gewoon allemaal veel te makkelijk voor haar. Ook Kylo Ren valt tegen, gaat veel te weinig dreiging vanuit, vooral als je gaat vergelijken met een Darth Maul of Darth Vader.
Men heeft hier duidelijk ook op meer diversiteit gemikt. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar het valt wel op dat men bepaalde hokjes heeft aangevinkt.
Star Wars neemt het ook nooit zo nauw met de natuurwetten, maar hier maken ze het echt wel te bont. Op een gegeven moment staan ze daar dus gewoon in een open ruimteschip en het vacuum van het Heelal heeft totaal geen invloed op de personages. Ik kan veel hebben, maar op zo een moment verlies je me als kijker wel een beetje.
Mijn favoriete delen zijn de prequels en Rogue One, die films vond ik echt heel sterk.
Dat gezegd zijnde zou ik wel graag een film zien over Qui-Gon Jinn, toch wel een van de meest interessante personages die vrij weinig screentime heeft gehad.
Ik ben nog steeds positief over deel 7. Maar achteraf bekeken voegen de nieuwe personages echt weinig toe, ze zijn gewoon niet iconisch genoeg en worden zelfs vervelend. Rey heeft als protagonist bijzonder weinig charisma en loopt voortdurend met zo een blik op haar gezicht alsof ze een dikke drol eruit probeert te persen. Ik geloof haar verhaal ook gewoon niet. Maakt niet uit dat ze familie is van .... , het gaat gewoon allemaal veel te makkelijk voor haar. Ook Kylo Ren valt tegen, gaat veel te weinig dreiging vanuit, vooral als je gaat vergelijken met een Darth Maul of Darth Vader.
Men heeft hier duidelijk ook op meer diversiteit gemikt. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar het valt wel op dat men bepaalde hokjes heeft aangevinkt.
Star Wars neemt het ook nooit zo nauw met de natuurwetten, maar hier maken ze het echt wel te bont. Op een gegeven moment staan ze daar dus gewoon in een open ruimteschip en het vacuum van het Heelal heeft totaal geen invloed op de personages. Ik kan veel hebben, maar op zo een moment verlies je me als kijker wel een beetje.
Mijn favoriete delen zijn de prequels en Rogue One, die films vond ik echt heel sterk.
Dat gezegd zijnde zou ik wel graag een film zien over Qui-Gon Jinn, toch wel een van de meest interessante personages die vrij weinig screentime heeft gehad.
1
geplaatst: 6 april, 23:22 uur
Nomak schreef:
Ook Kylo Ren valt tegen, gaat veel te weinig dreiging vanuit, vooral als je gaat vergelijken met een Darth Maul of Darth Vader.
Ook Kylo Ren valt tegen, gaat veel te weinig dreiging vanuit, vooral als je gaat vergelijken met een Darth Maul of Darth Vader.
Kylo Ren is vreemd genoeg nog het personage waarvoor ik het meest sympathie kon opbrengen. Sowieso vind ik Adam Driver een prima acteur, maar ik heb de indruk dat hij als enige in de laatste trilogie een soort van arc heeft - 'hij wil toch zo graag lijken op zijn grootvader' en een 'echte' Sith zijn, maar heeft het gewoon niet in zich en vertoond dat ook heel erg vaak. Een potentieel gevaar, die echter nooit de volle 100% van zijn vermogens zal bereiken. (eg. zie zijn vaak erg komische woedeuitbarstingen). Het is enigszins het enige waar ik echt positief over ben.
Momenten als het Princess Leia Disney moment waar ze plots uit het vacuum komt teruggedreven. De 'plots' teruggekeerde Emperor (want tja...de vorige regisseur had zomaar even de main baddy al gewist. En ja...de bestorming van een Ruimteschip, van buitenuit, met een soort van paardachtige creaturen zijn vrij...eh...nou ja ik erger me aan relatief weinig maar dat waren dingen waar ik zelfs niet even een oogje voor kon dichtknijpen. (dat ging zelfs nog een stapje verder dan een Flash Gordon of John Carter from Mars - die naar hun genre sci-fi / avontuur best redelijk waren).
0
geplaatst: 6 april, 23:42 uur
Sinner klopt helemaal wat je zegt. Kylo Ren maakte meteen indruk op mij bij zijn eerste scène. Maar komaan eh, in de eerste film moet hij zelfs het onderspit delven tegen een meisje dat nog niet eens fatsoenlijk was getraind. Toen verdween voor mij de volledige dreiging van dat personage, jammer want Adam Driver is inderdaad een prima acteur. Datzelfde kan niet gezegd worden van de actrice die Rey speelt, die vond ik echt zwak. En dan zijn er nog mensen die durven klagen over Hayden Christensen als Anakin, die speelde zijn rol toch wel veel overtuigender vind ik.
Dat moment met Leia was echt tenenkrommend slecht. Dat personage heb ik ook nooit iets aan gevonden. Verder ook eens met alle minpuntjes die je opnoemt. Het slaat vaak gewoon nergens op.
Het positieve wat ik hieruit mee neem is de rol van Harrison Ford die toch wel altijd indruk maakt als acteur en eigenlijk ook wel Chewbacca die ik hier veel leuker vond dan in de originele trilogie. Ooh ja, voor ik het vergeet die nieuwe robot BB-8 vond ik ook geweldig, komt net als R2-D2 hoog in mijn lijstje favoriete filmrobots te staan.
Dat moment met Leia was echt tenenkrommend slecht. Dat personage heb ik ook nooit iets aan gevonden. Verder ook eens met alle minpuntjes die je opnoemt. Het slaat vaak gewoon nergens op.
Het positieve wat ik hieruit mee neem is de rol van Harrison Ford die toch wel altijd indruk maakt als acteur en eigenlijk ook wel Chewbacca die ik hier veel leuker vond dan in de originele trilogie. Ooh ja, voor ik het vergeet die nieuwe robot BB-8 vond ik ook geweldig, komt net als R2-D2 hoog in mijn lijstje favoriete filmrobots te staan.
1
geplaatst: 7 april, 08:50 uur
Nomak schreef:
legian en Sinner jullie hebben gelijk. Ik heb nu de sequel trilogy gezien en die is echt zwak tegenover de prequel trilogy.
Ik ben nog steeds positief over deel 7.
Ik ben nog steeds positief over deel 7.
Die is ook wel het beste van de nieuwe films. Na Roque One danwel.
Het is vooral jammer dat ze nooit iets hebben kunnen maken van die opzet. Maar goed, Disney bewijst met de series ook totaal geen inzicht te hebben wat ze met Star Wars moeten. Van mij mag het gewoon een snelle dood sterven.
Lucas had gewoon aan het roer moeten staan van de laatste drie films.
0
geplaatst: 7 april, 19:21 uur
legian schreef:
Het is vooral jammer dat ze nooit iets hebben kunnen maken van die opzet. Maar goed, Disney bewijst met de series ook totaal geen inzicht te hebben wat ze met Star Wars moeten.
Van mij hadden ze na Rogue One eigenlijk gewoon de originele trilogie mogen remaken. Ben zelf geen fan van de meeste remakes, maar hier past het eigenlijk wel. Als je in chronologische volgorde kijkt heb je nieuwe films met flitsende lightsaber gevechten, en dan ga je naar de oude trilogie kijken waar die gevechten eerlijk gezegd vrij zwak zijn.Het is vooral jammer dat ze nooit iets hebben kunnen maken van die opzet. Maar goed, Disney bewijst met de series ook totaal geen inzicht te hebben wat ze met Star Wars moeten.
0
geplaatst: 7 april, 20:27 uur
Nomak schreef:
Als je in chronologische volgorde kijkt heb je nieuwe films met flitsende lightsaber gevechten, en dan ga je naar de oude trilogie kijken waar die gevechten eerlijk gezegd vrij zwak zijn.
Als je in chronologische volgorde kijkt heb je nieuwe films met flitsende lightsaber gevechten, en dan ga je naar de oude trilogie kijken waar die gevechten eerlijk gezegd vrij zwak zijn.
Eerder in een andere stijl. Maar tenslotte...iedere Jedi (of haast iedere Jedi) of op leeftijd. Het materiaal waar gebruik van word gemaakt is vaak verouderd en vooroorlogs. Ik vind het eigenlijk prima passen op zich. Xx aantal jaren na Return of the Jedi zijn er dan weer nieuwe Force users die het vak aangeleerd kregen. Maar het is glorietijd / Verval / heropstanding in die orde. Rey is dan wel weer een unicum aangezien die dingen kan en weet die nog nooit niemand gezien heeft.
0
geplaatst: 8 april, 08:58 uur
Nomak ik kijk ze dan ook bijna altijd in volgorde van release. Dan komt de grote twist ook niet van mijlen ver aankomen zeg maar. En dan voorkom je de grote stap terug in VFX.
Komt misschien ook omdat ik ze zo heb leren kennen, maar raad het bij nieuwe kijkers ook wel aan om ze in volgorde van release te kijken.
Komt misschien ook omdat ik ze zo heb leren kennen, maar raad het bij nieuwe kijkers ook wel aan om ze in volgorde van release te kijken.
1
geplaatst: 9 april, 21:48 uur
Warfare, de nieuwste van Alex Garland, en ook meteen zijn beste. Ik had geen idee waar ik me aan kon verwachten, maar dit is waarschijnlijk de hardste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien, ultra realistisch ook.
De laatste keer dat ik een film 5 sterren heb gegeven na de eerste kijkbeurt was in 2009 bij Ikiru, 16 jaar geleden alweer. Deze keer gooi ik er ook gewoon meteen de volle 5 tegenaan, anders lieg ik gewoon tegen mezelf. Warfare is gewoon zo intens, perfect gemaakt. Ik zat echt nog de volledige aftiteling gewoon stil naar het scherm te staren.
Ga dit vooral in de bioscoop kijken.
De laatste keer dat ik een film 5 sterren heb gegeven na de eerste kijkbeurt was in 2009 bij Ikiru, 16 jaar geleden alweer. Deze keer gooi ik er ook gewoon meteen de volle 5 tegenaan, anders lieg ik gewoon tegen mezelf. Warfare is gewoon zo intens, perfect gemaakt. Ik zat echt nog de volledige aftiteling gewoon stil naar het scherm te staren.
Ga dit vooral in de bioscoop kijken.
0
geplaatst: 13 april, 16:46 uur
Overigens erg leuk gedaan in het nieuwe Black Mirror seizoen...er is een specifieke aflevering die min of meer rond een vorm van gamen draait in de jaren '90, met eveneens een terugkerend karakter. Maar wat er zo speciaal aan is? Die game is ook echt uitgewerkt tot een redelijk aardig mobile appje dat ook echt werkt op je telefoon en dus zo min of meer verweven is met de episode.
Ik heb alles maar in spoilers gezet. Maar het is best een grappig concept.
Ik heb alles maar in spoilers gezet. Maar het is best een grappig concept.
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 04:24 uur
Nieuw seizoen van Black Mirror had wel een paar sterke afleveringen, vooral Common People vond ik heel erg goed en staat nu in mijn top 5. Plaything en Bete Noire ook beiden goed genoeg voor mijn top 8.
De andere afleveringen waren middelmaat, maar geen enkele was dus slecht.
De andere afleveringen waren middelmaat, maar geen enkele was dus slecht.
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 23:54 uur
Black Mirror vandaag ook afgekeken. Beviel eigenlijk zoals altijd. Plaything vond ik inderdaad ook erg leuk. (daar ging bovenstaand bericht over, en de echte App die er ook voor is - aardig idee). Verder vond ik Eulogy heel mooi qua idee en sterk betreft verhaal en acteerwerk. En Bete Noire idd.
Op naar het nieuwe seizoen van Love, Death+Robots I guess. Komt ook nog dit jaar.
Op naar het nieuwe seizoen van Love, Death+Robots I guess. Komt ook nog dit jaar.
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 09:16 uur
Black Mirror is fantastisch ja. Ik ben nu halverwege het nieuwe seizoen. Aflevering 1 was echt heel goed geschreven met de commerciële partij in iemands hoofd, aflevering 2 was goed met de vrouw op haar werk maar aflevering 3 was echt te langdradig en geregeld saai met die vrouw in de klassieke film.
Maar BM is vooral een serie waar je echt over na gaan denken, want wat zij verwerken in verhalen is geregeld ook al echt gebeurd. Of kan zeker wel gebeuren.
Maar BM is vooral een serie waar je echt over na gaan denken, want wat zij verwerken in verhalen is geregeld ook al echt gebeurd. Of kan zeker wel gebeuren.
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 11:14 uur
Eerder zelfs. 15 mei. Dat is dus al binnen een paar weken weer.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 13:04 uur
Common People was in ieder geval weer op en top Black Mirror zoals we dat kennen en waarderen inderdaad.
* denotes required fields.