menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Ik weet niet in hoeverre stand up comedians voldoen aan het topic, maar laatst zag ik de Ierse komiek Dara Ó Briain opeens een leuke sketch doen over Metal Gear Solid. Grappig om een profesionele komiek zomaar het over videogames te horen hebben en een volle zaal ermee te laten lachen. Uiteraard heeft hij de logica van Metal Gear wat verworpen voor komisch effect, maar vooralsnog leuk om te zien.

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
Ik vond Oppenheimer een fantastische film, maar wel een tikje overgewaardeerd. Nolan heeft films gemaakt met meer impact, maar dit was wel ijzersterk gedaan. Alleen is 3 uur naar dialogen kijken echt lang, ik ben niet zo'n fan van de trend dat content tegenwoordig langer dan ooit moet duren. De scène met de proefbom is trouwens wel een van de beste filmmomenten die ik in lange tijd had.
Hier kan ik wel mee akkoord gaan. Al waardeer ik de film wellicht wat lager, ik kom uiteindelijk uit op 2,5*.
De speelduur is echt een tegenvaller, 3 uur is gewoon veel te lang voor een film die vooral uit dialoog bestaat, vooral als niet alles even interessant is. Dit verhaal had makkelijk in 2 uur kunnen worden verteld zonder aan kwaliteit in te boeten.
Ik vond de scène dat hij op bezoek gaat bij de president één van de beste momenten uit de film.

Verder vind ik de hype rondom het acteerwerk wat overdreven. Speelt Cillian Murphy zijn rol goed?? Ja, natuurlijk. Maar als ik dan een artikel lees over dat men "nog nooit een acteur meer heeft zien opofferen voor een rol", dan stel ik me daar toch vragen bij en dan denk ik bijvoorbeeld aan een Christian Bale in The Machinist, Robert De Niro in Raging Bull en een Daniel Day-Lewis in verschillende rollen.
Sommige castleden van Oppenheimer zijn ook gewoon totaal inwisselbaar (Matt Damon) en anderen zijn er enkel bij gehaald omwille van hun bekendheid (Rami Malek)..

geplaatst:
Nomak schreef:
The First Slam Dunk vandaag voor het eerst in Maasmechelen, dat kon ik niet missen (en ik zat helemaal alleen in de zaal).
In die cinema was ik ook, eerder die dag. Wist niet dat er hier nog iemand uit Maasmechelen op het forum zit.

geplaatst:
Grovonion schreef:
In die cinema was ik ook, eerder die dag. Wist niet dat er hier nog iemand uit Maasmechelen op het forum zit.
Jij ook, dan zijn we al met 3 want Sinner komt hier ook vandaan al is ie ondertussen naar Nederland verhuisd. Ik woon echt op wandelafstand van de cinema.

geplaatst:
Ikzelf woon ook niet meer in Maasmechelen in de tussentijd, maar mijn ouders wonen ook op wandelafstand van de cinema

geplaatst:

Ga ook altijd wandelend naar de cinema.

Soort thuisbioscoop bijna bedacht ik me laatst.

geplaatst:
Child’s Play met Aubrey Plaza.

Vond ‘m wel aardig eigenlijk, beter dan het origineel zelfs.

Het AI uitgangspunt is wel geinig.

Wellicht meer Black Mirror dan het laatste seizoen van Black Mirror.

geplaatst:
Die Child's play was niet slecht, al vind ik het origineel nog altijd de allerbeste.

Gisteren nog die nieuwe Transformers film gezien. Toch wel één van de betere in de reeks. Al blijft ook daar de eerste film de beste.

Ondertussen heb ik nog maar eens Tenet gezien, ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik kan ook niet anders meer dan de volle 5* te geven. Film is gewoon geniaal, en blijft beter worden met elke kijkbeurt. Bij sommige scènes zit ik nog steeds met vragen hoe het nu precies zit, maar dat komt wel goed. Spectaculaire actiescènes, sublieme soundtrack, heel erg fijne cast en een origineel verhaal. Ik hou sowieso van dit soort verhalen en zeker hoe Nolan dit hier weet te brengen, ook nog eens zonder overbodige scènes erin te verwerken. Dit is een echte Nolan film zoals alleen hij ze kan maken. Zelden of nooit meegemaakt dat een film zo groeit bij mij.

geplaatst:
Ik vind een lastige film niet zo erg, maar Tenet was wel echt bijna niet te volgen. Van alle Nolans is dat de enige die ik wel goed vond maar niet snel terug wil zien.

geplaatst:
Manny Calavera snap ik helemaal, Tenet heeft echt meerdere kijkbeurten nodig. Daarom zou ik een filmliefhebber als jou zeker willen aanraden om de film nog eens een kans te geven. Ik kwam na de eerste kijkbeurt niet verder dan 2*, ik had na een tijdje gewoon geen idee meer waar ik naar aan't kijken was. Bij een eerste herziening werd alles al veel duidelijker.

Is gewoon bizar hoe een film zo kan evolueren na meerdere herzieningen.

geplaatst:
Phantom Thread.

Daniel Day-Lewis.

Misschien wel mijn favoriete acteur jammer dat ie is gestopt.

Grappige naam trouwens van de main character in deze film.

Reynolds Woodcock.

Heerlijke droogkloot.

Toch wel triestig dat je bij bepaalde films blijkbaar geen eigen mening mag hebben. Ik lees net wat reacties over Oppenheimer op MovieMeter en sommige leden dulden geen enkele vorm van kritiek.

Dan krijg je dit soort reacties:

Het verhaal zou zeer complex zijn, dat vond ik erg meevallen. Als je alleen maar Marvel kijkt wellicht wel ja.
Ik ben zelf ook geen superfan van Marvel films, maar waar slaat dit nu weer op? Alsof iedereen die graag Marvel films ziet hersenloos is en geen andere films kan begrijpen en waarderen..

Volgende keer dan maar naar Barbie
Nog zo een dooddoener.
Want als Oppenheimer je ding niet is, dan moet je maar naar Barbie gaan kijken.

Maar het wordt nog erger, lees dit maar eens:

het maakt niet uit wat jij ervan vindt, dan kun je nog steeds wel zien dat het gewoon een goede film is. Maar jij kan dat niet want je laat je eigen smaak in de weg zitten. En dat vind ik kinderachtig.
Jij maakt het persoonlijk omdat je je smaak laat bepalen wat je geeft maar film gaat kapot door dit gedrag. Dat mensen iets goeds niet kunnen waarderen, alleen maar omdat het niet helemaal in hun straatje past.

Je mag dus geen eigen beoordeling geven aan een film want dat is kinderachtig. Het is de bedoeling dat je deze film een hoog aantal sterren geeft, ook al vind je het niet goed..

Man, wat een elitair gedrag. Accepteer nou toch eens gewoon dat mensen een andere mening hebben.

Nomak schreef:
Man, wat een elitair gedrag. Accepteer nou toch eens gewoon dat mensen een andere mening hebben.

Dat is altijd zo geweest. Ik weet nog destijds dat we naar Gorilla's in the Mist en Schindler's List gingen kijken op school. Nou...toen waren we 13 of 14 (bij de tweede, bij de eerste zelfs maar 9 of 10). Achteraf moest iedereen vertellen wat ze er van vonden en kan ik je vertellen dat er daar wat werd afgefaked Traantjes die nie kwamen. Zo droevig. Wat aarzelend de handjes over elkaar wrijvend. En ik...werd afgeblaft door de leraar want ik vertelde gewoon dat ik me steendood heb liggen vervelen. Want dit waren toch echt geen films voor 10jarigen die met 100man naar de bios gingen.

Later is mijn mening enigszins bijgesteld. Maar ook nu vind ik Schindlers List nog altijd niet het meesterwerk waar het voor doorgaat. Ondanks de hele sterke cast. Degelijk, maar dan vind ik een film als Der Untergang stukken boeiender. Maar het zijn uiteindelijk maar meningen.

Btw...die GT film..ik dacht eerst dat dit een grapje was. Een soort infomercial of een aankondiging van een nieuw spel. Is het waarempel ook nog een echte film

Nomak schreef:

Ik ben het op zich met je eens hoor, maaaaaar toch is een nuance nodig. Ik heb op Moviemeter ook een hoop negatieve berichten gelezen en dan is de kritiek ''ze praten alleen maar'' en ''er is geen eens actie''. Dan denk ik wel, je mag je ook wel een beetje inlezen vooraf, want het is een biopic, geen actiefilm. Het gaat over de persoon Oppenheimer, niet specifiek over de atoombom. Je gaat niet naar deze film toe om een avondje vermaakt te willen worden met spektakel. Je kijkt dit om de persoon Opperheimer te leren kennen.

Soms kijk ik ook wel eens een film die ik inhoudelijk saai vond, maar waar ik wel zie dat ze bv goed acteren of dat het vrij waarheidsgetrouw is. Dat kan ik dan wel waarderen.

Nomak schreef:

Tip van mijn kant, ga daar weg. Dat gat van die site is het niet waard en inhoudelijk valt er niets meer te halen. Sinds ik daar weg ben probeer ik vrijwel overal dat soort discussies te mijden, hoewel ik hier die fout ook al eens gemaakt heb. Maar het is het niet waard. Mensen die een andere mening niet kunnen accepteren en zich direct aangevallen voelen terwijl je simpelweg je eigen mening deelt. Discussiëren over games of muziek gaat in verhouding een stuk soepeler.

legian schreef:
(quote)

Discussiëren over games of muziek gaat in verhouding een stuk soepeler.

Nou….heb hier en ook op music meter menig pittige discussies en dooddoeners voorbij zien komen

In alle genres (film, muziek, games) is eigen smaak, mening, ervaring zo belangrijk, dat zal bij sommige altijd tot discussie leiden. Nou is discussie niet zo erg, maar als men niet openstaat voor een ander zijn mening of meningen als feiten gaat bestempelen, dan gaat het veelal mis!

-marco- schreef:
(quote)

Nou….heb hier en ook op music meter menig pittige discussies en dooddoeners voorbij zien komen

In alle genres (film, muziek, games) is eigen smaak, mening, ervaring zo belangrijk, dat zal bij sommige altijd tot discussie leiden. Nou is discussie niet zo erg, maar als men niet openstaat voor een ander zijn mening of meningen als feiten gaat bestempelen, dan gaat het veelal mis!

Misschien is het ook mijn perceptie op dat vlak. Maar voor mijn gevoel is er hier en op MuMe meer ruimte waarbij andere meningen geaccepteerd worden. Hoewel het op MuMe soms inderdaad wat idiote vormen aanneemt (Radiohead en Tool zijn daarin altijd wel komische threads om te volgen, maar ook de nieuwe van The National heeft wat pareltjes) Maar MM spande in mijn optiek wel echt de kroon daarin. Waarbij vooral dat laatste wat je zegt veel voorkwam. En als ik het zo lees nog steeds dus.

Nou moet ik zeggen dat die ervaring voor mij zich niet alleen beperkt tot MM trouwens (ook de betreffende topics hier en elders leveren eenzelfde ervaring). Bij discussies over films en series merk ik toch vrij snel dat de nuance verdwijnt. Op de een of andere manier lijkt die kunstvorm daar veel vatbaarder voor te zijn dan muziek en games.

centurion81 (moderator)
Gemiddelde leeftijd hier ligt ook wat hoger en ik denk dat bijna alle actieve gebruikers hier elkaar redelijk "kennen", GM is meer een dorpje denk ik

The Wall.

Niet Pink Floyd maar een beklemmende film over sniper vs sniper in Irak.

Reacties op MovieMeter zijn vrijwel allemaal negatief maar ik vond ‘m echt erg goed eigenlijk.

Niet te lang treffend minimalistisch mooi geschoten sterk geacteerd behoorlijke aanrader als je het mij vraagt.

Confusie schreef:
mooi geschoten

...het gaat dan ook over snipers in Irak. Zou geen bal aan zijn als dat niet eens het geval was. Het moet je wel raken.

Manny Calavera schreef:
Ik heb op Moviemeter ook een hoop negatieve berichten gelezen en dan is de kritiek ''ze praten alleen maar'' en ''er is geen eens actie''. Dan denk ik wel, je mag je ook wel een beetje inlezen vooraf, want het is een biopic, geen actiefilm. Het gaat over de persoon Oppenheimer, niet specifiek over de atoombom. Je gaat niet naar deze film toe om een avondje vermaakt te willen worden met spektakel. Je kijkt dit om de persoon Opperheimer te leren kennen.

Soms kijk ik ook wel eens een film die ik inhoudelijk saai vond, maar waar ik wel zie dat ze bv goed acteren of dat het vrij waarheidsgetrouw is. Dat kan ik dan wel waarderen.
Dat klopt ook allemaal hoor. Maar sommige reacties zijn ook gewoon goed onderbouwd en dan is het gewoon vreselijk kinderachtig om daar Barbie/Marvel bij te betrekken. En dan ook nog eens doen alsof de persoon in kwestie 'Oppenheimer' niet heeft begrepen. Er is vrij weinig te begrijpen aan de film Oppenheimer, gewoon een klein beetje je aandacht erbij houden en alles is duidelijk.

Ik had me persoonlijk ook niet verwacht aan bijna 3 uur dialoog en enkel een paar minuten spanning. Maar ik had dus wel maanden op voorhand al verwacht dat dit geen echte Nolan film ging worden, dat kan ook moeilijk anders met een biografie als deze. Maar zelfs jij had ook wel iets meer (Hiroshima/Nagasaki) verwacht. Logisch ook, want dat is wel waar je bij de naam "Oppenheimer" aan denkt.

We zijn eigenlijk ook wel weinig te weten gekomen over de persoon Oppenheimer. Daarvoor lag de focus veel te veel op één kort deel (wel belangrijk) uit zijn leven. Ik blijf erbij dat de film beter zou geweest zijn als het een uur minder lang had geduurd. Nu waren er echt wel te veel overbodige scènes.

Sinner schreef:
Ik weet nog destijds dat we naar Gorilla's in the Mist en Schindler's List gingen kijken op school. Nou...toen waren we 13 of 14 (bij de tweede, bij de eerste zelfs maar 9 of 10). Achteraf moest iedereen vertellen wat ze er van vonden en kan ik je vertellen dat er daar wat werd afgefaked Traantjes die nie kwamen. Zo droevig. Wat aarzelend de handjes over elkaar wrijvend. En ik...werd afgeblaft door de leraar want ik vertelde gewoon dat ik me steendood heb liggen vervelen. Want dit waren toch echt geen films voor 10jarigen die met 100man naar de bios gingen.

Later is mijn mening enigszins bijgesteld. Maar ook nu vind ik Schindlers List nog altijd niet het meesterwerk waar het voor doorgaat. Ondanks de hele sterke cast. Degelijk, maar dan vind ik een film als Der Untergang stukken boeiender. Maar het zijn uiteindelijk maar meningen.
Helemaal met jou eens. Schindler's List vind ik ook totaal geen film voor zo een jong publiek. Ik vind het ook een erg overschatte film. Ik zou hem ook eens moeten herzien want het is voor mij ook al zeker 20 jaar geleden, maar ik ben helaas nooit in de juiste stemming voor een herziening. Toch eens tijd voor vrij maken.

legian schreef:
Tip van mijn kant, ga daar weg. Dat gat van die site is het niet waard en inhoudelijk valt er niets meer te halen. Sinds ik daar weg ben probeer ik vrijwel overal dat soort discussies te mijden, hoewel ik hier die fout ook al eens gemaakt heb. Maar het is het niet waard. Mensen die een andere mening niet kunnen accepteren en zich direct aangevallen voelen terwijl je simpelweg je eigen mening deelt. Discussiëren over games of muziek gaat in verhouding een stuk soepeler.
Ik ben er jaren geleden geband (onterecht), dus ik kan er niet meer actief zijn. Maar ik ga er regelmatig wel nog wat berichten lezen. Ik heb wel gemerkt dat er veel oud-leden gewoon vertrokken zijn terwijl ze vroeger erg actief waren.
Ik heb wel nog nooit in mijn leven een site/forum gezien met zo een slechte moderators als op MovieMeter. Echt vreselijke mensen, kan je gewoon totaal niet mee communiceren.

Volgende week eens een account aanmaken op Letterboxd.

Ik moet zeggen dat ik de andere Meter-sites alleen maar gebruik als persoonlijke stemdatabase en om bij te houden welke afleveringen ik van een serie heb gezien. Als ik lees wat daar soms voorbijkomt, heb ik ook totaal geen zin om iets te typen.

Nou is het wel goed om te zeggen dat ik de laatste tijd ook weinig plaats op GamesMeter. Heeft meer met tijd te maken. Heb altijd wel het idee dat mensen hier in hun waarde worden gelaten en er plek is voor verschillende meningen. Uiteraard is er ook hier weleens een 'verhitte' discussie, maar daarna is het (voor mij althans) gewoon weer prima.

MovieMeter zijn voornamelijk een stel aarsgaten nog steeds heb daar geen actieve account meer al vele jaren maar lees nog altijd wel over een film waar ik interesse in heb.

Wel altijd eerst even door de schaamteloze lading reclame hakken en zagen met een machete.

MM is niet meer wat het ooit was, maar ik vind het nog steeds qua content een fijne site. Het is jammer dat ze al die nieuws-troep en bergen adds erbij hebben gedaan. En de crew, tsja. Er lopen een paar moderators rond waar ik helemaal niet mee kan. Maar met een aantal ook weer wel. Moviemeter was denk ik op zijn best rond 2008-2018.

DarthSolidKevin schreef:
Ik moet zeggen dat ik de andere Meter-sites alleen maar gebruik als persoonlijke stemdatabase en om bij te houden welke afleveringen ik van een serie heb gezien. Als ik lees wat daar soms voorbijkomt, heb ik ook totaal geen zin om iets te typen.

Nou is het wel goed om te zeggen dat ik de laatste tijd ook weinig plaats op GamesMeter. Heeft meer met tijd te maken. Heb altijd wel het idee dat mensen hier in hun waarde worden gelaten en er plek is voor verschillende meningen. Uiteraard is er ook hier weleens een 'verhitte' discussie, maar daarna is het (voor mij althans) gewoon weer prima.

Je moet je bek houden, helemaal klaar met je.

Nee hoor, grapje

Nomak schreef:
(quote)
Dat klopt ook allemaal hoor. Maar sommige reacties zijn ook gewoon goed onderbouwd en dan is het gewoon vreselijk kinderachtig om daar Barbie/Marvel bij te betrekken. En dan ook nog eens doen alsof de persoon in kwestie 'Oppenheimer' niet heeft begrepen. Er is vrij weinig te begrijpen aan de film Oppenheimer, gewoon een klein beetje je aandacht erbij houden en alles is duidelijk.

Ik had me persoonlijk ook niet verwacht aan bijna 3 uur dialoog en enkel een paar minuten spanning. Maar ik had dus wel maanden op voorhand al verwacht dat dit geen echte Nolan film ging worden, dat kan ook moeilijk anders met een biografie als deze. Maar zelfs jij had ook wel iets meer (Hiroshima/Nagasaki) verwacht. Logisch ook, want dat is wel waar je bij de naam "Oppenheimer" aan denkt.

We zijn eigenlijk ook wel weinig te weten gekomen over de persoon Oppenheimer. Daarvoor lag de focus veel te veel op één kort deel (wel belangrijk) uit zijn leven. Ik blijf erbij dat de film beter zou geweest zijn als het een uur minder lang had geduurd. Nu waren er echt wel te veel overbodige scènes.

Ik had ook een beetje teleurstelling dat de bommen niet vielen, maar toen ik er achteraf over ging nadenken dacht ik, kan het ook wel snappen. Het effect van de bom zag je ook al bij de test en dit was sowieso geen film gericht op geweld.

De film had wel een half uur korter gemogen ja. Zeker dat eerste uur vond ik stroef.

Ik vind het ook prima als mensen de film niks vinden, maar hoop dan wel een betere argumentatie te horen dan ''teveel dialogen en geen actie''. En de meeste laagstemmers op MM geven wel dat argument. Niet elk bezoekje aan de bios hoeft een avond vermaak te zijn. Oppenheimer leert je vooral iets.

centurion81 (moderator)
Mijn vriendin en ik zijn eergisteren begonnen aan Big Little Lies op HBO Max. Veel bekende actrices, en mildly Desperate Housewives vibes, maar goed geacteerd, en met een onheilspellende onderstroom. Denk goede tip als serie om met je eega te kijken Serie kent btw twee seizoenen en liep van 2017 - 2019.

Had twee stroopwafels van de koffieshop gegeten toen ik Oppenheimer ging kijken dus ik vond ‘m wel goed en ook niet zo heel lang duren maar misschien niet de meest waardevolle mening.

Wel denk ik dat ik het daarbij laat hoef ‘m niet zo nodig nog eens te zien en zie Nolan toch ook wel liever excelleren met zijn wilde fantasie dan historisch accuraat.

Nee, dat heb ik ook met nieuwe Nolans. Ze zijn goed tot zeer goed, maar ik hoef ze niet snel vaker te zien. Oppenheimer niet, TeneT niet, zelfs Interstellar niet. Die heb ik nu wel 2 of 3 keer gezien maar het gaat nog lang duren voor een volgende keer. Maar bv de Batman trilogie is wel weer leuk vaak te kijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:07 uur

geplaatst: vandaag om 06:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.