menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
centurion81 (moderator)
geplaatst:
Confusie schreef:
Broad City leuke serie en vind dat ene wijf toch ook wel echt mega erotisch op een of andere manier.

Doet Eva Jinek mee in die serie ja?

geplaatst:
Je zou het denken met die titel maar nee ja zij is serieus bomba national treasure Eva maar ben nooit iemand die loopt te obsessen over eentje maar obsess gewoon over alle wijven die top zijn en dat zijn er toch aardig wat gelukkig stukje afwisseling en variatie altijd die ene van Broad City ook wel de bom ja neem aan dat je wel weet welke van de twee ik dan op doel.

Gewoon hard shinende wijven die blaken van zelfvertrouwen.

Deze serie is sowieso een en al attitude.

Hou’k van.

geplaatst:
Sinner schreef:
Ik was eigenlijk ook alweer blij dat er een nieuw seizoen van Black Mirror was. Blijft toch steeds weer leuk. Nog een aflevering of 2 te gaan en dan hoop ik dat er niet weer een paar jaar tussen de nieuwe episodes zitten.

Is dit meer in lijn van de latere seizoenen (wat meer hoopvol en hollywoodaans) of neigen ze weer wat meer naar de oudere seizoenen (harde gut punch en troosteloos)?

geplaatst:
legian schreef:
Is dit meer in lijn van de latere seizoenen (wat meer hoopvol en hollywoodaans) of neigen ze weer wat meer naar de oudere seizoenen (harde gut punch en troosteloos)?

Meer het tweede dan het eerste. Kwaliteit is steeds minstens degelijk en zelfs 2 x erg goed.

geplaatst:
Thanks Sinner dan ga ik hem toch eens op de lijst zetten voor als ik weer een maandje Netflix pak.

geplaatst:
legian schreef:
Thanks Sinner dan ga ik hem toch eens op de lijst zetten voor als ik weer een maandje Netflix pak.

Er is overigens 1 aflevering die wel wat meer Hollywood is, wat grote namen heeft en wat komischer is. Hoewel het wel leuk is. Is bij mij de laatste geworden die ik gekeken heb. (kijk altijd in willekeurige volgorde). 'Joan is Awful'.

geplaatst:
centurion81 schreef:
Goede tip, thx!
Zeker kijken..
Ik heb ondertussen alle 4 seizoenen gezien en nu is het wachten op het laatste seizoen dat er in september komt.

Echt een geweldige serie met sterke karakterontwikkeling.

Geen spoiler, maar gewoon om meer interesse te wekken:

In het 4de seizoen is er een nieuw personage, Curtis.
Zelden zo een intimiderend personage gezien. Bizar want dit is ook een extreem vriendelijk en rustig personage, maar er gaat zo een dreiging van uit, echt geweldig..

geplaatst:
Sinner die Black Mirror, zijn dat allemaal aparte verhalen per aflevering?

geplaatst:
Nomak schreef:

Ja. Iedere episode staat steeds op zichzelf. Je kan gewoon willekeurig eentje eruit kiezen. Ik zou wel met de eerste seizoenen beginnen aangezien die toch de beste en donkerste uit de reeks zijn. Maar op zich maakt het niet veel uit.

geplaatst:
Nomak schreef:

Jammer dat het nieuwe seizoen een beetje vergeet waar BM om dient te draaien, namelijk een grauwe visie op de toekomst waar technologie overheersend is. Alleen aflevering 1 Joan is Awful was heel sterk.

Ik raad je de hele serie aan, ben je relatief vlot doorheen. Maar als je dat niet wil, er zijn een aflevering of 5 die je echt gezien moet hebben. Mocht je daarvoor kiezen dan wil ik wel een selectie voor je maken. Heel boeiende serie. En inderdaad, je kan alles los kijken want na een aflevering is een verhaal afgesloten.

geplaatst:
Ik vermaak me momenteel met Silo (AppleTV, seizoen 1), einde deze week season finale. 1e aflevering kun je trouwens in zijn geheel kijken op Twitter, geinig https://twitter.com/AppleTV/status/1673730750095712256?s=20

Black Mirror ook weer goed inderdaad, 1e 2 afleveringen van het nieuwe sezoen gezien inmiddels.

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
Ik raad je de hele serie aan
Dat ga ik binnenkort ook eens doen. Altijd best om niks over te slaan.

geplaatst:
Net ook voor het eerst Dunkirk gezien. Erg jammer dat ik dit destijds niet in de bioscoop heb gezien.
Wat een beklemmende ervaring is deze film. Komt bij mij wel binnen als een top 5 oorlogsfilm. Stel je eens voor dat je daar op dat strand aanwezig was. Niet normaal hoe Nolan de dreiging van de vijand, de angst van de personages en vooral ook de zee als een soort van monster in beeld kan brengen.

Christopher Nolan komt denk ik nu ook wel in mijn top 3 van Hollywoodregisseurs terecht. Ben geen fan van al zijn films, maar hij heeft nu gewoon zoveel meesterwerken gemaakt dat ik niet anders kan. Zijn films nodigen ook altijd uit voor een herziening. Ik wil nu zelfs het onbegrijpelijke Tenet herzien. Ook al vond ik die erg tegenvallend, op één of andere manier is die film toch in mijn kop blijven steken. Ik hoop dat bij herziening de puzzelstukken in elkaar gaan passen.

geplaatst:
Valt me op hoe snel sommige films verdwijnen van Netflix. Wou net Tenet herzien, staat die er niet meer op. Dan maar Missing kijken omdat ik die nog op de lijst had staan. Maar die staat er ook al niet meer op. Is toch gewoon een nieuwe film van eerder dit jaar..

Echt wel bizar hoe snel dit gaat. Is dit bij andere streamingdiensten ook het geval??

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Gister eerste Black Mirror aflevering van nieuwe seizoen gezien, Joan is Awful, maar wel deceptie hoor. Extrapolatie van het heden en de waarschuwing, akkoord maar verder slapstick, kort door de bocht, vergezocht en plat. Hoop dat dit geen voorbode voor het niveau van de andere afleveringen is!

geplaatst:
centurion81 schreef:
Gister eerste Black Mirror aflevering van nieuwe seizoen gezien, Joan is Awful, maar wel deceptie hoor. Extrapolatie van het heden en de waarschuwing, akkoord maar verder slapstick, kort door de bocht, vergezocht en plat. Hoop dat dit geen voorbode voor het niveau van de andere afleveringen is!

Haha, dat was veruit de beste van het seizoen Sterkte.

geplaatst:
centurion81 schreef:
Hoop dat dit geen voorbode voor het niveau van de andere afleveringen is!

Nee. Niet echt. Het is degene die veruit het meest afwijkt qua toon en sfeer. Vond hem niet echt zo slecht, maar het dat ik hem pas als laatst bekeken heb zegt veel over mijn interesse in die aflevering.

Demon79 was er trouwens ook een die buiten de boot valt qua toon en content en het lijkt bijna alsof er met deze gepolst word naar de interesse in een spin-off serie van Black Mirror. (het verhaal doet trouwens heel erg denken aan een wel erg bekende horror franchise uit de jaren 70. Maar dat zie je vanzelf wel).

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)

Er is overigens 1 aflevering die wel wat meer Hollywood is, wat grote namen heeft en wat komischer is. Hoewel het wel leuk is. Is bij mij de laatste geworden die ik gekeken heb. (kijk altijd in willekeurige volgorde). 'Joan is Awful'.

Geinig, die schoot mij dan weer in 't verkeerde keelgat Wellicht dat ondanks dat Manny Calavera de rest minder goed vond, dat voor mij andersom werkt

geplaatst:
centurion81 schreef:
Geinig, die schoot mij dan weer in 't verkeerde keelgat

Nou het was voor mij wellicht de op een na minste van het seizoen. Maar ik kan niet zeggen dat ik hem echt slecht vond. Het was leuk ter afwisseling. Laat het me zo zeggen. Ik vind dat zelfs met de mindere afleveringen Black Mirror nog steeds gewoon ver boven het gemiddelde blijft.

geplaatst:
Net Across the Spider-Verse gezien.. Zelden zo een teleurstellend vervolg gezien als dit.
Into the Spider-Verse vind ik helemaal geweldig met een goed verhaal, emotionele scènes en een aantal erg leuke personages zoals Peni Parker en Spider-Ham. Helaas niets van dat in deze sequel.

Men slaat helemaal door met hun multiverse onzin met honderden of waarschijnlijk duizenden Spider mannen/vrouwen/dieren, het is gewoon een geval van 'overdaad schaadt'. De leuke characters uit de eerste film worden hier ingeruild voor nogal vervelende personages zoals een dikke zwarte motorrijdende spidervrouw met een enorm afro kapsel en een nog irritantere Peter Parker met een baby... De film duurt dan ook nog eens zo een 45 minuten te lang en in al die tijd heeft men niet eens een soort van final battle erin kunnen stoppen.. Aan dit 'einde' ga ik verder geen woorden vuil maken.

De film zit verder boordevol flauwe grappen, actie die weinig impact heeft en oogt heel erg chaotisch. Er zullen best wel veel fans zijn, maar ik vind dit helaas een gemiste kans want Miles Morales vind ik wel een fijn personage dat beter had verdiend. Ik zal de eerste film dan ook best als een soort van stand alone bekijken.

geplaatst:
Net uit de bios met koffie na. Indiana Jones wezen kijken en eerlijk... Ik vond het als vanouds een lekker vlote avonturenfilm. Net da nadruk op het artifact en Indiana Jones, zijn oudere dag en hoe hij die ondergaat (niet allemaal grappig bedoelt overigens). Hat zal nou wel stoppen, maar ik kan alleen zeggen dat ik dit ook gewoon weer erg plezierig vond.

Die essentiele drie bots je toch niet tegen op. Maar als je met Dial of Destiny eindigt? Er waren toch heel wat lachende gezichtjes. (nostagie of niet).

geplaatst:
Een aantal afleveringen die ik nu van het nieuwe Black Mirror seizoen heb gezien zoals met die demoon waren wel aardig maar hadden volgens mij beter bij die serie van Guillermo del Toro gepast dan bij Black Mirror.

Verder wat Aubrey Plaza aan het checken.

Die hele mimiek enzo.

Ook wel echt eentje hoor zij.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Black Mirror laatste seizoen nu afgekeken. Demon 79 was m'n favo episode maar had idd nog maar weinig met Black Mirror te maken. Seizoen als geheel vond ik wat matig.

Btw wat Sinner zei over dat er met Demon 79 voor n spin off gepolst werd, dat zou zo maar kunnen, er stond ook iets van Black Mirror presents a Red Mirror production oid...dan zou de spin off Red Mirror kunnen heten

geplaatst:
centurion81 schreef:
Demon 79 voor n spin off gepolst werd

...idd...deels dus ook om die reden maar verder omdat er vrij weinig met technologie te maken had was in de aflevering. Ik kon de hommage aan The Omen echter wel waarderen.

geplaatst:
Oppenheimer gezien.. Christopher Nolan is één van de allerbeste regisseurs aller tijden, maar dit vind ik gewoon één van zijn mindere films. Ik zei een paar weken geleden al eens dat dit soort biografie net zo goed door een andere regisseur zou kunnen gemaakt worden, en zo is het ook. Dit is helaas geen typische Nolan film waarin je omver geblazen wordt door de special effects, waar je op het verkeerde been wordt gezet of waar je echt bij moet nadenken en alsnog een herziening nodig hebt om het verhaal te begrijpen. Dat vind ik wel een beetje jammer, want dat is eigenlijk toch waarvoor je naar een Nolan film gaat kijken.
Oppenheimer is hoofdzakelijk een erg lange praatfilm die 3 uur duurt en langer dan dat aanvoelt. Er doen veel sterren mee en de film zal ongetwijfeld wel een paar prijzen winnen. Maar helaas, ik vond het toch tegenvallend en begrijp weinig van recensies op imdb die beginnen met woorden als: "Film of the decade", "Brilliant masterpiece" en "Nolan at his best". Dit is dan ook de eerste keer in mijn leven dat ik tegen mijn slaap moest vechten in de bioscoop.
Gelukkig hebben we allemaal een verschillende mening en moet iedereen voor zichzelf bepalen hoe goed hij/zij de film vindt. Maar in tegenstelling tot andere Nolan films is dit niet iets dat ik nog eens zal herzien.

Over Nolan en hierzieningen gesproken. Ik heb vorige week de Blu-ray van Tenet gehaald. Meteen herzien en de tweede keer beviel de film me ongelooflijk veel beter dan de eerste keer. Het is nog steeds een erg moeilijke film, maar bij herziening begint het gewoon allemaal veel duidelijker te worden. Ik vind Tenet nu zelfs zo goed dat ik hem vanmiddag meteen weer voor een 3de keer heb bekeken. En daar stopt het niet bij, ik heb het gevoel dat er nog veel kijkbeurten gaan volgen. Tenet is naar mijn mening toch wel Nolan's meesterwerk dat je naast een Interstellar kan plaatsen. Ik zou graag een sequel zien, maar Nolan kennende is die kans erg klein.

geplaatst:
Nomak schreef:
Oppenheimer gezien.. Christopher Nolan is één van de allerbeste regisseurs aller tijden, maar dit vind ik gewoon één van zijn mindere films.

Nog niet gezien, maar wel niet volledig eens over Nolan. De Batman films leunden tenslotte ook tegen (erg goed gedaan, zeker de eerste 2) popcorn vermaak aan, en ook een Insomnia of een Dunkirk (wel geweldig verfilmd) waren niet bepaald doordenkertjes. Hoewel mijn favoriet The Prestige dat dan wel weer was.

Oppenheimer ga ik alvast kijken en geef dan wel een mening, maar het is voor mij niet zozeer het 'wat gebeurt er' of 'de clue' maar de toch best hele beklijvende sfeer die de trailers opwekken in naar 'dat grote event'. En Cillian Murphy.

Van recencies met hyperbole uitspraken als 'op zijn best', 'film van de eeuw' en mijn favoriet 'engste ooit' (want dan zit je gegarandeerd tussen een groepje gierende tieners die onderling zitten te tateren) trek ik me sowieso nooit iets aan.

Maar ik ben dus wel benieuwd. Houd wel eens van trag(isch)e biografische films.

Zo heb ik net voor een goedkoop prijsje Murder on the Orient Express en Death on the Nile besteld. Niet gezien. Niet spectaculair of biografisch. Maar wel leuk op zijn tijd. Zeker met de derde film in aantocht die zich in venetie afspeelt.

geplaatst:
Sinner schreef:
De Batman films leunden tenslotte ook tegen (erg goed gedaan, zeker de eerste 2) popcorn vermaak aan
Je kreeg wel wat speciaals te zien met die trilogy. Bloedserieuze superheldenfilms, naar mijn mening beter dan eender welke Marvel film.

Sinner schreef:
Insomnia
Wil ik graag opnieuw zien. Maar deze had toch wel een onverwachte ontknoping als ik het me goed herinner.

Sinner schreef:
Dunkirk (wel geweldig verfilmd) waren niet bepaald doordenkertjes. Hoewel mijn favoriet The Prestige dat dan wel weer was.
Dunkirk was toch wel een film waarbij je goed moet opletten. De gebeurtenissen spelen zich niet gelijktijdig af. Wat op het strand gebeurt duurt een week, op zee duurt een dag en met dat vliegtuig maar een uur. Alles loopt door elkaar heen en dan heb je als kijker normaal toch niet door dat dit verschillende tijdlijnen zijn die pas op het einde samenkomen.

The Prestige heb ik ook nog recent gezien. Sterke film!

Ik wil Memento nog eens zien. Is al jaren geleden, en Nolan is DE regisseur van wie de films me bij herziening eigenlijk altijd beter bevallen.

Sinner schreef:
Oppenheimer ga ik alvast kijken en geef dan wel een mening, maar het is voor mij niet zozeer het 'wat gebeurt er' of 'de clue' maar de toch best hele beklijvende sfeer die de trailers opwekken in naar 'dat grote event'. En Cillian Murphy.

Maar ik ben dus wel benieuwd. Houd wel eens van trag(isch)e biografische films.
Ik ben benieuwd. Achteraf terugdenkend valt het me op dat we eigenlijk weinig te weten komen over Oppenheimer zelf. Nu heb ik 3 uur naar een film gekeken waarin er 2,5 uur de focus lag op praten. Er passeren heel wat bekende sterren, maar ook hun personages krijgen vaak amper een fatsoenlijke introductie. Dus het biografische aspect valt ook wat tegen. Op dat gebied zou ik misschien liever eens een documentaire willen zien.

geplaatst:
Nomak schreef:
Achteraf terugdenkend valt het me op dat we eigenlijk weinig te weten komen over Oppenheimer zelf.

Dat is dus het idee een beetje waar ik mee naar de film ga. De gespannen sfeer van 'net voor de drop', de urgentie, de wapen wedloop en het idee in je achterhoofd dat de uiteindelijke gevolgen hiervan in al hun destructiviteit decennia na dato nog in ieders geheugen gegrift staan.

Verder wat Nolan betreft? Natuurlijk, hij heeft een onmiskenbaar oog voor prima acteurs uit te kiezen, een bepaalde sfeer neer te zetten en een uitstekend verhaal te vertellen. Er is ook geen enkele film die ik zwak vind. (nou de laatste Batman had wat bondiger gemogen maar ok...)

Maar het is zeker een van mijn favoriete regisseurs.

geplaatst:
The First Slam Dunk vandaag voor het eerst in Maasmechelen, dat kon ik niet missen (en ik zat helemaal alleen in de zaal). De manga heb ik nooit gelezen, maar dat was gelukkig niet nodig om de film te volgen. Dit is niet alleen een uitstekende animatiefilm, maar ook gewoon een ijzersterke sportfilm. Jammer dat dit soort film niet de aandacht krijgt die het verdient want dit was gewoon een stuk beter dan het tegenvallende Across the Spiderverse.

Die laatste seconden van de wedstrijd, slow motion, geen geluid,.. Hoe spannend kan je het maken.. Met ingehouden adem naar het scherm kijken.

geplaatst:
Ik vond Oppenheimer een fantastische film, maar wel een tikje overgewaardeerd. Nolan heeft films gemaakt met meer impact, maar dit was wel ijzersterk gedaan. Alleen is 3 uur naar dialogen kijken echt lang, ik ben niet zo'n fan van de trend dat content tegenwoordig langer dan ooit moet duren. De scène met de proefbom is trouwens wel een van de beste filmmomenten die ik in lange tijd had.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:58 uur

geplaatst: vandaag om 06:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.