Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september, 08:00 uur
Nomak schreef:
vind ik de zwakste van alle films. Die hele tijdlijn slaat nergens op. Beste van de film is nog die T-1000, en dat is dan ook nog eens aan het begin van de film. Die Emilia Clarke mag trouwens niet in de schaduw staan van Linda Hamilton, totaal ongeloofwaardig als Sarah Connor. Hetzelfde kan gezegd worden van Kyle Reese. Dan was Michael Biehn toch echt zoveel beter.
vind ik de zwakste van alle films. Die hele tijdlijn slaat nergens op. Beste van de film is nog die T-1000, en dat is dan ook nog eens aan het begin van de film. Die Emilia Clarke mag trouwens niet in de schaduw staan van Linda Hamilton, totaal ongeloofwaardig als Sarah Connor. Hetzelfde kan gezegd worden van Kyle Reese. Dan was Michael Biehn toch echt zoveel beter.
Mijn notering:
1. Terminator 2
2. The Terminator
3. Terminator 3
4. Terminator Genesys
5. Terminator Dark Fate
6. Terminator Salvation
Ik vind Genesys dus net een heerlijke film vanwege het gepleur met de tijdslijnen. Ik beschouw het wel meer als een 'What if....' film - dus niet echt canon met de andere delen. Als dat nog bestaat na deel 3.
Terminator 3 vind ik buiten de een of andere wat misplaatste grap en het plotse verdwijnen van Linda Hamilton ook een sterke film. Het mist een heel klein beetje de emotionele impact van 2, maar zeker de achtervolging met de takelwagen en de knokpartij tussen de T-X en de T-800 zijn geweldig. En daarbij - het einde is de beste en meest nihilistische uit de reeks. Zo...de bom gaat hoe dan ook af. Zullen we dan toch maar? Sterk en gedurfd destijds.
Alleen Salvation is een stuk minder voor mij. Ook al zou ik daar nog een 3 op kunnen geven. De andere films krijgen wellicht allemaal 4 of meer.
Sarah Connor Chronicles moet ik NOG altijd zien en ook ik ga van de week Terminator Zero eens bekijken.
Ik vind het overigens wel sneu hoe al die franchises erin geslaagd zijn om meerdere goede films af te leveren terwijl het bij Robocop altijd maar bij een, weliswaar klassiek, deel gebleven is. Een redelijk amusant vervolg en voor de rest...helemaal niets. (3 vond ik barslecht en de hele tv-show, cartoons etc waren ook niet de moeite).
Je moet al naar de comics gaan kijken voor iets degelijks eruit te halen bij Robocop denk ik. (De latere). Overigens ook wel een bron voor prima Terminator, Aliens en Predator verhalen. Laat staan Star Wars of Conan.
1
geplaatst: 6 september, 23:29 uur
Vanavond die Borderlands film gezien. Grote fan van de franchise, zowel de shooters als de interactive fiction van Telltale. Ik had hier mijn twijfels over. De acteurs leken me zwaar misplaatst in hun rollen en ik had geen idee of het ook zo 'leuk' zou zijn als in de games - eg. dumb big fun, goofy karakters en genoeg violence om 90 minuten mee door te kunnen.
En ja hoor. Ik heb me niet verveeld. Het is wel een 3/5 maar de sfeer en het hele neerzetten van Pandora is prima gelukt. Zelfs de bizarre casting kon ik na 20 minuten wel mee leven. Alleen Jack Black (nog altijd geen fan) als Claptrap was to prominent aanwezig. Er is een reden voor het feit dat het karakter ingame maar af en toe te zien is. Dat merk je hier dus. Een toch al nooit grappig zijnde Black die een Robot voiced waar slechts de helft van de oneliners leuk zijn. Nee dank je. Ik kijk al helemaal uit naar zijn rol in Minecraft.
Maar verder. Een 2 of 2.5/5. Een 3tje als fan en je het aantal easter-eggs e.d wel weet te smaken. Ik had veel minder verwacht. Ik vind dat het zeker niet de slechtste zomerfilm was en onterecht helemaal geflopt is. Komt ie voorbij ergens op tv of in een uitverkoop bakje wil ik hem voor een paar euro best in huis halen.
En ja hoor. Ik heb me niet verveeld. Het is wel een 3/5 maar de sfeer en het hele neerzetten van Pandora is prima gelukt. Zelfs de bizarre casting kon ik na 20 minuten wel mee leven. Alleen Jack Black (nog altijd geen fan) als Claptrap was to prominent aanwezig. Er is een reden voor het feit dat het karakter ingame maar af en toe te zien is. Dat merk je hier dus. Een toch al nooit grappig zijnde Black die een Robot voiced waar slechts de helft van de oneliners leuk zijn. Nee dank je. Ik kijk al helemaal uit naar zijn rol in Minecraft.
Maar verder. Een 2 of 2.5/5. Een 3tje als fan en je het aantal easter-eggs e.d wel weet te smaken. Ik had veel minder verwacht. Ik vind dat het zeker niet de slechtste zomerfilm was en onterecht helemaal geflopt is. Komt ie voorbij ergens op tv of in een uitverkoop bakje wil ik hem voor een paar euro best in huis halen.
1
geplaatst: afgelopen zondag om 01:25 uur
Nomak schreef:
Hopelijk bevalt Alien Covenant nu beter, is naar mijn mening echt de meest duistere Alien film met de allerbeste scène uit de hele franchise.
Hopelijk bevalt Alien Covenant nu beter, is naar mijn mening echt de meest duistere Alien film met de allerbeste scène uit de hele franchise.
In ieder geval (vanavond gezien) een stuk beter dan de laatste keer 10ofwat jaar terug. Het idee dat ik een tussenfilm mis is er nog steeds maar stoort minder dan destijds. Het oogt ook allemaal geweldi (maar dat deed Prometheus ook we). En qua meest donkere deel - hm...het kan zich meten met Alien 3.
Een plaatsje of wat naar boven gaat het sowieso als ik moest ranken. Een 4tje ipv een 3.5 ook wel
1
geplaatst: afgelopen maandag om 07:50 uur
Sinner schreef:
ook ik ga van de week Terminator Zero eens bekijken.
Deze had ik vrijdagnacht nog gezien. In het weekend kan ik niks kijken want ik werk nu nachtshiften van 12 uur in het weekend, daarom door de week meer tijd om te kijken. ook ik ga van de week Terminator Zero eens bekijken.
Toch wel teleurstellend. Het idee is leuk maar de uitwerking vind ik niet echt goed. Personages zijn niet echt interessant. Ook al vanaf het begin duidelijk dat de Terminator hier niet echt een efficiënte moordmachine is. Korte serie die eigenlijk nog te lang duurt.
Als serie werkt Sarah Connor Chronicles echt veel beter.
Verder nog Rebel Ridge gezien op Netflix. Na de eerste 20 of 30 minuten dacht ik nog dat dit een bikkelharde actiefilm zou worden in de stijl van Rambo First Blood, iets waar ik minstens 4* aan zou kunnen uitdelen. Uiteindelijk werd het toch wel een vrij tegenvallende film die veel te lang duurt en veel te vergezocht is.
2
geplaatst: afgelopen woensdag om 14:07 uur
Ik las bij Blink Twice dat het een geweldig regiedebuut is van Zoë Kravitz.
Voor mij was het met afstand de slechtste film die ik dit jaar heb gezien en één van de allerslechtste films die ik ooit heb gezien. Ik ergerde me de volledige speelduur aan de personages hun gedrag. Echt een groep onuitstaanbare en zelfs gewoon lelijke mensen op een eiland die zich zo sletterig mogelijk gedragen. Ik wou dat ik deze ongeloofwaardige feministische woke bullshit niet had gezien. Bah bah, wat een kutfilm, kan er werkelijk niets positief over vertellen.
Voor mij was het met afstand de slechtste film die ik dit jaar heb gezien en één van de allerslechtste films die ik ooit heb gezien. Ik ergerde me de volledige speelduur aan de personages hun gedrag. Echt een groep onuitstaanbare en zelfs gewoon lelijke mensen op een eiland die zich zo sletterig mogelijk gedragen. Ik wou dat ik deze ongeloofwaardige feministische woke bullshit niet had gezien. Bah bah, wat een kutfilm, kan er werkelijk niets positief over vertellen.
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 19:34 uur
Grappig. Staat ook op mijn lijst.ik heb me van trailers en spoilers onthouden buiten de korte omschrijving. Komt wel nog een keertje langs.
Voor mij was Milk & Serial een verassing. Een found footage film van 60 minuten gemaakt voor 800 dollar door 2 vrienden. Erg goed gedaan! Gratis te bekijken ook.
Milk & Serial full movie youtube
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 20:06 uur
Sinner schreef:
Voor mij was Milk & Serial een verassing. Een found footage film van 60 minuten gemaakt voor 800 dollar door 2 vrienden. Erg goed gedaan! Gratis te bekijken ook.
Fijne tip, meteen bekeken afgelopen nacht. Daarna ook de andere kortfilms van deze regisseur gezien. Voor mij was Milk & Serial een verassing. Een found footage film van 60 minuten gemaakt voor 800 dollar door 2 vrienden. Erg goed gedaan! Gratis te bekijken ook.
En The Chair steekt er wat mij betreft bovenuit. Nog beter dan Milk & Serial vind ik. Duurt ook maar 24 minuten.
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 21:28 uur
Nomak schreef:
Fijne tip, meteen bekeken afgelopen nacht. Daarna ook de andere kortfilms van deze regisseur gezien.
En The Chair steekt er wat mij betreft bovenuit. Nog beter dan Milk & Serial vind ik. Duurt ook maar 24 minuten.
Fijne tip, meteen bekeken afgelopen nacht. Daarna ook de andere kortfilms van deze regisseur gezien.
Inderdaad. Die was ook erg goed. Ik vind het erg sterk wat hij ervan terecht brengt met amper een budget, maar wel een prima script en vaak in maar relatief korte looptijd. Als ik dat vergelijk met heel wat grotere budget films die ik krijg te zien is het contrast gigantisch.
* denotes required fields.