Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic
zoeken in:
1
geplaatst: 12 augustus, 22:29 uur
Insidious The Red door gekeken vandaag bij een vriend op Streaming. Nou...het viel eigenlijk wel mee. Het was nergens echt spannend of sfeervol. De horror was ook ver te zoeken, maar ik zie Patrick Wilson best graag spelen. Al is het zijn filmzoon die hier het verhaal trekt. En dat was eigenlijk niet eens zo slecht als direct vervolg op de eerste twee originelen en afsluiting hiervan / van de serie. Ik zou het niet meer dan een 5 of 6 op 10 geven, maar ik kan niet zeggen dat ik me verveeld heb. Maar goed, het gezelschap, de pizza en het biertje hielpen ook wel wat.
Maar ik hoop wel dat ze hiermee ook EINDELIJK komaf hebben gemaakt met de Insidious reeks. Het origineel en ook deel 2 vond ik erg goed, maar 5 zijn er echt wel te veel. Dat is net zoals The Conjuring en al hun spin-offs. Deel 1 en 2 zijn vaak verrassend degelijk en best spannend maar dan wordt het echt bandwerk imo.
Ook al kijk ik ze wel. Dat erbij gezegd hebbende.
Maar ik hoop wel dat ze hiermee ook EINDELIJK komaf hebben gemaakt met de Insidious reeks. Het origineel en ook deel 2 vond ik erg goed, maar 5 zijn er echt wel te veel. Dat is net zoals The Conjuring en al hun spin-offs. Deel 1 en 2 zijn vaak verrassend degelijk en best spannend maar dan wordt het echt bandwerk imo.
Ook al kijk ik ze wel. Dat erbij gezegd hebbende.
2
geplaatst: 24 augustus, 00:37 uur
Die nieuwe Mission Impossible is wel echt goed. Met afstand de beste uit de reeks sinds deel 3. Wel heel erg jammer dat Ilsa Faust hier het einde niet haalt, was toch wel het beste personage, na Tom Cruise zelf natuurlijk. De manier waarop vond ik ook wel makkelijk en ongeloofwaardig.
Tom Cruise is ook echt geweldig. Die man is gewoon bijna 20 jaar ouder dan mij, en ik ben zelf toch ook best sportief, maar wat die hier weer allemaal laat zien doe ik hem niet na. Wat een fucking held!
Zaterdag was het ook "horror night" in de bioscoop.
"Cobweb" en "The Last Voyage of the Demeter". Ook al waren beide films sfeervol, het werd nergens echt eng. Teleurstellend? Tja, toch een beetje omdat je van een horrorfilm toch wel wat meer mag verwachten, bij Smile had ik vorig jaar een heel ongemakkelijk gevoel toen ik naar huis wandelde, die was echt geslaagd. Ik snap dan ook niet waarom ze die Demeter één van de beste Dracula verfilmingen noemen.
Allebei de films hadden ook een hoofdrol voor een zekere Woody Norman. Hopelijk is dit puur toeval en geen voorbode dat dit nu ineens het nieuwe kindsterretje gaat worden voor allerlei soorten nieuwe horrorfilms..
Tom Cruise is ook echt geweldig. Die man is gewoon bijna 20 jaar ouder dan mij, en ik ben zelf toch ook best sportief, maar wat die hier weer allemaal laat zien doe ik hem niet na. Wat een fucking held!
Zaterdag was het ook "horror night" in de bioscoop.
"Cobweb" en "The Last Voyage of the Demeter". Ook al waren beide films sfeervol, het werd nergens echt eng. Teleurstellend? Tja, toch een beetje omdat je van een horrorfilm toch wel wat meer mag verwachten, bij Smile had ik vorig jaar een heel ongemakkelijk gevoel toen ik naar huis wandelde, die was echt geslaagd. Ik snap dan ook niet waarom ze die Demeter één van de beste Dracula verfilmingen noemen.
Allebei de films hadden ook een hoofdrol voor een zekere Woody Norman. Hopelijk is dit puur toeval en geen voorbode dat dit nu ineens het nieuwe kindsterretje gaat worden voor allerlei soorten nieuwe horrorfilms..
2
geplaatst: 24 augustus, 12:56 uur
Gisteren avond the Lost City op Netflix gekeken. Simpel avond vertier dat grotendeels wel wist te bekoren, maar natuurlijk ook geen hoge toppen scheert. Een sterrencast met Sandra Bullock, een 58 jarige madam met in de tussentijd plastieken mond, Brad Pit als typische over-powered actie-held (die als kleine en verrassende twist redelijk snel spectaculair het loodje legt) en Channing Tatum als gespierd watje.
1
geplaatst: 24 augustus, 21:24 uur
Nomak schreef:
"Cobweb"
"Cobweb"
Cobweb heb ik intussen ook gezien. Maar daar vond ik bar weining aan. Ik vond hem zelfs nooit echt heel sfeervol worden. Gewoon aan alledaags tussendoortje waar je na een 20-30 minuten al ongeveer een idee hebt waar het naar toe gaat. Na al de positieve kritiek die het kreeg was ik best teleurgesteld.
Met 'The Last Voyage of the Demeter' wacht ik wel tot hij op de buis is. Lijkt me wel een geinige monsterfilm maar de afloop ken je natuurlijk al. Ook al wordt er volgende de regisseur de studio gepolst naar een tweede. Wat een bizar idioot idee is.
De film waar ik wel redelijke verwachtingen voor heb, binnenkort op Netflix. De Star Wars film die geen Star Wars mocht zijn van Lucas Arts (maar in zowat alles er uitziet als eentje...en beter) dus heeft Zakk Snyder hem maar lekker zelf afgewerkt:
Rebel Moon
Overigens zegt het veel over de zomerfilms als mijn favorieten (buiten Indiana Jones de 17de keer Gladiator (nav Ryse Son of Rome) en The Mask of Zorro met Banderas waren. Waarom kunnen nou niet alle films gewoonweg ZO leuk zijn.
2
geplaatst: 25 augustus, 22:24 uur
Sinner schreef:
Ik vond hem zelfs nooit echt heel sfeervol worden.
Zo een scène als wanneer die leerkracht bij de ouders op bezoek gaat vind ik toch wel heel erg sfeervol en spannend. Ik vond hem zelfs nooit echt heel sfeervol worden.
Nadat ik Twilight zo goed vond ben ik ook maar begonnen aan The Vampire Diaries.
Dat valt wel even tegen. Ben ondertussen bij de 10de aflevering van het tweede seizoen, maar ik ga er mee stoppen denk ik. Heel wat vervelende personages met de hoofdrolspeelster op kop. Iedereen in dat stadje lijkt ook wel een vampier, weerwolf of heks te zijn, en blijkbaar komen er later ook nog geesten bij heb ik gelezen. En dat gaat dan 7 seizoenen met elk meer dan 20 afleveringen zo verder?? En dan nog een paar ellenlange spin-offs erbij.. Dat hou ik gewoon niet vol..
Damn, wat was Twilight eigenlijk goed vergeleken met dit..
Gisteren voor het eerst Seinfeld gekeken, echt goed.. Hier ga ik zeker mee verder.
0
geplaatst: 26 augustus, 10:52 uur
The Consultant.
Erg vermakelijke serie al met al en sowieso fijn om Waltz weer eens hard te zien gaan in een rol.
Waar de Bond films compleet faalde naar mijn idee worden zijn kwaliteiten hier wel ten volle benut.
Erg vermakelijke serie al met al en sowieso fijn om Waltz weer eens hard te zien gaan in een rol.
Waar de Bond films compleet faalde naar mijn idee worden zijn kwaliteiten hier wel ten volle benut.
0
geplaatst: 30 augustus, 08:41 uur
Net derde aflevering van Ahsoka gezien.
Vind Star Wars series altijd wel genietbaar dus deze ook maar als episode op zich niet bijster boeiend.
Schaamteloos kort vooral maar weer eens en gebeurde ook niet bijster veel om het verhaal vooruit te stuwen.
Marrok blijft een mysterie zou het persoonlijk wel heel vet vinden als het Ezra blijkt te zijn.
Verder vind ik het blonde meisje ook wel top gecast.
Wat een blikken.
Heerlijk vastberaden evil eyes.
Super cute.
Vind Star Wars series altijd wel genietbaar dus deze ook maar als episode op zich niet bijster boeiend.
Schaamteloos kort vooral maar weer eens en gebeurde ook niet bijster veel om het verhaal vooruit te stuwen.
Marrok blijft een mysterie zou het persoonlijk wel heel vet vinden als het Ezra blijkt te zijn.
Verder vind ik het blonde meisje ook wel top gecast.
Wat een blikken.
Heerlijk vastberaden evil eyes.
Super cute.
2
centurion81 (moderator)
geplaatst: 11 september, 09:56 uur
Samen met de vriendin kijk ik momenteel Vis a Vis op Netflix, Spaanse vrouwengevangenis-serie die in eerste instantie wat doet denken aan Orange is the New Black maar al snel wat harder en beter blijkt te zijn. Op basis van de eerste vier afleveringen, maar ook de hoge cijfers op MM een aanrader. Serie is overigens al een poosje afgerond (2015-2019), dus je kunt 'm gewoon van begin tot eind door kijken 
Vis a Vis (Serie, 2015 - 2019)

Vis a Vis (Serie, 2015 - 2019)
2
geplaatst: 19 september, 00:06 uur
De afgelopen avonden steevast weer eens een filmpje bekeken. Onder gezelschap Indiana Jones and the Crystal Skull maar eens herbekeken en...goh...wat was Harrison Ford hier een jonkie zeg! En verder blijf ik het eigenlijk gewoon een heel vermakelijke film vinden. Zelfs de CGI van 20 jaar terug stoort NU minder dan de hoogst overladen CGI films die we tegenwoordig krijgen. Neemt niet weg dat het de zwakste uit de hele reeks is, maar verdorie. Toch hebben we ons ontzettend geamuseerd met ons drie.
Verder ook eindelijk Guardians of the Galaxy 3 gezien. Prima film. Makkelijk de beste Marvel sinds de Gauntlet saga. Wat mij betreft de beste trilogie aan Marvel films en de 2de beste Guardians. Ik vond dat Rocket Raccoon zijn origins ook uitstekend overgezet zijn van de comics naar het scherm. Dan vraag ik me dus echt af waarom ze dit niet vaker doen in plaats van crap uit hun duim te zuigen.
The Flash. Tja. Ik ben geen fan van Ezra Miller. Vind het een vervelend ventje. Ik ben ook geen fan van dit soort flauwe humor de hele film door. Een tweede zit die komt er dan ook niet. MAAR de film leef echt volledig op als Michael Keaton terug in het pak kruipt als Batman, de muziekcue's van Danny Elfman langskomen en de evenementen uit Superman (maar met een andere Super) zich afspelen. Dat heeft de Flash compleet gered (laat staan de multitude aan cameo's helemaal aan het einde - dat was even heel mooi om te zien als tribute aan bepaalde acteurs).
Talk to Me. Verrassend degelijke horrorfilm na al de flauwe kul in dit genre dit jaar. Voorspelbaar idee op zich maar had best wel zijn momenten qua spanning en sfeer. Een paar lugubere designs, hier en daar een leuk shockmomente met gore en degelijk gefilmd en geacteerd. Het was weer eens wat anders dan de zoveelste Conjuring of Insideous sequel of spin-off.
Artifice Girl. Makkelijk de beste (samen met Guardians) van het hele stel. Een vrijwel onbekende thriller / drama die eigenlijk een lange aflevering van Black Mirror had kunnen zijn. Donker, emotioneel en bijwijlen vond ik hem best deprimerend. Maar het gaf ook goed aan waar AI bvb toe in staat toe zou kunnen zijn. Draait om een AI in de vorm van een jong meisje dat gebruikt word om online predators te lokken en te vangen. Obviously evolueert ze echter sneller en verder dan initieel verwacht.
De rest verklappen zou zonde zijn. Maar het is er wel eentje om te zien.
Overigens...buiten Rebel Moon zijn The Bike Riders, The Three Musketeers en Napoleon verreweg de films waar ik het meest naar uitkijk in de eindejaarsperiode.
Verder ook eindelijk Guardians of the Galaxy 3 gezien. Prima film. Makkelijk de beste Marvel sinds de Gauntlet saga. Wat mij betreft de beste trilogie aan Marvel films en de 2de beste Guardians. Ik vond dat Rocket Raccoon zijn origins ook uitstekend overgezet zijn van de comics naar het scherm. Dan vraag ik me dus echt af waarom ze dit niet vaker doen in plaats van crap uit hun duim te zuigen.
The Flash. Tja. Ik ben geen fan van Ezra Miller. Vind het een vervelend ventje. Ik ben ook geen fan van dit soort flauwe humor de hele film door. Een tweede zit die komt er dan ook niet. MAAR de film leef echt volledig op als Michael Keaton terug in het pak kruipt als Batman, de muziekcue's van Danny Elfman langskomen en de evenementen uit Superman (maar met een andere Super) zich afspelen. Dat heeft de Flash compleet gered (laat staan de multitude aan cameo's helemaal aan het einde - dat was even heel mooi om te zien als tribute aan bepaalde acteurs).
Talk to Me. Verrassend degelijke horrorfilm na al de flauwe kul in dit genre dit jaar. Voorspelbaar idee op zich maar had best wel zijn momenten qua spanning en sfeer. Een paar lugubere designs, hier en daar een leuk shockmomente met gore en degelijk gefilmd en geacteerd. Het was weer eens wat anders dan de zoveelste Conjuring of Insideous sequel of spin-off.
Artifice Girl. Makkelijk de beste (samen met Guardians) van het hele stel. Een vrijwel onbekende thriller / drama die eigenlijk een lange aflevering van Black Mirror had kunnen zijn. Donker, emotioneel en bijwijlen vond ik hem best deprimerend. Maar het gaf ook goed aan waar AI bvb toe in staat toe zou kunnen zijn. Draait om een AI in de vorm van een jong meisje dat gebruikt word om online predators te lokken en te vangen. Obviously evolueert ze echter sneller en verder dan initieel verwacht.
De rest verklappen zou zonde zijn. Maar het is er wel eentje om te zien.
Overigens...buiten Rebel Moon zijn The Bike Riders, The Three Musketeers en Napoleon verreweg de films waar ik het meest naar uitkijk in de eindejaarsperiode.
3
geplaatst: afgelopen woensdag om 20:55 uur
Equalizer 3, zelden meegemaakt dat een derde deel zo sterk is na een toch wel mindere tweede film. Dit is gewoon van hetzelfde niveau als deel 1. In sommige films heb je nog zo een "root for the bad guy" gevoel, maar daar is hier geen sprake van, deze bad guys zijn echt door en door slecht.
Denzel Washington blijft geweldig en Dakota Fanning is sinds Brimstone ook één van mijn favoriete actrices. Ik heb nu ook alweer echt zin om Man on Fire te herzien, is al veel te lang geleden.
Ik vind die Equalizer films echt een stuk beter dan die hele John Wick films waarin enkel de eerste film echt goed was en daarna alle actie veel te fel overdreven werd.
Films waar ik dit jaar nog heel erg naar uitkijk zijn The Creator, The Boy and the Heron en normaal gezien ook Dune: Part Two, al is die helaas uitgesteld naar volgend jaar.
Dan is er natuurlijk nog Godzilla Minus One, maar ik heb geen idee of die hier wel een bioscooprelease krijgt.
Denzel Washington blijft geweldig en Dakota Fanning is sinds Brimstone ook één van mijn favoriete actrices. Ik heb nu ook alweer echt zin om Man on Fire te herzien, is al veel te lang geleden.
Ik vind die Equalizer films echt een stuk beter dan die hele John Wick films waarin enkel de eerste film echt goed was en daarna alle actie veel te fel overdreven werd.
Films waar ik dit jaar nog heel erg naar uitkijk zijn The Creator, The Boy and the Heron en normaal gezien ook Dune: Part Two, al is die helaas uitgesteld naar volgend jaar.
Dan is er natuurlijk nog Godzilla Minus One, maar ik heb geen idee of die hier wel een bioscooprelease krijgt.
2
geplaatst: afgelopen woensdag om 22:06 uur
Nomak schreef:
Equalizer 3, zelden meegemaakt dat een derde deel zo sterk is na een toch wel mindere tweede film. Dit is gewoon van hetzelfde niveau als deel 1. In sommige films heb je nog zo een "root for the bad guy" gevoel, maar daar is hier geen sprake van, deze bad guys zijn echt door en door slecht.
Helemaal eens over Equalizer 3. Heb me zwaar vermaakt in de bios en deel 1 en 3 zijn inderdaad beter dan de John Wick reeks. Die ik ook wel geinig vind, maar deel 4 vond ik vooral langdradig. Als er 1000 doden vallen is het vrij nietszeggend geworden.
Bij Equalizer 3 krijg je inderdaad een intense haat voor de tegenstander. Beetje wat bv Rambo 4 ook had, met baby's in het vuur gooien of arme dorpelingen door mijnenvelden te laten rennen. En dan is Stallone er...
0
geplaatst: afgelopen zaterdag om 12:33 uur
The Continental voor mij genietbaarder dan de John Wick films.
Wat meer focus op het verhaal en de achterliggende lore is wel nice.
Wat meer focus op het verhaal en de achterliggende lore is wel nice.
2
geplaatst: afgelopen zaterdag om 19:35 uur
Nu ook The Shield op Prime aan het checken.
Erg lekker om deze dikke serie eens in z’n geheel te kunnen bekijken.
Afleveringen gaan er dan ook in als zoete koek tot zo ver.
Erg lekker om deze dikke serie eens in z’n geheel te kunnen bekijken.
Afleveringen gaan er dan ook in als zoete koek tot zo ver.
0
geplaatst: vandaag om 11:26 uur
Een andere volgens mij enigszins vergelijkbare serie die ik een van deze dagen eens aan ga slingeren:
Justified.
Tevens met Walton Goggins bovendien.
Die ook in de aankomende Fallout serie te zien zal zijn.
Voor mij wel een pluspunt alvast is namelijk wel een acteur die ik graag aan het werk mag zien.
In Vice Principals en The Righteous Gemstones naast Danny McBride is hij ook erg sterk.
Justified.
Tevens met Walton Goggins bovendien.
Die ook in de aankomende Fallout serie te zien zal zijn.
Voor mij wel een pluspunt alvast is namelijk wel een acteur die ik graag aan het werk mag zien.
In Vice Principals en The Righteous Gemstones naast Danny McBride is hij ook erg sterk.
* denotes required fields.