Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2022, 10:25 uur
Sowieso horrorfilms die worden gepromoot dat ze de engste ooit zijn en dat mensen massaal flauwvielen kan je ook wel overslaan zo leert de geschiedenis ons.
En het YouTube kanaal van Nikkie de Jager lijkt me ook geen aanrader.
En het YouTube kanaal van Nikkie de Jager lijkt me ook geen aanrader.
2
geplaatst: 30 oktober 2022, 12:28 uur
Guilhermo del Toro's Cabinet of Curiosities op Netflix is overigens een heel erg leuke reeks geworden. Gisteren 2 afleveringen gezien en we waren alle drie positief erover. Anthology reeks, dus ieder verhaal is weer anders, ingeleid door del Toro, maar Designs en acteerwerk overstijgen overstijgen de gemiddelde horror reeks of film.
1
geplaatst: 30 oktober 2022, 12:49 uur
Ja kijk ik ook al een tijdje naar uit een van deze dagen eens voor gaan zitten.
0
geplaatst: 30 oktober 2022, 18:26 uur
Eerste aflevering was zeker erg aardig.
Het einde met de creatuur deed me gek genoeg sterk denken aan The Evil Within.
In mindere mate ook wel aan Nikkie de Jager.
Het einde met de creatuur deed me gek genoeg sterk denken aan The Evil Within.
In mindere mate ook wel aan Nikkie de Jager.
1
geplaatst: 1 november 2022, 13:14 uur
...en Henry Cavill heeft de handdoek in de ring gegooid en is gestopt als Gerald in The Witcher. Nochtans had hij zich zowat ertoe aangezet om de rol een seizoen of 7 (?) te blijven spelen zolang de serie ook de boeken, verhalen en het karakter maar eer aandeden.
...en laat me daar nou ook inderdaad iet of wat problemen mee hebben. Seizoen 1 was een best aardige, maar rommelige kennismaking met al die tijdssprongen, en seizoen 2 heb ik geeneens afgekeken omdat het eerder de Jennefer & Co. show leek te worden dan echt 'The Witcher'.
Dus niet zo'n probleem mee. Zeker niet nou dat Cavill weer een nieuwe Superman film gaat doen. Van de helft van de planeet mag ik het niet zeggen en zal Reeves altijd 'de Superman' blijven, maar voor mij is Cavill toch wel degene die ik het liefst terug die cape zie dragen.
Het is een beetje hetzelfde als 'gooi alsjeblieft nog eens iemand een zwart cape rond Antonio Banderas'. De tweede Zorro met hem dan matiger zijn (maar wel onderhoudend), maar de eerste blijft een regelrechte klassieker en Banderas past perfect in het plaatje.
...en laat me daar nou ook inderdaad iet of wat problemen mee hebben. Seizoen 1 was een best aardige, maar rommelige kennismaking met al die tijdssprongen, en seizoen 2 heb ik geeneens afgekeken omdat het eerder de Jennefer & Co. show leek te worden dan echt 'The Witcher'.
Dus niet zo'n probleem mee. Zeker niet nou dat Cavill weer een nieuwe Superman film gaat doen. Van de helft van de planeet mag ik het niet zeggen en zal Reeves altijd 'de Superman' blijven, maar voor mij is Cavill toch wel degene die ik het liefst terug die cape zie dragen.
Het is een beetje hetzelfde als 'gooi alsjeblieft nog eens iemand een zwart cape rond Antonio Banderas'. De tweede Zorro met hem dan matiger zijn (maar wel onderhoudend), maar de eerste blijft een regelrechte klassieker en Banderas past perfect in het plaatje.
1
geplaatst: 1 november 2022, 21:37 uur
Ooit eens begonnen aan The Witcher. Na 2 of 3 afleveringen ermee gestopt, kwam er echt niet in. Blij dat Henry Cavill de handdoek in de ring gooit en terugkeert als Superman. Voor mij is en blijft Henry Cavill de beste Superman. Ben vroeger nooit zo een Superman fan geweest, maar Man of Steel is mijn favoriete superheldenfilm.
0
geplaatst: 2 november 2022, 13:01 uur
Ik ben ook wel klaar met The Witcher.
Komt ook omdat ik even fantasy-moe ben geworden dankzij LOTR, House of the Dragon en nu weer meer Witcher.
Komt ook omdat ik even fantasy-moe ben geworden dankzij LOTR, House of the Dragon en nu weer meer Witcher.
0
geplaatst: 2 november 2022, 13:03 uur
Ik vind Cavill trouwens een enorm saaie Superman. Het is al een suffe superheld, maar Cavill zet hem echt saai neer. Scheelt dat die hele wereld niet mijn ding is, met boring Lex Luthor en kryptoniet.
De films met Reeves waren ieder geval nog op amusement gericht, maar schijnbaar moet een superheldenfilm tegenwoordig zwaarmoedig, duister en depressief zijn.
De films met Reeves waren ieder geval nog op amusement gericht, maar schijnbaar moet een superheldenfilm tegenwoordig zwaarmoedig, duister en depressief zijn.
1
geplaatst: 2 november 2022, 17:35 uur
Manny Calavera schreef:
schijnbaar moet een superheldenfilm tegenwoordig zwaarmoedig, duister en depressief zijn.
schijnbaar moet een superheldenfilm tegenwoordig zwaarmoedig, duister en depressief zijn.
Waar dan? Het gros van de superheldenfilms en reeksen komen uit de Marvel stal en volgen toch allemaal hetzelfde stramien - heel lichtvoetig vermaak en vaak vol flauwe grapjes. Een beetje een 'duistere' film als Batman is toch echt wel eerder een uitzondering op de regel. En past ook gewoon bij het karakter.
Ook al vind ik de Marvel films wel te pruimen als entertainment zijn ze zo voorspelbaar als wat. Ik hoop dat Black Panther 2 deze maand het niveau weer eens wat opkrikt. Black Adam moet ik nog gaan kijken maar de zin is er nog niet (en ook die is eerder 'lichtvoetig'). Trouwens is Black Adam, net als Darkseid ook uit hetzelfde Superman universum. Dus dat het alleen Lex Luther en boring kryptonite is op 70 jaar Superman? Kan netjes alle kanten uit. Zeker nu James Gunn een deel van de DC films onder zijn hoede heeft als leidinggevende.
Overigens teruggaande naar die James Gunn. Moet wel zeggen dat ik qua superheldenfilms zelf het meest uitkijk naar Guardians of the Galaxy 3. Blijven voor mij bij de meest spectaculaire en leuke films uit de hele Marvel stal.
1
geplaatst: 2 november 2022, 19:42 uur
Manny Calavera schreef:
Dit snap ik even niet. Is toch maar een zeer klein percentage van superheldenfilms dat voldoet aan die beschrijving. Zeker die van Marvel vind ik vaak niet om aan te gluren met constante flauwe grappen en kinderachtige humor. Een Tony Stark met scherpe one-liners is gewoon grappig en past perfect bij het personage. Maar die dikke sidekick in die nieuwe Spider-Man films is gewoon vreselijk ongrappig. schijnbaar moet een superheldenfilm tegenwoordig zwaarmoedig, duister en depressief zijn.
De beste superheldenfilms vind ik over het algemeen dan ook die van DC. Zijn meestal gewoon serieuzer van toon en daar hou ik wel van. Zo een superheld moet het toch meestal opnemen tegen een supervillain, daar hoeft helemaal geen humor in te zitten.
0
geplaatst: 2 november 2022, 19:53 uur
Sinner schreef:
Ik hoop dat Black Panther 2 deze maand het niveau weer eens wat opkrikt.
Die eerste is denk ik mijn favoriete Marvel film (als we Blade 1&2 niet meetellen). Maar deze laat ik aan me voorbijgaan. Na de dood van Chadwick Boseman had men gewoon een andere acteur moeten casten voor de rol van Black Panther, ofwel Killmonger laten terugkeren en focussen op hem. Als ik de trailer nu zie krijg je een film met enkel vrouwen en misschien een enkel mannelijk personage. Men kan ook doorslaan met hun woke gedoe. Ik hoop dat Black Panther 2 deze maand het niveau weer eens wat opkrikt.
Het zal op een of andere manier wel te verantwoorden zijn doordat het in de comics ook zo is. Maar daar heb ik geen boodschap aan. Als Chadwick Boseman nog leefde was Black Panther 2 een totaal andere film geworden.
1
geplaatst: 2 november 2022, 20:17 uur
Nomak schreef:
Het zal op een of andere manier wel te verantwoorden zijn doordat het in de comics ook zo is.
Het zal op een of andere manier wel te verantwoorden zijn doordat het in de comics ook zo is.
Als ik me niet vergis is er inderdaad een korte periode geweest in de comics dat Shuri de rol van Black Panther heeft overgenomen. Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet want ik heb al een tijdje geen comics gelezen (niet uit desinteresse - maar ik lees ze digitaal de laatste jaren en Comixology heeft mijn account van Amazon.NL gebruikt om samen te voegen - met als gevolg - incompatible. Alles wat je via Amazon.nl koopt kan je daar niet in lezen. Flink knudde).
Het is natuurlijk flink pech en tragisch dat Boseman zo jong gestorven is - want ook voor mij was Black Panther een van de betere Marvel films. Maar ik moet zeggen dat ik deze film wel een kans wel geven - het Shuri personage vind ik op zich ook niet slecht en Letitia Wright is geen slechte actrice. Hoewel ik Boseman prefereer of inderdaad - eventueel liever een soort van redemption arc had gezien voor bvb Killmonger.
Idem trouwens voor Blade. Bij mijn favoriete comic films. En ook al is de rol nu dan hercast ben ik toch erg benieuwd naar wat er precies mee gedaan wordt - Mahershala Ali is een kei van een acteur en dat geeft me toch wel enige hoop wat betreft die film. Ik wil in ieder geval afwachten wat het gaat worden.
Verder vind ik, hoewel we het trucje nu echt wel kennen en het een beetje aan het doodbloeden is, dat er zeker in de beginfase een paar prima films waren - Iron Man (1), Guardians of the Galaxy (beiden), de Captain America en Avenger films, Dr Strange en Antman (1), vond ik alleszins zeker wel te verteren en in sommige gevallen zelfs heel erg goed. Daarentegen heb je dan ook weer een Thor, Iron Man 2 en 3, de Venom films (niet direct van Marvel natuurlijk maar toch) die ik toch wel erg matig vind. En inderdaad - zoals je ook aangaf, ook al vind ik de Spider-Man films met Tom Holland en Zendaya eigenlijk gewoon erg goed is die Ned Leeds bijzonder flauw. Echt zo een karakter waar je geen idee van hebt waarom hij op die manier erin is geschreven of voor welk publiek die humor uberhaupt erin zit. Niveau Adam Sandler of Ben Stiller e.d
1
geplaatst: 3 november 2022, 00:27 uur
Net Smile gezien. Hele tijd geleden dat ik nog zo een goede horror zag. Erg beklemmende sfeer en een aantal efficiënte schrikmomenten. Film heeft de inspiratie wel duidelijk gehaald bij It Follows, toevallig ook één van mijn favoriete horrorfilms.
1
geplaatst: 3 november 2022, 01:00 uur
Nomak schreef:
Net Smile gezien. Hele tijd geleden dat ik nog zo een goede horror zag. Erg beklemmende sfeer en een aantal efficiënte schrikmomenten. Film heeft de inspiratie wel duidelijk gehaald bij It Follows, toevallig ook één van mijn favoriete horrorfilms.
Vond ik dus ook. En inderdaad - het had zowel wat van It Follows als van The Ring. Maar toch weer met een eigen gezicht en sfeer. Zoals ik ergens ook al eerder zei ook een van mijn favoriete horrorfilms van het jaar.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 7 november 2022, 12:01 uur
Net Eternals gezien...vond het eigenlijk de beste marvelfim die ik in tijden zag! Fijn ook al die nieuwe lore die wordt geïntroduceerd! 
En toen zag ik dit en moest keihard lachen:

En toen zag ik dit en moest keihard lachen:
1
geplaatst: 8 november 2022, 22:25 uur
centurion81 schreef:
Net Eternals gezien...vond het eigenlijk de beste marvelfim die ik in tijden zag!
Net Eternals gezien...vond het eigenlijk de beste marvelfim die ik in tijden zag!
Vond ik persoonlijk ook een van de betere uit de laatste fase, zowel qua lore als qua introducties van nieuwe karakters als Black Knight, Blade, evt de events die wel of niet (?) leiden tot Galactus of de Mutants. Ik kon hier meer meer mee dan een Tchang-Chi (matig maar onderhoudend) of Thor (slecht).
0
geplaatst: 9 november 2022, 23:41 uur
Zonet Soft & Quiet gezien. Meer een drama dan een horror, hoewel de uiteindelijke ontknoping wel meer daarvan weghad. Geen idee waar het op te zien was / is (bij een vriend) we gingen er blind in en dat was ook de beste manier om het uiteindelijk te beleven. Maar het was best een naargeestige film die (maar weer eens) aantoont hoe ver bepaalde mensen gaan aan beide kanten van een bepaalde barriere. Niet echt prettig of entertainend en ronduit shockerend (het eerste moment heb je nog wel een 'wtf' en lach je even moment - tot je beseft dat het wel degelijk de clue is en bittere ernst). Grimmig, realistisch en rauw. Wel een aanradertje op zich. Maar niet op de 'nou dat was een entertainende film' manier.
Overigens de laatste episodes opgepakt van House of the Dragon en nou begint het me toch wel op te vallen hoe fragmentarisch de reeks in elkaar steekt. De acteurs zijn prima, het ziet er geweldig uit (zeker als je favoriete kleurtje grijs is) maar man...ik zink af en toe wel eens even weg door de medicatie en soms moet ik terugspelen. Pak je twee afleveringen na elkaar dan heb je soms echt het idee met die gigantische tijdsprongen dat je hopen mist aan info. Is er in de vorige episode een hoop gebeurt, begint de episode erna alsof er niets aan de hand is en heeft de helft van het koninkrijk plots 6 kinderen gebaard die tot vervelens toe ook nog eens allen raeg + toevoeging hebben. Vond ik Game of Thrones zelf toch een stuk beter. Zelfs de seizoenen die verder liepen na de boeken. Ern stuk coherenter. Maar goef. Uiteindelijk is het nog best een redelijke serie - alleen weet ik niet hoe lang ze hier moeten mee doorgaan.
Overigens de laatste episodes opgepakt van House of the Dragon en nou begint het me toch wel op te vallen hoe fragmentarisch de reeks in elkaar steekt. De acteurs zijn prima, het ziet er geweldig uit (zeker als je favoriete kleurtje grijs is) maar man...ik zink af en toe wel eens even weg door de medicatie en soms moet ik terugspelen. Pak je twee afleveringen na elkaar dan heb je soms echt het idee met die gigantische tijdsprongen dat je hopen mist aan info. Is er in de vorige episode een hoop gebeurt, begint de episode erna alsof er niets aan de hand is en heeft de helft van het koninkrijk plots 6 kinderen gebaard die tot vervelens toe ook nog eens allen raeg + toevoeging hebben. Vond ik Game of Thrones zelf toch een stuk beter. Zelfs de seizoenen die verder liepen na de boeken. Ern stuk coherenter. Maar goef. Uiteindelijk is het nog best een redelijke serie - alleen weet ik niet hoe lang ze hier moeten mee doorgaan.
1
geplaatst: 16 november 2022, 19:48 uur
Eerder deze week Black Panther Wakanda Forever gezien in de bios en eerlijk - wellicht tot nog toe mijn favoriete Marvel film sinds de Infinity War's. Sowieso vond ik de eerste Black Panther ook al bij de beste uit de stal - maar ook deze bevalt heel erg goed en weet voor de verandering het standaar Marvel trucje van actie scene afgewisseld met wat flauwe humor netjes te doorbreken door voor de verandering ook wat echt emotionele scenes en nieuwe dreigingen erin te verwerken. Zo heb je natuurlijk het feit dat Boseman dood is en dat laat zich door heel de film voelen (de film opent dan ook met het feit dat Black Panther stervende is / sterft en de natie in rouw is ondergedompeld). Dan heb je de opkomst van Namor en...nee nee...niet de Atlanteans - de Talocans...want Marvel heeft voor de verandering een redesign toegepast en een Mayan achtergrond aan Namor gegeven. Het ziet er goed uit - en distantieert zich hier wel makkelijk mee van die ANDERE Atlantean die binnenkort een nieuwe film in de bios heeft. Aquaman. (laat staan Avatar 2 - heel wat onderwater / merfolk films in de bios plots? Zomaar een rage...). Dus - met regelmaat een wat serieuzere film met wat meer plaats voor emoties, hier en daar een leuk grapje en toch nog ook wat spectaculaire actie. Graag meer van dit en minder ala Black Widow of Thor Love and Thunder graag.
Ook gezien vandaag The Wonder op Netflix. (ook pas sinds vandaag erop). Een vrije donker drama / mystery met Florence Pugh (hallo Black Widow!) in de 19de eeuw over een kind in Ierland dat op miraculeuze wijze al maanden niet eet maar wel nog leeft. Een non en een verpleegster (Pugh) dienen hiervoor een 'watch' te houden om te kijken of het nou een mirakel betreft of valsspel van de familie in kwestie. Erg sterke, beklijvende film met een bedroevend, naargeestig sfeertje een heel erg mooie soundtrack en prima acteerprestaties.
Twee van de betere films dit jaar vind ikzelf eigenlijk. Ik denk samen met een Top Gun Maverick, Elvis en Batman wellicht in mijn eindejaarslijstje.
Ook gezien vandaag The Wonder op Netflix. (ook pas sinds vandaag erop). Een vrije donker drama / mystery met Florence Pugh (hallo Black Widow!) in de 19de eeuw over een kind in Ierland dat op miraculeuze wijze al maanden niet eet maar wel nog leeft. Een non en een verpleegster (Pugh) dienen hiervoor een 'watch' te houden om te kijken of het nou een mirakel betreft of valsspel van de familie in kwestie. Erg sterke, beklijvende film met een bedroevend, naargeestig sfeertje een heel erg mooie soundtrack en prima acteerprestaties.
Twee van de betere films dit jaar vind ikzelf eigenlijk. Ik denk samen met een Top Gun Maverick, Elvis en Batman wellicht in mijn eindejaarslijstje.
2
geplaatst: 22 november 2022, 23:00 uur
Laatste tijd nog wat series gezien.
- Gotham: Vooral erg goed in de eerste 3 seizoenen, daarna werd het niveau beduidend minder.
- Undercover seizoen 3: Heel goed, net zoals de voorgaande seizoenen.
- Chucky seizoen 1: Chucky is goed, de kills zijn bruut. Maar vooral heel erg vervelende en ongeloofwaardige personages. Serie lijkt ook op een erg jong publiek te zijn gericht. Heb mezelf regelmatig met moeite door de afleveringen heen gesleept. Ik hoef dan ook het 2de seizoen niet te zien.
- War of the Worlds: Sterke serie met een origineel uitgangspunt en personages waar je wel voeling mee krijgt. Toch wel één van de betere series die ik de laatste tijd heb gezien.
- Gotham: Vooral erg goed in de eerste 3 seizoenen, daarna werd het niveau beduidend minder.
- Undercover seizoen 3: Heel goed, net zoals de voorgaande seizoenen.
- Chucky seizoen 1: Chucky is goed, de kills zijn bruut. Maar vooral heel erg vervelende en ongeloofwaardige personages. Serie lijkt ook op een erg jong publiek te zijn gericht. Heb mezelf regelmatig met moeite door de afleveringen heen gesleept. Ik hoef dan ook het 2de seizoen niet te zien.
- War of the Worlds: Sterke serie met een origineel uitgangspunt en personages waar je wel voeling mee krijgt. Toch wel één van de betere series die ik de laatste tijd heb gezien.
2
geplaatst: 22 november 2022, 23:12 uur
Grappig. De series worden er vaak zo snel uitgerold dat je geeneens meer meekrijgt wat er allemaal nog wel of niet beschikbaar is. Van deze had ik dus nog niet eens gehoord. Wel iets wat ik eventueel wil zien. Helemaal omdat het dus blijkbaar al meerdere seizoenen heeft.
Chucky laat ik bewust even links liggen. Ik vond een deel van de films erg goed (de eerste 3 en de laatste 2 ook weer - de middelste waren me wat TE veel slapstick) maar vind het idee van een serie net zoals bij Scream e.d dan weer wat te veel van het goede. Wat niet wil zeggen dat ik het niet alsnog zal bekijken vroeg of laat.
Verder vond ik zelf Cabinet of Curiosities erg fijn om te kijken als serie - mag gerust een tweede seizoen van komen voor mij, houd wel van dit soort anthologie series (ook al waren er 1 of 2 afleveringen waar ik weinig mee kon), 1899 is ook erg sterk tot nu toe (halverwege), al schijnt dat plagiaat te zijn van het werk van een Braziliaanse Comic Artiest, maar daar kan ik zelf nog niets over zeggen en ook de eerste aflevering van Inside Man met David Tennant smaakt naar meer (zijn maar 4 afleveringen).
1
geplaatst: 22 november 2022, 23:35 uur
Sinner schreef:
Van deze had ik dus nog niet eens gehoord. Wel iets wat ik eventueel wil zien. Helemaal omdat het dus blijkbaar al meerdere seizoenen heeft.
En het is ook echt een afgelopen verhaal na 3 seizoenen. Dus niet nog eens lang wachten op een vervolg. Van deze had ik dus nog niet eens gehoord. Wel iets wat ik eventueel wil zien. Helemaal omdat het dus blijkbaar al meerdere seizoenen heeft.
Sinner schreef:
Verder vond ik zelf Cabinet of Curiosities erg fijn om te kijken als serie - mag gerust een tweede seizoen van komen voor mij, houd wel van dit soort anthologie series (ook al waren er 1 of 2 afleveringen waar ik weinig mee kon), 1899 is ook erg sterk tot nu toe (halverwege), al schijnt dat plagiaat te zijn van het werk van een Braziliaanse Comic Artiest, maar daar kan ik zelf nog niets over zeggen en ook de eerste aflevering van Inside Man met David Tennant smaakt naar meer (zijn maar 4 afleveringen).
Cabinet of Curiosities heb ik 6 afleveringen van gezien. Niveau verschilt wel heel erg per aflevering. Van ijzersterk tot vreselijk zwak. Lot 36 en The Autopsy vond ik echt topniveau. Verder vond ik zelf Cabinet of Curiosities erg fijn om te kijken als serie - mag gerust een tweede seizoen van komen voor mij, houd wel van dit soort anthologie series (ook al waren er 1 of 2 afleveringen waar ik weinig mee kon), 1899 is ook erg sterk tot nu toe (halverwege), al schijnt dat plagiaat te zijn van het werk van een Braziliaanse Comic Artiest, maar daar kan ik zelf nog niets over zeggen en ook de eerste aflevering van Inside Man met David Tennant smaakt naar meer (zijn maar 4 afleveringen).
1899 wil ik eigenlijk ook wel aan beginnen.
1
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 23 november 2022, 10:35 uur
Ondanks wat slow start ook ingerold, voornmlk door Gabriel Byrne...
Sinner schreef:
Chucky laat ik bewust even links liggen.
Chucky laat ik bewust even links liggen.
Paar eps van meegepikt maar meh, werd snel te potterig... Jennifer Tilly en zus zelfspot was wel funny.
En Cabinet idd erg wisselvallig. Die Nomak noemt idd de uitschieters. Maar imo niet del Toro op z'n best.
Hadden jullie Midnight Mass gezien? Kingish culty reli-horror. Erg vet v'onk, gewoon één afgesloten seizoen.
0
geplaatst: 23 november 2022, 11:52 uur
Squall Lionheart schreef:
Midnight Mass gezien? Kingish culty reli-horror. Erg vet v'onk, gewoon één afgesloten seizoen.
Midnight Mass gezien? Kingish culty reli-horror. Erg vet v'onk, gewoon één afgesloten seizoen.
Ja. Ik ben sowieso wel erg te vinden voor het meeste wat Flanagan regisseert. Hill House en Blye Manor vond ik ook sterk. En een deel van zijn films vind ik ook heel goed. (Oculus en Dr Sleep vooral, maar zeker Ouja Origin of Evil en Geralds Game mogen er zijn). Ben echter wel niet begonnen aan Midnight Club. Lijkt me wat veel op tieners gericht - hoewel ik ook hier nog een start wil aan maken voor het eind van het jaar.
Overigens vond ik Cabinet zelf redelijk degelijk. Ik vond alleen aflevering 4, The Outside echt zwak. Dreams of the Witchhouse was matig. De rest was voor mij tussen degelijk en erg goed in.
1
geplaatst: 23 november 2022, 19:41 uur
Ondanks wat slow start ook ingerold, voornmlk door Gabriel Byrne...
De start was toch net het snelst van de serie met die geweldige aanval. Daarna gaat het allemaal wat trager, maar blijft sowieso boeien. Ondanks wat slow start ook ingerold, voornmlk door Gabriel Byrne...
Hadden jullie Midnight Mass gezien? Kingish culty reli-horror. Erg vet v'onk, gewoon één afgesloten seizoen.
Deze vond ik helemaal fantastisch. Prachtige, diepe monologen ook. Hadden jullie Midnight Mass gezien? Kingish culty reli-horror. Erg vet v'onk, gewoon één afgesloten seizoen.
Dit soort series van 1 seizoen beoordeel ik als een lange film. Ik geef heel zelden 5 sterren, maar dit is er eentje die het verdient.
0
geplaatst: 23 november 2022, 19:52 uur
. 
Verder alleen Before I Wake, Geralds Game en Doctor Sleep van 'm gezien. Allemaal 3* gekregen.
En die laatste nog een halfje extra aftrek voor grafrollerisering! Dus weennie of'k wel fan ben...

Sinner schreef:
Flanagan
Flanagan
Verder alleen Before I Wake, Geralds Game en Doctor Sleep van 'm gezien. Allemaal 3* gekregen.
En die laatste nog een halfje extra aftrek voor grafrollerisering! Dus weennie of'k wel fan ben...
0
geplaatst: 23 november 2022, 19:56 uur
0
geplaatst: 23 november 2022, 19:57 uur
Kubrick done rolled over me dunkt!
1
geplaatst: 23 november 2022, 20:46 uur
Oh. Eh. Nee sorry. Ik ben niet echt zo'n fan van Kubrick's The Shining. Laat hem maar rollen. De film is best ok, maar gaat aan de essentie van het boek voorbij. Vind ik Dr Sleep beter, en hoewel ik oorspronkelijk niet zo'n fan was van het einde dat afwijkt van het boek vind ik het ergens wel weer ok dat Flanagan & co zowel de film als boek versie van The Shining enigszins hebben weten samen te trekken. Bij mijn tweede en derde zit vond ik het alleszins veel minder storend dan bij mijn eerste.
* denotes required fields.