Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart, 10:35 uur
Nogmaals, er is nog nooit een Mario game geweest met meer verhaal dan dat Bowser de prinses heeft ontvoerd. Dus je krijgt gewoon een film waarin Mario door de diverse kingdoms heen gaat.
0
geplaatst: 11 maart, 11:06 uur
Manny Calavera schreef:
Nogmaals, er is nog nooit een Mario game geweest met meer verhaal dan dat Bowser de prinses heeft ontvoerd.
Nogmaals, er is nog nooit een Mario game geweest met meer verhaal dan dat Bowser de prinses heeft ontvoerd.
En dat betekend dat ze geen moeite hoeven te doen om er een onderhoudend verhaal erin te stoppen?
0
geplaatst: 11 maart, 11:19 uur
legian schreef:
En dat betekend dat ze geen moeite hoeven te doen om er een onderhoudend verhaal erin te stoppen?
(quote)
Dat betekent dat je geen groots verhaal moet verwachten. Zou ook raar zijn als er plots een Mario film komt waar ze na gaan denken over de zin van het leven.
Er moet een basic plotje komen waarmee alle karakters en kingdoms aan bod kunnen komen en waarin ze diverse zaken uit het Mario universum zoals het karten kunnen tonen.
Verwacht je meer, dan ga je dit niks vinden. Ik durf wel in te zetten dat ik 4 sterren of hoger ga geven op basis van de trailers.
0
geplaatst: 11 maart, 11:27 uur
Manny Calavera schreef:
Dat betekent dat je geen groots verhaal moet verwachten. Zou ook raar zijn als er plots een Mario film komt waar ze na gaan denken over de zin van het leven.
(quote)
En waar zeg ik dat ik dat verwacht of hoop te zien?
Ik had het over een onderhoudend verhaal, niet een verhaal dat de zin van het leven of iets dergelijks doet overdenken.
0
geplaatst: 11 maart, 11:45 uur
legian schreef:
Ik had het over een onderhoudend verhaal, niet een verhaal dat de zin van het leven of iets dergelijks doet overdenken.
(quote)
Nogmaals, geen enkele Mario game heeft meer verhaal dan Bowser + prinses.
Wat wil je dan in hemelsnaam zien?
1
geplaatst: 11 maart, 12:25 uur
Manny Calavera schreef:
(quote)
Zoals ik al zei, een onderhoudend verhaal. Maar dat staat in jou beleving schijnbaar gelijk aan diepere overdenkingen van het leven en dergelijke als ik je reacties zo lees. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Een simpel wraak verhaal kan bijvoorbeeld ook gewoon onderhoudend zijn (John Wick bijvoorbeeld). Zolang het verhaal maar goed is opgebouwd, logisch verloopt en niet alleen maar een slap excuus is voor actie/spektakel etc.
Ik verwacht van Mario geen diepgaande personage ontwikkelingen. Maar ik hoop wel dat het verhaal logisch opgebouwd is, de actie-reactie verhouding goed loopt en dat ze nostalgische elementen/referenties erin zitten omdat het logisch is. Ik hoop niet dat ze in die karts gaan rijden omdat ze nou eenmaal de Mariokart referentie moeten geven, inclusief Rainbow Road. Maar dat er vanuit het verhaal een logica achter zit.
Een voorbeeld die dat wat mij betreft prima doen zijn de Sonic films. Die zitten ook vol met referenties en dergelijke. Maar over het algemeen zijn dat, wat mij betreft, onderhoudende films waarbij de zaken in het verhaal passen en kloppen.
Het verhaal mag en zal in veel gevallen ook dienen voor bepaalde setpieces en referenties. De kunst is om het verhaal niet zo te laten aanvoelen. Anders wordt het een slap vodje puur om die elementen erin te brengen. Wat bijvoorbeeld Star Wars heel goed doet met de recente films en series. Dat zijn slappe excuses om referenties te maken zonder dat het verhaal het daadwerkelijk nodig heeft.
Ofwel. Ik hoop op een onderhoudend verhaal, wat goed in elkaar steekt en leuk is om te zien. Het hoeft geen diepere psychologische lagen te hebben. Maar het moet wel onderhoudend zijn. En niet een verzameling van nostalgische referenties en elementen. Die kan ik op Youtube ook vinden, of op de console met de oude games.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.
2
geplaatst: 11 maart, 18:15 uur
Ik ga 'm hoedanook zien met mijn dochter, kan iig niet slechter zijn dan Asterix, wat een brak geval dat niet was. Maar ok, films die je met je 7-jarige dochter in de cinema kunt gaan kijken zijn nu eenmaal niet dik gezaaid. Hoewel ik de Mario film, gebaseerd op de trailers ook wel zonder mijn dochter zou willen gaan zien.
0
geplaatst: 13 maart, 10:03 uur
legian schreef:
Een simpel wraak verhaal kan bijvoorbeeld ook gewoon onderhoudend zijn (John Wick bijvoorbeeld). Zolang het verhaal maar goed is opgebouwd, logisch verloopt en niet alleen maar een slap excuus is voor actie/spektakel etc.
Dan heb je het toch enkel over de eerste John Wick film hoop ik? Want daarna is er in die films niks meer logisch en is alles een slap excuus voor een hoop hersenloze actie.Een simpel wraak verhaal kan bijvoorbeeld ook gewoon onderhoudend zijn (John Wick bijvoorbeeld). Zolang het verhaal maar goed is opgebouwd, logisch verloopt en niet alleen maar een slap excuus is voor actie/spektakel etc.
1
geplaatst: 13 maart, 10:25 uur
Als flitsend choreografische kill sequenties je een kick geven vast erg leuk maar inhoudelijk voegt het geen klap toe inderdaad.
1
geplaatst: 13 maart, 10:33 uur
Sinner schreef:
Toevallig ook dinsdag wezen kijken. Persoonlijk vond ik hem de 'minste' van de drie Creed films. Wat heet...het verschil tussen een 8.9 en een 9. De eerste blijft mijn favoriet, de twee sequels volgen gewoon heel kort hierop. Ik vind Majors en de vrij donkere draai sterk maar toch, net als in Rocky, ook de veranderingen in het karakter van Jordan doorheen de serie goed gedaan. (van opvliegend ventje dat zijn emoties niet onder controle heeft naar iemand die weliswaar nog issues heeft met zijn verleden maar zich toch al een sterke houding weet te geven). Overigens vind ik deze reeks beter dan een Rocky 3 en 5, kan het zich meten met 2 en 4 en de eerste Creed zelfs met Rocky en Balboa. Voor mij dan.
Ik vind Michael B. Jordan best wel een heel fijne acteur, geweldig als Killmonger in Black Panther. Maar ik vind hem in de rol van Creed nogal weinig uitstraling hebben. Ik ga niet zo ver om hem een miscast te noemen, maar in Creed 3 wordt die echt gewoon compleet van het scherm gespeeld door Jonathan Majors. Toevallig ook dinsdag wezen kijken. Persoonlijk vond ik hem de 'minste' van de drie Creed films. Wat heet...het verschil tussen een 8.9 en een 9. De eerste blijft mijn favoriet, de twee sequels volgen gewoon heel kort hierop. Ik vind Majors en de vrij donkere draai sterk maar toch, net als in Rocky, ook de veranderingen in het karakter van Jordan doorheen de serie goed gedaan. (van opvliegend ventje dat zijn emoties niet onder controle heeft naar iemand die weliswaar nog issues heeft met zijn verleden maar zich toch al een sterke houding weet te geven). Overigens vind ik deze reeks beter dan een Rocky 3 en 5, kan het zich meten met 2 en 4 en de eerste Creed zelfs met Rocky en Balboa. Voor mij dan.
Ik ben wel een grote fan van de eerste 5 Rocky films. Als Rocky neergaat tegen Apollo en met zijn allerlaatste krachten recht komt, dan geloof ik het. Als Rocky bij het straatgevecht tegen Tommy op straat ligt, recht komt en verder gaat omdat hij nog "one more round" in zich heeft, dan geloof ik echt dat Rocky dat kan. En dat gevoel heb ik bij Creed helaas niet.
0
geplaatst: 13 maart, 16:24 uur
Nomak schreef:
Ik ben wel een grote fan van de eerste 5 Rocky films...en dat gevoel heb ik bij Creed helaas niet.
Ik ben wel een grote fan van de eerste 5 Rocky films...en dat gevoel heb ik bij Creed helaas niet.
Nou...ligt bij mij net wat anders dan. Plus op het persoonlijk vlak vind ik de reeks bijna net zo goed als Rocky. Ook hier is de karakterontwikkeling erg sterk. Van onbesuisd heethoofd gementord door Rocky tot een meer bedaard, zakelijk individu. Ik vind beide reeksen erg sterk.
Overigens ben ik fan van alle 6 Rocky films. Rocky Balbao vond ik ook een erg sterk deel. Misschien wel op plekje 3 of 4 van de originelen.
Het blijft een geweldige, positieve reeks in ieder geval. En ik vind dan ook Creed een heel erg nette opvolger. Zeker nu dat hij officieel op zijn eigen 2 benen staat.
Benieuwd wat het volgende deel gaat brengen. Er wordt zelfs gesproken over een eventueel deel van de Drago's (apart). Lijkt me eigenlijk ook wel interessant.
1
geplaatst: 13 maart, 17:50 uur
Nomak schreef:
(quote)
Dan heb je het toch enkel over de eerste John Wick film hoop ik? Want daarna is er in die films niks meer logisch en is alles een slap excuus voor een hoop hersenloze actie. Wat mij betreft is het tot zover (4e gaan we binnenkort zien

0
geplaatst: 13 maart, 19:19 uur
legian schreef:
Maar ik kan wel van die films genieten.
Maar ik kan wel van die films genieten.
...met mate. De eerste vond ik goed. De rest best genietbaar maar na deel 3 was de koek voor mij ook echt op...
...dacht ik tenminste. Na het zien van de trailer heb ik zoiets van 'vooruit nog een keertje dan'. Waarna ik wellicht 3 jaar geen John Wick meer kijk of zo. (terwijl ik ze wel allemaal uit de budget bak in bezit heb). Het blijft een vreemd iets.
Sommige films kijk ik haast op jaarlijkse basis wel eens (ik noem een Terminator 2, Gladiator, Platoon of Robocop) en andere (Blade Runner of The Thin Red Line of zo) vind ik evenzeer echt geweldig maar kan ik wel maar een keertje om de zoveel tijd waarderen.
0
geplaatst: 13 maart, 21:54 uur
Sinner schreef:
...met mate. De eerste vond ik goed. De rest best genietbaar maar na deel 3 was de koek voor mij ook echt op...
(quote)
Het stuntwerk en de super gelikte uitstraling hebben wel wat vindt ik. Hoewel het geen films zijn die ik vaak kijk trouwens. Maar dat doe ik nog maar met weinig films.
Ik heb met deze reeks een beetje hetzelfde als met Mission Impossible, bij elk nieuw deel weer eens kijken hoe ze de vorige kunnen overtreffen. Het levert altijd vermaak op.
1
geplaatst: 13 maart, 22:29 uur
legian schreef:
Ik heb met deze reeks een beetje hetzelfde als met Mission Impossible, bij elk nieuw deel weer eens kijken hoe ze de vorige kunnen overtreffen. Het levert altijd vermaak op.
Daar kan ik dus best inkomen die vergelijking. Ik heb zowat hetzelfde met die reeks. Na deel 3 was het wel genoeg maar gek genoeg kijk ik toch weer uit naar deel...7? Vanwege stunts en spektakel. En moet ik alles na 3 wel nog eens in huis halen. (ik ben net wat meer fan van Cruise dan van Reeves. Ook al vind ik ook die heel erg te pruimen. Cruise vind ik een betere acteur, maar wel bijzonder veel respect voor beide acteurs dat ze hun stunts e.d zelf doen - geeft de films toch net wat extras dan de gemiddelde blockbuster.).
Dus ook al kijk ik ze niet vaak, ik kijk ze wel. (en ik kijk en herbekijk met periodes best wel veel film tbh).
0
geplaatst: 14 maart, 00:44 uur
Ik zie beide acteurs ook graag, maar Tom Cruise is uiteraard de veel betere acteur vergeleken met Keanu Reeves.
En zoals ik al eens eerder zei, begrijp ik totaal niets van die hele John Wick hype. Headshot na headshot,..... en nog maar eens een paar headshots. Mist gewoon totaal zijn doel aangezien zoiets uiteindelijk geen impact meer heeft. Het lijkt ook wel alsof er in die wereld van John Wick niet 1 normaal persoon rondloopt die geen moordenaar/crimineel is.
En zoals ik al eens eerder zei, begrijp ik totaal niets van die hele John Wick hype. Headshot na headshot,..... en nog maar eens een paar headshots. Mist gewoon totaal zijn doel aangezien zoiets uiteindelijk geen impact meer heeft. Het lijkt ook wel alsof er in die wereld van John Wick niet 1 normaal persoon rondloopt die geen moordenaar/crimineel is.
0
geplaatst: 14 maart, 22:08 uur
Beast gezien. Lekker onderhoudend. Niet al te moeilijk. Was niet zeker of ik hem wel of niet al bekeken had maar was niet het geval. Copley en Elba waren zoals steeds goed en het was gewoon een erg leuke, onderhoudende zomerfilm. En ik blijf het sterk vinden dat de leeuwen ed allemaal CGI zijn.
Daarna Luther the Fallen Sun gezien aangezien die toevallig op de voorpagina stond en Elba er ook inzat. Serie nooit gezien. Dacht even checken of het te volgen is als noob en dat was het dus best. Ik kan enkel zeggen dat ook deze toch wel erg degelijk was en bijwijlen heel grimmig. Had wel liever iemand anders dan Serkis gezien tegenover Elba maar maakte me wel warm om de serie eens op mijn watchlist te zetten ergens. Ooit.
Daarna Luther the Fallen Sun gezien aangezien die toevallig op de voorpagina stond en Elba er ook inzat. Serie nooit gezien. Dacht even checken of het te volgen is als noob en dat was het dus best. Ik kan enkel zeggen dat ook deze toch wel erg degelijk was en bijwijlen heel grimmig. Had wel liever iemand anders dan Serkis gezien tegenover Elba maar maakte me wel warm om de serie eens op mijn watchlist te zetten ergens. Ooit.
0
geplaatst: 22 maart, 19:28 uur
The Crew, zelden zo een goede sitcom als deze gezien. Echt het soort humor waar ik van hou en heel fijne personages. Ongelooflijk dat dit geannuleerd is na amper 1 seizoen, ik had hier graag meer van gezien. Werkelijk onbegrijpelijk als je ziet dat sommige andere series ellenlang door mogen blijven gaan.
* denotes required fields.