menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
Come and See schijnt ook nogal wat te zijn.

Staat in zijn geheel op youtube wil ‘m nog eens gaan kijken.

En vergeet ook niet The Day After. Komt uit hetzelfde tijdperk als Threads. Zelfde inktgrauwe weergave maar dan een wat minder sterke film in mijn ogen.

Manny Calavera schreef:
Conclusie: als de bom valt ben ik liever dood dan hierin te overleven.
Klopt helemaal, ik heb gisteren zelfs ook iets soortgelijks geschreven bij mijn review op Letterboxd. Moet gewoon afschuwelijk zijn om in dat soort hel te overleven.
Manny Calavera schreef:
En vergeet ook niet The Day After. Komt uit hetzelfde tijdperk als Threads. Zelfde inktgrauwe weergave maar dan een wat minder sterke film in mijn ogen.
Klopt ook helemaal. Is al heel lang geleden dat ik The Day After heb gezien, goede film die ik nu heel snel weer wil herzien. Ik ben er veel van vergeten, maar ik weet wel dat die niet zo een verpletterende indruk naliet als Threads.

Ik heb zelden meegemaakt dat ik gewoon naar de aftiteling lig te staren en echt moet laten bezinken wat ik net heb gezien.
Confusie schreef:
Come and See schijnt ook nogal wat te zijn.
Zeker doen. Ik heb deze 15 jaar geleden gezien, was één van de laatste films die ik samen met mijn grootvader, die enorm van oorlogsfilms hield, heb kunnen zien.
Kwam bij mij als ik het me goed herinner niet zo hard binnen als Threads, maar Come and See is wel een spijkerharde oorlogsfilm die de realiteit van de oorlog laat zien zoals weinig andere films dat kunnen. Ik ga deze binnenkort ook eens herzien.

Staat in erg mooie kwaliteit op de Youtube pagina van Mosfilm.

Wat Threads uniek maakt is dat het gewoon een hele sobere, nare weergave van de vermoedelijke werkelijkheid is, zonder menselijkheid of een happy end.

Ik had wel vragen bij die film, zoals waar de rest van de wereld was met hulp. Ook plat genuked? Anders was het vreemd.

Die film zat nog weken na het zien bij me in mijn hoofd. Heel knap gedaan, ook al is de film qua effecten natuurlijk gedateerd geraakt. Maar dat geeft niets.

Terminator 2 - nuke scene

Dit vind ik trouwens wel de allerbeste weergave van een nucleaire ontploffing in een film. Krijg iedere keer weer kippenvel bij dit fragment.

Manny Calavera schreef:
zoals waar de rest van de wereld was met hulp. Ook plat genuked?
Ik vroeg me hetzelfde af, maar in de film vermelden ze: "East-West exchange 3000 megatons" "210 megatons total fall on UK".

Beschaving is helemaal kapot gebombardeerd. Denk dat er geen land meer overblijft dat in staat is om een ander land te helpen.

Squall Lionheart (moderator)
Dit m'n nieuwe fav mushroomcloud...

Nog twee behoorlijk erin hakkende nuke flicks: The Atomic Cafe en When the Wind Blows

Squall Lionheart schreef:
Nog twee behoorlijk erin hakkende nuke flicks: The Atomic Cafe en When the Wind Blows
Die laatste staat al een tijd op mijn lijst, maar nog niet de kans gehad om te kijken.

The Atomic Cafe kende ik nog niet, lijkt me ook interessant.

En damn, die mushroom cloud

In de recente Fallout serie zit trouwens ook een weergaloze kernexplosie in aflevering 1.

En vergeet de testbom in Oppenheimer niet. Wat een ongelofelijke scène was dat in de bioscoop.

De trailer voor Oddity staat online. Van de regisseur van Caveat uit 2020. Die bij herziening een tijd terug eigenlijk nog net wat sfeervoller en creepier bleek dan de eerste keer (ondanks dat je de clue al kent). Ook Oddity ziet er van hetzelfde laken een pak uit.

Samen met Longlegs en Cuckoo wellicht de horror film waar ik momenteel het meest naar uitkijk. (ok en stiekem ook naar Le Vourdalak maar ik kan me voorstellen dat die niet voor een heel groot publiek bestemd zal zijn).

In mijn missie om alles te zien met Dakota Fanning heb ik Ripley gezien. En wow, wat een topserie is me dat zeg. Sterk verhaal en uitstekend geacteerd door de volledige cast.
Maar het beste is de cinematografie, zelden iets gezien dat de gehele speelduur zo mooi in beeld wordt gebracht als hier, het lijkt en voelt gewoon als een kunstwerk. Toch wel een Meesterwerk hoor.

centurion81 (moderator)
Wij zijn momenteel de miniserie Dopesick met Michael Keaton op Disney+ aan het kijken. Onthutsend en indrukwekkend, wat mij betreft een hele dikke aanrader!

Adagio. Italiaanse misdaad crimi van de regisseur / schrijver van ondermeer zerozerozero en Gomorrah. Rauw, ruw, schofterig en meedogenloos. Erg goed.

Under Paris van Xavier Gens. Leuke entertainende haaien film. Het meerendeel was prima, en de onderwater scenes waren echt uitstekend gefilmd. Minpunt: iedere keer als een CGI haai uit het water flipflopte. Maar enkele leuke stukjes (met name degene met de mulieu terroristjes die het wel eens beter gingen doen). En het eindbeeld van Parijs was ook knap. Eindelijk de boel zuiver.

The Rover. Ik zou zeggen 'De Austral8sche Mad Max' maar...eh....ja. Guy Pearce als lone drifter in een post apocalyptische wereld die achter zijn gestolen auto aangaat. Weinig dialoog. Erg traag. Veel sfeer. Beetje Mad Max / The Road. Mss net zo goed als de eerste, nergens in de schaduw van de tweede.

Batman The Doom that came to Gotham.
Animatie. Elseworld universum. Wat krijg je als je Batman en cosmic horror ala Lovecraft kruist? Dit dus. Erg aangenaam voor de liefhebbers van 'what if' toestanden.

Boy Kills World.
Bill Skarsgard over the Top als stomme kerel die alles op zijn pad uitmoord om wraak te nemen. De inner voice die alles van commentaar voorziet en zo af en toe de 4th wall doorbreekt is 20 min grappig, daarna uitgewerkt en alleen nog maar vervelend. Op zich was het wel okay om te een keertje te bekijken. Tweede keer betwijfel ik.

I saw the TV Glow.
Absoluut geen horror. Eerder een heel fragmentarisch coming-of-age drama die te veel sprongen maakt om echt te boeien. De twee leads waren aardig en het thema en hun obsessie met een jaren '80 horror show was leuk. Maar niet meer dan dat. Ook wel ok voor een keertje. Maar in dit genre loopt het wel over van de betere films.

Oh...en de First Omen en Omen achter elkaar met een vriend. Beiden blijven voor mij erg sterk. Ook de Prequel dus. Dat was de beste movienight van de afgelopen weken. (Ook omdat we Batman The Doom that Came to Gotham er voorheen bekeken hebben).

The Acolyte is een vrij debiele show geworden ja.

Ben tot nu toe altijd behoorlijk vergevingsgezind geweest wat betreft Disney Star Wars maar hier worden weer nieuwe grenzen verlegd qua lamlendig schrijfwerk.

Ik ben nog niet eens begonnen aan The Acolyte. The Mayans rijden in de weg momenteel. Ik heb ook geen idee wanneer The Acolyte zich afspeelt - of dat na de laatztd films is, in een dieper verleden of whatever. Het zag er enigszins leuk uit. Toen ik echter Lesley Headland haar nam zag staan en ergens een kopje als Lesbian Sith Witches make baby through the force moet ik zeggen dat mijn interesse net wat lager kwam te liggen. Ik snap ook niet echt waarom je daar blijkbaar meer lesbo's voor nodig hebt als de Baby door de Force gemaakt of gecreeerd word.

Maar goed ik zal het vast een keertje zien. Of althans proberen.

Sinner schreef:
Adagio. Italiaanse misdaad crimi van de regisseur / schrijver van ondermeer zerozerozero en Gomorrah. Rauw, ruw, schofterig en meedogenloos. Erg goed.
Niet vergeten naar Suburra te kijken van dezelfde regisseur. Die is nog veel beter dan het ook sterke Adagio.

Nomak schreef:
Niet vergeten naar Suburra te kijken van dezelfde regisseur. Die is nog veel beter dan het ook sterke Adagio.

Top. Eentje voor dit weekend dan. Vrij weinig plannen en het stijltje van de regisseur bevalt erg goed.

Nomak schreef:
Niet vergeten naar Suburra te kijken van dezelfde regisseur.

Vanavond bekeken. En ook deze was inderdaad erg goed. Stefano Sollima heeft een prima oog als het erop neer komt om het verval en de corruptie in Italie in beeld te brengen (en laten we eerlijk wezen - in het hele verlengde daarvan gewoon ook zowat elke grootstad in Europa). Het valt misschien niet meteen op - maar als je goed kijkt zie je wel degelijk de grimmige realiteit die hier en in Adagio vertoond word. De corrupte politici en agenten, de vele dealers en drugstrafficking - de opkomst van meerdere rivaliserende bendes die elkaar naar het leven staan. Suburrra en Adagio brengen dat erg goed, rauw en realistisch in beeld. Toch ook maar op mijn gemak de resterende catalogus van de man bekijken. (nou ja...Sicario Day of the Soldado had ik al gezien - vond ik erg sterk - maar dat was natuurlijk net wat meer Hollywood - al moet ik zeggen, voor mij wel duidelijk bij de sterkere films daar - alleen al vanwege de uitstekende acteer prestaties).

Oh trouwens...er is momenteel ook een teaser trailer te zien van Smile 2. Te vroeg om iets te zeggen. Maar ik heb de indruk dat de eerste toch wat meer duisterder was en wat meer achterliggende diepgang had. Wat meer unsettling was. Hoewel ik hier ook wel naar uitkijk. Maar sequels blijven altijd moeilijk.

Ben toch wel heel blij met Smile 2, al is het heel moeilijk om de eerste te overtreffen. De eerste was erg origineel, mysterieus en bracht een nieuw soort horror. Ik hoop dat deel 2 daarop kan verder bouwen.

It Follows heeft nooit een deel 2 gekregen en achteraf gezien is dat misschien wel de juiste keuze geweest. Zo blijft die film toch iets origineels.

Nieuw soort horror?

Hoe bedoel je dat precies?

Zoals ik al zei heb ik ‘m gezien en had ik dat helemaal niet.

Toch benieuwd wat ik gemist heb dan vond er niks vernieuwend aan.

Ik ervaarde het als helemaal vernieuwend, net als It Follows. Dit was ook echt eng.
Iets compleet anders dan het zoveelste 'bezeten door demoon' verhaaltje of iets dergelijks.

Eens. Smile was vrij verrassend qua concept.

Ben nu alle Black Mirror afleveringen aan het kijken, heb er nu 17 gezien, in willekeurige volgorde. De kwaliteit schommelt van barslecht tot erg sterk.

Net Striking Vipers gezien en dacht de gehele speelduur er een gemiddeld cijfer aan te kunnen geven. Maar dan kwam die laatste scène met de prachtige muziek van Earl Grant. Dat einde werkte echt voor mij en katapulteerde deze aflevering naar de top van mijn nog aan te vullen Black Mirror lijst.

Dan dacht ik gisteren met Striking Vipers misschien wel het hoogtepunt van Black Mirror te hebben gehad, maar dan komt daar ineens San Junipero. En die is gewoon nog beter, wow, ik werd helemaal meegesleept door dit verhaal en gunde onze personages ook echt een happy end dat er gelukkig ook kwam.

Ik had ook helemaal niet door dat dit MacKenzie Davis was van Terminator Dark Fate. In die film een badass vechtmachine, hier een verlegen muurbloempje, totaal verschillende rollen, beide erg sterk geacteerd.

Black Mirror is een serie waar ik toch steeds naar uitkijk. Het volgend seizoen komt ergens in 2025 rn de opnames zijn zopas afgerond. Misschien is niet elke aflevering een hit, maar over het algemeen is het toch zeer vermakelijk.

Net Farang! gekeken van Xavier Gens. Opgepikt voor een 5je in de boekenvoordeel. Handig, want ik houd wel van zijn stijltje en deze had ik nog niet gezien. Een bijzonder brutale aktie/revenge film die zich eerst even in Frankrijk afspeelt om zich daarna te verplaatsen naar Thailand. Verhaal was standaard, maar goed gebracht (de lead Nassim Lyes speelt ook in Under Paris). Aktiescenes waren dus best brutaal, snel en bijwijlen erg gortig. Erg onderhoudende film. Als je van dit genre houd.

Bij Games > Algemeen > Game-nieuws van de dag:

Onlangs Piers Morgan interview met Mickey Rourke van een paar jaar terug gezien wat mij wel geraakt heeft zoals hij daar naar voren kwam.

Mooi mens een goed mens oprecht alles wel eigenlijk wat ik het liefst in iemand hoop aan te treffen doorgaans.

Zou het zeker aanraden mocht je het nog niet hebben gezien.

Nomak schreef:
It Follows heeft nooit een deel 2 gekregen en achteraf gezien is dat misschien wel de juiste keuze geweest. Zo blijft die film toch iets origineels.

Te vroeg gesproken. It Follows gaat wel degelijk een vervolg krijgen. Dat zich 10 jaar na het eerste deel gaat afspelen en 'They Follow' zal gaan heten.

They Follow picks up 10 years after the events of It Follows

Nou ja...in principe heb ik er niets op tegen aangezien ik de eerste ook best goed vond. Veel liever dit dan de aangekondigde Pirates of the Caribean 6 of 7 dat wel of niet een reboot van de serie zou zijn al dan niet met een cameo van Depp.

Sinner wat een onverwachte verrassing. Hopelijk maken ze hier iets goed van dat geen afbreuk doet aan het origineel. Filmen begint pas volgend jaar, dus nog wachten, maar in elk geval iets om naar uit te kijken.

Alles gezien van Black Mirror, en omdat ik graag lijstjes heb is hier mijn lijst van beste naar slechtste.

1. San Junipero 4.5* (met afstand de beste)
2. Metalhead 4*
3. Hated in the Nation 4*
4. Striking Vipers 4*
5. Shut Up and Dance 3.5*
6. Loch Henry 3.5*
7. Mazey Day 3.5*
8. Demon 79 3.5*
9. Black Museum 3.5*
10. Hang the DJ 3.5*
11. Smithereens 3*
12. Rachel, Jack and Ashley Too 3*
13. Crocodile 3*
14. Beyond the Sea 3*
15. USS Callister 3*
16. White Christmas 3*
17. Be Right Back 3*
18. Playtest 2.5*
19. Joan is Awful 2*
20. Men Against Fire 2*
21. Nosedive 2*
22. The National Anthem 2*
23. The Waldo Moment 2*
24. Fifteen Million Merits 2*
25. White Bear 1.5*
26. Arkangel 1*
27. The Entire History of You 1*
28. Bandersnatch 0.5* (dit was echt heel slecht, met veel moeite het einde gehaald)

Als we toch bezig zijn met lijstjes is hier ook mijn lijst van alle afleveringen van Cabinet of Curiosities:

1. The Autopsy 4.5*
2. Lot 36 4*
3. Graveyard Rats 4*
4. Pickman's model 3.5*
5. The Viewing 3*
6. Dreams in the Witch House 2*
7. The Murmuring 0.5*
8. The Outside 0.5*

Tof man, er zitten veel goede films tussen.

Mijn favorieten waren Nosedive en Shut up and dance. Die eerste heeft een heerlijk bizar thema dat overigens tegenwoordig niet meer zo bizar is, met de overheid die je volledig checkt dag in dag uit en er sociale credits aan hangt. Is in China al normaal. En Shup up heeft echt een krankzinnig einde, was ik echt effe in shock van.

Overigens helemaal eens over Bendersnatch. Wat een troep.

Je nr 1 San Junipero vond ik trouwens ook erg mooi. Heel warm.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:53 uur

geplaatst: vandaag om 06:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.