menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:
Princess Piranha schreef:
Ben wel een beetje een Jack Black fan...

Awyeah! Dan moet je toch echt Brütal Legend eens ergens opgraven. Tim Schafer plus JB was echt een perfecte combo, voor een beetje fan een onmisbaar gamepje imo!

geplaatst:
Thanks!! Dat is echt een goeie tip. Double Fine vind ik een hele leuke studio, al heb ik niet zoveel games van ze gespeeld. En dan inderdaad de combinatie met Jack Black, klinkt heel goed haha

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Gisteren seizoen 6 van Agents of Shield afgekeken. Wat heerlijk gestoord wordt die serie zeg, lijkt echt in niets meer op de paint by numbers van de MCU

geplaatst:
Kijk ontzettend uit naar het vervolg op Joker steeds meer fan van Gaga ook als actrice vind ik haar de bom, brengt mad swagger in alles wat ze doet ben een sucker voor die shit, zijn onlangs gestopt met filmen begrijp ik, film komt echter pas eind volgend jaar uit, snap ik niet helemaal.

Hoe dat dan werkt en zo.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Late to the party, maar voor wie het ook gemist heeft destijds:

De miniserie High Score op Netflix, leuke nostalgietrip/docu miniserie over de geschiedenis van Games/Gaming! Meest recente dingen komen niet aan bod, maar desalnietteplus

geplaatst:
Wat een enorme mooie blockbusterzomer hebben we dit jaar zeg.

Het voorjaar was al fantastisch met:

John Wick 4
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
The Super Mario Bros. Movie
Evil Dead Rise
Guardians of the Galaxy 3

En dan komen er nog de komende maanden oa bij:

Fast and Furious 10
Indiana Jones 5
The Flash (met Michael Keaton!)
Mission: Impossible 7
Spider-Man: Into the spider-verse
Transformers (nah, niet echt mn ding maar het is altijd wel spektakel)
Turtles
Opperheimer
The Equalizer 3

En dat alles in mei, juni, juli, augustus

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
Wat een enorme mooie blockbusterzomer hebben we dit jaar zeg.

Het voorjaar was al fantastisch met:

John Wick 4
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
The Super Mario Bros. Movie
Evil Dead Rise
Guardians of the Galaxy 3

En dan komen er nog de komende maanden oa bij:

Fast and Furious 10
Indiana Jones 5
The Flash (met Michael Keaton!)
Mission: Impossible 7
Spider-Man: Into the spider-verse
Transformers (nah, niet echt mn ding maar het is altijd wel spektakel)
Turtles
Opperheimer
The Equalizer 3

En dat alles in mei, juni, juli, augustus

Nagenoeg alles van je lijstje doet mij niet veel Blockbusters ongetwijfeld, maar moet je smaak maar zijn.

Geen fan van superhelden Marvel/ DC “zooi”. Ook niet van F&F en Mission impossible.

Mario heb ik gezien, viel me toch wat tegen.
Indiana Jones verwacht ik niet zoveel van.
John wick schijnt erg goed te zijn, maar heb enkel 1 gezien.

geplaatst:
Ik vind het toch een vrij divers rijtje van actie, nostalgie, superhelden, thriller of animatie.

Opperheimer van Nolan doet je ook niks?

Mijn film van dit jaar gaat Indiana Jones 5 worden. Lijkt me echt geweldig.

geplaatst:
The Pope's Exorcist met Crowe intussen gezien. Beter dan verwacht. Deed me best veel denken aan een bepaalde film uit '99 met Gabriel Byrne in een soortgelijke rol en thema. Net wat meer dan een standaard possession verhaaltje. Geen hit. Maar wel ok.

Evil dead Rise was behoorlijk gortig. Bloederig, haast geen rustig moment, werkelijk niemand word gespaard en ook nog eens op de goorste manieren aangepakt. Ik vind samen met de remake van Alvarez uit 2013 deze delen zelfs superieur aan de originelen. De flauwe slapstick humor is weg, maar de 90 minuten tereur en pure horror werkt wel erg effectief. Niet voor iedereen, maar houd je van een rondje splatter dan mag deze er toch wel zijn.

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
Buiten de uitstekende Batman trilogy vind ik Nolan vooral geweldig voor zijn grensverleggende films die je doen nadenken, films zoals Interstellar en Inception. Tenet vond ik dan heel wat minder, dat ging me gewoon te ver en ik had op een gegeven moment geen idee meer waar ik naar aan het kijken was.

Ik hoop dan ook echt dat hij nog eens zo een soort science-fiction film gaat maken. Zo een Biografie als Oppenheimer zal waarschijnlijk niet slecht zijn, maar er zijn meerdere regisseurs die dat kunnen maken.

Van de lijst die jij geplaats hebt kijk ik vooral uit naar Spider-Man: Across the Spider-Verse. Die eerste was echt geweldig en naar mijn mening met afstand de beste Spider-Man film.

geplaatst:
Is er hier iemand die "How to get away with Murder" heeft gezien? Viola Davis is natuurlijk een topactrice (geweldig in Fences met Denzel Washington).

Maar ik ben nu 5 afleveringen ver in het eerste seizoen en begin me te storen aan bepaalde dingen.
Die Annalise Keating is advocate maar geeft dus ook les aan een zaal met zo een 100 studenten. Daar zijn dus 5 van die studentjes die uitverkoren zijn en haar overal mogen volgen en mogen meewerken tijdens haar rechtszaken.
Elke keer als zij tijdens haar les een vraag stelt gaan er zo een 100 handen van alle studenten omhoog hopend om het antwoord te mogen geven. Maar letterlijk elke keer wijst ze zonder enige uitzondering één van haar 5 apostelen aan om te antwoorden.

Ik erger me hier kapot aan..
Blijft dit zo voor de hele serie??

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Nomak schreef:
Is er hier iemand die "How to get away with Murder" heeft gezien? Viola Davis is natuurlijk een topactrice (geweldig in Fences met Denzel Washington).

Maar ik ben nu 5 afleveringen ver in het eerste seizoen en begin me te storen aan bepaalde dingen.
Die Annalise Keating is advocate maar geeft dus ook les aan een zaal met zo een 100 studenten. Daar zijn dus 5 van die studentjes die uitverkoren zijn en haar overal mogen volgen en mogen meewerken tijdens haar rechtszaken.
Elke keer als zij tijdens haar les een vraag stelt gaan er zo een 100 handen van alle studenten omhoog hopend om het antwoord te mogen geven. Maar letterlijk elke keer wijst ze zonder enige uitzondering één van haar 5 apostelen aan om te antwoorden.

Ik erger me hier kapot aan..
Blijft dit zo voor de hele serie??

Heb een stuk of 3 seizoenen gezien jaren terug. De collegezaal wordt steeds minder prominent in de serie. Ik stoorde me meer aan dat ik de serie erg gezocht vond worden. Dat gold voor zowel aanleidingen, oplossingen als het pad tussen aanleiding en oplossing.

Als je denkt laat maar hangen, ik probeer iets anders, dan kan ik je The Leftovers op HBO Max nog aanraden. Ben zelf bijna door seizoen 1 heen en vind het supervet. De serie liep van 2014-2017 en heeft > 4* op > 400 stemmen over 3 seizoenen op Moviemeter: The Leftovers (Serie, 2014 - 2017)

Gaat over 2% van de bevolking op de wereld die op een dag *poef* verdwijnt en hoe de rest daarna doorleeft, met een focus op een slaperig stadje in de VS

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
Ik vind het toch een vrij divers rijtje van actie, nostalgie, superhelden, thriller of animatie.

.

Interessant, maar niet een must see

geplaatst:
centurion81 schreef:
(quote)

Als je denkt laat maar hangen, ik probeer iets anders, dan kan ik je The Leftovers op HBO Max nog aanraden. Ben zelf bijna door seizoen 1 heen en vind het supervet. De serie liep van 2014-2017 en heeft > 4* op > 400 stemmen over 3 seizoenen op Moviemeter: The Leftovers (Serie, 2014 - 2017)

Gaat over 2% van de bevolking op de wereld die op een dag *poef* verdwijnt en hoe de rest daarna doorleeft, met een focus op een slaperig stadje in de VS

De leftovers vond ik echt een hele goede serie. Zeker een dikke aanrader

geplaatst:
centurion81 schreef:
De collegezaal wordt steeds minder prominent in de serie.

Gelukkig maar, want het is echt opvallend en storend.

Begint me ook te storen dat er letterlijk in elke aflevering één of meerdere seksscènes moet zitten. En iedereen die in een relatie zit gaat vreemd, echt geen enkel personage is loyaal aan zijn/haar partner.

Ik ga wel nog doorkijken, aflevering 6 vond ik erg goed. Echt supersterk geacteerd van Viola Davis in de rechtbank.
centurion81 schreef:
The Leftovers op HBO Max

Helaas geen HBO Max hier, maar ik noteer dit zeker voor later.

geplaatst:
Ik heb met films tegenwoordig een beetje hetzelfde als met veel games. 'Je hebt het al eens gezien, het is een regelrechte remake of een woke remake met een genderswap - of een saaie horror of superhelden film waarin je de afloop al in de eerste drie minuten ziet aankomen'. Heb nog wel mijn bios abo maar het wordt momenteel niet bijzonder veel gebruikt. Lijkt wel alsof de creatieve bron op veel plaatste echt wel is opgedroogd. Sure. Gooi er nog maar eens Dead Space, Advance Wars, Metroid Prime of de Final Fantasy's tegenaan. Zelfde met films. Hier heb je weer een rondje John Wick's, Mission Impossible's, Een Evil Dead, Meg 2, een '....Has Fallen'. 'Creed'....

Het zorgt er niet voor dat ik meteen sta te popelen om naar de bios te rennen. Hoewel je zo af en toe wel nog eens genconfronteerd wordt met enkele uitschieters. Maar het is toch bovenal een gebrek aan eigen ideeen e.d

geplaatst:
Ondertussen 3 seizoenen gezien van 'How to Get Away with Murder'.
Ondanks de soms ver gezochte ontwikkelingen is het wel het soort serie dat telkens aanzet om de volgende aflevering te zien. Dus ik ga nog wel doorkijken. Men heeft hier wel duidelijk de inspiratie gehaald bij Damages, vooral met het gebruik van flashbacks in elke aflevering waar je telkens iets meer te weten komt over hoe de vork aan de steel zit. Damages is trouwens een veel sterkere en geloofwaardigere advocatenserie, sowieso één van de beste series die ik ooit heb gezien. Dus als iemand nog een serie zoekt, dan is dat wel een aanrader.

Blijf het storend vinden van die meerdere seksscènes in letterlijk elke aflevering. Ja, iedereen gaat vreemd en iedereen kruipt met iedereen in bed. Dat weten we nu wel, het heeft geen meerwaarde meer.

Nog storender zijn de 2 vrouwelijke studenten Michaela & Laurel. Lijkt wel alsof die actrices met het seizoen slechter gaan acteren. Vooral die Michaela is een onuitstaanbaar egocentrisch kreng. Maar goed, dit soort minpunten zal ik er maar bijnemen.

geplaatst:
Sinner

The Creator dit ziet er dan wel weer heel goed uit.

geplaatst:
Nomak schreef:
Sinner

The Creator dit ziet er dan wel weer heel goed uit.

Ziet er afgaande op de trailer inderdaad erg interessant uit. Heeft ook een beetje dat post-nuclear war gevoel dat je bij een film als Terminator hebt imo. In ieder geval samen met tweede gedeelte van Dune wel bij de films waar ik het meest naar uitkijk. Stiekem wil ik wel Guardians of the Galaxy 3 eigenlijk nog gaan kijken. De enige Marvel franchise die me tot nog toe niet teleurstelde.

Overigens net Ant-Man 3 Quantummania gezien - leek wel een soort spin-off van Star Wars / Flash Gordon of dergelijks. Beetje (zoals gebruikelijk) clichematig (buiten visueel dan), maar op zich wel aardig vermaak...ware het niet dat je het trucje nou net wat te vaak hebt gezien. Enkele echt slechte grappen, een gigantische blunder als MODOK, MAAR tevens wel de beste hoofd-slechterik sinds Thanos in de vorm van Kang.

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Heb goed genoten van de Mario film. Gewoon een zorgeloze goede tijd. De film is gemaakt met veel waardering voor de gameserie (en Nintendo over het algemeen). De hoeveelheid referenties / easter eggs zijn echt gestoord hoog. Ik heb er een aantal opgemerkt, maar het grootse gedeelte ontgaat je makkelijk:

geplaatst:
De toch wat zure nasmaak van The Mario Bros Movie is nu snel verdwenen dankzij Spider-Man: Across the Spider-Verse. Wat een absoluut geweldige film is dat geworden. Wat mij betreft zetten ze hiermee een nieuwe standaard voor superhelden en animatie films. Het ziet er allemaal enorm indrukwekkend uit en de verschillende artstyles zijn om te smullen zo mooi. De actie is episch van aard en voelt realistischer dan menig cgi vehikel. De muziek is weer heerlijk sterk en het verhaal zit vol liefde en aandacht voor de personages en hun ontwikkelingen. En dat is dan ook nog eens in een episch superhelden jasje gestoken.

Er komen nog wat verwachte toppers aan dit jaar, maar die gaan er nog een flinke kluif aan hebben om hierbij in de buurt te komen of te kunnen toppen. Voor de spidey liefhebbers is deze absoluut aan te raden, ook voor de niet liefhebbers trouwens. Want het is ook gewoon een goed onderhouden verhaal wat gebracht wordt.

En deze zit ook vol met easter eggs.

geplaatst:
Fonzzz002 schreef:
Heb goed genoten van de Mario film. Gewoon een zorgeloze goede tijd. De film is gemaakt met veel waardering voor de gameserie (en Nintendo over het algemeen). De hoeveelheid referenties / easter eggs zijn echt gestoord hoog. Ik heb er een aantal opgemerkt, maar het grootse gedeelte ontgaat je makkelijk:
(embed)

Over een paar weken komt 'ie fysiek uit, met veel bonusmateriaal.

Gaat voor mij een must buy worden. Ontzettend leuke film als je niet te zuur bent en in Mario een diepgaand verhaal zoekt. En propvol easter eggs inderdaad, klein en groot.

geplaatst:
Sinner schreef:
Stiekem wil ik wel Guardians of the Galaxy 3 eigenlijk nog gaan kijken. De enige Marvel franchise die me tot nog toe niet teleurstelde.

Doen! Ik vond dat echt een hele goede film, waterige oogjes af en toe tijdens het kijken hoor. Maar ook alles wat je van deze films verwacht: humor, de toffe karakters samen, etc.

geplaatst:
Guardians 3 is een van de beste Marvels sinds Endgame uit 2019.

Sowieso de eerste die me emotioneel weer eens hard raakte.

geplaatst:
Net het zesde en laatste seizoen van How to Get Away with Murder gezien. Tja, wat moet ik ervan denken. Het is dan wel iets dat aanzet om verder te kijken, maar een echte topserie is het dan ook weer niet. Dan is in hetzelfde genre 'Damages' van een hoger niveau.

Viola Davis zet haar personage erg goed neer, echt een topactrice van de bovenste plank.

Maar aan de andere kant heb je dan een personage als Michaela waar ik me in elk seizoen meer en meer aan ging ergeren. Michaela representeert werkelijk alles wat er mis is in onze maatschappij. Dit is niet enkel iemand die de benen opent voor elke man die ze tegenkomt, de ergernis gaat veel verder dan dat. Ik heb zelden of nooit zo een narcist gezien, egoistisch, egocentrisch, totaal gebrek aan empathie, hoogheidswaanzin, constant liegen en bedriegen,... Een echte sociopaat uit het boekje..
Dit personage is dus net zo erg (of erger) als Skyler van Breaking Bad, Wendy van Ozark en Donna van Suits..

Bizar ook dat dit soort personages telkens het einde van de serie halen terwijl mijn favoriete personages in 95% van de gevallen altijd sterven.

Maar goed, een schouderklopje voor mezelf dus omdat ik het einde van de serie heb gehaald ondanks dat ik mezelf werkelijk kapot heb geërgerd aan die heks met die gemaakte valse glimlach met fucking hagelwitte tanden alsof ze uit een Colgate Max White commercial is gestapt..

geplaatst:
Top Boy aan't kijken op Netflix.
Eerste twee seizoenen zijn erg kort met maar 4 afleveringen, vanaf het derde seizoen zijn er meer afleveringen. En dit is echt wel een sterke serie. Een rauwe realistische weergave van het leven op straat met armoede, drugs, afrekeningen,... Komt erg dicht bij The Wire.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Nomak schreef:
Top Boy aan't kijken op Netflix.
Eerste twee seizoenen zijn erg kort met maar 4 afleveringen, vanaf het derde seizoen zijn er meer afleveringen. En dit is echt wel een sterke serie. Een rauwe realistische weergave van het leven op straat met armoede, drugs, afrekeningen,... Komt erg dicht bij The Wire.

Goede tip, thx!

geplaatst:
Net het eerste sezoen van Severance uitgekeken op Apple TV, en het is heel erg de moeite. Een rare premisse, waarbij werknemers hun geheugen aangepast wordt zodat ze zich niks van hun werkdag herinneren en dus in feite een dubbel leven leiden. Fantastische acteurs en een finale om U tegen te zeggen.

geplaatst:
Ik was eigenlijk ook alweer blij dat er een nieuw seizoen van Black Mirror was. Blijft toch steeds weer leuk. Nog een aflevering of 2 te gaan en dan hoop ik dat er niet weer een paar jaar tussen de nieuwe episodes zitten.

Oh. En Extraction 2. Had zo een videogame van Naughty Dog kunnen zijn. Hemsworth speelt hier Arnold Schwarzenegger in Commando 3 of zoiets. Ik moet zeggen dat ik het best vermakelijk vond en sommige stukjes erg spectaculair waren (tja en Hemsworth is best aardig om te zien) maar waarom moet elke film perse 2 uur+ duren. Dit had echt wel 20-30min korter kunnen zijn als ze 24 van 87 dode schurken achterwege hadden gelaten. Ik werd er op een gegeven moment zelf moe van. En ik moest geeneens iets doen.

geplaatst:
Broad City leuke serie en vind dat ene wijf toch ook wel echt mega erotisch op een of andere manier.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:08 uur

geplaatst: vandaag om 02:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.