Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus, 10:59 uur
Ja en die reveal op het einde kon eigenlijk ook niet.
Om zo’n mystiek en episch personage (Plagueis) in zo’n ballenserie te laten verschijnen.
Zoiets doe je in een prequel over Palpatine ofzo, niet dit non-binaire vagina van Nikkie de Jager vehikel.
Dus maar beter dat het ten einde is wellicht ja.
Om zo’n mystiek en episch personage (Plagueis) in zo’n ballenserie te laten verschijnen.
Zoiets doe je in een prequel over Palpatine ofzo, niet dit non-binaire vagina van Nikkie de Jager vehikel.
Dus maar beter dat het ten einde is wellicht ja.
1
geplaatst: 20 augustus, 23:10 uur
Sinner schreef:
Alien Romulus
Die ga ik morgen kijken. Deze past in de Alien tijdlijn tussen Alien & Aliens. Daarom heb ik gisteren Prometheus en Covenant nog eens gezien, en zo meteen nog eens de originele Alien herzien, om alles in chronologische volgorde te kunnen zien. Alien Romulus
Ik vond Prometheus nu eigenlijk beter dan bij mijn eerste kijkbeurt. Vooral Covenant vind ik enorm sterk, dat vind ik na de eerste Alien echt wel de beste van alle Alien films. Die scène wanneer de eerste crewleden ziek worden, echt niet normaal, dat behoort echt wel tot de allerbeste momenten uit de hele Alien franchise. Ook fijn zo een bad ending.
Sinner schreef:
Trap van Shyamalan vond ik erg zwak.
Daar had ik ook wel meer van verwacht, maar toch vond ik de film niet echt slecht. Vooral het gedeelte in die zaal zelf vond ik wel erg goed, je vraagt je als kijker toch af hoe hij eruit gaat geraken. Ik kon ook de humor in Trap wel waarderen. Sterke rol van Josh Hartnett.Trap van Shyamalan vond ik erg zwak.
4
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 22 augustus, 00:38 uur
Deze klinkt ook interessant! Love, Death + Robots-achtige anthology, gebaseerd op meerdere bekende videogames. O.a. Megaman, PacMan en Unreal Tournament zouden een aflevering krijgen.
0
geplaatst: 22 augustus, 15:18 uur
Nooit van gehoord, maar tof concept en een lekkere trailer hoor. Dat ga ik in de gaten houden.
0
geplaatst: 22 augustus, 23:46 uur
Deadpool en Wolverine. Sorry maar deze was ook gewoon prut. De grap was er twee delen geleden al af en het bijzonder slap verhaaltje is niets meer dan een reden om Jackman en Reynolds van de ene slechte grap in de andere te laten tuimelen. De locaties zijn saai, het zit vol actie, maar ook die word op de duur gewoon bijzonder saai (letterlijk zo erg dat ik meermaals de tijd in de gaten hield om te weten hoelang de film nog duurde) - kortom de zwakste van de drie Deadpool films. En ik was al geen grote fan hiervan. Het enige wat ik ergens nog wel leuk vond waren de diverse cameo's (Blade en Elektra in het bijzonder en Jackman, die, toegegeven wel in topvorm was en toch wel zijn best deed. Maar verder? Nee dank je. Laat me hopen dat de komende Captain America film en Avengers de kwaliteit weer wat de hoogte indrijven. (Venom is imo al een verloren zaak en ook voor Kraven heb ik bar weinig hoop. Hoewel ik beiden uiteraard wel zal kijken).
Verder Motherless Brooklyn eindelijk eens gezien en dat was dan wel weer een prima Detective Noire met de nodige politieke verwikkelingen. Edward Norton is zoals meestal bijzonder in vorm en zijn Tourette ticks zijn nagenoeg prima verwerkt in het verhaal. Verder is ook de all-star cast gewoon goed en het verhaal en mysterie interessant om te volgen. Puntje van kritiek? 2 en een half uur is wellicht net wat te veel van het goede. Maar toch...als je houd van een langzame en sfeervolle detective film dan is dit echt geen slechte keus.
Verder Motherless Brooklyn eindelijk eens gezien en dat was dan wel weer een prima Detective Noire met de nodige politieke verwikkelingen. Edward Norton is zoals meestal bijzonder in vorm en zijn Tourette ticks zijn nagenoeg prima verwerkt in het verhaal. Verder is ook de all-star cast gewoon goed en het verhaal en mysterie interessant om te volgen. Puntje van kritiek? 2 en een half uur is wellicht net wat te veel van het goede. Maar toch...als je houd van een langzame en sfeervolle detective film dan is dit echt geen slechte keus.
0
geplaatst: 23 augustus, 00:09 uur
Kraven en Venom zijn geen MCU films, maar Sony-Marvel producties. Die zijn vele malen zwakker. Dat zijn kutfilms.
Ik vond Deadpool 3 hilarisch. De leukste Marvelfilm in jaren vol zelfspot, lomp geweld en hele fijne humor. De film is een wereldwijd succes. Over een paar jaar mag er best deel 4 komt. Of een Deadpool x Blade x Wolverine crossover.
Ik vond Deadpool 3 hilarisch. De leukste Marvelfilm in jaren vol zelfspot, lomp geweld en hele fijne humor. De film is een wereldwijd succes. Over een paar jaar mag er best deel 4 komt. Of een Deadpool x Blade x Wolverine crossover.
0
geplaatst: 23 augustus, 00:28 uur
Manny Calavera schreef:
Kraven en Venom zijn geen MCU films, maar Sony-Marvel producties. Die zijn vele malen zwakker. Dat zijn kutfilms.
Ik vond de Spider-Man films anders toch redelijks geslaagd. Hoewel het wat te veel afweek van 'mijn Spider-Man'. Tot op heden waren de Toby Maguire films (de eerste twee) de beste. Idem voor X-Men. Kon de originele 3 best smaken en ook 'First Class' en zeker 'Days of Future Past' behoren imo zeker tot de betere superhelden films. (The Wolverine (2) en Logan waren ook erg verdienstelijk). Dus ik vind zeker niet alles slecht. Maar Wolverine, Venom en zeker Morbius waren wat mij betreft volledige flops. En de Deadpools heb ik ook maar weinig mee. 1 en 2 aardig voor een keertje. Meer niet. (Hoewel ik Josh Brolin als Cable geweldig vond. Maar ik vind Brolin over het algemeen erg goed. Het was ook mijn keuze geweest voor een oudere Batman te spelen met die ijzeren kaaklijn van hem).
0
geplaatst: 23 augustus, 08:49 uur
Ja, de Spider-Mans met Tom Holland zijn goed. Maar voor mijn gevoel zijn die films 80-20 Marvel-Sony. Maar die andere films zijn afschuwelijk. En Venom niet r-rated maken is zo dom.
0
geplaatst: 23 augustus, 11:15 uur
Interessante discussie, ik heb uiteraard ook een mening hierover, al heb ik helaas niet alle Sony/Marvel/superhelden films gezien. Deadpool 2 heb ik al niet gezien, geen idee of dat erg belangrijk is om Deadpool & Wolverine te zien. Maar te veel humor in dit soort films werkt voor mij zelden. Ik hou vooral van superheldenfilms die nogal donker zijn, of tenminste serieus. Als er te veel humor in zit dan kom ik zelden over de 3.5*.
De X-Men films vind ik op het gebied van superheldenfilms dan weer heel erg geslaagd. De originele trilogy, First Class, Days of Future Past, Apocalypse, Origins: Wolverine, Dark Phoenix, Logan. Ik vind ze allemaal top. Al heb ik die New Mutants nog niet gezien, en eerlijk gezegd heb ik voorlopig weinig interesse om die alsnog te kijken.
De Spider-Man films, daar kan ik kort en duidelijk over zijn. Die met Tobey Maguire vind ik goed, die met Tom Holland vind ik erg zwak en zelfs vervelend om te kijken, heel erg flauwe humor en een vreselijk irritant dik vriendje. Enkel "No Way Home" vind ik dan wel weer heel erg goed, misschien zelfs de beste live action Spider-Man film, maarja dat komt dan toch vooral door de aanwezigheid van Tobey Maguire en Andrew Garfield.
Dan is er ook nog Into the Spider-Verse wat naar mijn mening DE beste Spider-Man film ooit is, en dan de sequel Across the Spider-Verse die ik bijzonder teleurstellend vond, en ik vind het echt bizar dat die film door velen zo hoog wordt aangeprezen.
Met de Venom films en zelfs met Morbius heb ik geen problemen, geen echte top in het genre, maar ik vind het gewoon fijn entertainment.
De X-Men films vind ik op het gebied van superheldenfilms dan weer heel erg geslaagd. De originele trilogy, First Class, Days of Future Past, Apocalypse, Origins: Wolverine, Dark Phoenix, Logan. Ik vind ze allemaal top. Al heb ik die New Mutants nog niet gezien, en eerlijk gezegd heb ik voorlopig weinig interesse om die alsnog te kijken.
De Spider-Man films, daar kan ik kort en duidelijk over zijn. Die met Tobey Maguire vind ik goed, die met Tom Holland vind ik erg zwak en zelfs vervelend om te kijken, heel erg flauwe humor en een vreselijk irritant dik vriendje. Enkel "No Way Home" vind ik dan wel weer heel erg goed, misschien zelfs de beste live action Spider-Man film, maarja dat komt dan toch vooral door de aanwezigheid van Tobey Maguire en Andrew Garfield.
Dan is er ook nog Into the Spider-Verse wat naar mijn mening DE beste Spider-Man film ooit is, en dan de sequel Across the Spider-Verse die ik bijzonder teleurstellend vond, en ik vind het echt bizar dat die film door velen zo hoog wordt aangeprezen.
Met de Venom films en zelfs met Morbius heb ik geen problemen, geen echte top in het genre, maar ik vind het gewoon fijn entertainment.
0
geplaatst: 23 augustus, 11:32 uur
Ondertussen ook Alien: Romulus gezien. Maakt de hoge verwachtingen waar, maar heeft tegelijkertijd helaas ook een teleurstellend einde met dat rare creatuur. Die laatste 20 minuten ofzo hadden ze van mij echt eruit mogen knippen. Maarja, dat eerste gedeelte met die facehuggers was gewoon pure horror, dat maakt dat de film toch nog hoog scoort bij mij.
Ik zou eigenlijk toch liever nog een vervolg op Covenant zien, de manier waarop die eindigde laat toch elke kijker nog met vragen achter.
Ondertussen heb ik ook mijn Alien ranking omgegooid, maar ik moet nog Alien 3 en Resurrection herzien voor de volledigheid.
Ik zag op facebook voorbijkomen hoe die Cailee Spaeny op Ellie van The Last of Us lijkt. En ja hoor, tijdens het kijken van Romulus had ik de hele tijd in mijn hoofd wat voor een perfecte casting dat zou zijn geweest.
Verder ook nog Twilight of the Warriors: Walled In gezien. Aanrader voor fans van actiefilms met veel spijkerharde gevechten. Soms ook wel overdreven aangezien het lijkt alsof bepaalde personages superkrachten hebben, maarja dat moet je erbij nemen. De film weet zich vooral te onderscheiden door de locatie. Kowloon Walled City bestaat ondertussen niet meer in het echt, maar hier hebben ze het heel erg goed nagemaakt, echt een film die eer aandoet aan die afgebroken stad.
Dit is echt wel een film die doet denken aan de hoogtijden (jaren 80/90) van de Hong Kong actiefilms.
Ik zou eigenlijk toch liever nog een vervolg op Covenant zien, de manier waarop die eindigde laat toch elke kijker nog met vragen achter.
Ondertussen heb ik ook mijn Alien ranking omgegooid, maar ik moet nog Alien 3 en Resurrection herzien voor de volledigheid.
Ik zag op facebook voorbijkomen hoe die Cailee Spaeny op Ellie van The Last of Us lijkt. En ja hoor, tijdens het kijken van Romulus had ik de hele tijd in mijn hoofd wat voor een perfecte casting dat zou zijn geweest.
Verder ook nog Twilight of the Warriors: Walled In gezien. Aanrader voor fans van actiefilms met veel spijkerharde gevechten. Soms ook wel overdreven aangezien het lijkt alsof bepaalde personages superkrachten hebben, maarja dat moet je erbij nemen. De film weet zich vooral te onderscheiden door de locatie. Kowloon Walled City bestaat ondertussen niet meer in het echt, maar hier hebben ze het heel erg goed nagemaakt, echt een film die eer aandoet aan die afgebroken stad.
Dit is echt wel een film die doet denken aan de hoogtijden (jaren 80/90) van de Hong Kong actiefilms.
0
geplaatst: 23 augustus, 12:13 uur
Ja, dat einde van Romulus was verschrikkelijk en een beetje een belediging naar de franchise toe. De rest was heel behoorlijk, maar ik had de Xenomorph wel wat meer aan het moorden willen zien.
1
geplaatst: 23 augustus, 12:14 uur
Nomak schreef:
Interessante discussie, ik heb uiteraard ook een mening hierover, al heb ik helaas niet alle Sony/Marvel/superhelden films gezien. Deadpool 2 heb ik al niet gezien, geen idee of dat erg belangrijk is om Deadpool & Wolverine te zien. Maar te veel humor in dit soort films werkt voor mij zelden. Ik hou vooral van superheldenfilms die nogal donker zijn, of tenminste serieus. Als er te veel humor in zit dan kom ik zelden over de 3.5*.
In Deadpool 3 verwijst men soms naar deel 2, maar dat is prima te missen. Het is belangrijker dat je de film Logan hebt gezien.
Mensen maken dat hele MCU veel te belangrijk. Ik check de series ook nooit en ik heb niet het idee wat te missen qua plot ook al loopt alles in elkaar door schijnbaar.
1
geplaatst: 23 augustus, 12:44 uur
Nomak schreef:
Ondertussen ook Alien: Romulus gezien. Maakt de hoge verwachtingen waar, maar heeft tegelijkertijd helaas ook een teleurstellend einde met dat rare creatuur.
Verder ook nog Twilight of the Warriors: Walled In gezien. Aanrader voor fans van actiefilms met veel spijkerharde gevechten.
Ondertussen ook Alien: Romulus gezien. Maakt de hoge verwachtingen waar, maar heeft tegelijkertijd helaas ook een teleurstellend einde met dat rare creatuur.
Verder ook nog Twilight of the Warriors: Walled In gezien. Aanrader voor fans van actiefilms met veel spijkerharde gevechten.
Ik vond net het einde van Romulus helemaal niet slecht. De androide heeft het bio goedje terug proberen te reverse engineren naar zijn oorspronkelijke staat zoals in Prometheus en in Covenant maar dat is niet helemaal gelukt. Het Mens / Engineer hybride achtige creatuur dat vervolgens geboren word zorgt net voor een aardige overbrugging tussen de prequels en Alien / Aliens. Iets wat vervolgens wederom word geprobeerd in resurrection via een kloonprocess.
Die Twilight of the Warriors heb ik nog niet gezien. Staat wel op het lijstje. Nog zo'n keiharde aktiefilm is trouwens het Indische Kill. Lijkt een beetje op The Raid op een trein. Staat ook nog op de lijst.
1
geplaatst: 24 augustus, 07:19 uur
Daarnet de laatste films herzien.
Hier mijn lijst en een woordje uitleg.
1. Alien: Covenant 4.5*
2. Alien 4.5*
3. Prometheus 4*
4. Aliens 4*
5. Alien: Romulus 4*
6. Alien³ 3.5*
7. Alien Resurrection 3
Herziening van alle films heeft toch onverwacht voor een nieuwe #1 gezorgd. Ik vond Covenant de eerste keer ook al goed, maar deze heeft nu helemaal mijn voorkeur gekregen. Het is een erg duistere film met een slechte afloop, en daar hou ik wel van. Die scène waarin de eerste crewleden geïnfecteerd raken is gewoon het beste van de volledige Alien franchise. Wat een paniek en spanning, geweldig.
De originele Alien staat ook nog altijd erg stevig na al die jaren.
Prometheus en Aliens zijn op hun eigen manier allebei goed, maar dan kies ik toch voor Prometheus omdat die meer verhaal geeft over hoe het allemaal begonnen is. Romulus zelfde beoordeling, maar die had hoger kunnen staan zonder die laatste 20 minuten.
De laatste twee voegen niet veel toe. Alien 3 heeft dan nog wel een fijne setting en een aantal goede momenten. Resurrection vind ik overbodig en ik was in deze film ook geen fan van Ripley. Maarja, echt slecht is het natuurlijk ook niet, valt gewoon tegen in vergelijking met de rest van de franchise. Raar ook hoe de special effects van de deel 3 & 4 tegenvallen vergeleken met de eerste twee delen die toch een stuk ouder zijn.
Binnenkort ook nog eens de Terminator films herzien, vind ik ook een enorm sterke franchise. Kan ook nooit beslissen welke film daar mijn nummer 1 is, deel 1 & 2 zijn allebei enorm sterk. De rest van de films mag dan iets minder zijn, maar ik vind ze echt allemaal op hun eigen manier erg goed.
Hier mijn lijst en een woordje uitleg.
1. Alien: Covenant 4.5*
2. Alien 4.5*
3. Prometheus 4*
4. Aliens 4*
5. Alien: Romulus 4*
6. Alien³ 3.5*
7. Alien Resurrection 3
Herziening van alle films heeft toch onverwacht voor een nieuwe #1 gezorgd. Ik vond Covenant de eerste keer ook al goed, maar deze heeft nu helemaal mijn voorkeur gekregen. Het is een erg duistere film met een slechte afloop, en daar hou ik wel van. Die scène waarin de eerste crewleden geïnfecteerd raken is gewoon het beste van de volledige Alien franchise. Wat een paniek en spanning, geweldig.
De originele Alien staat ook nog altijd erg stevig na al die jaren.
Prometheus en Aliens zijn op hun eigen manier allebei goed, maar dan kies ik toch voor Prometheus omdat die meer verhaal geeft over hoe het allemaal begonnen is. Romulus zelfde beoordeling, maar die had hoger kunnen staan zonder die laatste 20 minuten.
De laatste twee voegen niet veel toe. Alien 3 heeft dan nog wel een fijne setting en een aantal goede momenten. Resurrection vind ik overbodig en ik was in deze film ook geen fan van Ripley. Maarja, echt slecht is het natuurlijk ook niet, valt gewoon tegen in vergelijking met de rest van de franchise. Raar ook hoe de special effects van de deel 3 & 4 tegenvallen vergeleken met de eerste twee delen die toch een stuk ouder zijn.
Binnenkort ook nog eens de Terminator films herzien, vind ik ook een enorm sterke franchise. Kan ook nooit beslissen welke film daar mijn nummer 1 is, deel 1 & 2 zijn allebei enorm sterk. De rest van de films mag dan iets minder zijn, maar ik vind ze echt allemaal op hun eigen manier erg goed.
1
geplaatst: 24 augustus, 14:58 uur
Ik ben fan van de Terminator films. Altijd lastig kiezen of 1 of 2 beter is. Qua brute hardheid en verhaal vind ik deel 1 beter, qua grootsheid en spektakel is 2 beter.
De rest komt niet in de buurt, maar ik vond de overige films best vermakelijk. Deel 3 is ook erg cool met dat einde als judgment day niet te vermijden blijkt.
De rest komt niet in de buurt, maar ik vond de overige films best vermakelijk. Deel 3 is ook erg cool met dat einde als judgment day niet te vermijden blijkt.
1
geplaatst: 24 augustus, 18:54 uur
Terminator 2 een van de meest impactvolle films die ik als kind zag.
Met de eerste heb ik veel minder.
Grappig detail moest er ineens aan denken.
Ooit op een rommelmarkt in België een T2 videoband opgesnord mijn eerste kennismaking met de film als ie het niet deed mochten we terugkomen werd erbij gezegd.
Gare illegale kopie was het.
Wel keer of twintig bekeken.
Met de eerste heb ik veel minder.
Grappig detail moest er ineens aan denken.
Ooit op een rommelmarkt in België een T2 videoband opgesnord mijn eerste kennismaking met de film als ie het niet deed mochten we terugkomen werd erbij gezegd.
Gare illegale kopie was het.
Wel keer of twintig bekeken.
0
geplaatst: 24 augustus, 19:53 uur
Deel 1 is totaal anders dan deel 2.
Arnold als bad guy vs Arnold als good guy
Keihard r-rated geweld vs familievriendelijk geweld (op een enkel momentje na zoals die liquide pin door het hoofd van de beveiliger)
Basic assassin verhaal vs een wereldbedreigend plot
Zoek ik pure actie, dan vind ik 1 echt toffer doordat de film genadeloos is. De scené in de nachtclub/kroeg, heerlijk. Zoek ik een episch sci-fi avontuur, dan deel 2. Die film heeft wel meer impact gemaakt op de wereld, klopt.
Arnold als bad guy vs Arnold als good guy
Keihard r-rated geweld vs familievriendelijk geweld (op een enkel momentje na zoals die liquide pin door het hoofd van de beveiliger)
Basic assassin verhaal vs een wereldbedreigend plot
Zoek ik pure actie, dan vind ik 1 echt toffer doordat de film genadeloos is. De scené in de nachtclub/kroeg, heerlijk. Zoek ik een episch sci-fi avontuur, dan deel 2. Die film heeft wel meer impact gemaakt op de wereld, klopt.
0
geplaatst: 24 augustus, 21:37 uur
Ik vind Terminator 1 nou niet bepaald een echte actiefilm. Het neigt net zoals Alien eerder naar donkere Sci-Fi horror, bijna richting het Slasher genre dan iets anders. Terminator 2 dan weer wel. Dan is van voor tot achter actie. Op zijn best. Wellicht nog steeds mijn favoriete film. Ooit. En ook hier kan ik eigenlijk alle films wel van smaken. Buiten die zonder Schwarzenegger (Salvation - die week qua toekomstbeeld zo af dat ik meer een Transformers idee kreeg dan dat ik Terminator zat te kijken).
Mocht ik de alien films ranken zou mijn ranking er wellicht ongeveer zo uitzien:
1. Aliens
2. Alien
3 Alien Prometheus
4. Alien Romulus
5. Alien 3
6. Alien Resurrection
7. Alien Covenant
8. Alien Vs Predator.
Heel erg ver naar beneden : Alien Vs Predator Requiem.
De eerste 7 vind ik trouwens gewoon allemaal prima. Dat ik Covenant als laagste heb heeft meer te maken met het feit dat het een beetje te veel als een compromis aanvoelt dan wat anders. Prometheus heeft een duidelijk idee en richting. Covenant hinkt voor de helft op 'een vervolg op Prometheus' en half op 'een geforceerd bruggetje naar Alien'. (Ridley Scott had het destijds ook over drie films. En dat vind ik dus ook wel merkbaar bij Covenant...het voelt bijwijlen alsof hij twee films heeft proberen samen te voegen). Maar slecht vind ik het nog altijd niet. (overigens wel de enige die ik thuis mis, en wellicht binnenkort in huis haal om te herkijken). En ook Resurrection heeft enkele prima scenes - eg het moment dat Ripley haar eigen klonen ontdekt, de all-star cast (wat me trouwens doet denken aan mijn favoriete Blade, Blade 2), de onderwater scenes...
En de eerste Alien vs Predator is gewoon een guilty pleasure. Visueel sterk. Weinig bloederig of opwindend, maar toch best amusant. Ik verveel me er nog altijd niet mee. Maar zou ik al de rest een 3.5 geven op zijn minst (of wellicht een 4 vanaf Alien 3 of Romulus) dan krijgt VS Predator een 3. Requiem was zo donker (gefilmd) en zwak dat ik daar tot op heden nog geen score bij kan plaatsen.
Mocht ik de alien films ranken zou mijn ranking er wellicht ongeveer zo uitzien:
1. Aliens
2. Alien
3 Alien Prometheus
4. Alien Romulus
5. Alien 3
6. Alien Resurrection
7. Alien Covenant
8. Alien Vs Predator.
Heel erg ver naar beneden : Alien Vs Predator Requiem.
De eerste 7 vind ik trouwens gewoon allemaal prima. Dat ik Covenant als laagste heb heeft meer te maken met het feit dat het een beetje te veel als een compromis aanvoelt dan wat anders. Prometheus heeft een duidelijk idee en richting. Covenant hinkt voor de helft op 'een vervolg op Prometheus' en half op 'een geforceerd bruggetje naar Alien'. (Ridley Scott had het destijds ook over drie films. En dat vind ik dus ook wel merkbaar bij Covenant...het voelt bijwijlen alsof hij twee films heeft proberen samen te voegen). Maar slecht vind ik het nog altijd niet. (overigens wel de enige die ik thuis mis, en wellicht binnenkort in huis haal om te herkijken). En ook Resurrection heeft enkele prima scenes - eg het moment dat Ripley haar eigen klonen ontdekt, de all-star cast (wat me trouwens doet denken aan mijn favoriete Blade, Blade 2), de onderwater scenes...
En de eerste Alien vs Predator is gewoon een guilty pleasure. Visueel sterk. Weinig bloederig of opwindend, maar toch best amusant. Ik verveel me er nog altijd niet mee. Maar zou ik al de rest een 3.5 geven op zijn minst (of wellicht een 4 vanaf Alien 3 of Romulus) dan krijgt VS Predator een 3. Requiem was zo donker (gefilmd) en zwak dat ik daar tot op heden nog geen score bij kan plaatsen.
0
geplaatst: 24 augustus, 22:39 uur
Het is geen klassieke actiefilm, maar wel degelijk een actiefilm ook al is het vermengd met sci-fi. Er zitten een aantal snoeiharde actiemomenten in.
0
geplaatst: 24 augustus, 22:55 uur
Wat mij betreft : horror. Beter. Als ik het mag hebben over de meest angstaanjagende films die ik ken dan staat Terminator al sinds mijn kindertijd in de top 5. Al helemaal omdat we steeds meer opschuiven naar een realiteit waarin AI en Robots niet eens zo bizar ver meer van ons staan. De hele film ademt ook dat idee uit wat mij betreft, een onnatuurlijk, onstopbaar iets dat niet tegen te houden is en ten aller koste zijn missie volbrengen zal? Politiekantoor of niet? Dat geeft om maar een vergelijking te treffen een Friday the 13th of Halloween het nakijken. (Ook al heb ik aan laatste wel een soort ziekenhuisvrees opgelopen. Deel 2. Lange lege gangen zijn niet mijn ding. Loopt niet lekker als je er regelmatig ligt. Niet panisch, maar wel een licht onderhuids naar gevoel heb ik nog steeds).
Maar ieder zijn mening natuurlijk. In welk hokje het gaat boeit me ook niet zo heel erg. Het gevoel wat het opwekt en het feit dat ik het nog altijd een geweldige film vind destemeer.
Maar ieder zijn mening natuurlijk. In welk hokje het gaat boeit me ook niet zo heel erg. Het gevoel wat het opwekt en het feit dat ik het nog altijd een geweldige film vind destemeer.
0
geplaatst: 25 augustus, 10:25 uur
De Terminator films waren en zijn hun tijd ver vooruit inderdaad. Dat Skynet verhaal met AI en robots die een totale kernoorlog veroorzaken was briljant en is helaas nog actueel genoeg ook. AI gaat de grootste vijand van de mens worden en in die tijd zijn we nu beland. Ik vind het helemaal niks, dat soort zaken.
Vergeet ook T2 niet, met de bekende nucleaire explosie op de achtergrond, met Sarah Connor bij dat hek bij de speeltuin. Dat was huiveringwekkend realistisch en eng. Door dat soort scenés was de film veel meer dan slechts een film vol spektakel.
T1 was wel harder en ook meer horror dan 1. Er zat geen humor in, het was gewoon een serieus en gewelddadig verhaal over genadeloze executies als je de verkeerde naam had.
Vergeet ook T2 niet, met de bekende nucleaire explosie op de achtergrond, met Sarah Connor bij dat hek bij de speeltuin. Dat was huiveringwekkend realistisch en eng. Door dat soort scenés was de film veel meer dan slechts een film vol spektakel.
T1 was wel harder en ook meer horror dan 1. Er zat geen humor in, het was gewoon een serieus en gewelddadig verhaal over genadeloze executies als je de verkeerde naam had.
0
geplaatst: 26 augustus, 12:05 uur
Manny Calavera schreef:
Sinner schreef:
Als ik het mag hebben over de meest angstaanjagende films die ik ken dan staat Terminator al sinds mijn kindertijd in de top 5. Al helemaal omdat we steeds meer opschuiven naar een realiteit waarin AI en Robots niet eens zo bizar ver meer van ons staan. De hele film ademt ook dat idee uit wat mij betreft, een onnatuurlijk, onstopbaar iets dat niet tegen te houden is en ten aller koste zijn missie volbrengen zal? Politiekantoor of niet? Dat geeft om maar een vergelijking te treffen een Friday the 13th of Halloween het nakijken.
Ik denk ook dat ik Terminator 1 het best vind. Zowel deel 1 en 2 hebben geweldige scènes, maar Terminator 1 is ook echt pure horror. Arnold als een niet te stoppen emotieloze moordmachine, wat een perfecte casting ook, er bestaat gewoon geen betere acteur om die rol te spelen. En dan die brute scène in de nachtclub die Manny Calavera ook al benoemde. Als ik het mag hebben over de meest angstaanjagende films die ik ken dan staat Terminator al sinds mijn kindertijd in de top 5. Al helemaal omdat we steeds meer opschuiven naar een realiteit waarin AI en Robots niet eens zo bizar ver meer van ons staan. De hele film ademt ook dat idee uit wat mij betreft, een onnatuurlijk, onstopbaar iets dat niet tegen te houden is en ten aller koste zijn missie volbrengen zal? Politiekantoor of niet? Dat geeft om maar een vergelijking te treffen een Friday the 13th of Halloween het nakijken.
Het totale gebrek aan humor vind ik ook een groot pluspunt.
En Kyle Reese, ik hou echt van dat soort personages, wat een fucking held is dat toch. Moest ik acteur zijn, dan is dat toch een top 3 rol die ik echt heel graag had willen spelen. Die Michael Biehn, staat toch maar even in twee van de grootste en belangrijkste actiefilms te acteren.
Kiezen tussen Terminator 1 & 2 is sowieso wel één van de allermoeilijkste keuzes op filmgebied. Deel 2 voelt anders aan, maar heeft natuurlijk ook een hoop legendarische momenten.
2
geplaatst: 26 augustus, 23:41 uur
Michael Biehn krijgt zelfs nog een extra sterretje voor zijn rol in Tombstone. Dat blijft wellicht een van mijn favoriete 'moderne' Westerns met een all-star cast die elkaar voortdurend van het scherm proberen te spelen. Hoewel Val Kilmer daar wel de hoofdprijs krijgt.
1
geplaatst: 29 augustus, 00:36 uur
Vandaag It Ends with Us gezien. Ik was wel benieuwd geworden, film krijgt vooral op Letterboxd erg lage beoordelingen. Vooral veel kritiek op de hoofdrolspeelster en dat huiselijk geweld in deze film geromantiseerd zou worden. Veel onzin want buiten het feit dat het een romantische film is wordt er helemaal geen huiselijk geweld in geromantiseerd.
Ik heb echt het idee dat veel mensen de film beoordelen op allerlei randzaken die maar weinig met de film te maken hebben. Ik vond het gewoon een goede film.
Na zo een 10 minuten googelen is me wel duidelijk geworden dat die Blake Lively blijkbaar echt een onuitstaanbaar kreng is dat met half Hollywood overhoop ligt.
Over controversiële films gesproken, gisteren heb ik Hounddog gezien. Ik had de Amerikaanse dvd op Amazon besteld, want hier nergens te krijgen en de film was blijkbaar in de VS ook al heel erg snel uit de bioscoop geband. En dan lees ik vandaag dat Hounddog blijkbaar in geen enkel ander land buiten Amerika een release heeft gekregen, best wel bizar als dat waar is.
Het gaat allemaal om een verkrachtingsscène van de toen amper 12-jarige Dakota Fanning. Is volgens mij allemaal wat overdreven, want het wordt gelukkig helemaal niet expliciet in beeld gebracht. Maar ik kan me wel voorstellen dat het zeker geen makkelijke rol was om te spelen. Dakota Fanning laat hier wel zien wat voor een geweldige actrice ze is.
Verder ook nog The Seventh Seal gezien gisteren. Ik hou wel van klassiekers, maar hier kon ik helemaal niets mee. Geen idee waarom deze overal zo hoog wordt gewaardeerd. Als ik op Moviemeter wat reacties/discussies lees is het ook duidelijk dat dit zo een film is die je niet slecht mag vinden want dan "heb je er niets van begrepen".
Ik heb echt het idee dat veel mensen de film beoordelen op allerlei randzaken die maar weinig met de film te maken hebben. Ik vond het gewoon een goede film.
Na zo een 10 minuten googelen is me wel duidelijk geworden dat die Blake Lively blijkbaar echt een onuitstaanbaar kreng is dat met half Hollywood overhoop ligt.
Over controversiële films gesproken, gisteren heb ik Hounddog gezien. Ik had de Amerikaanse dvd op Amazon besteld, want hier nergens te krijgen en de film was blijkbaar in de VS ook al heel erg snel uit de bioscoop geband. En dan lees ik vandaag dat Hounddog blijkbaar in geen enkel ander land buiten Amerika een release heeft gekregen, best wel bizar als dat waar is.
Het gaat allemaal om een verkrachtingsscène van de toen amper 12-jarige Dakota Fanning. Is volgens mij allemaal wat overdreven, want het wordt gelukkig helemaal niet expliciet in beeld gebracht. Maar ik kan me wel voorstellen dat het zeker geen makkelijke rol was om te spelen. Dakota Fanning laat hier wel zien wat voor een geweldige actrice ze is.
Verder ook nog The Seventh Seal gezien gisteren. Ik hou wel van klassiekers, maar hier kon ik helemaal niets mee. Geen idee waarom deze overal zo hoog wordt gewaardeerd. Als ik op Moviemeter wat reacties/discussies lees is het ook duidelijk dat dit zo een film is die je niet slecht mag vinden want dan "heb je er niets van begrepen".
1
geplaatst: 29 augustus, 03:16 uur
Nomak schreef:
Verder ook nog The Seventh Seal gezien gisteren. Ik hou wel van klassiekers, maar hier kon ik helemaal niets mee.
Verder ook nog The Seventh Seal gezien gisteren. Ik hou wel van klassiekers, maar hier kon ik helemaal niets mee.
Hounddog heb ik inderdaad nog nooit van gehoord. Toch eens opzoeken via de wat minder legale sites. It Ends with Us is iets wat ik wel eens thuis kijk. Ik weet min of meer de grote hoofdlijnen maar ben er niet diep ingegaan vanwege dat ik niet te veel spoilers wil. (overigens bij geen enkele film).
The Seventh Seal is zoiets. Tja....ik heb geen idee. Er word altijd een hoop over geschreven of gedaan op diverse sites maar ik heb hem enkele jaren terug gezien en het liet me eigenlijk volledig koud. Ik denk dat het eerder iets is van 'het is een Ingmar Bergman film dus je mag het niet slecht vinden'. Zoals je dat in de huidige tijd weleens hebt met films van Tarantino, Nolan of Von Trier. Het is niet omdat iets vol symboliek zit dat het ook per se een goede film is.
Intussen heb ik wel Oddity (2024) gezien, en net zoals voorganger Caveat vond ik dat een aardig sfeervol filmpje. Geen absolute topper, en op een gegeven moment heb je wel door wat er gaat gebeuren, maar de sfeer zit er wel heel erg in. (dat had Caveat ook al).
...oh en Alien Covenant lag vandaag op de mat dus dat word een rewatch ergens deze week.
1
geplaatst: 29 augustus, 04:12 uur
Sinner Oddity en Caveat wil ik ook allebei nog zien.
Hopelijk bevalt Alien Covenant nu beter, is naar mijn mening echt de meest duistere Alien film met de allerbeste scène uit de hele franchise.
Hopelijk bevalt Alien Covenant nu beter, is naar mijn mening echt de meest duistere Alien film met de allerbeste scène uit de hele franchise.
0
geplaatst: 29 augustus, 05:28 uur
Ben benieuwd. Sowieso, misschien gezegd of niet, er is wat mij gezegd geen film in de franchise die beneden de 3.5/5 scoort. Maar of het Aliens ooit inhaalt als nr1 betwijfel ik. Maar zal hem sowieso wel met plezier herbekijken. Het blijft een van mijn favoriete franchises.
0
geplaatst: 3 september, 22:54 uur
Ik heb nu Terminator 1 & 2 voor de zoveelste keer herzien. De laatste keer was toch alweer zo een 3 jaar geleden.
En inderdaad, dit is dus echt wel DE franchise waar het echt enorm moeilijk kiezen is tussen de nummer 1 & 2. Beide films hebben iconische scènes. Terminator 2 helemaal geweldig met een hoop grootse actiescènes. Beste moment naar mijn mening is naar het einde toe als Sarah met een shotgun op die T-1000 knalt, nog 1 shot nodig heeft om het af te maken en dan geen munitie meer heeft. De reactie van die T-1000 en de wanhoop van Sarah maakt die scène helemaal af. Maar Terminator 1 zet daar dan die nachtclubscène tegenover. De muziek in die scène is ook echt helemaal perfect. Zijn maar heel weinig films die een moment hebben waar beeld en een bestaande song zo geweldig samen passen. The Strangers 2: Prey at Night heeft ook zo een moment.
En dan heeft deel 1 natuurlijk Kyle Reese, toch echt wel mijn favoriete personage van de hele Terminator franchise. Ik heb beide films op 4.5* staan, maar die gaan misschien toch ooit naar 5* worden verhoogd als ik mezelf eindelijk eens toesta om wat extra films de hoogste beoordeling te geven.
Nu de rest van de films kijken, die ik ook allemaal erg goed waardeer. Ik vind ze allemaal top, de eerste 2 delen steken er gewoon nog iets boven uit.
Als je erover nadenkt dan is het toch wel jammer dat James Cameron de laatste jaren zoveel verschillende dingen heeft gedaan behalve nog een Terminator film maken.
En inderdaad, dit is dus echt wel DE franchise waar het echt enorm moeilijk kiezen is tussen de nummer 1 & 2. Beide films hebben iconische scènes. Terminator 2 helemaal geweldig met een hoop grootse actiescènes. Beste moment naar mijn mening is naar het einde toe als Sarah met een shotgun op die T-1000 knalt, nog 1 shot nodig heeft om het af te maken en dan geen munitie meer heeft. De reactie van die T-1000 en de wanhoop van Sarah maakt die scène helemaal af. Maar Terminator 1 zet daar dan die nachtclubscène tegenover. De muziek in die scène is ook echt helemaal perfect. Zijn maar heel weinig films die een moment hebben waar beeld en een bestaande song zo geweldig samen passen. The Strangers 2: Prey at Night heeft ook zo een moment.
En dan heeft deel 1 natuurlijk Kyle Reese, toch echt wel mijn favoriete personage van de hele Terminator franchise. Ik heb beide films op 4.5* staan, maar die gaan misschien toch ooit naar 5* worden verhoogd als ik mezelf eindelijk eens toesta om wat extra films de hoogste beoordeling te geven.
Nu de rest van de films kijken, die ik ook allemaal erg goed waardeer. Ik vind ze allemaal top, de eerste 2 delen steken er gewoon nog iets boven uit.
Als je erover nadenkt dan is het toch wel jammer dat James Cameron de laatste jaren zoveel verschillende dingen heeft gedaan behalve nog een Terminator film maken.
0
geplaatst: 4 september, 23:31 uur
Nomak schreef:
Nou ja...Cameron heeft toch wel veel in de pap te brokken gehad by Dark Fate. Geschreven. Gezorgd dat dat Hamilton terugkwam, en ik zou zweren dat hij ook vast wel meermaals in Miller zijn oor heeft staan fluisteren. Ik vind die film ook niet de ramp waar het vaak voor doorgaat.
Overigens geld dat ook voor Genesys. Beter, van de sequels na 3 blijf ik dit de meest onderhoudende en leuke vinden. Het hele 'what if...?' Scenario waar zo speels mee word omgegaan zonder af te doen aan de reeks blijft erg leuk om te zien. Zeker de eerste T800 die teruggestuurd word, zichzelf tegenkomt en word begroet met 'I've been waiting' tovert toch altijd een grijns op mijn gezicht.
Word blijkbaar wel gewerkt aan een echt nieuw deel of reboot.
MAAR ik ben intussen bijzonder benieuwd naar de Terminator Zero animatie die loopt op Netflix. Het zou volgens bekenden best bruut moeten zijn. Maar wil het eerst zelf even zien.
0
geplaatst: 5 september, 07:20 uur
Sinner Ik heb ondertussen alle films herzien en vind Dark Fate één van de betere films in de franchise. Rev-9 is een brute originele Terminator en Grace vind ik ook geweldig. Toch heeft die film ook wat minpunten. Die actiescène in het vliegtuig en daarna in het water lijkt wel uit een latere Fast & Furious te komen. En dat meisje is echt geen John Connor, ik geloof gewoon niet dat zij een belangrijke verzetsleider gaat worden.
Genisys vind ik de zwakste van alle films. Die hele tijdlijn slaat nergens op. Beste van de film is nog die T-1000, en dat is dan ook nog eens aan het begin van de film. Die Emilia Clarke mag trouwens niet in de schaduw staan van Linda Hamilton, totaal ongeloofwaardig als Sarah Connor. Hetzelfde kan gezegd worden van Kyle Reese. Dan was Michael Biehn toch echt zoveel beter.
Terminator 3 vind ik na de twee klassiekers nog het beste. T-X is misschien wel sterker dan de T-1000, en ziet er ook nog eens erg goed uit. Het verhaal klopt nog en de film heeft ook echt een paar geweldige actiescènes.
Mijn lijst is nu zo:
1. The Terminator 4.5*
2. Terminator 2 4.5*
3. Terminator 3 4*
4. Terminator: Dark Fate 4*
5. Terminator Salvation 3.5*
6. Terminator Genisys 3*
Sarah Connor Chronicles vind ik ook erg goed, heel fijne serie die ik hier waarschijnlijk op de 4de of misschien zelfs 3de plaats zou zetten. Binnenkort deze toch ook nog maar eens herzien.
Terminator Zero ben ik ook benieuwd naar, misschien straks of morgen eens kijken.
Genisys vind ik de zwakste van alle films. Die hele tijdlijn slaat nergens op. Beste van de film is nog die T-1000, en dat is dan ook nog eens aan het begin van de film. Die Emilia Clarke mag trouwens niet in de schaduw staan van Linda Hamilton, totaal ongeloofwaardig als Sarah Connor. Hetzelfde kan gezegd worden van Kyle Reese. Dan was Michael Biehn toch echt zoveel beter.
Terminator 3 vind ik na de twee klassiekers nog het beste. T-X is misschien wel sterker dan de T-1000, en ziet er ook nog eens erg goed uit. Het verhaal klopt nog en de film heeft ook echt een paar geweldige actiescènes.
Mijn lijst is nu zo:
1. The Terminator 4.5*
2. Terminator 2 4.5*
3. Terminator 3 4*
4. Terminator: Dark Fate 4*
5. Terminator Salvation 3.5*
6. Terminator Genisys 3*
Sarah Connor Chronicles vind ik ook erg goed, heel fijne serie die ik hier waarschijnlijk op de 4de of misschien zelfs 3de plaats zou zetten. Binnenkort deze toch ook nog maar eens herzien.
Terminator Zero ben ik ook benieuwd naar, misschien straks of morgen eens kijken.
* denotes required fields.