menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
Kreeg het flink te verduren bij de levensverachters zonder eigenwaarde op de Mediacourant, maar ja wie niet.

Er zou van alles niet kloppen.

Aan een ander.

Mochten ze mij eens zien shinen.

Pis en pislaaiend zijn ze ervan.

Deze mensen hebben alle hoop op een waardig bestaan opgegeven en gebruiken nu een dergelijk platform om deze gevoelens van chronische onvrede en zelfverachting te uiten.

Toch wilde ik even van deze gelegenheid gebruik maken om haar een hart onder de riem te steken. Ik vind haar wel heel leuk namelijk.

Hou daarnaast erg van koken. En van vrouwen.

Denk dat het zeker een pré is wanneer je als man een fatsoenlijke maaltijd op tafel kan zetten.

Ik kan dat wel.

Heb mijn hele accommodatie down.

Mocht ik je ooit in huis nemen.

Is goud.

Ennio Morricone

Uiteraard fan van 24Kitchen maar tevens dankbaar ontvanger van het Belgische kookkanaal Njam! genaamd.

Vind De Garde van Gert een erg leuk programma.

Sowieso de manier waarop Belgen kookprogramma's presenteren heeft wel iets vind ik.

Het heeft iets gezelligs.

Fonzzz002 (crew)
Er waren al jaren plannen voor een Uncharted film. O.a. Chris Pratt en Mark Wahlberg waren benaderd voor de rol van Nathan Drake. Nu is bevestigd dat ze aan het filmen zijn met Tom Holland (bekend van de recente Spider-Man films) als Nathan. Vind hem te jong en qua uiterlijk komt hij niet overeen, maar misschien is dit een verhaal over de jongere jaren van Nathan. Hij heeft iig de charisma die nodig is voor de rol. Ben benieuwd!

Ik verwacht dat dit op z'n best een geinige popcornfilm gaat zijn, maar daar is niets mis mee. De films Tomb Raider, Detective Pikachu en Sonic: The Hedgehog waren ook niet bijzonder hoogstaand, maar heb er een leuke tijd aan gehad. Ze leken hun bronmateriaal een stuk beter te snappen, en te vertalen naar een film, dan voorgaande adaptaties zoals Prince Of Persia: Sands of Time en de Super Mario Bros film, die nauwelijks overeen kwamen met de games.

centurion81 (moderator)
Wahlberg is gecast als Sully, eerste beelden lijken toch best goed!

Laatst Cardboard Gangsters.

Hoewel het acteren in orde was toch wel een van de slechtste films die ik heb gezien.

Nicolien Kroon wat een stoot.

Je zou kunnen zeggen dat mijn weervrouw fetisj ooit is begonnen met Helga.

Zij bouwt 'm verder uit.

Heeft ook die leeftijd.

Die leeftijd die voor sommige vrouwen heel goed kan uitpakken heel spannend.

Groot nadeel aan The Mandalorian vind ik toch wel de karigheid van de speelduur en het aantal episodes. Verder wel een topseizoen weer en lijkt me duidelijk dat Disney erg lekker bezig is met de fanservice en er een hoop toffe dingen gaan komen. Check vooral ook even de post credits scene van de seizoensafsluiter.

Fargo wat een topserie. Zeer bewonderenswaardig hoe ze nu al vier seizoenen er in slagen om te excelleren op elk denkbaar vlak en dat met grotendeels op zichzelf staande verhalen en elke keer een andere cast. Zeker wel een van mijn altijd favorieten. Een vijfde seizoen schijnt ook al geleidelijk op te borrelen en de verwachting daarbij na vier voltreffers op rij lijkt me dat ook die weer niet teleur zal stellen.

Film heeft overigens nooit veel voor me gedaan.

In de videotheek hing altijd een bepaalde geur.

Aangenaam wel.

Ik moest aan een specifieke herinnering in een videotheek denken en gelijk kwam daarbij ook die geur naar boven.

Waar zou je die geur nu ooit nog kunnen ruiken vraag ik mij af.

Mis dat eigenlijk wel, de videotheek.

Soms zelfs best erg.

Heb altijd maar dat gevoel dat ik nu eigenlijk met de leeftijd waar ik nu op zit ergens mid jaren negentig geleefd zou moeten hebben.

Dingen zijn zoals ze zijn moet toch door een specifieke geurbeleving waar je voor vandaag de dag op zou kunnen mikken zompig stomende actie met Nicolien Kroon.

Was een wat platvloerse impuls excuus.

Tja, das life sometimes.

Bruggetje snap ik ook niet helemaal, kwam voort vervolgens uit het videotheek bericht ervoor op een of andere manier. Misschien een verdedigingsmechanisme tegen de melancholie die zich op dat moment meester maakte van de situatie.

centurion81 (moderator)
Pas recent ontdekt en ondanks dat het als kinder-tv bedoeld is, vind ik het echt fantastisch:

centurion81 schreef:
Pas recent ontdekt en ondanks dat het als kinder-tv bedoeld is, vind ik het echt fantastisch:

The Last Airbender is een fantastische serie. Ik heb hem als kind bij Nickelodeon gezien in het Nederlands en toen was ik al heel erg onder de indruk. Een paar maanden geleden heb ik de serie opnieuw gekeken in het Engels en hij was zelfs beter dan ik me herinnerde.

De makers snijden hele volwassen thema's aan en weten die voor zowel jong als oud boeiend te maken. Weet niet waar je bent, maar de afleveringen blijven alleen maar beter worden. Het vervolg (The Legend of Korra) vinden veel mensen niet zo goed, maar ook die vond ik zeer vermakelijk. Vooral de laatste twee seizoenen.

Ik betrap me erop dat ik terug vollop aan het dvd (en min of meer blu-ray) geslagen ben. Nou heb er toch wel een duizendtal maar op de een of andere manier staan veel van mijn jaren 70 - 80 - 90 favorieten nooit op streamingdiensten. En ik ontdek vaak veel b- en riool films die ik toch wel een keertje wil zien. Kopen is dan vaak ideaal op DvD want die dingen kosten geen drol 2dehands op bol of amazon (3-6€). Blu-Ray doe ik alleen bij 'spectaculaire' titels of favorieten die ik jaarlijks wel een keer of handvol keer bekijk (noem maar een Terminator 2, Event Horizon binnenkort in nieuwe editie of Gladiator).

Voor de rest is DvD kwaliteit voor mij vaak wel genoeg. Ga ik naar de bios wil ik een top ervaring maar zit ik thuis op de bank vind ik het al gezellig dat ik geen drie domme blondjes in discussie hoor gaan over hun schoenen of diverse mensen zie appen met dat rotschermpje voor mijn neus.

Dit weekeinde trouwens gepland : Kate Beckinsale in latex en lederen corset in een Underworld marathon. Niet altijd hoogstaand (hoewel deel 1 toch best toonaangevend was net zoals Blade) maar wel hartstikke entertainend. En een extra plusje omdat de schurk in ieder deel wel erg goed was qua 'we floepen er meteen een bekende Engelse acteur in voor meer aanzien).

Carrie ten Napel.

centurion81 (moderator)
Ik dacht slim te zijn en een gecancelde serie te gaan kijken omdat ik dan niet hoef te wachten op een nieuw seizoen, maar series die gecanceld zijn zonder dat de makers dit van tevoren wisten kijken, dat doe ik nooit meer...da's als seks zonder orgasme, hebben Gypsy gekeken, viel sowieso wat tegen, maar werkelijk niet 1 van de plotten en subplots is afgerond. Daar zit je dan met je goede bedoelingen

Fonzzz002 (crew)
Een Super Mario Bros cgi film is bevestigd voor 2022! Het bedrijf Illumination (Despicable Me) gaat het maken. Grafisch zijn hun films heel hoogstaand op het gebied van cartoonesk/slapstick CGI, daarom zal de vormgeving wel goedzitten. Inhoudelijk zijn ze meer gericht naar kinderen dus verwacht ik niet een meesterwerk oid. Ik ga het iig wel kijken uit belangstelling voor Mario.

A huge FPS documentary is in the works, featuring key figures from the genre's history | PC Gamer
From John Carmack to Warren Spector and American McGee, plenty of FPS veterans are set to tell their stories.
Zie ook eventueel de Kickstarter pagina.

Dat klinkt wel weer interessant. Zullen nog wel even moeten wachten aangezien de verwachte release december 2022 is. Hij moet zo'n drie uur gaan duren lees ik, zullen ze ook wel nodig hebben als ze in de jaren 70 beginnen.

Ben benieuwd hoe diep ze er in gaan duiden. Op Youtube zijn ondertussen meer dan genoeg sterke en informatieve docu's te vinden over de vele grote shooters.

Ik ben ook wel benieuwd. Ik ben niet perse de allergrootste shooterfan die er rondloopt, maar ik heb er heel wat gedaan in de loop der decennia, aangezien ik van de Wolf 3D en Doom generatie ben. Drie uur vind ik wel fors, maar ik heb langere docu’s gezien

Fonzzz002 (crew)
Er is al een scene van de Uncharted film te zien op Youtube. Ziet er gewoon uit als geinig popcornvermaak ala Fast And The Furious.

Geinig popcornvermaak zeker. Is ook niets mis mee. Maar eh...ik herken wel helemaal geen Drake in Tom Holland of Sully in Mark Wahlberg. Vind ik toch wel een beetje een gemiste kans. (ook al weet ik dat het een 'jonge' Drake moet zijn). Dan had ik eigenlijk gewoon Mark Wahlberg als Drake gecast tbh.

Verder vind ik Tom Holland wel leuk. Spider-Man No Way Home was een van de meest geslaagde Superhelden films in jaren. (nou...hoewel de Snyder Justice League director's cut ook geweldig was, al helemaal als je de vergelijking maakt met de eerste, matige versie. Ik sta nog steeds versteld hoe ze van dat halfslachtig 90 minuten durend prulletje een meeslepende, epische film van 4 uur hebben weten te maken van 4 uur die me ook nog eens wist te boeien tot het einde. Enkel jammer dat er geen vervolg op komt want ik had stiekem toch wel Darkseid op aarde willen zien arriveren).

Fonzzz002 (crew)
uhhhhh

Om eerlijk te zijn lijkt de Cuphead show me vermakelijker om te kijken dan om te spelen. Hoewel ik hem maar kort gespeeld heb bij iemand anders en zelf nog niet in bezit heb. Wel niet meteen iets voor de allerkleinsten.

Maar goed...wel nog steeds veiliger dan The Voice, The Voice Kids, Marco Borsato of Ali B

Fonzzz002 (crew)
“Keep your expectations low boy, and you will never be disappointed"
https://i.imgur.com/zwzCVc2.jpg

Fonzzz002 schreef:
“Keep your expectations low boy, and you will never be disappointed"

Spannend. Nu alleen nog iemand vinden die heel erg kwaad naar boven kijkt, hard kan schreeuwen en nog harder klappen kan uitdelen. Ik dacht dat onlangs The Rock of Vin Diesel al iets liet vallen over een videogame character spelen in de nabije toekomst. Beiden hebben het gebrek aan talent en de overige drie kwaliteiten die hier vereist zijn. Het zou zo maar even kunnen. En anders heb je The Mountain uit Game of Thrones ook nog rondlopen.

(Grapje. Ik vind bij wijlen best wel eens een filmpje van beide kaalkoppen te pruimen. Pitch Black en The Chronicles of Riddick zelfs nog steeds erg goed. En als je ze alle twee met Statham en Gina Carano in een Fast & Furious film gooit wil ik ook nog wel eens blijven zitten. Ook al heb ik totaal niets met die reeks of met auto's in zijn geheel. Met Carano daarentegen?).

Geen Vin Diesel aub.. En The Rock zou ook een miscast zijn.
Ben er zeker van dat er onbekendere acteurs zijn die de rol van Kratos beter zouden spelen.

Als ze dan toch voor een bekende acteur gaan dan zou Jason Momoa al een veel betere keuze zijn voor Kratos.

Het was dan ook sarcasme. Geen van de 3 aub. Ik mag Momoa heel erg graag, maar ook liever niet in de rol van Kratos.

Ik zit overigens ook echt niet te wachten op een God of War serie. Of de Gears of War verfilming die al vaker werd genoemd waarin David Bautista per se wil meedoen. (die overigens ook nog wel wat van een Kratos weg heeft).

Aan de andere kant...buiten de bijzonder slechte CGI op het einde en de gerushte 3de act was die live action reboot van Resident Evil (Welcome to Racoon City) die ik toevallig gisteren heb gekeken zelfs wel te pruimen. Ze hebben zich weliswaar wat mispakt aan het feit dat ze de beide eerste games in 1 verhaallijn hebben gestopt, maar het was verder best te pruimen qua looks en qua feel veel dichter bij de games dan die Jovovich troep.

Waarvan ik trouwens de eerste nog altijd best wel degelijk vind, de rest rommel, zij het zo af en toe best vermakelijke rommel, die alleen helemaal en ook helemaal niets met Resident Evil te maken heeft.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:43 uur

geplaatst: vandaag om 08:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.