Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2024, 22:28 uur
Manny Calavera schreef:
Ik vind dus Secret Level echt tegenvallen. Saai en ik had ook wat meer herkenbare franchises willen zien.
Love, Death and Robots vind ik echt een paar niveautje beter in creativiteit en ook spektakel.
Ik vind dus Secret Level echt tegenvallen. Saai en ik had ook wat meer herkenbare franchises willen zien.
Love, Death and Robots vind ik echt een paar niveautje beter in creativiteit en ook spektakel.
Ik vind het lekker snel. Even vlug 10-15 minuten tussendoor. Hoe bedoel je dan 'saai'? (Qua lengte of idee of whatever?). Het lijkt bijna erop alsof de serie bedoeld is om mensen happig te maken op de games - niet om diepgravend te zijn.
En dat niet iedere aflevering herkenbaar is sure. Maar dit is ook maar een eerste seizoen.
En tbh..ik denk niet dat je herkenbaarder kan zijn dan een Dungeons & Dragons, Warhammer, Spelunky, Megaman of Pacman. Ook Sifu, Armored Core, Outer Worlds, Unreal etc vielen meteen op. (Zit er dus wel door. Heb hem maar gebinged na het eten. De 10-20 min max per aflevering was het einde van de wereld niet). Het enige waar ik echt geen flauw idee van had was Crossfire en Concord. Exodus Odyssey en Honour and Kings. Maar dat zijn dan ook de enige vier van de games die ik nog nooit gespeeld heb zelf.
Ik hoop dat er volgend jaar weer een seizoen is. Wel met volledig andere franchises. En liefst eerst Love, Death and Robots.
1
geplaatst: 22 december 2024, 00:04 uur
Gewoon saai als in dat de verhalen en ook de stijl me niet wisten te pakken.
Verder vind ik het rijtje dat je noemt nou niet echt zeer herkenbare gametitels. Een paar, maar een hoop niet.
Ik ben overigens pas halverwege, dus moet er nog een stel bekijken.
Verder vind ik het rijtje dat je noemt nou niet echt zeer herkenbare gametitels. Een paar, maar een hoop niet.
Ik ben overigens pas halverwege, dus moet er nog een stel bekijken.
1
geplaatst: 22 december 2024, 00:22 uur
Ik vond de stijl net erg knap. De Sifu aflevering? Super. Die van Warhammer? Heerlijk. (Ik kan niet wachten tot Cavill zijn projecten verschijnen).
Nou...het hoeven ook niet ZEER herkenbare titels te zijn. Alles Sonic, Mario en Pacman zou wat makkelijk en simpel zijn. Ik vind de mix tussen heel herkenbaar en best herkenbaar leuk. De meeste ietofwat gamer weet toch echt wel hoe een Space Marine uitziet, heeft wel eens Outer Worlds zien voorbijvliegen of herkent de mechs van Armored Core. Of kan althans ergens de link in zijn achterhoofd wel leggen als in 'het komt me vaag bekend voor'. Althans dat denk ik dan.
Maar ik kan me inbeelden dat niet iedereen het even goed vind.
Ik ben in ieder geval al benieuwd naar een tweede reeks. Dark Souls? Victor Vran? Darkest Dungeon? Metroid? R-Type? Golden Axe? Spyro? Blood? Duke Nukem? Shinobi? Xenoblade Chroicles? Secret of Mana? Prince of Persia? Ja hoor. Laat maar komen. Het kan lekker alle kanten uit op deze manier.
Nou...het hoeven ook niet ZEER herkenbare titels te zijn. Alles Sonic, Mario en Pacman zou wat makkelijk en simpel zijn. Ik vind de mix tussen heel herkenbaar en best herkenbaar leuk. De meeste ietofwat gamer weet toch echt wel hoe een Space Marine uitziet, heeft wel eens Outer Worlds zien voorbijvliegen of herkent de mechs van Armored Core. Of kan althans ergens de link in zijn achterhoofd wel leggen als in 'het komt me vaag bekend voor'. Althans dat denk ik dan.
Maar ik kan me inbeelden dat niet iedereen het even goed vind.
Ik ben in ieder geval al benieuwd naar een tweede reeks. Dark Souls? Victor Vran? Darkest Dungeon? Metroid? R-Type? Golden Axe? Spyro? Blood? Duke Nukem? Shinobi? Xenoblade Chroicles? Secret of Mana? Prince of Persia? Ja hoor. Laat maar komen. Het kan lekker alle kanten uit op deze manier.
1
geplaatst: 22 december 2024, 11:19 uur
Natuurlijk zaten er ook wel goede afleveringen en designs in, maar te vaak had ik (als iemand die echt al lang gamed) het idee van waar zit ik naar te kijken. Ik voelde het niet.
Je hoeft niet perse overduidelijke reeksen als Mario erin te stoppen, maar het was me nu wel echt te niche. Armored Core is nou niet iets wat vrij bekend is bij de massa, zelfs niet bij gamers.
De titels die jij noemt voor een s2 spreken me al meer aan ja. Ik vul nog aan met bv Doom, Half-Life, Age of Empires, Streets of Rage en zo zijn er nog wel tig te bedenken die een boeiend universum hebben om herkenbare afleveringen mee te maken. Het is me ook niet duidelijk waar ze nou helemaal op mikken. Retro? Alles?
Je hoeft niet perse overduidelijke reeksen als Mario erin te stoppen, maar het was me nu wel echt te niche. Armored Core is nou niet iets wat vrij bekend is bij de massa, zelfs niet bij gamers.
De titels die jij noemt voor een s2 spreken me al meer aan ja. Ik vul nog aan met bv Doom, Half-Life, Age of Empires, Streets of Rage en zo zijn er nog wel tig te bedenken die een boeiend universum hebben om herkenbare afleveringen mee te maken. Het is me ook niet duidelijk waar ze nou helemaal op mikken. Retro? Alles?
0
geplaatst: 22 december 2024, 11:47 uur
Ik denk niet specifiek op Retro. Een beetje van alles. Want bepaalde van de franchises waren toch redelijk nieuw. (een Sifu of een Concord bvb).
Nou geen idee wie het nog allemaal speelt. Maar Armored Core is tegenwoordig toch ook wel al aan deel 5 of 6 aanbeland. Ik heb ooit alleen maar een of 2 delen gespeeld, de nieuwe nog niet (nog te duur, maar het ziet er wel erg goed uit. Plus...Mechs). Het is buiten de Mechwarrior reeks ook de enige reeks met Mechs die toch echt wel aanslaat. (op combat vlak). En FromSoftware is ook geen kleintje. Alleen weet ik niet hoe niche nou wel of niet het publiek voor Mech games is.
Nou geen idee wie het nog allemaal speelt. Maar Armored Core is tegenwoordig toch ook wel al aan deel 5 of 6 aanbeland. Ik heb ooit alleen maar een of 2 delen gespeeld, de nieuwe nog niet (nog te duur, maar het ziet er wel erg goed uit. Plus...Mechs). Het is buiten de Mechwarrior reeks ook de enige reeks met Mechs die toch echt wel aanslaat. (op combat vlak). En FromSoftware is ook geen kleintje. Alleen weet ik niet hoe niche nou wel of niet het publiek voor Mech games is.
1
geplaatst: 23 december 2024, 09:36 uur
De kwaliteit van zo een anthology wisselt heel erg per aflevering. Bij Love Death + Robots had ik bij bepaalde episodes echt spijt dat het zo kort was en daar had ik graag een film van +/- 90 minuten van gehad. Die kijk ik ook graag tussendoor even opnieuw. Andere delen vond ik zo zwak dat 10 minuten zelfs te veel was.
Hopelijk heeft het nieuwe seizoen weer een paar hoogtepunten.
Hier is mijn lijst van Love Death + Robots.
1
geplaatst: 23 december 2024, 10:29 uur
Nomak schreef:
De kwaliteit van zo een anthology wisselt heel erg per aflevering. Bij Love Death + Robots had ik bij bepaalde episodes echt spijt dat het zo kort was en daar had ik graag een film van +/- 90 minuten van gehad. Die kijk ik ook graag tussendoor even opnieuw. Andere delen vond ik zo zwak dat 10 minuten zelfs te veel was.
Ja, bij LDR vond ik ook wel 75 procent erg goed tot soms zelfs briljant. Dat gevoel had ik bij Secret Level nooit. Ik vond eigenlijk geen enkele aflevering zo goed dat ik ´m een tweede keer zou willen bekijken.
0
geplaatst: 23 december 2024, 10:52 uur
Dat is toch normaal? Als je 15 films achter elkaar kijkt ren je ook niet steeds juichend de bios uit na 120-180 minuten in de veronderstelling dat dit de beste 15 waren die je dit jaar al gezien hebt?
Bij een anthology reeks is dat dus hetzelfde. Alleen zijn de stukjes korter en behapbaarder. Bepaalde vond ik erg goed (of visueel, of qua verhaal of beide, andere wat minder). (Eg Sifu, Warhammer, Armored Core, Crossfire vond ik echt leuk om te kijken). Mega-Man had ik wat minder mee net zoals The New World. PacMan...bizar idee en interpretatie maar wel gewaagd om het in een soort sci-fi horror jasje te stoppen.
Bij een anthology reeks is dat dus hetzelfde. Alleen zijn de stukjes korter en behapbaarder. Bepaalde vond ik erg goed (of visueel, of qua verhaal of beide, andere wat minder). (Eg Sifu, Warhammer, Armored Core, Crossfire vond ik echt leuk om te kijken). Mega-Man had ik wat minder mee net zoals The New World. PacMan...bizar idee en interpretatie maar wel gewaagd om het in een soort sci-fi horror jasje te stoppen.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 9 januari, 10:20 uur
Skunk (Film, 2023) staat nu op Netflix. Wat een harde, rauwe Nederlands/Vlaamse productie. Aanrader!
4
geplaatst: 9 januari, 12:58 uur
Ben begonnen met Alice in Borderland, eigenlijk een Japanse versie van Squid Game waar dit jaar een derde seizoen van start. Het is nog weirder, soms iets aan de lange kant maar best leuk om te zien. Ook best grof.
4
geplaatst: 9 januari, 21:34 uur
Alice in Borderland vind ik beter dan Squid Game. Ik ga er opnieuw aan beginnen nu het 3de seizoen er aankomt.
Skunk heb ik vorig jaar in de bioscoop gezien, harde film inderdaad.
Skunk heb ik vorig jaar in de bioscoop gezien, harde film inderdaad.
0
geplaatst: 16 januari, 06:21 uur
Een paar dagen terug Nosferatu gezien. Net zoals steeds bij Eggers een heel bijzonder sfeervol stukje cinema, en wellicht ook de meest 'toegangkelijke' tot nog toe. Neemt niet weg dat er bijwijlen best wat gruwel in verwerkt zat visueel en ook het redesign van Count Orlok erg vet was. Wellicht het meest dicht bij 'ondode' tot nog toe. Grappig was dat je op geen enkel moment Skarsgard erin herkent. Hij begint er wel een handje van weg te hebben om bizarre figuren neer te poten. En Dafoe? Die ging weer danig overhitst te werk dat je je afvroeg of hij nou aan het acteren was of echt erin geloofde. Heerlijke acteur. Wat betreft voor mij met Bram Stokers Dracula toch wel de beste verfilming van het verhaal tot nog toe. (Zij het de een wat romatischer, de ander wat luguberder).
Ook de eerste twee afleveringen van American Primevil meegepikt op Netflix. Erg sfeervolle en rauwe reeks in het wilde westen rond de 19de eeuw, maar er word hier ook niet op een brutaliteitje min of meer gekeken. Ik vind het in ieder geval erg lekker.
Ook de eerste twee afleveringen van American Primevil meegepikt op Netflix. Erg sfeervolle en rauwe reeks in het wilde westen rond de 19de eeuw, maar er word hier ook niet op een brutaliteitje min of meer gekeken. Ik vind het in ieder geval erg lekker.
0
geplaatst: 16 januari, 17:42 uur
Manny Calavera schreef:
Ben begonnen met Alice in Borderland, eigenlijk een Japanse versie van Squid Game waar dit jaar een derde seizoen van start. Het is nog weirder, soms iets aan de lange kant maar best leuk om te zien. Ook best grof.
Ik ook, ben eigenlijk niet zo een binger, maar het eerste seizoen was ik in drie dagen door (wat erg snel is voor mij). Eerste seizoen van Squid game vond ik iets beter dan het eerste van Alice in Bordeland. Maar die dan weer beter dan zogenoemde seizoen twee van Squid game (eigenlijk maar een seizoen 2a). Straks verder meet seizoen 2 van Alice in Borderland.Ben begonnen met Alice in Borderland, eigenlijk een Japanse versie van Squid Game waar dit jaar een derde seizoen van start. Het is nog weirder, soms iets aan de lange kant maar best leuk om te zien. Ook best grof.
0
geplaatst: 16 januari, 17:55 uur
Grovonion schreef:
(quote)
Ik ook, ben eigenlijk niet zo een binger, maar het eerste seizoen was ik in drie dagen door (wat erg snel is voor mij). Eerste seizoen van Squid game vond ik iets beter dan het eerste van Alice in Bordeland. Maar die dan weer beter dan zogenoemde seizoen twee van Squid game (eigenlijk maar een seizoen 2a). Straks verder meet seizoen 2 van Alice in Borderland. Ben ook klaar met s1 van Alice. Begon heel sterk, daarna wel minder. Squid Game is boeiender. Maar het kijkt alsnog goed weg.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: afgelopen vrijdag om 09:19 uur
Het nieuwe seizoen van Castlevania: Nocturne is trouwens ook wel erg lekker en bruut. Ik moet zeggen dat ik ook wel erg hou van setting, thematiek en grafische stijl
2
geplaatst: afgelopen vrijdag om 14:03 uur
centurion81 schreef:
Het nieuwe seizoen van Castlevania: Nocturne is trouwens ook wel erg lekker en bruut. Ik moet zeggen dat ik ook wel erg hou van setting, thematiek en grafische stijl
Daar lig ik al een tijdje weer uit. Moet ik weer eens een keer oppikken. Heb de afgelopen 2 weken wegens ziekte niet bizar veel gedaan buiten nog een aflevering van American Primevil gedaan. Blijft erg sterk. En hier en daar een potje Eternal, Hearthstone (die nu een mini Starcraft crossover heeft) en Magic the Gathering.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: afgelopen vrijdag om 14:52 uur
Ahhh was alweer ff uit mn hoofd, wilde ik ook gaan kijken, vanavond ook met de vrouw maar aan American Primeval beginnen, Thx Sinner!
0
geplaatst: afgelopen vrijdag om 23:52 uur
Ben voor de 3de keer Fauda aan het kijken. Wat een brute en realistische serie is me dat toch. Acteurs zijn ook zo goed dat het niet lijkt alsof ze acteren. Het helpt ook dat hoofdrolspeler Lior Raz in het echte leven ook jaren in zo een elite anti terrorisme eenheid heeft gezeten. Sowieso wel een bikkel die Lior Raz die ooit zelfs persoonlijke bodyguard van Arnold Schwarzenegger was.
Iedereen zou Fauda eens moeten zien, en ik wil het zeker aanraden aan Manny Calavera. Als fan van Jack Bauer krijg je hier met Doron Kabilio een vergelijkbaar personage.
Iedereen zou Fauda eens moeten zien, en ik wil het zeker aanraden aan Manny Calavera. Als fan van Jack Bauer krijg je hier met Doron Kabilio een vergelijkbaar personage.
0
geplaatst: gisteren om 10:55 uur
Nomak schreef:
Ben voor de 3de keer Fauda aan het kijken. Wat een brute en realistische serie is me dat toch. Acteurs zijn ook zo goed dat het niet lijkt alsof ze acteren. Het helpt ook dat hoofdrolspeler Lior Raz in het echte leven ook jaren in zo een elite anti terrorisme eenheid heeft gezeten. Sowieso wel een bikkel die Lior Raz die ooit zelfs persoonlijke bodyguard van Arnold Schwarzenegger was.
Klinkt interessant, ik ken de naam wel maar nooit iets van gezien. Is dit actie, thriller?
Een Jack Bauer kloon zou ik zeker boeiend vinden.
2
geplaatst: gisteren om 11:54 uur
Im Westen nichts Neues.
Tikkeltje langdradig met riante speelduur maar cinematisch vaak wel erg aardig mat rauw in beeld gebrachte gruwelen van de wereldoorlog die toch wel wat minder liefde krijgt dan die erop volgde.
Dus als er dan een film verschijnt in die setting wil ik die sowieso altijd wel even meepakken.
Tikkeltje langdradig met riante speelduur maar cinematisch vaak wel erg aardig mat rauw in beeld gebrachte gruwelen van de wereldoorlog die toch wel wat minder liefde krijgt dan die erop volgde.
Dus als er dan een film verschijnt in die setting wil ik die sowieso altijd wel even meepakken.
1
geplaatst: gisteren om 14:55 uur
Actie/thriller inderdaad, in een realistische setting. Met een hoofdpersonage die zich net als Jack door niks of niemand laat tegenhouden om een doel te bereiken.
* denotes required fields.