menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
Nou ja betreffende GOT - ik heb als idee of als achterliggende gedachte iets van 'misschien zijn er wel meerdere Night Kings geweest om de xxxx jaar' net zoals ook de Brandon bvb de zoveelste three-eyed-raven zou kunnen zijn. Daarom stoort het me niet zo. Het ging me sowieso meer om de diverse andere karakters. Maar ik snap wel dat het voor anderen een issue was.

Wat betreft Wheel of Time. Nou de 12 boeken is maar een deel van het probleem. Ook de hele production values vind ik erg matig en B. Maar kan altijd dat ik het alsnog een keer overnieuw oppak.

In ieder geval dit weekend gezien...Bullet Train - best een onderhouden actiefilm die een beetje als een Guy Ritchie film vs een moderne actiefilm werd neergezet. Vermakelijk. Af en toe over-the-top. Redelijk doorzichtig en 15 minuten te lang. Maar op zich wel een 3.5 als ik moest scoren.

Ook Samaritan op amazon prime gezien met Sylvester Stallone. Take op een (ex) superhelden film die best aardig was - 2 van de drie vonden hem voorspelbaar (zelfs stoned. Aangezien we van kameraad 3 zwijgplicht hadden appten we elkaar onze theorie en we hadden dezelfde conclusie) - maar toch wel leuk. Stallone in zijn typische 'mentor' rol met een jochie en als superheld was erg aardig - eerste helft was meer het eerste, de tweede helft was een stuk geweldadiger. Toch tussen een 3 en een 3.5. Maar laat het asjeblieft geen 7delige franchise worden. Eentje is wel genoeg.

Net Prey gezien wel nice pas tegen het eind begon het te dagen dat we weer naar een getint meisje zitten te kijken die een kleerkast vervangt maar het stoorde niet was ook best een leuk meisje dat helpt ook altijd wel natuurlijk verder niks tegen meisjes vooral de girly ones vaak super nice.

...nou Danny Glover uit 2 was niet bepaald een kleerkast. Adrian Brody uit (s) en co waren dat zelfs nog minder. Laat staan dat stelletje PTS, en geesteszieken uit de kliek uit 'The', samen met het autistisch joch.

Ik vond op dat gebied de insteek van Indianen en ook het meisje dan wel weer verantwoord. Ze wist tenminste al hoe ze moest jagen en sluipen. Plus ik vond het een aardige toevoeging dat ze deze Predator ook uitgerust hadden met een rits gelijkwaardige wapens, en geen hypersonische raketten, lasers en jachthonden van 2 op 2 etc etc.

Stond me wel aan. Schwarzenegger en co. legde al zowat het loodje, Glover, zijn hele team, de lokale dealers en een speciale eenheid om de predator te vangen in 2 ook. Dat vond in best acceptabel. 3 en 4? Daar moesten we toch echt wel naar meer dan een jointje grijpen. Ze was na Schwarzenegger wellicht de meest plausibele held van de hele reeks.

Overigens vond ik de eerste AvP ook best aardig. De tweede was troep, maar de eerste was qua stijl, uitvoering en verhaal best degelijk. Wel wat mak zo af en toe qua geweld maar toch wel entertainend.

Film kwam bij mij binnen als een milde reboot van de eerste, terug naar de basis, dus daar doelde ik op.

Mrt het meisje dat de kleerkast vervangt.

Blijft een mooie franchise al met al, een nieuwe film erin mag ik altijd graag zien.

Confusie schreef:
Film kwam bij mij binnen als een milde reboot van de eerste, terug naar de basis, dus daar doelde ik op.

Idd. Het was vrij simpel van opzet. Niet te veel poespas en had dezelfde vibe. Ben ik het ook mee eens. Gewoon heel erg back-to-basics dus.

Die eerste episode van Rings of Power.

Negativiteit? Ongefundeerd imo. Ik vind het beter uitzien en leuker dan de Hobbit films. En hoewel het visueel niet 100% de Jackson films volgt is dat ook niet nodig. Er zijn heel duidelijk toch echt wel voldoende raakpunten want - zelfde bron. Net zoals hiervoor al tientallen schilders e.d Middle Earth vastlegden.

Qua verhaal en aktie en uitzicht? Het ziet er toch echt wel geweldig uit imo. Buiten GoT, Vikings en Black Sails ken ik weinig series die zo overtuigend iets weten neer te zetten. Al helemaal fantasy. Ook het verhaal en de acteerprestaties zijn niet slecht en voldoende boeiend om te volgend.

En om maar even iets te zeggen...mensen zeuren vaak over hoe ze zich strikt aan het materiaal uit de Silmarillion hadden moeten houden maar...ze vergeten eigenlijk wel dat dit hele gedoe (de hele opkomst van, de creatie van de ringen etc) maar in een paar tiental pagina's vluchtig wordt behandeld.

Als ik dan een bespreking zie ala 'ik had geen idee wat ik aan het kijken was, er was een blonde elf chick die een of andere duistere overlord was aan het opjagen, heeft niets met Lotr te maken' terwijl de namen duidelijk worden vernoemd heb je ook nooit niets ervan gezien of gelezen want het wordt verdorie duidelijk in monoloog uit de doeken gedaan.

Dus : weer voornamelijk op de hate-bandwagon springen want je zou maar eens gewoon even onbevangen naar iets kijken.

Maar wat mij betreft tot nog toe zeer aardig, en morgen ep2.

Ik ben ook positief over Ring of Power. Ziet er werkelijk prachtig uit, interessante karakters, met prima acteerwerk.
Epi 2 was ook erg dope

-marco- schreef:
Epi 2 was ook erg dope

Heb Ep2 ook maar meteen opgezet inderdaad ipv een film of dergelijks. En vond hem ook erg goed. Ik snap die enorme, opgefokte negativiteit niet van veel mensen en youtubers. Het is imo echt wel prima entertainment.

Overigens zitten we bij Ep4 intussen en ik vind de serie nog altijd heel erg te pruimen. En nog steeds staat de media vol negativiteit over de serie. Vreemd. Iedereen lijkt plots Tolkien-o-loog te zijn over een serie die zich baseert over een stukje in de Silmarillion van enkele tiental pagina's? En waarvan eigenlijk de meerderheid van de dingen ook nog eens te verwantwoord zijn. En of er nou een donkere elf of dwerg bijloopt boeit me helemaal niet. Of dat de orcs divers gekleurd zijn (dat waren ze overigens ook al in LOTR). Ze zien er in ieder geval stukken beter uit de de CGI goblins e.d in The Hobbit. Dus nog steeds aangenaam om te kijken - alleen al voor decor en muziek (die dwergengewelven in volle glorie vind ik echt prachtig...iets wat we bvb nog nooit gezien hadden!).

Verder...heb ik me eindelijk ertoe bewogen om Nope! te kijken. Een beetje een Steven Spielbergfilm by Jordan Peele. In de trend van Jaws en Close Encounters. Prachtig gefilmd en toch net wat beter en verrassender dan ik had verwacht. Ik vond Get Out en US goed, maar overhyped, en dat heb ik bij deze ook - maar hij was zeker wel leuk om te zien.

Fall was dan toch een tegenvaller. Goed gefilmd want je krijgt echt wel dat hoogtevrees gevoel. Maar vooral erg ongeloofwaardig en echt vreselijk irritante personages. Ik had de hele tijd de gedachte van "val gewoon en sterf, boeit me niet..".

Na drie afleveringen Andor komt ie wel lekker op gang moet ik zeggen.

Al met al toch wel de Star Wars serie waar ik het minst naar uitkeek maar de kant die ze nu opgaan smaakt zeker naar meer.

House of the Dragon ook nog steeds lekker.

Rings of Power nog steeds niet helemaal in.

En natuurlijk ook ineens nieuwe Cobra Kai nou.

Niet heel hoogstaand maar kijkt wel lekker weg nu al een aantal seizoenen.

Fonzzz002 (crew)
Een teaser voor The Last of Us tv serie is uit! Ziet er goed uit.

Die Ellie is echt wel slecht gecast, lijkt er totaal niet op..

Nomak schreef:
Die Ellie is echt wel slecht gecast, lijkt er totaal niet op..

...ik vond op het eerste gezicht ook dat ze nogal wat trekjes had van het Down syndroom. Maar goed dat was na een vluchtige blik...verder boeit de reeks me sowieso niet echt. Ik ben ook niet echt een Pedro Pascal fan. Blij dat hij zijn hoofd in een helm heeft in de Mandalorian. (en naar het schijnt zelfs deels gespeeld wordt door een stuntman). Ik durf te wedden als ik ooit een Zorro film krijg hij het wordt though...hoewel ik graag nog een keertje Banderas zou zien. Die eerste was en is nog steeds geweldig. (2de stukken minder maar vermakelijk).

Over Banderas gesproken. In de bios gisteren The Enforcer gezien. Een soort van Taken-achtige film waarin je Liam Neeson verwacht. Niets bijzonders en vrij voorspelbaar maar wel onderhoudend en brutaal. En met Banderas, die toch altijd heel erg charismatisch blijft.

Ook Lou op netflix gezien en...eh...ook het soort Taken-achtige film waarin je Liam Neeson vaak ziet spelen? Maar met Allison Janney in de film, die het best goed doet als Liam Neeson. En een kleine twist. Leuke film als je van het genre houd.

Overigens nog altijd best onder de indruk van Amazon's Lord of the Rings qua audiovisueel schouwspel. Het wordt wel afgebroken en uitgekotst op het internet en youtube (what's new?) maar het ziet er toch echt wel fenomenaal uit bijwijlen, laat staan dat ook de soundtrack e.d erg goed is. Ik vind dat nu de grote lijnen uiteengezet zijn het toch een heel aangename reeks is om te kijken. Veel dingen zijn zelfs superieur aan wat we zagen in de Hobbit. (eg. minder CGI - echte Orcs ipv vooral CGI Orcs en Goblins - het maakt toch wel hopen verschil hier). Ook hier regent het weer haatstemmen dat het een jewelste is - wat ik jammer vind - want ik zou het aardig vinden als het verhaal wat verteld wordt ook echt wel wordt afgemaakt. (tot de creatie van de ringen? Het verval van de Ringdragers? Weet ik veel wat er te wachten staat?).

Rings of Power vind ik ook reuze meevallen Maar door alle haat ging ik er ook wel met érg lage verwachtingen in haha. Stond er wel van te kijken hoeveel er op de sets inderdaad echte props zijn. Vaak blenden ze het mooi met CGI en is de mix in balans. Ik vind ze ook goed doorpakken op de stijlen die al zijn neergezet in de films. Geometrische vormen voor de dwergen, die sierlijke boogjes voor de elven, dat soort dingen! Wat ik alleen echt niet kan begrijpen, is dat je zo'n groot budget hebt, maar dan niet eens iedereen een mooie pruik kan geven omdat die afdeling niet genoeg tijd en budget krijgt?

De serie heeft zeker veel flaws en ik zou het niet echt een super goede serie willen noemen. Maar ik vermaak mij toch wel tijdens het kijken. Er staan vijf seizoenen op de planning volgens mij? Voorlopig blijf ik nog wel even volgen. Ik ben zelf trouwens geen Tolkien-purist ofzo haha. Ik heb de zes films gezien en van de boeken de Hobbit, LotR 1 en 2 gelezen. Dus het maakt mij niet heel erg uit als tijdlijndingen een beetje veranderen om hun eigen verhaal te kunnen vertellen.

centurion81 (moderator)
Kijk ook elke week Rings of Power. Ik vind het wel een lekkere serie eerlijk gezegd. Het is wat lichtvoetiger dan Game of Thrones, net als de films. Vind er af en toe iets te veel comic relief in zitten, maar kijk er elke week wel naar uit. Ben ook gewoon gek op Midden Aarde haha

Verder momenteel Mr. Robot aan het kijken samen met mijn vriendin, ook heel tof.

En in m'n eentje bezig met seizoen 5 van Agents of Shield en seizoen 9 van The Office.
Agents of Shield is wel echt heel tof vanaf seizoen 4, lekker donker en gestoord Daar schort het bij het MCU nog wel es aan!

Stellan Skarsgård gaat keihard speelt de pannen van het dak in Andor barse baas zoals tie zijn screentime ownt daar dus snel ook eens wat andere dingen met hem checken.

Andor moet ik nog aan beginnen. Aanvankelijk geen interesse in weer een serie gebaseerd op een zijpersonage maar de tweede trailer zag er toch wel erg goed uit.

En Stellan Skarsgard is een erg goede acteur, ook al zijn de films waarin hij speelt dat soms niet. Ik vond hem in King Arthur uit 2004 erg goed als de slechterik. En ook zijn beide zoons zijn zeker niet slecht als acteur.

Het blijkt nog best lastig om een dergelijke rol binnen zijn filmografie te vinden inderdaad.

Marvel of Mamma Mia! komt zo’n man natuurlijk niet tot zijn recht.

Nymphomaniac gezien en was een aardige film maar was ook niet echt een bazige rol voor hem.

Neig momenteel het meest naar de serie River.

Gisteren 'Smile' wezen kijken in de bios. Best een aardige horror film. Bijwijlen creepy, wel wat veel jumpscares, waar ik geen fan van ben - maar er zaten wel enkele effectieve tussen en een redelijk goed verhaal ala 'The Ring'. Bekijkbaar als puur popcornvermaak, maar er zat ook een extra laagje in wat betreft het omgaan met trauma's, verdriet en het verleden dat het net wat meer gaf dan de doorsnee film. Ik was aangenaam verrast. En de hoofdactrice Sosie Bacon is erg sterk. Ik zou wel de trailers vermijden ivm te veel info e.d

Iets wat tegenwoordig toch echt wel een probleem lijkt te zijn.

Verder van het weekend filmavondje gehad met vrienden en Insomnia en Filth herbekeken. Nu vind ik Insomnia nog altijd redelijk matig, zeker voor een Nolan film, maar ik moet toegeven dat Pacino erg sterk is en ook Robin Williams gewoon bijzonder goed in het verhaal past.

Filth blijft verder een van mijn favoriete films en zeker mijn favoriete James Macavoy film. Hij kan zijn lol niet op als coke-snuivende, immer bezopen hoerenlopende flik die het hele korps tegen elkaar opzet in zijn jacht naar promotie. Tot langzaam de scheurtjes in zijn ego tevoorschijn komen. Brutaal, vermakelijk, gieren en toch ook wel emotioneel en droevig. Heerlijke film.

Die wil ik ook gaan zien. Jammer dat ik na de bioscoop ongeveer toch een kilometer of 2 te voet naar huis moet door een paar donkere straten.
Sinner schreef:
Insomnia

Ook eentje die ik heel graag nog eens wil zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.