menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
centurion81 (moderator)
geplaatst:
Na Man in the High Castle nog een "late to the party"/"under the radar" serie aan het kijken: Humans - Seizoen 3 (2018) - MovieMeter.nl

Serie staat op Disney Plus, heeft drie seizoenen en is al afgerond, heeft wat Blade Runner / Ghost in the Shell/ Black Mirror achtige trekjes. Heb nu vijf afleveringen gezien en wat ik er mooi aan vind is dat dit thematiek is die mij erg aanspreekt, maar omdat het om huishoudrobots gaat ipv bv vechtrobots, is dit ook goed te kijken met mijn lieftallige wederhelft

geplaatst:
Ik was overigens ook van plan eindelijk eens met The Boys te beginnen. De trailer van seizoen 3 speelt overal regelmatig en ik moet zeggen het ziet er echt wel lekker uit. Heb de eerste twee jaargangen destijds gevolgd van de comics voor het me allemaal te duur werd maar lijkt me wel dat ze Ennis zijn over-the-top gore, humor e.d wel intact hebben gelaten hier.

geplaatst:
Vind eigenlijk alle Star Wars tot dusver wel genietbaar.

Behalve episode 9 dan.

Dat werd dan uiteindelijk ook mij te gortig.

Theorie:

Abrams heeft het expres verkloot uit rancune over het vele commentaar op zijn vorige.

Onwaarschijnlijk ik weet het maar hoe onwaarschijnlijker dan de vele volstrekt onbegrijpelijke keuzes die de film uiteindelijk bleek te bevatten.

Die hele clusterfuck van een slotsequentie, de absurde super corny entrance van Calrissian die verder niet uit te leggen valt.

De rol van Ford die compleet nergens op slaat.

Het belachelijk gemakkelijk afserveren van Palpatine, voor het eerst gedurende de trilogie dat ook ik zat te kijken van onee wtf nu.

Deed me ergens zelfs denken aan een bepaalde aflevering van Courage the Cowardly Dog voor wie dat nog kent.

Waar twee zombie regisseurs uit hun graf herrijzen om stennis te komen schoppen om vervolgens na een kleine aanpassing in het script weder af te dalen.

‘You’re such a lousy writer’ merkt de een nog op tegen de ander gedurende het ondergaan van deze deceptie.

Beschouw mijzelf niet als een groots schrijver van fictie, maar dit had ik, als hartstochtelijk liefhebber, toch beter gedaan.

Wat ik nu eigenlijk wel zou willen zien:

Een nieuwe trilogie met Daisy Ridley als slechterik empress.

Kan je van die hele Palpatine bloedlijn kolder ook nog iets maken, de evil genen die beginnen op te spelen of weet ik wat.

Alles beter dan dit.

Vind Ridley nog steeds gewoon een goede casting, met goed script is zij alsnog tot iets heel tofs in staat daar ben ik wel van overtuigd.

Rollen wellicht voor Grogu misschien zelfs alsnog Plagueis, nadat hier volgens mij nog steeds vrij nadrukkelijk op werd gehint in episode 7.

Was zoveel toffer geweest als hij uiteindelijk achter Snoke had gezeten.

Duidelijk dat deze mensen destijds in ieder geval geen enkel benul hadden van wat echt tof had kunnen zijn voor de echte fan, wat onbegrijpelijk is.

Mocht Ridley ooit terugkeren is dit hoe dan ook volgens mij de enige manier.

Ook geen flauw gedoe met een afgezaagde redemption op het eind, gewoon snoeihard de kop gechopt in wat vette lightsaber actie.

Het enig denkbare passend eind wat de boel dan volgens mij nog enigszins rechttrekt.

geplaatst:
Nee bedankt. Ik heb geen idee wie 8 en 9 bijeen heeft geschreven (nou ja...heb ik wel) maar dat is nou een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Buiten hier en daar een spectaculaire scene bijeen geschreven. Beste rol blijft voor mij nog steeds Kylo Ren. Is ook geen wonder dat Adam driver no Star Wars de enige van de cast is die ook de ene na de andere filmrol binnenrijft en de rest...zowat in de vergetelheid is geraakt.

Het grappigtst blijft nog steeds het begin van deel 9, waarin iedereen helemaal niet onder de indruk is dat Palpatine terug is. Topgeheime info stelen, terug naar de basis, nieuws overmaken en iedereen heeft zoiets van 'oh, nou ja, wisten we wel, pech gehad'. En inderdaad. Lando calrissian die op nog geen dag tijd plots de allergrootste vloot in het universum bijeen raapt terwijl in film 8 er letterlijk niemand op de noodsignalen afkomt van Leaia is ook zoiets van 'eh ja...doe je goed jong'. Palpatine die intussen in de Outer Rim knal dezelfde fout maakt als in de prequels was ook wel lollig. 'Kijk, we hebben 50 000 schepen - laten we ervoor zorgen dat ze allemaal bestuurbaar zijn door welgeteld 1 torentje, net zoals die van de trade federation...kan niet misgaan'.

Maar verder vind ik de spin-off series wel ok. Ondanks de heftige kritiek vind ik Obi Wan Kenobi wel aardig om te kijken (een 6je, de betere episodes een 7). De Mandalorian een 7tje). Book of Bobba Fett moet ik nog doen.

Maar ook niet..ze zijn het wel een beetje aan het uitmelken. Ik weet niet ok ik nog bizar veel zin heb om nog een Star Wars film in de bios te zien. Althans niet als ze weer dezelfde 10 karakters laten opdragen. A long Time ago in a galaxy far far away en we zien steeds dezefde 12 karakters en hun kinderen opduiken. Move on. Ga eens naar de andere kant van die Galaxy? Of Was die leeg? Want Tattooine komt me nou toch wel echt even mijn neus uit. Net zoals de Skywalkers, Palpatines etc.

geplaatst:
Overigens...ook die Prey trailer (de nieuwe Predator film) was niet echt overweldigend.

Ze hadden het destijds beter bij een film gehouden met Schwarzenegger of hooguit de tweede nog. Maar hoe verder we gaan hoe knulliger ze uitzien. Nu is het dus de Predator vs een hoopje indianen. Of...de Predator vs het einde van de eerste Schwarzenegger film. Het is overigens wel een heldin. Dus die zal wellicht zonder al te veel problemen eens even zijn buitenaardse ass kicken.

Dan vond ik de eerste Aliens vs Predator in ieder geval nog enigszins nog plausible. En leuk. Maar dit zag er dus ook uit als iets wat direct-to-tv dient te gaan.

geplaatst:
Sinner schreef:
Overigens...ook die Prey trailer (de nieuwe Predator film) was niet echt overweldigend.
Sinner schreef:
Het is overigens wel een heldin. Dus die zal wellicht zonder al te veel problemen eens even zijn buitenaardse ass kicken.

Ik ben gewoon niet 'woke' genoeg voor die film. Jij wel?

Ze hadden gewoon een Geno Segers moeten casten om als Indiaan tegengewicht te bieden aan de Predator. Dat was tenminste een indrukwekkende en geloofwaardige tegenstander geweest.

geplaatst:
Nou heeft niet zozeer met Woke vandoen. Ripley kreeg het voor elkaar om voor zover we we weten massale genocide te plegen op de Xenomorphs. Deze trailer ziet er erg goedkoop. Uit en de heldin alson ze nog geen deukje in een pakje bot|rbkan slssn

geplaatst:
Sinner schreef:

Ze hadden het destijds beter bij een film gehouden met Schwarzenegger of hooguit de tweede nog. Maar hoe verder we gaan hoe knulliger ze uitzien. Nu is het dus de Predator vs een hoopje indianen. Of...de Predator vs het einde van de eerste Schwarzenegger film. Het is overigens wel een heldin. Dus die zal wellicht zonder al te veel problemen eens even zijn buitenaardse ass kicken.

Dan vond ik de eerste Aliens vs Predator in ieder geval nog enigszins nog plausible. En leuk. Maar dit zag er dus ook uit als iets wat direct-to-tv dient te gaan.

Precies. Waardeloze franchise behalve die met Arnie.

Heb overigens niks tegen stoere vrouwen in films (Ripley!) maar wel als ze geforceerd bad ass moeten zijn omdat ze vrouw zijn. Helaas heb je te veel van dit soort films vandaag de dag.

geplaatst:
Onlangs pas de hele samenvatting van Duel of the Fates gelezen.

Onbegrijpelijk dat ze daar niet voor zijn gegaan.

Kan je wel stellen dat er op dat moment een stel onbekwamen met de scepter zwaaiden ja van heb ik jou daar.

Komt toch die ene naam K.K. boven borrelen inderdaad.

Vertrouw ik voor geen ene centimeter zulke.

Gewoon gestoord jonge zijn van die Amerikanen net als die vrouw van Dr. Phil.

Fokking psycho ouwe.

Echt ziek.

Hebben het zo goed hier dat we nu niet daar zijn echt zo fijn je kan het je niet eens voorstellen.

geplaatst:
Net het eerste seizoen van The Mandalorian achter te rug (ja, ik ben late bloeier), en toch zeer aangenaam verrast. De nieuwe Star Wars films op zicht zeggen me weinig, gezien dit voor mij echt bagger films zijn. Deze reeks heeft me echter toch echt wel terug wakker gemaakt om het hele Star Wars gebeuren. Op naar seizoen 2 alvast, en daarna de Obi-Wan Kenobi eens een kans geven.

geplaatst:
Nomak schreef:
Ze hadden gewoon....Predator.

Ze hadden de Predator gewoon naar Endor moeten sturen voor zijn initiatie rites. Waar hij dazed & confused, versuft en verwond, na 90 minuten er eindelijk in slaagd om terug te keren met een gepelde Ewok naar hun moederschip en massaal uitgelachen wordt en voor schut staat.

Want wie gaat er in vredesnaam een Ewok jagen op zijn eerste hunt. Boos turend en wijzend naar zijn hunt opdracht geeft iemand er een tik op en blijkt dat hij eigenlijk met een Wookie terug had moeten komen.

Beste Predator sequel tot nog toe.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Heb overigens niks tegen stoere vrouwen in films (Ripley!) maar wel als ze geforceerd bad ass moeten zijn omdat ze vrouw zijn.

...en grappig dat het tegenwoordig ontzettend woke moet zijn. Zie daar Willow twee weken met 2 vrienden op de bank. Beide heren eind 20 hadden de film nooit gezien. Slechterik - een vrouwelijke Tovenares. Haar rechterhand - een prachtige Joanne Whalley die middenin van kamp verandert en als een echte badass schurken neer slaat. Het draait om Eloara Danan, een mini vrouwtjes baby. Ze worden geholpen door de good fairy of the Woods en uiteindelijk toen ze transformeerde Raziel de 'goede' tovenares'.

We schoten alledrie in de lach na de film beseffende dat dit in 2022 wel UBERWOKE is. 65% van de cast vrouw. Maar het verschil, hier is het gewoon een goede film met de juiste rollen en de juiste casting, terwijl in 2022 ze specifiek eerst een vrouw (liefst donker) casten om te zeggen 'KIJK HOE WOKE'. Om daarna wat onzinnige shit erond te plakken.

Het blijven wel prima tijden die 70s, 80s en 90s. Niet te veel gelubber. Gewoon lekker doen.

geplaatst:
Overigens vond ik Obi-Wan Kenobi lang niet zo slecht als beweerd werd. Lijkt erop dat het hard gillen en afbreken van dingen op het internet steeds erger wordt met ieder jaar, maar ik vond het er best mee door kunnen gaan. Beter...het had zelfs enkele bijzonder goede scenes die zich kunnen meten met het meest intense of zelfs het duisterste wat Star Wars tot nog toe heeft laten zien.

Verder....bioscoopweekje van gemaakt (abo) en de volgende titels gezien:

Jurassic World Dominion. Ook hier, beter dan verwacht en zeker niet de slechtste uit de reeks. Die ikntoch altijd wel entertainend vind. De rek is er echter wel ECHT uit voor mij nu. Het was heel leuk om iedereen terug te zien. En met name Jeff Goldblum maar een nummer 7 onder de titel van Jurassic Galaxy zou te veel worden.

Top Gun Maverick is mijn film van het jaar tot nog toe. Knoopt perfect aan op deel 1 maar 30 jaar later. Verrassend emotioneel en menselijk op momenten en zelfs grappig en hartverwarmend op anderend maar vooral - echt wel ongelooflijk spectaculair. De intensiteit van de vlieg scenes is echt bijzonder hoog. En je hebt toch het gevoel dat er ook echt iets op het spel staat.

Elvis. Ook een knaller. Audioviseel bijzonder geslaagd. Focust zich wel vooral op Elvis zijn brilliante muzikale loopbaan, twijfels en zijn toxik relation met zijn ietofwat louche manager maar de acteur die hem speelt is qua mimiek brilliant. Er zitten ook regelmatig archief beelden in e.d en het is af en toe zelfs moeilijk te zien wat echt en 'nieuw' was. Maar met 2 en een beetje uur gaat er wel wat verloren zoals bvb wat meer diepgang in zijn relatie met Priscilla, zijn film ervaringen en legertijd. Maar goed daar heb je docus en boeken voor. Maar ook een topper.

En dan heb je David Cronenberg's Crimes of the Future. Die kan je wat mij be treft wel skippen. Ik vind Cronenberg sowieso zwaar overroepen. 2 of 3 erg goede films (met name de Fly) maar ook veel extreem matige rommel. Dat was dit ook. Een film die hinkte op een tweetal - drietal onafgewerkte ideeen zonder echt ergens naartoe te gaan of echt interessant personages neer te zetten. Viggo Mortenssen was erg goed, ook al was zijn in zwarte cape gehulde personage bijna een soort komisch Darth Sidious persiflage (als opgemerkt door iemand uit door de rij). Het Dystopiaans wereldje zag er sfeervol uit. Maar het hele hinken op evolutie en environment issues, body mods / operaties en toekijken zijn de nieuwe sex en kunst moet subversief zijn. Tja. Het was zo vaag dat het eigenlijk het tegendeel was van wat het wou bereiken en gewoon saai werd. Dat je dan vlug wat gore dingen, borsten, een kleine jongenspiemel en dingen die we ook al in bvb Videodrome zagen ertegenaan gooit red je film dan ook niet meer. En het einde was zo abrupt dat iedereen plots uit zijn stoel schoot toen de aftiteling ineens verscheen.

geplaatst:
Sinner schreef:
Overigens vond ik Obi-Wan Kenobi lang niet zo slecht als beweerd werd. Lijkt erop dat het hard gillen en afbreken van dingen op het internet steeds erger wordt met ieder jaar, maar ik vond het er best mee door kunnen gaan. Beter...het had zelfs enkele bijzonder goede scenes die zich kunnen meten met het meest intense of zelfs het duisterste wat Star Wars tot nog toe heeft laten zien.

Het is, in mijn optiek, vooral erg mehh en leunt enorm op Kenobi en Vader. Het gros van de tijd ligt de focus op een slecht geschreven en slecht geacteerd personage en saai verhaal. Daarnaast is er nergens in die 6 afleveringen enige vorm van bestaansrecht van de serie te vinden.

Het is maar goed dat ik van TVmeter weg ben. In plaats van al die irritaties daar van me af schrijven vergeet ik het geheel nu gewoon. Geeft een veel relaxtere ervaring.

geplaatst:
legian schreef:
Het is, in mijn optiek, vooral erg mehh en leunt enorm op Kenobi en Vader.

Dat had ik persoonlijk eigenlijk ook verwacht (dat 2de). Of de revelatie (en confrontatie) voor Kenobi wie exact Vader is of een tweede confrontatie tussen Kenobi en Darth Maul. Ik vond het zelf dus best meevallen. En er waren toch wel een paar scenes die ik erg memorabel vond. (met name de Vader stukjes en confrontaties). Voor iets wat door het slijk is gehaald door veel mensen had ik er dus heel wat minder moeite mee. Nu zeg ik ook niet 'meesterwerk', maar als ik een score moest erop gooien? 3? Like... 6.5/10?

Ik had tbh veel erger verwacht. Had het me echt geirriteerd dan had ik het denkelijk ook niet eens afgekeken. Of het alsnog lager beoordeeld.

Een kameraad van me vond Crimes of the Future bvb geweldig. Ik kom niet verder dan een 2/5. Max. Hij is ook totaal idolaat van alles wat die Cronenberg doet en vind hem visionair, terwijl ik hem maar zo af en toe boven de middelmaat vind uitschieten. (ja. Weer The Fly. En ja, net zoals in Jurassic Park loopt ook Jeff Goldblum daar rond...).

geplaatst:
Een scene waar Darth Vader zijn twee identiteiten door elkaar heen lopen lijkt mij toch zeker wel van enige meerwaarde met betrekking tot het personage en de oorspronkelijke films ook.

In die zin vond ik Kenobi eigenlijk zeker niet onaardig.

Bij mij kwam dat segment wel binnen in ieder geval.

Kan sowieso altijd wel genieten van mijn wekelijkse portie Star Wars wanneer ze weer iets hebben lopen en prijs mij hoe dan ook nog steeds gelukkig dat iemand het heeft opgepakt en er dingen blijven verschijnen.

Je ziet inderdaad wel steeds dat vrijwel alles wat ze doen stuit op een hoop verzet en kritiek.

Snap dat ook niet helemaal.

Tuurlijk, episode 9 was een debacle en te gortig voor woorden.

Maar verder.

Als je van Star Wars houdt.

Waarom niet.

geplaatst:
Heb me prima vermaakt met Obi-Wan: 3.5*. Third sister vond ik wel wat matig acteren maar voor de rest goed popcorn vermaak. Ewan McGregor blijft episch als Obi-Wan. Lekker veel Darth Vader ook. Kleine prinses Leia ook goed.

Komt echter nog niet in de buurt van The Mandalorian.

geplaatst:
Verder vermaak ik momenteel erg goed met The Boys season 3 (prime) en met For All Mankind (AppleTV). En als je iets als The Boys kan waarderen check dan ook Peacemaker op HBO: erg van genoten.

geplaatst:
The Boys 3 staat inderdaad NOG ALTIJD op mijn lijstje. Ik heb de comics 2 jaar gevolgd, gestopt wegens geldgebrek destijds maar waren erg goed. Wil ze digitaal ooit eens verder in huis halen. Maar de serie lijkt me alvast heel erg goed aan de comics vast te houden en het ook net zo gortig te maken.

Wellicht dat ik deze week of volgende week eens even eraan begin. De laatste paar dagen waren wat overkill qua films, maar wou ze niet missen in de bios. En vanaf morgen staat er weer redelijk goed weer en wat concertjes gepland.

geplaatst:
Confusie schreef:
Een scene waar Darth Vader zijn twee identiteiten door elkaar heen lopen lijkt mij toch zeker wel van enige meerwaarde met betrekking tot het personage en de oorspronkelijke films ook.

Dat is al eerder gedaan, in de Rebels serie als ik het me goed herinner. Maar het was hier inderdaad wel het hoogtepunt van de serie. Erg sterk gedaan. Alleen is die hele confrontatie nutteloos want waarom maakt Kenobi hem niet gewoon af. Hij laat hem achter terwijl die nog duidelijk leeft. Compleet onzinnige actie dat. Tevens was de rest van die scène dusdanig donker dat ik er weinig van meegekregen heb. Afgezien van wat rood/blauwe lichten.

Maar ik merk dat ik bij Star Wars en ook Marvel (hoewel de laatste Spidey en doctor strange mij goed bevielen) er wel klaar mee ben. De creativiteit lijkt op te zijn en het komt allemaal gehaast over.

Vanavond de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Westworld gezien. En dat is in kwaliteit toch wel echt flink wat stappen beter zeg. Alleen een momentje waarbij het vuur duidelijk cgi was. Verder weer enorm van genoten. Nu verdorie een week wachten op de volgende aflevering...

geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)

is of een tweede confrontatie tussen Kenobi en Darth Maul.

Ik hoopte echt dat ze dat er nog in zouden verwerken. Maar ze houden het bij de Rebels versie helaas. Zo dat was een tof moment.

geplaatst:
legian schreef:
Maar het was hier inderdaad wel het hoogtepunt van de serie. Erg sterk gedaan. Alleen is die hele confrontatie nutteloos want waarom maakt Kenobi hem niet gewoon af. Hij laat hem achter terwijl die nog duidelijk leeft. Compleet onzinnige actie dat.

Om in canon te blijven en niet in het multiverse te belanden zoals Dr Strange

Maar voor mij was het eerder een beetje een soort van poetisch moment. Kenobi die hem voor de 2de keer op de knieen krijgt. En denkelijk nog steeds een vorm van medelijden of iets voelt met Vader. Of niet dezelfde weg wil inslaan door hem in koele bloede te vermoorden zoals ook 3rd Sister die keuze maakt. (de Dark Side) Het was ook voor mij het hoogtepunt van de show, en de effecten, beschadigingen en samenvoegingen van Hayden's en Jones's stem waren bijzonder goed gedaan.

Alleszin ben ik eigenlijk benieuwd naar wat ze met die nieuwe show gaan doen - lijkt me meer gericht op politiek vlak en de oorlog / rebellie zelf. Dus weer eens een andere invalshoek ala Rogue One. Maar zoals altijd toom ik mijn verwachtingen wat in, dan valt het eindresultaat dus meestal best mee.

geplaatst:
Ozark ook eindelijk volledig gezien. Goed, maar niet zo sterk als het vergelijkbare Breaking Bad.

Maar Julia Garner die Ruth Langmore speelt is echt goed. Vooral seizoen 4 episode 7, haar reactie als haar neef wordt vermoord, dat is echt niet normaal sterk geacteerd. Dat moment staat in mijn top 5 beste acteerprestaties die ik ooit heb gezien.

geplaatst:
Sinner schreef:
The Boys 3 staat inderdaad NOG ALTIJD op mijn lijstje. Ik heb de comics 2 jaar gevolgd, gestopt wegens geldgebrek destijds maar waren erg goed. Wil ze digitaal ooit eens verder in huis halen. Maar de serie lijkt me alvast heel erg goed aan de comics vast te houden en het ook net zo gortig te maken.
.
Eerste sezoen was inderdaad erg goed en bij wijlen gortig. Maar het tweede sezoen is heel wat minder. Ben ergens in het midden gestopt omdat het niet erg motiveerde verder te kijken. Moet het nog eens terug verder kijken, want een "trailer-spoiler" doet vermoeden dat het weer interessant wordt.

geplaatst:
Valt me steeds op tijdens het bladeren door de verschillende streamingdiensten hoeveel ‘wraakfilms’ er eigenlijk wel niet zijn.

Gewoon een gozer of een dame die een bepaald onrecht is aangedaan of heeft waargenomen en vervolgens stuk voor stuk stapsgewijs die gastjes gaat pakken.

Meer is het dan niet.

Steeds weer.

Je reinste moordporno me dunkt.

Dit om een bepaald publiek te dienen, zie er zelf niet zo de meerwaarde van in, in ieder geval.

Blijkbaar is er toch een hoop vraag naar.

Mensen vinden dat wel lekker.

Om te bekijken allemaal.

Moordporno. 2 episodes van The Terminal List bekeken en ja hoor. Ik kan hier best mee uit de voeten. Chris Pratt die als zeehond een complot ontdekt en vakkundig iedereen uit de weg ruimt. Je zou haast denken dat je de Punisher aan het kijken bent. Die goede wel. De serie met Jon Bernthal. Waarvan er een nieuw seizoen wordt aangekondigd binnenkort. Ik vrees het ergste sinds Marvel bij Disney zit.

Zeker na Thor Love and Thunder. Wat een prut zeg. Flauwe grap na flauwe grap aangevuld met een hoop Guns n Roses songs (4 of 5) en een stuk of 3 awkward pogingen tot emotie. Absoluut een van de slechtste Marvel films tot nog toe. Enkel Christian Bale leek het nog een beetje te redden, maar kwam die in beeld leek het ook alsof je een heel andere film keek.

The Black Phone daarentegen was best wel een aardige thriller met wat supernatural elementen. Naar het kortverhaal van de zoon van Stephen King, Joe Hill. Gelezen dus niet verrassend. En te kort om een lange film van te maken. Wat extra padding in de vorm van wat achtergrond voor zowel het gezin als 'the grabber' had gemogen. Maar het keek lekker weg, was best sfeervol en goed geacteerd. Met name de kinderen en Ethan Hawke waren echt goed. Leuk voor op een zondagavond.

Oh...en ik vond The Gray Man met Ryan Gossling en Captain America (met pornstache) best een leuke actiefilm. Met name Evans is echt heel erg onderhoudend als moustache twirling badguy.

Nu dus verder met Terminal List, uitkijken naar Rings of Power, Andor (zag er best ok uit), Sandman en Blackbird qua series. Wat betreft films heb ik Bullet Train, Medieval, Beast, Prizefighter (komt deze week op Amazon), Halloween Ends en Samaritan op mijn verlanglijstje staan.

De nieuwe Predator film, Prey, (vreemd genoeg meteen op Disney+ onder het kopje Starz) was overigens best degelijk. Na het origineel en de sequel de beste uit de reeks. Gewoon een relatief korte (100 min) back to basics film, in een best wel interessante setting (met comanche indianen in 1800zoveel) die op zichzelf staat. Enkele prima actie scenes, best gory maar ook aardig gebracht (de hele bewapening is hier minimaal - ook die van de Predator zelf). Zit qua sfeer nog het meest tegen de eerste aan, zonder ooit zo goed te zijn. Maar wel hopen beter dan de afgelopen 2 of 3 films. Gewoon lekker onderhoudend.

Al helemaal verrassend : Sandman. Twee episodes gezien maar ze zitten qua sfeer erg dichtbij de comics. Nu is dat wel al 25 jaar terug sinds ik die gelezen heb en herinner ik me dus enkel vlagen en flarden, maar het is wel goed gedaan. Er zijn hier en daar lichte veranderingen voor zover ik kan inschatten, maar niets groots dat me opviel of stoorde. (hoewel ik vroeg of laat de comic reeks weer eens moet opduiken). Het blijft allemaal erg sfeervol en dromerig, en net donker genoeg om ook dat aspect eer aan te doen. Visueel erg sterk. En de casting zit erg goed tot nu toe. Best tevreden. Hopen dat het niet na seizoen 1 wordt gecancelled.

Sinner schreef:
De nieuwe Predator film, Prey, (vreemd genoeg meteen op Disney+ onder het kopje Starz) was overigens best degelijk. Na het origineel en de sequel de beste uit de reeks.

Al helemaal verrassend : Sandman.

Toevallig ook beide gekeken ( The Sandman 4 epi’s ) dit weekend en deel geheel je mening

Is er iemand hier die ook de nieuwe show van Nathan Fielder, The Rehearsal aan het kijken is (op HBO Max)? Het is weer erg grappig, surrealistisch en uiterst ongemakkelijk. De premise is vrij simpel, maar de editing en productie voegen erg veel verwarring en comedy toe! Echt een aanrader voor fans van Nathan For You.

centurion81 (moderator)
Leuke tip!

Ik ben alle seizoenen van The Office US nu aan het kijken, ben bij seizoen 7

Qua serie met langere afleveringen ben ik bezig met Agents of Shield (nu seizoen 4 of 5) en met de vriendin samen Mr. Robot.

Ik heb inmiddels de gewoonte om alleen nog series te kijken die al zijn afgerond, ben beetje zat van wachten op seizoenen

Gast
geplaatst: vandaag om 21:26 uur

geplaatst: vandaag om 21:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.