menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
centurion81 schreef:
.. met de vriendin samen Mr. Robot...

Mr. Robot is top! Verwarrend op zijn tijd, maar eigenlijk altijd drama / actie in een hoog tempo.

Vandaag nog eens Top Gun: Maverick gaan zien, nu het nog kan.
Ik geef zeer zelden 5 sterren voor een film, maar deze verdient het wel.

centurion81 schreef:
Leuke tip!

Ik ben alle seizoenen van The Office US nu aan het kijken, ben bij seizoen 7

Ik heb inmiddels de gewoonte om alleen nog series te kijken die al zijn afgerond, ben beetje zat van wachten op seizoenen
Mee eens! The Office US is misschien mijn favoriete (US) serie aller tijden. vooral de sezoenen 2 tem 5 zijn enorm hoogstaand vertier.

Ik heb net Ob-Wan Kenobi afgerond en wat een armetierige star wars zooi is het toch. Alsof ze zich hun best doen alles wat starwars zo cool maakt zo veel mogelijk af te breken.

Vandaag 'Where the Crawdads Sing' gezien. Heel erg mooi, prachtig zelfs..
Film gaf me een soort heimwee naar een plaats waar ik nooit ben geweest..

Better Call Saul ook afgerond. Toch wel een flink niveau lager dan Breaking Bad om eerlijk te zijn.

Nomak schreef:
Vandaag 'Where the Crawdads Sing' gezien. Heel erg mooi, prachtig zelfs..

Die staat samen met Bullet Train en Beast ook op mijn lijstje. Maar mag voorlopig even niet naar de bios nav medische redenen. Moet echter zeggen dat Beast wel mijn voorkeur draagt, en meteen ook een teleurstellende gat in mijn DVD collectie onthulde aangezien ik dan maar The Ghost and the Darkness wou kijken maar...blijkbaar niet heb. Een film die ik ook altijd erg goed vond.

En wat is de indruk die NOPE trailer nalaat? Ik ben erg geinteresseerd in de nieuwste van Jordan Peele!

Dat ik hier ook best nieuwschierig naar ben. Ik vond de eerste twee van Peele best goed. Hij heeft een beetje hetzelfde soort vibe in zijn films als Shyamalan dat ook heeft, hoewel vaak met wat meer maarschappelijke kritiek (hoewel je daar niet in mee hoeft te gaan. De trailers zien er niet slecht uit, ik heb me bewust verre van spoilers gehouden en reviews, maar ik zag wel dat Michael Wincott er ook in meedoet. Wat voor mij toch weer een pluspuntje is. Iemand die ik altijd erg graag zie spelen. Maar ik ben erg benieuwd in welke richting het verhaal gaat.

Die Nope trailer spreekt me niet echt aan. Geeft wat mij betreft ook veel te veel weg van de film.

Ik kijk momenteel vooral uit naar Fall. Lijkt me vreselijk om in dat soort situatie terecht te komen.

Nomak schreef:
Lijkt me vreselijk om in dat soort situatie terecht te komen.

Daar kom je normaal gesproken ook niet in terecht. Dat zijn toch al vaak situaties die de mensen in kwestie vaak zelf opzoeken.

Maar Fall wordt het voor mij dus niet. Nou ja...ik zal hem zeker een keertje kijken, maar dan op Netflix of zo op een avondje dat ik er echt zin in heb.

Nomak schreef:
Better Call Saul ook afgerond. Toch wel een flink niveau lager dan Breaking Bad om eerlijk te zijn.

Nee man. De laatste 2 seizoenen zijn gewoon minstens zo goed als BB. Uitstekende finale ook.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Nee man. De laatste 2 seizoenen zijn gewoon minstens zo goed als BB. Uitstekende finale ook.
Niet akkoord. Breaking Bad werd elk seizoen beter en werd uiteindelijk zo spannend dat het zowat onmogelijk werd om te stoppen met kijken. Dat gevoel heb ik met Better Call Saul niet gehad.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind BCS zeker niet slecht, maar het laatste seizoen was wat mij betreft het minste. Serie zakte in elkaar na de dood van Lalo, bizar ook dat Gus in die situatie terecht kwam, dat was totaal 'out of character' voor iemand die altijd zo berekend was.
Ik heb mezelf echt met moeite door die laatste afleveringen moeten slepen terwijl ik dat in de voorgaande seizoenen en bij BB nooit had.

Sinner schreef:
Daar kom je normaal gesproken ook niet in terecht. Dat zijn toch al vaak situaties die de mensen in kwestie vaak zelf opzoeken.
Klopt helemaal, maar is wel heel verleidelijk om daar op te klimmen.

Nomak schreef:
(quote)
Niet akkoord. Breaking Bad werd elk seizoen beter en werd uiteindelijk zo spannend dat het zowat onmogelijk werd om te stoppen met kijken. Dat gevoel heb ik met Better Call Saul niet gehad.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind BCS zeker niet slecht, maar het laatste seizoen was wat mij betreft het minste. Serie zakte in elkaar na de dood van Lalo, bizar ook dat Gus in die situatie terecht kwam, dat was totaal 'out of character' voor iemand die altijd zo berekend was.
Ik heb mezelf echt met moeite door die laatste afleveringen moeten slepen terwijl ik dat in de voorgaande seizoenen en bij BB nooit had.

Ik vond de laatste weken van BCS ook minder sterk, door de veranderde sfeer, maar over de 6 seizoenen heen was dit toch buitengewoon goed? Seizoen 4, 5 en 6 waren smullen. Vergeet ook niet dat, in mijn gedachten, seizoen 1 en 2 van BB ook niet zo briljant waren. Maar dat ga ik snel weer ervaren, want ik ga alles opnieuw bekijken komende tijd. Zit nu weer echt in de BB sferen. Ik vond juist bij BCS dat de karakters tot in de details uit zijn gewerkt, dat zag je ook in de finale waar echt alles afgesloten werd en waar hele kleine details nog boeiend waren zoals het prachtige eind met de sigaret.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik vond de laatste weken van BCS ook minder sterk, door de veranderde sfeer, maar over de 6 seizoenen heen was dit toch buitengewoon goed? Seizoen 4, 5 en 6 waren smullen. Vergeet ook niet dat, in mijn gedachten, seizoen 1 en 2 van BB ook niet zo briljant waren. Maar dat ga ik snel weer ervaren, want ik ga alles opnieuw bekijken komende tijd. Zit nu weer echt in de BB sferen. Ik vond juist bij BCS dat de karakters tot in de details uit zijn gewerkt, dat zag je ook in de finale waar echt alles afgesloten werd en waar hele kleine details nog boeiend waren zoals het prachtige eind met de sigaret.
Ik vond bij BB de laatste twee seizoenen er echt bovenuit steken, al waren de eerste 3 ook zeker niet slecht.
Buitengewoon goed zou ik BCS niet noemen. BB staat toch wel hoog in mijn top 10 series, terwijl BCS niet in mijn top 10 komt.

BCS maakt wat mij betreft een grote fout om zowel Gus & Lalo totaal out of character te laten gaan op het belangrijkste moment. De Gus die altijd zo berekend was zou nooit op die manier zijn eigen leven in gevaar brengen. Net zoals Lalo zich niet zo simpel zou laten pakken (zelfde fout die Oberyn maakte in Game of Thrones).

Aan de ene kant altijd wel blij als een serie afloopt kan ik weer iets anders gaan kijken.

Die foeilelijke filter maakte de laatste afleveringen van BCS daarnaast voor mij niet gemakkelijk om door te komen.

Het is mooi geweest zo.

Nomak schreef:
Klopt helemaal, maar is wel heel verleidelijk om daar op te klimmen.

Voor sommigen allicht. Ik ben daar nooit zo'n held in. Een mooi bergpaadje, liefst met een degelijke omheining vind ik al stoer genoeg

Dan heb ik liever rampenfilms e.d met bvb echt natuurgeweld, waartegen niets te doen valt. Dat vind ik vaak toch een stapje afschrikwekkender. Dat of het type film als 'The Girl Next Door', 'Arlington Road' e.d - goed genoeg wetende dat je vaak geen idee hebt wie je buren zijn.

(in een verleden was dat in mijn geval bvb de generaal van een welgekende, internationale drugsbende - aardig tegen ons, maar verder niet mee te spotten. In mijn huidige woonst is dat een gestoorde 65+er met een strafblad zo lang als je arm. Geweldplegingen, bedrijgingen, diefstal en afpersing. Zo ook hier sinds hij er woont sinds een jaar of 8. Er zijn al een 4tal bewoners door hem vertrokkingen en onlangs heeft hij oa een van mijn andere buren werkongeschikt geslagen. Ook ik heb al vaker van doen gehad met hem.)

Maar goed dat terzijde. Ik houd eigenlijke wel van alle soorten films, maar degene die me dan toch het meest angst zouden aanjagen zijn films als boven vernoemd / psychologische horror.

Sinner schreef:
Voor sommigen allicht. Ik ben daar nooit zo'n held in. Een mooi bergpaadje, liefst met een degelijke omheining vind ik al stoer genoeg
Hier in Maasmechelen is zo een 2 weken geleden op een nacht nog een jongeman overleden, gevallen van een schachtblok van de mijn. Zo een 45 meter hoog ongeveer. Ben er zelf ook al opgeklommen toen ik iets jonger was. Is dat gevaarlijk? Ja en nee, als je op de trappen en ladders blijft, en gewoon naar boven wil voor het uitzicht, dan kan er vrij weinig misgaan. Maar als je daar stunten gaat uithalen, dan is het een ander verhaal..
Sinner schreef:
Dan heb ik liever rampenfilms e.d met bvb echt natuurgeweld, waartegen niets te doen valt. Dat vind ik vaak toch een stapje afschrikwekkender. Dat of het type film als 'The Girl Next Door', 'Arlington Road' e.d - goed genoeg wetende dat je vaak geen idee hebt wie je buren zijn.
Rampenfilms met natuurgeweld enkel als het ook echt misgaat, niet als er op het laatste moment nog iets gebeurd om de mensheid te redden. Arlington Road wil ik graag nog eens zien. Girl Next Door heb ik nog nooit gezien. Maar ik hou wel van dat soort films.

Ik ben zelf ook iemand die van alle soorten films houd. Beste horror vind ik nog steeds The Omen (1976). Ik ken geen enkele andere film waar ik me zo ongemakkelijk en angstig bij voel.

Noroi is ook een aanrader, beste found footage horror die ik ooit heb gezien.

Nomak schreef:
Hier in Maasmechelen...

Oh toevallig...niet bij stilgestaan...maar daar kom ik dus ook vandaan. Dan weet je ook meteen de naam van de Italiaanse familie waar ik het over had en hun aanhang. Aquinos. Hoewel zoals gezegd we er nooit hinder van ondervonden en ze zelfs hartstikke aardig waren als je niet in dat wereldje verkeerden. Maar die mijnschachten ben ik nooit opgekropen vanwege hoogtevrees.

The Omen, Halloween en Halloween 2 (daar heb ik als kind een blijvende angst voor lange, lege ziekenhuisgangen voor overgehouden, helpt niet als je met regelmaat een nachtje zelf moet blijven ), Exorcism of Emily Rose (echt of toch een vorm van mentale ziekte? Tot op heden nog altijd onbeslist - het echte verhaal is net zo boeiend als de film). Exorcist. Event Horizon. (want wat als er een dergelijke dimensie bestaat? En we met ons gepruts in staat zouden zijn die te openen?) Allemaal blijvertjes voor mij.

Heerlijk al die hoogblonde hoofden eindelijk weer een dergelijke serie die de kwaliteit van GoT ademt ik ben weer overtuigd hoor fijn om weer in het universum te mogen vertoeven.

Ik heb het nog niet bekeken. Ben nog bezig met Sandman en The Terminal List. Ben vrij traag tegenwoordig met alles. Misschien vanavond eens opzetten though.

Ja heb ik ook maar dit kreeg even voorrang.

Er worden interessante lijntjes uitgezet en de casting lijkt als vanouds voortreffelijk.

Sowieso, van de trailers krijg je wel het idee dat casting en het uitzicht / scope / achtergronden van de serie wel snor zit. Dat ademt wel echt GoT uit. Ook wel een beetje omdat het niet gigantisch ver van de originele reeks af ligt qua tijdslijn (100-200 jaar?). Dat was wel slim.

Nu moet ik zeggen ik ben nog steeds bereid Rings of Power een kans te geven, want deels vind ik dat het uitzicht ook daar prachtig is vormgegeven. En of er nou een gepigmenteerde elf of dwerg bijloopt boeite me niet zo. De heise en het woke gedoe en het gestrijd heen en weer klik ik wel weg. Alleen ben ik heel benieuwd hoe ze het verhaal weten in te vullen.

Er lijkt best veel op de streaming buis te komen de volgende maanden...ook zero zero zero (zero?) staat nog op mijn lijstje, dan heb je Guilhermo Del Toro's Cabinet of Curiositie's (horror anthologie series), The Old Man, Blackbird - (alleen weet ik niet waar die laatste twee worden uitgezonden hier).

ZeroZeroZero weer van die naargeestige coke shit als je daar zin in heb is het wel aardig gemaakt maar ik persoonlijk ben er wel een beetje klaar mee zo ondertussen.

Die Lord of the Rings serie natuurlijk wel even een kansje geven maar als het net zo knullig overkomt als Wheel of Time zal het bij hooguit één aflevering blijven.

Ben wel benieuwd.

Of ze hier dan wel een showstopper te pakken hebben.

Confusie schreef:
ZeroZeroZero weer van die naargeestige coke shit als je daar zin in hebt

Wheel of Time

Ben wel benieuwd.

Of ze hier dan wel een showstopper te pakken hebben.

ZeroZeroZero was een aanrader van een vriend, nu ben ik geen die-hard fan van dat soort series (wel eens eentje gezien die echter wel goed was en het uitstekende The Wire zit ik halverwege). Maar wil hem wel een kans geven omdat Gabriel Byrne erin zit. Toch ook iemand die ik altijd heel erg vermakelijk vind.

Wheel of Time ben ik na 3 afleveringen mee gestopt vanwege het feit dat het wel heel erg knullig uitzag. En het niveau van de meeste van de acteurs wel heel erg veel van amateur-toneel weg had. Maar dat had ik bij de trailer ook al.

Ook...je ziet al van ver dat ze nooit of te nimmer het einde van de boekenreeks (12 turven of zo van 1000 pagina's (?) gaan halen). Dus ook dat maakte dat ik er geen zin in had. Overigens heb ik die reeks boeken na deel 3 of zo ook opgegeven omdat het me niet boeide. Wat vreemd was want fantasy was (en is deels) echt mijn ding - ik had bvb veel minder moeite met Raymond's Feist Magier en de 15 daarop volgende delen. (maar sta echt niet te wachten op een adaptie daarvan).

Mocht ik er eentje verfilmd willen zien dan is het The Dragonbone Chair van Tad Williams. Dat zijn 3-4 boeken naargelang je ze opsplitst en nog redelijk te doen voor een serie of trilogie films.

Maar om terug te komen op Rings - vind ik de laatste trailer (qua uitzicht) beduidend hoogstaander. Hoewel ook dat wel de mist kan indraaien. Een 2-3 episodes wil ik het toch geven.

Maar Amazon heeft met Jack Reacher, The Terminal List en The Boys toch wel drie uiterst succesvolle en bejubelde series. Ook al is het dan niet van het niveau GOT. (en moet ik Reacher en The Boys nog altijd beginnen). Dus dat telt toch ook voor iets.

Byrne altijd een charisma kanon maar dit was niet een van zijn hardste shines.

The Boys wel een erg geinige show die er bij mij ook wel redelijk in gaat.

Al moet ik het derde seizoen nog steeds afkijken.

En net House of the Dragon bekeken en idd, kwalitatief merk je toch meteen dat het een uitstekende productie is. Alles klopt weer - en indien ze het aantal seizoenen beperkt houden (eg. niet te veel erin willen proppen e.d) is dit iets wat ik ook wel op blu-ray zou aanschaffen.

Moet ik overigens ook nog met GOT doen. Want ook al is er nogal wat verdeeldheid over het laatste seizoen (of de laatste 2) vond ik die zeker niet zo dramatisch slecht als er overal over wordt gedaan.

Maar ja - het internet tegenwoordig - hebben we het al vaker over gehad, of het wordt gigantisch afgebroken of opgehemeld. (zie een Rings of Power, waar nog niemand een episode van gezien heeft).

Maar ik kijk in ieder geval uit naar de volgende EP van House of the Dragon. Naast Sandman wel erg sterk.

Hoe ze de Night King hebben afgeserveerd was wel erg cheap en makkelijk maar ik ben daar altijd vrij vergevingsgezind in het blijft toch fictie.

Al zijn er voor mij ook grenzen natuurlijk.

9.

Verder was het voor mij mooi om te zien dat Davos Seaworth alles had overleefd waarschijnlijk toch wel mijn favoriete personage van de reeks.

Benieuwd of deze nieuwe serie ook met iets of iemand op de proppen kan komen om direct in je hart te sluiten de voortekenen zijn in ieder geval gunstig.

Ik vond het hele Night King gedoe idd relatief afgerafeld. Daar alleen had nog een extra seizoen voor mogen volgen - alleen al omdat er door de hele serie de 'dreiging van...' is en dan...is het plots voorbij. Maar goed, ook daar ben ik het dus mee eens, ik ben er zelf ook vrij vergevingsgezind over.

Alleen...ik zal me dus niet meer aan de verdere boeken wagen. Martin heeft zijn kans gehad in de laatste 10 jaar om die manuscripten uit te werken en/of de serie naar zijn wens te laten eindigen.

Nu bekritiseerd hij zelf het einde en krijgen we al voor jaar 10 of 11 op rij een vage belofte dat het volgende boek er langzaam aan komt. En dan weer 10 jaar wachten? Nee bedankt George. Ik houd me wel bij de TV serie. Krijg ik op mijn gemak op een maandje of 2 gekeken - ik heb geen zin om nog 20 of 30 jaar te wachten tot de boeken (wellicht door iemand anders of zelfs nooit) worden afgesloten. Dan ben ik er zelf wellicht niet meer

Maar tot zover HotD ben ik aangenaam verrast.

Mijn favoriete personages in GoT waren overigens Littlefinger en The Hound.

Sinner schreef:
Dan weet je ook meteen de naam van de Italiaanse familie waar ik het over had en hun aanhang. Aquinos. Hoewel zoals gezegd we er nooit hinder van ondervonden en ze zelfs hartstikke aardig waren als je niet in dat wereldje verkeerden.
Beetje late reacie, maar goed.. Ja, die Aquinos ken ik. Ook nooit problemen mee gehad.
Sinner schreef:
Ik vond het hele Night King gedoe idd relatief afgerafeld. Daar alleen had nog een extra seizoen voor mogen volgen - alleen al omdat er door de hele serie de 'dreiging van...' is en dan...is het plots voorbij. Maar goed, ook daar ben ik het dus mee eens, ik ben er zelf ook vrij vergevingsgezind over.
Ik vond het verschrikkelijk, en ik ben niet zo vergevingsgezind. Hoe die Night King doorheen de hele serie werd gebracht als de grootste dreiging ooit en dan op een lullige manier werd afgemaakt, dat is gewoon onvergeeflijk.

Die laatste 2 seizoenen zijn trouwens zo gehaast en afgerafeld dat het afbreuk doet aan de volledige serie. Is ook de reden waarom ik totaal geen zin heb in House of the Dragon of eender welke andere spin-off.. Daar wacht ik voorlopig liever mee tot de hele serie klaar is om het dan maar ineens te bekijken.

Sinner schreef:
Wheel of Time ben ik na 3 afleveringen mee gestopt vanwege het feit dat het wel heel erg knullig uitzag. En het niveau van de meeste van de acteurs wel heel erg veel van amateur-toneel weg had. Maar dat had ik bij de trailer ook al.

Ook...je ziet al van ver dat ze nooit of te nimmer het einde van de boekenreeks (12 turven of zo van 1000 pagina's (?) gaan halen). Dus ook dat maakte dat ik er geen zin in had. Overigens heb ik die reeks boeken na deel 3 of zo ook opgegeven omdat het me niet boeide.
De boeken heb ik ook nooit helemaal uitgelezen, ben ergens in deel 5 gestopt. Het probleem is namelijk niet dat er 12 boeken verfilmd moeten worden. Ik vind de serie net ok, omdat ze alles iets compacter kunnen weergeven. Van die 12 boeken waren er 8 zeker niet nodig, omdat de karakters erg naieve en domme tot soms ronduit stupide beslissingen nemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:16 uur

geplaatst: vandaag om 02:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.