menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
Het begin van het tweede seizoen van Severance is ook erg sterk! Ik vind het mooi hoe ze in deze mystery/thriller/suspense serie wel geheimzinnig kunnen doe met het verhaal en toch telkens weer ergens een sluier doen oplichten. De karakters in deze serie stellen eindelijk eens de logische vragen aan elkaar en zien wat er voor de hand ligt, zaken die in andere shows van dit soort gewoon genegeerd worden alsof alles zo maar te accepteren valt (Lost of ook Leftovers etc.).

Net als Sinner heb ik gisteren de eerste twee afleveringen van American Primeval gezien om vandaag dan de resterende 4 delen te zien. Echt wel een heel erg sterke miniserie met bruut geweld en een haast onherkenbare Taylor Kitsch in de rol van zijn leven. Ben ook blij dat we niet hoeven te wachten op een tweede seizoen want het verhaal is echt wel afgerond.

Fonzzz002 (crew)
"Until Dawn" krijgt een film.
Zeg maar gerust: Until Dawn in name only. Dit heeft helemaal niets met het spel te maken. Het verhaal klinkt verder wel geinig. Zou een geinige popcorn horrorflick kunnen worden.

Fonzzz002 schreef:
"Until Dawn" krijgt een film.
Zeg maar gerust: Until Dawn in name only. Dit heeft helemaal niets met het spel te maken.

Inderdaad. Zag het een tijd terug ook al in nieuwsberichten. Kan best leuk tijdverdrijf worden, maar ook hier - waarom koop je in godsnaam de rechten op een spel om dan iets uit te brengen dat amper nog iets ermee te maken heeft? En het is nou ook weer niet zo dat Until Dawn (het spel) een zodanige klassieker is dat er miljoenen mensen op zitten te wachten.

Maar kijken doe ik het als fan van het genre obviously wel.

Companion in de bios wezen kijken vandaag. Toch een erg geslaagde Komische 'horrorfilm', waar ik voor de verandering best mee heb mee zitten lachen. En er zaten best wel een paar leuke twists & turns in. Heart Eyes daarentegen faalde daarentegen in min of meer hetzelfde genre maar was dan weer leuk voor de liefhebber van gore en de cast. (Maar een stuk minder qua kwaliteit).

Overigens was er ook een uitstekende trailer te zien voor een nieuwe film met Michael B Jordan. Sinners. Het lijkt op een jaren '50 gangsterepos maar dan met iets bovennatuurlijks? Het flitste allemaal vrij snel voorbij en ik heb liever niet de spoilers, maar het zag er wel erg cool uit.

Waarschuwing echter - wil je blind de film ingaan is dat imo nog altijd het leukst. De meest films worden tegenwoordig grondig verneukt door trailers. Hoewel het hier wel meeviel. Ik meen een idee te hebben wat de clue is maar ik kan er grondig langszitten.

Sinners Trailer 2

Infinity Pool van Cronenberg junior toch een behoorlijke verrassing gebleken bij mij.

Hangt wel een lekker leip sfeertje overheen en de symboliek kon mij zeker smaken.

'Oh oh, Michelle Trachtenberg is dood! Wat erg!'
'Ja nou Gene Hackman is ook gestorven...hoor ik julie toch ook niet over'

3 20+ jarige gezichtjes bekeken me van achter en voor de bar onschuldig aan met een blik 'Wie the fuck is dat nou weer?'. En opperden het ook. 'Ja, waar moeten we die dan van kennen?'.

Squall Lionheart (moderator)
Buffy's nichtje belangrijker dan OG Luthor . Tsk, tsk... Die jeugd van tegenwoordig ook!

Michelle wel veel te jong, Gene had a good run.

Squall Lionheart schreef:
Buffy's nichtje belangrijker dan OG Luthor . Tsk, tsk... Die jeugd van tegenwoordig ook!

Michelle wel veel te jong, Gene had a good run.
behalve als die zijn vrouw en hond met zich heeft meegesleurd in de dood. Maar laten we niet van het ergste uitgaan...

Squall Lionheart (moderator)
Why da dog, tho?

Sinner schreef:
'Oh oh, Michelle Trachtenberg is dood! Wat erg!'
'Ja nou Gene Hackman is ook gestorven...hoor ik julie toch ook niet over'

3 20+ jarige gezichtjes bekeken me van achter en voor de bar onschuldig aan met een blik 'Wie the fuck is dat nou weer?'. En opperden het ook. 'Ja, waar moeten we die dan van kennen?'.

Dit is op zich logisch. Jij kent acteurs die in 1930 groot waren ook niet erg vermoed ik. Je bent een product van je generatie en als je wat bredere interesse hebt in film dan ken je Hackman inderdaad wel maar ik denk dat ik genoeg mensen ken die nooit van die man gehoord zullen hebben.

Ik vind de dood van Michelle Trachtenberg denk ik wel erger. Die was 40, wat een stomme leeftijd om te moeten sterven. Lijkt als gevolg van medische issues rondom haar lever. Hackman is 95, dan is het nog jammer maar dan zit het eraan te komen.

Manny Calavera schreef:
Dit is op zich logisch. Jij kent acteurs die in 1930 groot waren ook niet erg vermoed ik. Je bent een product van je generatie en als je wat bredere interesse hebt in film dan ken je Hackman inderdaad wel maar ik denk dat ik genoeg mensen ken die nooit van die man gehoord zullen hebben.

Ik vind de dood van Michelle Trachtenberg denk ik wel erger. Die was 40, wat een stomme leeftijd om te moeten sterven. Lijkt als gevolg van medische issues rondom haar lever. Hackman is 95, dan is het nog jammer maar dan zit het eraan te komen.

Grappig. Het moet dan toch al erg tegenzitten als je namen als Lon Chaney, Audrey Hepburn, Eroll Flynn, Cary Grant, Boris Karloff, Humphrey of Bogard, Shirley Temple of Anthony Quinn niet kent. Of er een belletje gaat rinkelen ergens in je hoofd. Die hebben Hollywood zowat gemaakt.

Naar Michelle Trachtenberg? Ja. Jammer. Maar daar weet in 10 jaar niemand meer van wie het was. Want waar kent nu iemand haar van op haar 39ste. Buffy. Letterlijk het enige noemenswaardige dat ze ooit op 40 jaar gedaan heeft. En blijkbaar Gossip Girl.

En tja...stomme leeftijd om te sterven. 'Issues met haar lever'. 'In hollywood'. Het is maar een gokje natuurlijk maar...meestal zie je ver van te voor ook wel dat het er dan zit aan te komen.

Ben het er gewoon niet mee eens. Denk dat je niet beseft dat een hele generatie echt dol was op Buffy en Eurotrip. Ze was geen wereldactrice maar dat maakt niet uit voor dit verhaal.

En jij volgt films, ik ook. Maar genoeg mensen die geen idee hebben wie Shirley Tempe of Audrey Hepburn was.

Dat mag. En Buffy kan ik inkomen. Maar uiteindelijk is ze maar een miniem stipje in filmland geweest. 10 of 20 jaar en niemand kent haar nog. En ik denk ook niet dat er nog bizar veel inzat bij haar. Hackman is toch iemand die dik in zij 70ste sterke films maakte (Enemy of The State, Absolute Power, Unforgiven).

Of ik er nou echt veel om 'geef'. Nou nee. Maar dat heb ik zelden bij bekendheden. Hackman was eind 90. Trachtenberg had wat mij betreft weinig talent. Mensen sterven. Het is alleen bizar imo dat er best weinig van Hackman zijn bekendheid overgebleven is bij velen. Ondanks een indrukwekkend oeuvre.

Meer is het niet.

Diverse. Maar eentje die ik nog niet gezien had en me opviel in positieve zin was Abruptio. Een poppenfilm voor volwassenen inclusief een mysterie, gore, conspiracy en een onderliggend psychologische draad. Moet je wel tot het einde kijken. Heel, heel erg 'uncanny valley' allemaal. En niet alleen vanwege hoe de figuren er uit zien. Maar wel knap om even over na te denken achteraf van welk stukje waar nou precies in past.

Heel vet.

Helemaal iets voor mij.

Confusie schreef:
Helemaal iets voor mij.

Dit is mij nou weer iets 'te standaard 2020' - je had er zo Insidious of The Conjuring kunnen opplakken en niemand had het gemerkt. Niet dat het per se slecht is (of althans niet zo slecht is als de laatste delen en spin-offs van die series), maar alleen bij het kijken van de trailer heb ik al het idee waar het eindigt.

Wat niet wil zeggen dat ik wellicht in de bios zit als hij draait. Of hem stream.

Vind het ding met de zwart gesluierde vrouw op klaarlichte dag wel iets hebben en in deze tweede trailer komen dingen naar voren die het voor mij wel iets eigenzinnigs geven.

Link met de genoemde films zie ik dan ook niet afgezien van dat de dame wellicht iets wegheeft van The Bride wat voor mij alleen maar een pluspunt is.

Neemt niet weg dat het geheel alsnog als een kaartenhuis kan gaan instorten tijdens het kijken en die kans zeker met horror altijd zeer aanwezig is.

Hoe dan ook zeer benieuwd en ga zeker even kijken zodra de kans hiertoe zich aandient.

Confusie schreef:
Link met de genoemde films zie ik dan ook niet....

Ik had het over de stijl van trailers. Niet per se een link met de inhoud van de films. Als ze begonnen met 'This Summer...' en eindigden met 'The Conjuring 4' had ik het ook geloofd. Voorspelbaar en wat saai. Niet dat de film per se slecht is dus.

Ik bedoel...bekijk de trailer van bvb Insidious 2 (toevallig in dezelfde lijst) en deze. Alleen was het 10-15 jaar terug nog enigszins vernieuwend.

Insidious 2 trailer

That's all.

Hoewel ik niet al the lang terug een trailer zag van The Rule of Jenny Pen die me best aardig leek. Niet al te veel weg gaf. Maar vooral omdat Lithgow en Rush erin zitte.

Maar tbh houd ik me liever weg van trailers tegenwoordig. Te veel gespoil.

Voor wie het nog niet gezien had...tot eind maart kan je 4 maanden Disney+ nemen voor 1.99€ per maand. Handig voor de zooi die je eventueel gemist hebt te kijjen. Zeker nu met de nieuwe Daredevil serie die toch als vanouds vrij sterk moet zijn.

Doodsoorzaak van Gene Hackman en vrouw is nu ook bekend. Heel erg treurig verhaal. Vrouw was ziek, was al zowat een week dood. Gene Hackman met hartproblemen en alzheimer gestorven aan hartfalen. De man besefte door zijn dementie misschien niet eens dat zijn vrouw daar dood lag en was niet in staat om zelf zijn medicatie te nemen.

Dan kunnen we wel zeggen 95 jaar is een mooie leeftijd. Maar ik vind het enorm triest om op deze manier te overlijden. Bizar ook dat een groot acteur en oscarwinnaar als hem blijkbaar zo afgesloten leefde van de buitenwereld dat dit onopgemerkt bleef bij familie en vrienden.

Weet je wat ik gek vind? Dat zo'n grote ster weken geen bezoek heeft gehad en dat ook de kinderen geen onrust hebben geroken. Wat jij dus ook al zegt ja. Heel gek.

En 95 is een mooie leeftijd, maar zijn vrouw was dertig jaar jonger.

Zo gek vind ik dat nou ook weer niet. Genoeg mensen die zich op een gegeven mensen wat terugtrekken uit de maatschappij. Zeker als je geld hebt en je kan je ergens een villa kopen die niet meteen op 20 minuten van de stad ligt bijwijzen van spreken om de aandacht te ontlopen (zeker als ex-celebrity). En op 95 zullen de meeste van je vrienden je al lang voorgegaan zijn. Misschien zelfs je kinderen. (hoewel hij die wel nog had maar misschien aan de andere kant van het land woonden en maar 1x om de zoveel weken belden?).

Dat vind ik veel minder bizar dan dat ze flatje nr 23B of in het huis naast je een 40+ iemand vinden die ook al een maand dood ligt en waar nooit niemand iets van gemerkt heeft. Ook al lopen er dagelijks mensen om en rond je huis. Dan heb ik zoiets van 'moet toch wel iemand opvallen dat Theo al 5 niet meer gezien is'.

maar iemand met genoeg geld kan toch makkelijk voor een huishoudhulp zorgen, in hun situatie toch wel het minste.

Ik vind het wel gek, zeker omdat zijn vrouw nog gewoon een jonge zestiger was en je zou denken dat die wat meer in het leven nog staat. Familie, eigen kinderen, buren, celebs uit Hollywood, werk (zij was nog jong dus). Niemand die wekenlang contact met hen zocht?

Je hoort het vaker in de normale wereld ja, maar ik blijf dat toch gek vinden.

geplaatst:
Black Mirror season 7 unveils a trailer, pics and a premiere date

Hier kan ik dus alleen maar blij mee zijn. Nog maar een klein maandje en het volgende seizoen is er. Nou zijn het dan maar 6 afleveringen maar toch...

Nosferatu toch wel heerlijke film wat mij betreft sowieso al best fan van Eggers na The VVitch en met deze film levert ie ook weer een krachtige piece oud verhaal maar nog altijd zeer real en actueel in mijn boek.

Dus ik heb genoten ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:47 uur

geplaatst: vandaag om 13:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.