menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
Ik heb echt een enorme hekel aan Adam Driver. Wat een vreselijk irritante kutkop en stem heeft hij.

Nomak schreef:
Sinner, ik denk dat het de bedoeling is dat er geen enkele van de originele Heat cast gaat meedoen.

Benieuwd. Aangezien het boek (niet gelezen maar weet wel grof de grote lijnen) zowel door Mann als een ander persoon in co-op is geschreven en dus een prequel als proloog is. Ik ben dan ook wel ergens nieuwschierig welk deel en hoe het verfilmd zal worden.

Wat betreft Adam Driver...hij was samen met Lady Gaga uitstekend in House of Gucci, en ook in The Last Duel, beiden van Ridley Scott. En dus ook Blackkklansman en White Noise waren wat mij betreft heel vermakelijk.

De Vuurlinie. Helemaal geen slecht oorlogsdrama / rechtbankengedoe. Acteurs deden het degelijk, script was netjes te volgen (zoals altijd nam het hier en daar wel een beetje een loopje met de waarheid) maar de actiescenes waren erg goed in beeld gebracht. Bijwijlen chaotisch, bloederig en geweldadig - net zoals je dat zou verwachten in een dergelijke oorlog. Hoeft niet onder te doen voor veel Amerikaanse en Engelse films.

Vikings helemaal gezien nu. Ik heb veel series gezien, maar ik denk dat dit de beste is dat ik ooit heb gezien. Onvergetelijke personages en ijzersterk tot de allerlaatste aflevering. Het is nu 13 jaar geleden dat ik voor het eerst The Wire zag en al die tijd heb was dat mijn nummer 1. Het is moeilijk om Vikings daarboven te plaatsen of zelfs te vergelijken aangezien de beide series totaal verschillend zijn. Maar eerlijk gezegd was het enige minpunt van The Wire dat het laatste seizoen toch iets minder was dan de seizoenen daarvoor, misschien wel door het wegvallen van een aantal belangrijke personages. Dat heeft Vikings dan toch beter aangepakt.
Fenomenale serie die alles juist heeft gedaan van de eerste tot de laatste aflevering.

Volgende week beginnen met The Last Kingdom.

Vanochtend Dune 2 wezen kijken, wel eerder toevallig, zag dat de eerste voorstelling om 11 geen 4D en 3D was tijdens het koffiedrinken dus kwam prima uit. (gewoon Atmos dus). Geweldige film en sloot naadloos aan op de eerste helft van het boek. Wel een lichte aanpassing zowat in act 3 middels Chani en haar houding tov Paul zijn Messiahcomplex en Heilige oorlog, maar eigenlijk maakte dit detail de film alleen maar beter.

Bwoah, ik heb 'm zondag gezien, en het is een mooi spektakel om te zien, echte cinema film. Maar hij heeft ook wel zo zijn problemen, bij tijd en wijlen wat langdradig. Soms werd er gewoon een stuk scene geskipped, eerst trammelam voor Paul zijn eerste trek door de nacht en dan plots baf volgende scene. De chemie tussen Zendaya en Chalamet vond ik ook niet helemaal passen. Bij lange na geen slechte film, maar ook geen klassieker in wording.

Nou...ik vind als je beide delen samevoegd (wat obviously gedaan dient te worden) de film voor mij toch best wel een beetje een meesterwerkje is. Wat mij betreft wel een klassieker in wording. Zeker aangezien het boek wat mij betreft iets is als Lord of the Rings - een beetje op het 'onverfilmbare' af. Ik vermoed echter ook dat we wel weer ergens een extended edition van beide delen tegenmoet mogen zien. Langdradig kan ik inkomen though, met drie uren en behoorlijk wat expositie, gepraat, en soms eindeloos gewandel door de woestijn - kan ik me ergens inbeelden dat het niet voor iedereen is weggelegd of voor ieder tijdstip. (beter - het is geen film die ik wekelijks zou kijken. Of maandelijks. Of Jaarlijks. Een drie uurtjes (of 6) Dune zou toch al echt een bepaalde stemming vereisen.

Dat is iets dat ik met bepaalde andere films veel minder heb. Maar dat heb ik ook met de boeken trouwen. Of eh...de eerste twee. De overige...geen idee heb ik nooit gelezen destijds. Het zou knap zijn als ik het eens een keertje afmaakte. Of overnieuw begon. Maar het is een beetje als alle hobbies - ik vrees dat er nooit tijd genoeg is om alles te spelen / zien / lezen (boeken en graphic novels / comics).

Ik wil Dune 2 ook wel zien, al ben ik wel wat vergeten van deel 1 die ik ook wel goed vond. Het probleem is natuurlijk dat er ook nog een derde deel komt en net vandaag lees ik dat Villeneuve eraan denkt om een pauze te nemen en dat we misschien wel moeten wachten tot 2028 or 2030 voor de release van Dune 3.
Ik krijg hier zo een beetje Avatar vibes van, daar zit ook veel te veel tijd tussen elke sequel, en eerlijk gezegd krijg ik dan een beetje het gevoel om af te haken.

Dit is ook geen James Bond achtige film waar je gewoon elke film kan kijken zonder de vorige nog fris in het geheugen te hebben. Dit is iets zoals Lord of the Rings, het is één verhaal en dan zouden die sequels gewoon sneller moeten komen. Bij Lord of the Rings had je de volledige trilogy trouwens in 2 jaar gereleased. Zo zou het gewoon moeten.

Gisteren ook nog Spaceman gezien. Echt wel een ijzersterke film, al denk ik dat dit wel iets is dat niet voor iedereen is weggelegd. Ik zat er in elk geval helemaal in en vond het prachtig.

Ik vind trouwens dat er de laatste tijd een aantal sterke Netflix original films zijn gereleased. Zo heb ik in vrij korte tijd toch ook La Sociedad de la Nieve, Reptile en Leave the World Behind gezien. Allemaal Netflix originals waar ik een mooi cijfer aan kwijt kon. Is het dan allemaal goed wat ze tegenwoordig releasen? Nee hoor, The Kitchen was echt wel heel erg slecht, daar heb ik me met veel moeite in drie kijkbeurten doorheen moeten slepen.

Die waren inderdaad ook helemaal niet slecht. Ik moet wel zeggen dat ik bij La Sociedad de La Nieve een heel erg Deja Vu gevoel had na een half uurtje, alsof ik de film al eerder gezien had en ja hoor. Het is dan ook gebaseerd op dezelfde feiten als Alive uit 1993. Die overigens naar ik me herinner ook niet zo slecht was, Reptile vond ik heel erg sterk en ook Leave the World Behind kon zich gerust vertone.

Spaceman moet ik nog kijken. Ik heb me tot nog toe onthouden van Spoilers hiervan. Nou vind ik Adam Sandler totaal niet grappig, maar zo te horen is dit ook geen comedy, en laat me hem nou net in The Hustle en vooral in Uncut Gems heel erg te pruimen vinden.

Nomak schreef:
Ik wil Dune 2 ook wel zien, al ben ik wel wat vergeten van deel 1 die ik ook wel goed vond. Het probleem is natuurlijk dat er ook nog een derde deel komt en net vandaag lees ik dat Villeneuve eraan denkt om een pauze te nemen en dat we misschien wel moeten wachten tot 2028 or 2030 voor de release van Dune 3.

Nou ja dat derde deel is feitelijk niet nodig. Ik ben blij dat het hoofdverhaal verteld is, alles wat erna komt is een eventuele bonus. Lords of the Rings en Dune waren beiden een groot boek. Maar het volgende boek (of 10 in de reeks) zijn feitelijk niet echt noodzakelijk. Ik heb inderdaad ook gelezen dat hij eerst wat luchtigers wil doen, vooral hij weer richting het Dune universum vertrekt en dat snap ik ergens best. Dan is de vraag ook al eens gevallen welke van de boeken hij wil verfilmen. Neemt hij meteen de volgende (de Heilige oorlogen - Dune Messiah) of gaat hij net voor het verhaal erna (de gevolgen hiervan - Children of Dune). Beide legitieme keuzes. Misschien prefereer ik zelfs eerder de tweede, met bvb een half uurtje waarin Messiah word samengevat, en het grootste gedeelte besteed aan de fallout hiervan. (ik denk trouwens dat ze zoiets ook in de serie hebben gedaan, maar die heb ik helaas nooit gezien, ik heb het bij de eerste twee boeken gehouden en een stukje van het derde).

We zullen het tegen dan wel zien.

Sinner schreef:
Dan is de vraag ook al eens gevallen welke van de boeken hij wil verfilmen.
Hij zou het tweede boek gaan verfilmen had ik vandaag ergens in een artikel gelezen.

Maar als het goed begrijp dan is het verhaal eigenlijk na deze twee films afgesloten met een bevredigend einde? De derde film is dan gewoon iets extra en we hoeven dus geen jaren in ondraaglijke spanning te wachten om te zien hoe dit verhaal afloopt?

Nomak schreef:
Maar als het goed begrijp dan is het verhaal eigenlijk na deze twee films afgesloten met een bevredigend einde?

Nou...wat mij betreft wel. Dit is voor mij de hoofdmoot. Let wel daar zullen velen het niet mee eens zijn en zeker de die-hard Dune fans niet. Als ik me niet vergis (een vriend heeft de hele serie in een mooie herdruk thuis) zijn het in totaal toch 12 of 14 of meer boeken opgedeeld in cycli. De eerste cyclus behandelt voornamelijk het geslacht Atreidus en met name Paul, Chani en zijn nog niet geboren zus en kinderen en het hele Messiah en Heilige oorlog gebeuren. Ik denk dat dit in totaal 4 of zo boeken zijn. (of 5). Maar ik zou best kunnen leven met wat we nu hebben. Ik zie het namelijk niet 1-2-3 gebeuren ze dat ook echt de hele Atreides portie aanpakken. Nog een film zou aardig zijn, twee uitstekend. Maar voor voor mij lag eigenlijk de grote nadruk eigenlijk op het verraad van de Keizer, het conflict Harkonnen en Atreides en de profetie.

Maar nogmaals dat is puur mijn visie erop. Ik heb er ook maar 2 (of 3, ik twijfel een beetje) van de boeken gelezen. Maar was het bij 1 boek gebleven was het ook welletjes geweest. (Een beetje als Feist's Magier, 20+ boeken, maar vraag je me of die allemaal verfilmd dienen te worden? Zeg ik nee, houd het gewoon op boek 1.).

Nomak de twee films sluiten het verhaal van het eerste boek af. Maar net zoals in het boek blijven er wat vragen en open eindjes over, ter eigen invulling of voor een vervolg deel. Wel is er in de film voor mij duidelijk een opzet gemaakt om Dune Messiah te gaan verfilmen. Maar hij heeft eindigd niet zo open als part 1.
Een derde deel zou ik wel tof vinden, dan kunnen we de transitie van Paul mooi afgerond zien worden.

Dune 2 was een machtige bioscoopervaring. Ga deze daar zien, thuis is dit zoveel minder imponerend. Ik vond deel 1 geen topper, deel 2 absoluut wel.

legian schreef:
Nomak de twee films sluiten het verhaal van het eerste boek af. Maar net zoals in het boek blijven er wat vragen en open eindjes over, ter eigen invulling of voor een vervolg deel. Wel is er in de film voor mij duidelijk een opzet gemaakt om Dune Messiah te gaan verfilmen. Maar hij heeft eindigd niet zo open als part 1.
Een derde deel zou ik wel tof vinden, dan kunnen we de transitie van Paul mooi afgerond zien worden.

Deel 3 over de heilige oorlog komt er op zeker, de film scoort nu gigantisch goed en er is al groen licht gegeven voor een vervolg. Al wil Villeneuve eerst even de focus op andere dingen leggen dus Dune 3 zal nog wel een paar jaar laten wachten.

Manny Calavera schreef:
(quote)

Deel 3 over de heilige oorlog komt er op zeker, de film scoort nu gigantisch goed en er is al groen licht gegeven voor een vervolg. Al wil Villeneuve eerst even de focus op andere dingen leggen dus Dune 3 zal nog wel een paar jaar laten wachten.

Dat is wel tof, wist wel dat hij het wilde maar heb niets gezien over dat die er nu ook komt. Wat mij betreft wel verdiend ook.

Dat het wat langer duurt is niet zo erg. Er zit sowieso een aantal jaar tussen die twee boeken. En aangezien ze in deze film ook geen tijdsprong hebben gemaakt moet dat ook nog gebeuren. Laat ze er vooral de tijd voor nemen om het goed uit te werken.

Sinner schreef:
Maar nogmaals dat is puur mijn visie erop. Ik heb er ook maar 2 (of 3, ik twijfel een beetje) van de boeken gelezen. Maar was het bij 1 boek gebleven was het ook welletjes geweest. (Een beetje als Feist's Magier, 20+ boeken, maar vraag je me of die allemaal verfilmd dienen te worden? Zeg ik nee, houd het gewoon op boek 1.).
Ik heb ook de eerste 2 of 3 (ook aan het twijfelen) gelezen. En deel 1 is inderdaad de basis, maar wat hier nog niet zo naar boven komt is dat het zich eigenlijk om een space-opera handelt (iets wat de films wel goed overbrengen), en in Dune is dat allemaal erg gelimiteerd aan de planeet.

Een ander probleem dat de boeken in mijn ogen altijd al hadden is dat ze bij momenten erg stroef geschreven zijn. Frank Herbert zijn literaire stijl is er eentje waar je aan moet wennen. Vooral het tweede boek was erg moeilijk om doorkomen. Of wat vind je van deze: God Emperor of Dune, wtf.

Er zijn er inderdaad heel wat boeken in de reeks, veel ervan geschreven door zijn zoon, als ik het goed heb. Boekmeter telt er 12 momenteel.

Er zijn blijbaar ook goede strip-verhaal adaptaties, vooral van de familie saga's, eens kijken of ik die eens ooit van een vriend/in kan lenen.

De latere boeken zijn denk ik of door zijn zoon, of door Herbert en iemand anders geschreven. Dat klopt inderdaad.

Het literaire stijltje is denk ik ook wel een beetje eigen aan de tijd waarin het geschreven is. Net zoals Lord of the Rings bvb merk je dat het best wel eens stroef leest en vaak in bijzonder veel (soms onnodige?) details vervalt. Wat niet wil zeggen dat het een slecht boek is. Maar je merkt wel dat beide genoemde titels en schrijvers toch wel aan de wieg van de sci-fi en fantasy stonden zoals we die nu kennen.

Het is tenslotte ook weer veelzeggend dat na dik 60 jaar zowel Dune als Lord of the Rings nog zo tot de verbeelding spreken.

Boeken van Asimov, Philip K. Dick en veel andere SF schrijvers uit die periode hebben dat hoegenaamd niet, is toch wel echt een probleem van den Frank in mijn ogen.

Hm. Zou kunnen. Ik heb ooit maar eentje van Asimov gelezen en niets van Philip. K Dick. Ik was niet de grootste SF fan. (destijds wat betreft lezen) en hield het liever bij fantasy en horror.

Nomak schreef:
Gisteren ook nog Spaceman gezien. Echt wel een ijzersterke film, al denk ik dat dit wel iets is dat niet voor iedereen is weggelegd. Ik zat er in elk geval helemaal in en vond het prachtig.

Net gekeken trouwens. En hoewel ik eerder gewoon goed zou zeggen was het wel een heel bijzondere film met een sterke Sandler. Een lange overpijnzing over de dingen des levens en in het bijzonder eenzaamheid. Dramatisch, quirky en toch zowel surrealistisch als serieus. De muziek en het kleurenschema (en de gigantische telepathische spin zorgden ervoor dat het erg psychedelisch en dromerig overkwam. Niet voor iedere dag. Maar wel bijzonder imo.

Geen film, maar wel interessant. 20 juli kruipt Mike Tyson terug de ring in tegen Jake Paul, die al een hele tijd hierop aast. En het word gestreamed op Netflix. Nou ben ik toch best wel benieuwd wie de ring verlaat met beide oren aan het hoofd.

30 jaar leeftijdsverschil en Tyson heeft ook al een jaar of 4 niet meer gevochten (en obviously daarvoor ook maar sporadisch).

Ik vind dat maar bijzonder triestig dat een Mike Tyson die ooit één van de beste zwaargewichten was en multimiljonair is/was zich nu op 57-jarige leeftijd gaat verlagen tot deze onzin.

Ook Jake Paul heeft hier helemaal niets mee te winnen. Als hij wint zeggen ze dat het logisch is omdat Tyson oud en gepensioneerd is. Als hij verliest zeggen ze dat hij niet eens tegen een oude gepensioneerde ex-bokser kan winnen..

Heel erg jammer dit..

Multimiljonair is. Hij doet vanalles en nog wat, van acteren, reclamespots tot wel een om de zoveel jaar in de ring kruipen voor een goed doel, en heeft zijn eigen Cannabis Brand.

Ik vermoed niet dat hij het geld van het Jake Paul gevecht nodig heeft, en evt geld wellicht wel weer richting een goed doel zal gaan. Maar het is wel Jake Paul die nou al enkele jaren loopt hem uit te dagen en roepen dat hij Tyson makkelijk aankan.

Misschien vond Tyson het nou wel welletjes. Kan allemaal (ik heb niet zo'n hoge pet op van dat hypergevalletje Jake Paul).

Valt voor mij dus eerder onder entertainment. En je raad vast wel op welke uitslag ik hoop.

Aan de aan de andere kant heeft Tommy Fury, broertje van...ook maar via split decision gewonnen van Jake Paul afgelopen jaar en beide broers zijn in hen gewichtsklasse ook zeker niet de slechtste.

(noot: ik volg de sport net als het mma ufc maar zijdelings. Hier en daar achteraf eens een wedstrijd of als het lukt live. Maar besteed geen dagen aan het volledig uitspitten en bijhouden wie nou wat doet).

Sinner schreef:
Aan de aan de andere kant heeft Tommy Fury, broertje van...ook maar via split decision gewonnen van Jake Paul afgelopen jaar en beide broers zijn in hen gewichtsklasse ook zeker niet de slechtste.
Tommy is echt wel bizar slecht. Paar maanden geleden gewonnen tegen KSI (ook zo een youtuber), maar eerlijk gezegd was die overwinning bijzonder zwak en misschien zelfs onterecht. Als profbokser moet je dit gewoon simpel op KO winnen in plaats van met een zeer discutabele beslissing op punten.

Iedereen heeft ook altijd maar kritiek op Jake Paul. Maar als je dan zo een Tommy Fury ziet, die is zogezegd profbokser, maar die doet de laatste jaren ook helemaal niks anders dan tegen Youtubers boksen in gevechten waar hij ook nog eens met de grootste moeite kan winnen. Die mag echt niet in de schaduw staan van zijn grote broer.

Mee eens. Ik vind het een vreemde trend dat al die youtubertjes plots opduiken in het MMA en Boks circuit. Daar zou 20 jaar geleden helemaal geen sprake van zijn geweest. Nu stelt het beide sporten in een heel diskutabel daglicht imo - heb je geen talent? Ga dan maar even boksen of in het octagon vechten. Want dat kan blijkbaar iedere sukkel.

Droevig, slechts 68 jaar oud geworden... RIP

geplaatst:
Dune 2 mag dan wel een visueel spektakel zijn, maar ook niet meer dan dat. Ik vind de film zwaar overschat als ik overal de enorm hoge ratings zie.

De hoofdrolspeler heeft maar weinig uitstraling om de film te dragen en zijn evolutie gaat gewoon veel te snel en ongeloofwaardig. Zo een lange film en dan zie je eigenlijk gewoon niets van die hele ontwikkeling en training van de hoofdrolspeler. Er worden sprongen gemaakt, Paul krijgt allerlei "Arabische" bijnamen, verandert in een oogwenk in een onverslaanbare vechtmachine, wordt door alles en iedereen aanbeden en als kijker moet je dan maar gewoon erin meegaan dat het allemaal zo simpel gaat. Ik geloof het gewoon allemaal niet.

Voor mij is dit geen top 3 film van Denis Villeneuve, maar slecht was de film natuurlijk ook niet. Het was visueel indrukwekkend en vooral het zwart/witte gedeelte was erg mooi.

Ik heb gewoon het idee dat dit verhaal veel beter in de vorm van een serie had gewerkt. Dan was er tenminste een kans om de ontwikkeling van bepaalde personages wat meer uit te diepen, dat zou het verhaal alleen maar ten goede komen.

Derde film is natuurlijk wel essentieel want na dit tweede deel zijn er nog heel veel vragen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:35 uur

geplaatst: vandaag om 14:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.