menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
geplaatst:
Na Gollum de game zou er nu ook een film komen met de focus op hem.

geplaatst:
Confusie schreef:
Na Gollum de game zou er nu ook een film komen met de focus op hem.

Had ik ook gelezen. Jammer voor Peter Jackson die blijkbaar creatief helemaal is leeggebloed na LOTR. Geweldige films, maar nadat ze hem al op het laatste moment terug hadden gehaald voor de veel mindere Hobbit films en hij nu weer hetzelfde trucje mag gaan uitvoeren? De man had toch wel meer potentieel dan nu blijkbaar voor de rest van zijn leven Tolkien fan fictie en spinoffs te maken.

(Ik was er dus eentje die eigenlijk graag had gezien wat Del Toro met de Hobbit films had gedaan).

geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)

Had ik ook gelezen. Jammer voor Peter Jackson die blijkbaar creatief helemaal is leeggebloed na LOTR. Geweldige films, maar nadat ze hem al op het laatste moment terug hadden gehaald voor de veel mindere Hobbit films en hij nu weer hetzelfde trucje mag gaan uitvoeren? De man had toch wel meer potentieel dan nu blijkbaar voor de rest van zijn leven Tolkien fan fictie en spinoffs te maken.

(Ik was er dus eentje die eigenlijk graag had gezien wat Del Toro met de Hobbit films had gedaan).

Het is ook lastig als LOTR 3 van de beste films ooit gemaakt zijn. Alles daarna valt tegen, voor ons voor zeker ook voor Jackson. Maar ik ben het er niet mee eens dat de Hobbit films veel minder zijn. Vond ze erg vermakelijk en vrij goed. Ik snap de weerstand ook niet tegenover deze nieuwe film. Jackson die terug naar Middle-Earth gaat met de CGI technieken van nu. Prachtig toch. Al moet hij wel naar Nieuw-Zeeland gaan om te filmen vind ik.

Je hebt vast die serie 2 jaar terug gezien. Ik vond het troep, zat geen ziel in, het oogde plastic en het boeide me geen ene reet. Dat soort dingen krijg je zonder Jackson.

geplaatst:
Vanavond Godzilla Minus One gekeken. Verbazingwekkend wat de Japanners met een budget van 10-15 milj voor elkaar krijgen. Iets dat de makers van de Godzilla x Kong films met het 10voudige daarvan niet kunnen. Een degelijke film neerzetten.

geplaatst:
Abigail. Bijzonder leuke film die een beetje in het sfeertje baad van een Fright Night of The Lost Boys. Nergens bloedserieus (bloedig is echter een iets anders!), een beetje een eigen draai aan de hele Vampire Lore en wat leuke acteurs. Met name Alisha Weir met haar hele 14 jaar was geweldig. Lijkt me best een sterretje in de maak. Voor mij is dit er eentje om op blu-ray te hebben voor op filmavonden met een biertje en wat pizza op te gooien.

geplaatst:
Gefreakte gedoe is wat ik wil proeven.

geplaatst:
Overigens is de trailer van de nieuwe horrorfilm met Nicolas Cage, Longlegs, zo creepy als het maar kan zijn zonder iets te spoilen. Erg benieuwd naar!

Longlegs Trailer

geplaatst:
Confusie schreef:
Dit is wel iets voor mij denk ik.

Pandemonium heb ik toevallig vandaag gekeken op de niet zo legale wijze. Niet zozeer horror maar eerder een Arthouse film / drama met horror elementen. De film draait vooral om leven, dood, droefheid en het verdriet dat hierbij komt kijken. Ik vond hem best wel te doen. 'Het moment' dat het hoofdpersonage door de deur gaat en 'ergens' terechtkomt doet visueel danig veel denken aan Lucio Fulci's 'The Beyond' dat ik me niet kan voorstellen dat hier niet leentje-buur is gespeeld.

(overigens ook niet erg. The Beyond is een van mijn favoriete films uit het Italiaanse horror genre en het naargeestig einde al helemaal. De muziek is brilliant en de laatste paar shots hadden als kind toch al een heel hoog nachtmerrie-achtig gehalte).

geplaatst:
Heb van die film de blu ray besteld bij Arrow.

Erg benieuwd.

geplaatst:
Film die ik trouwens kan aanraden is Men van een paar jaar terug met de altijd uitstekende Jessie Buckley.

Deze had wel een paar lekkere freak vibes en treffende onderhuidse beklemmingen aan boord die bij mij op zo’n moment dan wel een snaar kunnen raken.

Als je hem nog niet gezien hebt misschien eens checken.

geplaatst:
Die had ik gezien. Geen al te grote fan van though. Visueel vond ik hem wel vet maar had niets met het verhaal.

Overigens visueel vond ik Annihilation op Netflix en Re-Cycle uit 2006 (hier op dvd uitgebracht onder het Asiamania gedoe, geen idee of er een blu-ray van is).

geplaatst:
Sinner schreef:
Annihilation
Die vond ik ook heel erg goed, echt mijn type film. Heel fijne regisseur ook die Alex Garland. Die Men waar Confusie het over heeft is ook van Alex Garland, heb ik helaas nog niet gezien.

Een regisseur die ik ook hoog had staan, maar zakt naarmate ik er meer van kijk is Mike Flanagan. Die man is toch ook een heel populaire hype onder de horrorliefhebbers.
Midnight Mass was een echt meesterwerk waar ik 5* aan gaf. Ouija 2 en Hush vond ik ook erg sterk.
Ook The Fall of the House of Usher was goed en bleef wel de gehele speelduur boeiend, ondanks dat er steeds meer personages uit het verhaal verdwenen.
Maar dan vorige week eindelijk eens The Haunting of Hill House gezien. Vooral afleveringen 5 & 6 waren erg goede, maar daarna kakte het echt totaal in en bleef het maar aanslepen, kon me echt niet meer boeien. Erg jammer want ik had er veel goeds over gehoord. Ik ben nu echt twijfelachtig om The Haunting of Bly Manor te kijken, terwijl ik hier wel naar uitkeek.

Dan nog Gerald's Game gezien, dat is dan toch wel het echte dieptepunt van Mike Flanagan. Wat een misbaksel van een film is me dat zeg..

geplaatst:
Nomak schreef:
[Een regisseur die ik ook hoog had staan, maar zakt naarmate ik er meer van kijk is Mike Flanagan.

Nou ik weet niet zeker of hij een hype is. Hij heeft best wel een hoop dingen gedaan die toch echt goed waren. Hill House vond ik erg sterk persoonlijk. Bly Manor wat minder. Maar mijn liefde voor Flanagan was al veel vroeger ontstaan, met Absentia, Hush en voornamelijk Oculus. Die laatste blijft voor mij heel sterk. Alle drie de films hebben een redelijk beperkt budget maar zijn op de een of andere manier toch best wel creepy en hebben steeds een persoonlijk invalshoek die ervoor zorgt dat je net wat meer om de karakters geeft dat bij de meeste thrillers of horrorfilms.

Gerald's Game kom ik mee leven. MAAR...ik kan ook zeggen dat het geen film is die ik twee keer zal kijken en ook geen boek dat ik twee keer zal lezen. Het zit onderaan de lijst van Stephen King verhalen voor mij. Maar idd House of Usher was ik inderdaad ook heel verrast over hoe goed deze geschreven en gefilmd was en Midnight Mass is ook bijzonder sterk.

Blijkbaar zou Flanagan zich de komende jaren toch gaan wagen aan een Dark Tower serie / verfilming. Het hoeft van mij niet echt. Maar goed. We zien wel wat daar van komt.

geplaatst:
Sinner schreef:
Absentia, Hush en voornamelijk Oculus.
Hush vond ik echt heel erg sterk. Die andere twee had ik nog niet gezien, maar gisteren dan meteen naar gezocht. Oculus was goed, maar komt naar mijn mening toch niet in de buurt van het beste werk van Flanagan. Absentia meteen er achteraan gegooid en die vond ik eerlijk gezegd vrij zwak.

Ik ben vooral benieuwd geworden naar Ghosts of Hamilton Street van Flanagan. Is heel erg low budget, maar wat een interessante plotbeschrijving is dit.

Vandaag trouwens voor het eerst La Passion de Jeanne d'Arc gezien. Nu toch ook al bijna 100 jaar oud. Ik heb al redelijk wat films uit dat tijdperk gezien, maar deze had ik wat uitgesteld aangezien een film die voornamelijk uit close-ups van gezichten bestaat me niet echt aansprak. Maar ik had het mis en dit is wel een heel sterke film en gewoon één van de beste silent films die ik heb gezien.

geplaatst:
Nomak schreef:
(quote)
Hush vond ik echt heel erg sterk. Die andere twee had ik nog niet gezien, maar gisteren dan meteen naar gezocht. Oculus was goed, maar komt naar mijn mening toch niet in de buurt van het beste werk van Flanagan. Absentia meteen er achteraan gegooid en die vond ik eerlijk gezegd vrij zwak.

Het zou natuurlijk kunnen dat de beleving anders is. Ik heb de films meteen gezien bij uitkomen daarvan, ze waren zijn eerste full-length werkjes en ik vond dat er toch meteen heel wat positiefs en eigenheid uit te halen viel in tegenstelling tot een hele rits films in die periode. Met name Oculus dan - wat weer zo een ambigious ending heeft. Is het de spiegel? Echt? Of zijn het de twee geesten van broer en zus die elk op hun eigen manier alle drama's van hun verleden probeert een eigen plek probeert te geven en dit afschuiven op de spiegel.. Ik houd wel altijd van een dergelijke insteek.

Zijn afstudeer / studentenfilms als Ghosts of Hamilton street heb ik nog niet gezien.

Oh en die Jeanne d'Arc ook nog niet. 'De andere kant van het koppel' - Gilles de Rais zou trouwens ook wel een interessant subject zijn voor zijn eigen film. In ieder geval meer dan de alweer twee reboot van Valentine's Day. Maar goed...

geplaatst:
Sinner Oculus Chapter 3 al gezien?
Kortfilm van Flanagan over die spiegel. Gewoon 1 man in een kamer met die spiegel en camera's om alles te registreren. Duurt maar een half uur, is low budget en simpeler van opzet dan Oculus. Maar heel erg sfeervol en dit maakte op mij meer indruk van Oculus.

Vandaag ook nog The Strangers: Chapter 1 gezien. Wat een enorme tegenvaller. Het origineel had ik nog niet gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat die zwakker is dan deze remake. The Strangers: Prey at Night had ik wel gezien en dit vond ik echt geweldig, die scène in het zwembad is één van de best gefilmde scènes die ik ooit in een horrorfilm heb gezien met dat licht en die muziek op de achtergrond.
Maar in deze overbodige remake krijg je naast het sfeervolle begin en de drie bekende killers dus te maken met enorm vervelende hoofdrolspelers die niets anders doen dan de domste cliché beslissingen nemen. Dat wijf is dan ook nog eens zo kapot irritant met haar lelijke opgespoten lippen waar ik me de hele speelduur aan heb zitten te ergeren. Het ergste is nog dat zij het overleeft en blijkbaar ook meedoet in Chapter 2 en 3 die er later dit jaar nog aan komen.

geplaatst:
Vind het maar een beperkt filmjaar. Weinig echte grote knallers.

Dune en Furiosa zijn super, maar het is wel allemaal weinig.

geplaatst:
Manny Calavera tot nu toe eigenlijk wel ja. Dune was niet echt mijn ding en Furiosa nog niet gezien, maar inderdaad weinig echte knallers tot nu toe.
Ik heb wel genoten van Civil War, vooral dat laatste half uur was echt heel sterk. En Godzilla X Kong was wel minder dan de vorige films (zeker minder dan Minus One), maar ik kan altijd wel genieten van een Godzilla film.
Verder vond ik Skunk ook wel erg sterk, al weet ik niet of die bij jullie in de bioscoop heeft gespeeld. En The Beekeeper vond ik dan weer een fijne actieheld, daar mogen ze wel een sequel van maken.

Zijn er nog films waar jij naar uitkijkt?
Kijk kijk wel uit naar Trap van M. Night Shyamalan. En binnenkort komt The Watchers in de bioscoop, geregisseerd door Shyamalan zijn dochter, met Dakota Fanning in de hoofdrol.

Later in het jaar nog een nieuwe Alien, Lord of the Rings, Nosferatu, Gladiator 2 en Smile 2.
Toch allemaal films die ik wel wil zien, al heb ik wel bedenkingen bij bepaalde films.

geplaatst:
Er zijn nog wel films die ik dit jaar graag wil zien. Deadpool 3, Joker 2, Bad Boys 4, A Quiet Place 3. Maar het is toch wat karig jaar. Ik mis hypes, de echt grote titels waar mensen nog weken over praten. Eind dit jaar is met de LOTR film, Alien en Gladiator 2 wel weer sterk.

Het is ook geen flutjaar, maar wel een tikje teleurstellend.

geplaatst:
Joker 2 niet vergeten.

Erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

geplaatst:
Nomak schreef:
Sinner Oculus Chapter 3 al gezien?
Kortfilm van Flanagan over die spiegel. Gewoon 1 man in een kamer met die spiegel en camera's om alles te registreren. Duurt maar een half uur, is low budget en simpeler van opzet dan Oculus. Maar heel erg sfeervol en dit maakte op mij meer indruk van Oculus.

Ja hoor. Die wel. En ik vond het basisgegeven al sterk. Ik begrijp ook dat hij net die film heeft gekozen om een een volledige film van te maken. Overigens heeft de naam Mike Flanagan al even cecirculeerd om de nieuwe Exorcist Trilogy uit het slop het halen. De 'nieuwe film' wordt gemakshalve vergeten - en hij gaat er zijn eigen ding mee doen. Verwachtingen zijn laag, MAAR, dat had ik ook met Ouija. Die eerste film was ook vrij zwak, terwijl het vervolg erop dankzij Flanagan een bijzonder aangename horror film was.

Ik heb Alpha op Netflix nog niet gezien. Maar dat lijkt me ook wel aardig, net zoals de beide Rebel Moon's erg leuk entertainment waren. Long Legs met Nicholas Cage ben ik erg geintrigeerd door, Infested was prima, Trap en The Watchers kijk ik ook naar uit. En Furiosa. Net zoals de Nosferatu remake.

Dune blijft uitstekened, You'll never Find Me was geweldig, The First Omen goed, The Coffee Table...een echt...drama. Disturbing op een manier die je toch even bijblijft. Late Night with the Devil vind ik een van de betere horror films van de laatste jaren qua opzet en uitvoering. Abigail heb ik me beide keren ontzettend mee geamuseerd.

Voor de rest? Gladiator 2 wellicht nog.

Maar een Bad Boys 4, Dead Pool 3 en A Quiet Place 3 kijk ik wel eens ooit. Ergens. Zeker de eerste twee. Daar zie je de grappen al van 100 meter ver afkomen en beide franchises hebben hun beste kruid wel verschoten.

Lord of the Rings Hunt for Gollum - imo zal dat wellicht 3x niks worden. Er staat nog geen woord op papier zeiden ze onlangs. - Lotr was een passie project waar jaren met liefde aan gewerkt is en dat merk je aan alles. Veel mee props em veel minder CGI dan The Hobbit. Dat was al een matig doorslagje van LOTR was ze Jackson no op het laatste moment even bij betrokken hebben om nog vanalles in te gooien uit addendums etc die echt niet nodig waren (laat staan die elf-dwerg romance of die witte orc) en de helft van de originele acteurs enkel maar lijntjes uit film een moesten recyclen. Hadden ze ook in een filmpje van 3 uur kunnen doen als ze zich keurig aan het avontuur hadden willen houde.

Maar...the Hunt for Gollum? Eerlijk gezegd het minst interessante aspect uit het hele LOTR universum. Uit de twee vorige films (en de boeken) weten we al dat hij gevangen en gemarteld is - wil je daar nou echt 2 of 3 uur aan besteden? Ik zie wel als het zover is. Maar tot dan word mijn plasser er niet harder door. Al helemaal niet als er een hoop CGI in het spel gaat zijn. (Kijk het verschil tussen hoe fake dingen in de Hobbit eruitzage en hoe goed in LOTR).

Wel nog op de uitkijklijst: Maxxxine, Alien Romulus (En de serie, maar ik heb geen idee voor wanneer dat is), Smile 2, (de eerste was best een aardige film), Under Paris, Gladiator 2 dus, Joker 2, The Bikeriders (met stip - al 2 keer verplaatst en dit zou ik erg graag willen zien),

Genoeg geweest waar ik me al best mee geamuseerd heb. En nog genoeg op de verlanglijst. En helaas heb ik nu geen Netflix - maar wat bij Netflix wel altijd top was dat je een aanbod van Scandinavische en Spaanse thrillers kreeg die vaak beter geschreven en 'echter' aanvoelden dan hun huidiige Amerikaanse voorbeelden tegenwoordig. (ook al heb ik daar ook nog een 3-4 van de laatste jaren op de lijst. Denkelijk de helft met Russel Crowe of zo).

geplaatst:
Sinner schreef:
Ja hoor. Die wel. En ik vond het basisgegeven al sterk. Ik begrijp ook dat hij net die film heeft gekozen om een een volledige film van te maken. Overigens heeft de naam Mike Flanagan al even cecirculeerd om de nieuwe Exorcist Trilogy uit het slop het halen. De 'nieuwe film' wordt gemakshalve vergeten - en hij gaat er zijn eigen ding mee doen. Verwachtingen zijn laag, MAAR, dat had ik ook met Ouija. Die eerste film was ook vrij zwak, terwijl het vervolg erop dankzij Flanagan een bijzonder aangename horror film was.
Klopt inderdaad, Flanagan gaat een Exorcist maken. Ik hoop gewoon dat hij er een horror van maakt zonder veel flashbacks. Want als er iets is dat me regelmatig stoort aan zijn films/series is het wel het overmatig gebruik van flashbacks.

Ouija 2 vond ik helemaal geweldig, één van mijn favoriete horrors, veel beter dan de eerste.

geplaatst:
Nomak schreef:
Want als er iets is dat me regelmatig stoort aan zijn films/series is het wel het overmatig gebruik van flashbacks.

Ouija 2 vond ik helemaal geweldig, één van mijn favoriete horrors, veel beter dan de eerste.

Overigens is er een uitstekende 2 seizoenen lange reeks op Prime of HBO van een aantal jaren terug. Het houd je de eerste paar afleveringen in spanning want...kennen we dit niet al allemaal...om dan plots een bocht van 180% te maken. Prima acteurs. Prima reeks vond ik ook.

geplaatst:
Wat vonden jullie van Smile dan?

Vond het toch weer vrij slap en behoorlijk clichématig allemaal.

Ben ook wel benieuwd wat Ouija 2 dan zo goed maakt.

Dat soort films sla ik toch meestal bij voorbaat over tegenwoordig.

Allemaal al eens gezien.

Hoopte op iets van verrassing met Smile maar die kwam er niet met veel moeite afgekeken.

geplaatst:
Smile vond ik gewoon best unsettling. Zeker omdat er niet meteen iets van lore aan verbonden leek in eerste instantie, terwijl het in tweede voornamelijk te doen had met bvb dingen als onverwerkte trauma's, depressies, rouw. Wat mij betreft was het een goedgemaakte film.

Na het eerste deel van Ouija hoefde het voor mij ook niet echt. Maar des te verrassender was dat dit wel een goede standaard horrorfilm was. Om hetzelfde effecht te krijgen : kijk Annabelle. Waardeloos. En kijk dan Annabelle 2 die mijlen beter is dan 1. Daar is ongeveer hetzelfde mee gebeurt.

geplaatst:
Ik vond Smile oprecht goed. Eng en geschift ook. Staat op Moviemeter ook op een hele dikke 7 gemiddeld.

Ben best benieuwd naar het vervolg.

Ik merk wel dat ik tegenwoordig veel horror skip zoals titels als Tarot of iets met een demoon. Dat is allemaal zo afgezaagd geworden.

Heb nog wel wat horror liggen om binnenkort te zien. De nieuwe Omen film en Immaculate.

Er zijn twee genres die overspoeld worden door echte bagger. Actie en horror. Daar zitten zoveel low budget kutfilms tussen, niet te geloven. Gelukkig zie je het vaak al snel, met hele slechte acteurs, hele onbekende acteurs en van die dramatische titelnamen.

geplaatst:
Ik vond Smile ook echt heel erg sterk. Net zo goed of misschien zelfs beter dan It Follows waar het vaak mee wordt vergeleken.

geplaatst:
Hier even een afbeelding bij geplaatst want dat verdient deze film wel.
Waarschijnlijk de meest deprimerende film die ik ooit heb gezien. Als de bom valt kan je maar best hopen dat je daar heel dicht bij in de buurt staat. Kan me gewoon niet voorstellen hoe het moet geweest zijn om deze film te zien in 1984. https://nightchannels.com/cdn/shop/files/threads-film-1984_square-for-light-colors_4ad81efb-8b69-495a-9ae3-ec0e23e93cd6.png?v=1707436468&width=3840

geplaatst:
Ja inderdaad. Al ettelijke jaren terug gezien (20 of zo - begin 2000) en het was ook toen nog een vrij rauwe en depri kijk op wat er zou gebeuren 'als'. Het was des te opmerkelijker omdat het dus een vrij low budget TV gebeuren was van de BBC. Heb hem in de tussentijd nooit meer gekeken maar hij blijft ook nu nog opduiken in de lijstjes van 'most shocking' of 'most unsettling' movies en dergelijke.

geplaatst:
Nomak schreef:
Hier even een afbeelding bij geplaatst want dat verdient deze film wel.
Waarschijnlijk de meest deprimerende film die ik ooit heb gezien. Als de bom valt kan je maar best hopen dat je daar heel dicht bij in de buurt staat. Kan me gewoon niet voorstellen hoe het moet geweest zijn om deze film te zien in 1984. (afbeelding)

Ik werd zo depressief van deze film zeg. Paar jaar terug voor het eerst gekeken, enorm heftig en confronterend.

Conclusie: als de bom valt ben ik liever dood dan hierin te overleven.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:56 uur

geplaatst: vandaag om 05:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.