menu

Overig / Algemeen / Het grote tv / filmtopic

zoeken in:
Godzilla Minus One nog in de bioscoop kunnen zien, wat een toffe film! Misschien wel de leukste film die ik dit jaar heb gezien. Leave The World Behind op Netflix vond ik ook wel aardig, goed mee vermaakt.

Verder zijn dit series waar ik me momenteel goed mee vermaak:

- For All Mankind (AppleTV)
- 1883 (Prime), dit is 1 van de prequels van Yellowstone, die ons 5 seizoenen lang erg goed wist te vermaken, wat is die Kevin Costner nog goed

Series waar ik me redelijk mee vermaak:
- Monarch, Invasion (beide apple tv)

Apple TV sowieso best aardig, dit jaar ook goed vermaakt met Silo, Foundation en uiteraard Ted Lasso, Welcome to Wrexham. Op Prime vond ik Gen V ook aardig (spin off van The Boys).

Monarch vind ik vreselijk slecht. Die doen alles fout wat Godzilla Minus One goed deed.

Nog een enorme kijktip, The Crown. Het slotseizoen is opnieuw van bizar hoog niveau.

centurion81 (moderator)
En ik second de tip van Nomak voor Girl, Interrupted. Uit 1999 maar veel bekende met name vrouwelijke acteurs in hun jonge jaren

Squall Lionheart (moderator)
Nomak schreef:
Leave the World Behind. Online zijn de meningen heel erg verdeeld.

Vond 'm ook erg goed en erg leuk eind! Bovendien behoorlijk grappig dat de film dezelfde verdeeldheid en onbegrip oplevert in de comments als waar de hele film nou juist om draait...

Aangezien ik niet echt Kerst vier heb ik de laatste periode best veel films gekeken, al dan niet vrienden. Er zat best wel wat troep tussen die het noemen niet waard is, met als dieptepunt Five Nights at Freddy's (een Horrorfilm? Werkelijk?) maar ook enkele van de leukste films die ik in 2023 gezien heb...

Dream Scenario met Nicholas Cage (gestreamed) uit 2023 was geweldig. Een satire op cancel culture waarin Cage, een bijzonder middelmatige professor op een universiteit, ongewild plots overal opduikt in iedereen zijn dromen. Maakt van hem in eerste instantie een ster. Tot dit tot de meest bizzare situaties begint te leiden. Werkelijk waar even komisch als tragisch. Cage heeft er de laatste jaren toch weer een aantal erg aardige films opzitten (Pig, The Unbearable Weight of Massive Talent, Renfield, Mandy, Willy's Wonderland (doei Five Nights At Freddy's) waarvan dit misschien de beste is.

Rebel Moon Part One Child of Fire. Tja. Ondanks de vele negatieve kritiek overal en mijn eigen ongenoegen over het feit dat ze niet meteen de director's cut op Netflix gooien (...want het is TOCH GEEN BIOS FILM?) vond ik dit toch een bijzonder aangename Sci-Fi film. Ja, het is puur popcorn vermaak. Inderdaad, het is een wirrel-warreltje van Star Wars, Dune en Warhammer bij elkaar. En ook merk je meteen dat er zo af en toe (zeker in het midden) wellicht best veel uitgesneden is MAAR Zakk Snyder heeft wat mij betreft ook altijd een geweldig audiovisueel stijltje dat me altijd zal blijven boeien. Het ziet er geweldig uit, Sophia Boutella is een uitstekend lead, zeker de eerste drie kwartier zijn uitstekend (en het laatste half uur ook - hoewel de film dus heel plots tot zijn eindbaas komt). Wat mij betreft mag deel 2 komen en de wereld (zoals blijkbaar ook gepland) in verder films ook uitgediept worden. En die director's cut ook natuurlijk.

Megan. Gemist op het begin van het jaar. Ging in herkansing toen ik hem goedkoop op Blu-Ray vond. Je zou zeggen standaar Killer-Doll filmpje dat traag op gang komt en weinig kills bevat, maar de band tussen de hoofdpersonages was gewoon prima in beeld gebracht, het verhaal niet slecht, en de AI doll Meghan zelf bijzonder goed gemaakt. Geen enkel moment dat ik ook maar twijfelde dat ze echt was. Onderscheid tussen animatronic, echte actrice, CGI was wat mij betreft echt geweldig. En bijwijlen creepy.

Dungeons and Dragons Honour among Thieves. Overgeslagen verleden jaar. Ik had hier eigenlijk bijster weinig verwachtingen van na de trailer. Wat mij betreft is het eigenlijk eens tijd voor een meer serieuze, epic High Fantasy take op Dungeons & Dragons ala Lord of the Rings. Het materiaal is er (eg Dragonlance, of dingen als Baldurs Gate om maar iets te noemen). Maar toch krijgen we weer een soort van actie komedie. Maar dus wel een leuke. Ging er met weinig verwachtingen in maar uiteindelijk was het dus eh - een beetje Guardians of the Galaxy in een Fantasy setting. (alleen net een puntje minder). Best wel wat geslaagde grappen, leuke actie, coole effecten en ook de cast was echt gewoon uitstekend. Ik wil nog altijd een 'serieuze' film, maar ik zou er ook niet rouwig om zijn als er een vervolg komt met dezelfde acteurs. (overigens vond ik ook de nod naar de 80's cartoon leuk).

Een echte aanrader voor iedereen die eens wat Russische films wil zien is het Mosfilm youtube kanaal. Hier zijn vele oude Russische films te vinden in uitstekende gerestaureerde beeldkwaliteit. De afgelopen 2 dagen heb ik er 4 films van gezien.

Battleship Potemkin uit 1925. Ik heb deze vooral bekeken omdat Michael Mann deze film als zijn favoriete film noemde. Voor mij viel het eerlijk gezegd tegen. Ik ben er zeker van dat het ongetwijfeld een belangrijke en grensverleggende film is geweest. De film wordt ook vooral geroemd om één belangrijke scène. Maar ik vond het ondanks de vrij korte speelduur van 75 minuten toch een erg lange zit en ik heb uit dat tijdperk dan ook betere films gezien.

Viy uit 1967, de eerste Russische horrorfilm. Vooral interessant voor de laatste 10 minuten waarin er enkele bijzonder sfeervolle horrorgedrochten komen opdraven. De rest van de film is helaas niet zo interessant.

Fate of a Man uit 1959. Dit is wel een goede oorlogsfilm over een Russische soldaat die gevangen wordt genomen door de nazi's en in een concentratiekamp terechtkomt. Geweldig ook dat de Duitsers ook echt Duits praten, dit konden de Russen dus al in 1959 terwijl men daar in Hollywood zelfs vandaag nog moeite mee heeft.

The Cranes Are Flying uit 1957. Soms kom je een film tegen en je voelt gewoon dat je naar een Meesterwerk aan het kijken bent. Dit is er zo eentje. De oorlog wordt hier vooral gezien door de mensen die achterblijven en wachten op hun helden, niet wetende of die terugkeer er wel komt. Mooi verhaal, interessante personages en werkelijk subliem camerawerk waarvan je je van bepaalde scènes afvraagt hoe ze zoiets in 1957 hebben kunnen filmen. Dit is echt een aanrader!

Dan was ik net begonnen aan Soy Cuba maar daar ben ik na 10 minuten mee gestopt. Werkelijk elke zin die in het Spaans/Engels wordt uitgesproken wordt meteen daarna nagesynchroniseerd door een Russische voiceover. Vreselijk om dit te moeten aanhoren, en dat kan ik vandaag echt niet hebben. Dit is blijkbaar ook echt hoe de film bedoeld is, al zou er een versie bestaan zonder die voiceover. Ik keer later waarschijnlijk wel eens naar deze film terug want op MM, IMDB en zowat overal krijgt de film hoge beoordelingen.

Heb de Japanse versie van Studio Ghibli The boy and the heron in de bios gezien. Dat was wel echt een mooie ervaring. Kleurrijk, creatief en zeker richting het slot heel pakkend.

Becky en The Wrath of Becky.

Twee behoorlijk geweldadige films die draaien rondom het hoofdfiguur Becky, In film 1 is ze 13, in del 2 16. Nou is ze al een vrij asociaal meisje met een heel rebels kantje, en dat wordt er niet beter op als pappie haar ophaalt om haar voor te stellen aan zijn nieuwe vriendin. Laat het gezin op dat moment ook nog een worden overvallen door 4tal psychopatische Neo-Nazi's en....je hebt een beetje een omgekeerd Home Alone. Met bijzonder veel en inventief geweld. En ja...met regelmaat zit je te schateren als je Becky weer eens een volwassen vent onderuit haalt met diverse trucjes, haar twee geliefde hondjes, en 0,0 genade kent.

Deel 2 is meer van hetzelfde, net wat minder - omdat er net wat meer emotie in deel 1 zat. Maar toch ook wel heel vermakelijk. Die Lulu Wilson is werkelijk uitstekend.En in deel 1 is de slechterik overigens Kevin James van King of Queens - helemaal tegen typecasting - en je zou het ook zomaar geloven dat hij een geweldadige bajesklant is. Beiden geen 'film van het jaar' maar wel gewoon bijzonder vermakelijk.

Ja, die vond ik ook leuk (1 wel beter dan de 2e), goede hoofdrolspeelster en lekkere harde actie.

The Beekeeper, een soort van John Wick kloon. Dit is dan naar mijn mening wel beter dan de sequels op John Wick. Ik ben in elk geval blij weer eens een actiefilm te zien dat geen sequel is.
Ook hier gaat het soms vrij makkelijk voor onze actieheld, maar Jason Statham komt gewoon enorm goed over in dit soort rol. De slechteriken zijn hier ook echt werkelijk onuitstaanbaar slecht.

Als ik dit soort films zie vraag ik me altijd af wie er zou overleven als verschillende onverslaanbare actiehelden uit soortgelijke wraakfilms het tegen elkaar zouden opnemen.

John Wick vs Robert McCall (The Equalizer) vs Adam Clay (The Beekeeper)
Wie blijft er als laatste overeind? Wat denken jullie??

centurion81 (moderator)
Nieuwe HBO serie, Mario Kart!

Nomak schreef:
Als ik dit soort films zie vraag ik me altijd af wie er zou overleven als verschillende onverslaanbare actiehelden uit soortgelijke wraakfilms het tegen elkaar zouden opnemen.

John Wick vs Robert McCall (The Equalizer) vs Adam Clay (The Beekeeper)
Wie blijft er als laatste overeind? Wat denken jullie??

De enige uit het rijtje die wat mij betreft geloofwaardig, en dus overeind blijf, is Robert McCall. John Wick is een sprookje dat blijkbaar zowat onaanraakbaar en Adam Clay is van hetzelfde laken een pak. Hoewel het voor Statham wel een aardige film opleverde.

Maar om eerlijk te zijn vind ik dan toch echt dat je met een Liam Neeson en Robert McCall de wat meer geloofwaardigere actiehelden te pakken zou hebben. (een Equalizer vs Taken). Ook verreweg de meest genietbare actiefilms voor mij.

True Detective is terug. En de eerste twee episodes zijn wat mij betreft meteen uitstekend. Beetje de sfeer van seizoen 1. Maar dan in het ijzige Noorden in plaats van het Zuiden. Leuk: er zijn ook zowat meteen verwijzingen naar dat 1ste seizoen. Benieuwd hoe dat verder gaat.

Verder Bodies op Netflix. Ook een detective / misdaad reeks met een bizar uitgangspunt. In de loop van 200 jaar worden op gezette tijden steeds hetzelfde lijk, naakt, op dezelfde plek in Engeland gevonden. Halverwege en nu beginnen de onthullingen langzaam te komen, maar ook wel erg goed.

En tenslotte Andor. De enige Star Wars reeks die ik nog niet gezien heb, maar na 2 afleveringen kan ik ook hiervan zeggen dat hij me toch wel erg bevalt.

Oh en als flauwste film dit jaar...Night Swim. Over een bezeten / haunted zwembad. Feitelijk had dit een korte film kunnen zijn. Is er iets bizars aan de hand met je zwembad? Dan ga je toch gewoon niet zwemmen? En ja hoor...het einde heeft een doodsimpele oplossing

Edit: Had het nog even nagekeken en Night Swim is gebaseerd op een kortfilm. Toch eens even kijken of ik die kan terugvinden ergens op het net.

Net The Zone of Interest gezien. Bizar dat zo een realistische film zo surrealistisch overkomt, dit omdat je het als kijker gewoon niet kan bevatten. Natuurlijk zijn we wel bekend met de holocaust, maar hier worden de nazi's echt als monsters neergezet zoals ik nog niet in een andere film heb gezien.

Dan lees ik net online dat die vrouw na de oorlog blijkbaar is vrijgelaten, en een nieuw leven heeft opgebouwd in Amerika en pas decennia later is overleden. Ongelooflijk dat dat monster nog zo lang heeft mogen leven.

Film is in elk geval 100 keer beter en realistischer dan het sprookjesverhaal The Boy in the Striped Pyjamas, dat zich in een gelijksoortige setting afspeelt.

Sinner schreef:
En tenslotte Andor. De enige Star Wars reeks die ik nog niet gezien heb, maar na 2 afleveringen kan ik ook hiervan zeggen dat hij me toch wel erg bevalt.
Dat is letterlijk (misschien op Mandalorian sezoen 1 na), het enige goede dat in het Star Wars universum is gebeurd sinds Rogue One.

Nomak schreef:
Net The Zone of Interest gezien. Bizar dat zo een realistische film zo surrealistisch overkomt, dit omdat je het als kijker gewoon niet kan bevatten. Natuurlijk zijn we wel bekend met de holocaust, maar hier worden de nazi's echt als monsters neergezet zoals ik nog niet in een andere film heb gezien.

Dan lees ik net online dat die vrouw na de oorlog blijkbaar is vrijgelaten, en een nieuw leven heeft opgebouwd in Amerika en pas decennia later is overleden. Ongelooflijk dat dat monster nog zo lang heeft mogen leven.

Film is in elk geval 100 keer beter en realistischer dan het sprookjesverhaal The Boy in the Striped Pyjamas, dat zich in een gelijksoortige setting afspeelt.

Ja, deze wil ik echt heel graag zien. Schijnt inderdaad heftig te zijn doordat het anders dan de meeste holocaustfilms is.

Overigens helemaal eens met dat laatste. Die viel echt tegen, omdat ze het veel te positief brachten. Ook totaal onrealistisch, lekker onder het hek door klimmen.

Grovonion schreef:
Dat is letterlijk (misschien op Mandalorian sezoen 1 na), het enige goede dat in het Star Wars universum is gebeurd sinds Rogue One.

Valt wel mee. Ook Ahsoka was erg aangenaam en had wel wat sterke karakters. Zeker de rol van Ray Stevenson was prima.

Manny Calavera schreef:
Schijnt inderdaad heftig te zijn doordat het anders dan de meeste holocaustfilms is.
Inderdaad heel erg anders omdat er eigenlijk niets te zien is, je hoort enkel het geluid van schreeuwende Joden op de achtergrond. Dit gebeurt dus gewoon 24/7 in de achtertuin van dit monsterachtige nazikoppel, en het doet hun gewoon totaal niets. Zij houden zich een beetje in de tuin bezig, fijn met de kinderen gaan zwemmen en praten over toekomstige uitstapjes. Hoe kan je als mens zo zijn, ik kan het gewoon niet bevatten.

En ook al zie je dus niets, toch komt het minstens zo hard binnen als bijvoorbeeld bij een Idi i Smotri of The Pianist waar je de wreedheden wel te zien krijgt.

Ik heb het voor de zekerheid maar even tussen spoilertags geplaatst, al zijn het eigenlijk geen echte spoilers als je ongeveer weet wat je van de film kan verwachten.

Ben wel benieuwd hoe jij deze ervaart, laat het even weten hier als je bent geweest.

Nomak schreef:
(quote)
Inderdaad heel erg anders omdat er eigenlijk niets te zien is, je hoort enkel het geluid van schreeuwende Joden op de achtergrond. Dit gebeurt dus gewoon 24/7 in de achtertuin van dit monsterachtige nazikoppel, en het doet hun gewoon totaal niets. Zij houden zich een beetje in de tuin bezig, fijn met de kinderen gaan zwemmen en praten over toekomstige uitstapjes. Hoe kan je als mens zo zijn, ik kan het gewoon niet bevatten.

En ook al zie je dus niets, toch komt het minstens zo hard binnen als bijvoorbeeld bij een Idi i Smotri of The Pianist waar je de wreedheden wel te zien krijgt.

Ik heb het voor de zekerheid maar even tussen spoilertags geplaatst, al zijn het eigenlijk geen echte spoilers als je ongeveer weet wat je van de film kan verwachten.

Ben wel benieuwd hoe jij deze ervaart, laat het even weten hier als je bent geweest.

Heb de film nu ook gezien Nomak. Ben op zich een heel eind met je verhaal eens, vrij schokkend om te zien hoe een gezinnetje vrolijk zijn ding doet op een paar meter van Auschwitz af waar pa ook nog eens de baas is. Verdrietig zijn over een verhuizing of lekker een bontjas passen van een vergaste Jodin. Heel surrealistisch allemaal.

Maar de film pakte me niet zo. De stijl is zo afstandelijk en kil en het gezin is uiteraard zo krankzinnig, het kostte me veel moeite me een beetje in te leven en in de film te rollen. En ook van die kleine irritaties, zoals de kijker 2x minuten naar een zwart scherm laten kijken. Het was me soms te arthouserig.

Ik vind de Holocaust gruwelijk interessant, maar er zijn tig betere films van gemaakt.

Manny Calavera schreef:
En ook van die kleine irritaties, zoals de kijker 2x minuten naar een zwart scherm laten kijken.
Dat stoorde me ook enorm. Had totaal geen meerwaarde.

The White Lotus.

Erg sterk.

Liep door de stad, kwam langs de bioscoop. Madam Web speelde. Nou had ik de trailers gezien en het leek in niets op het karakter uit de comics zoals ik ze ken uit de jaren 80. Maar goed ik dacht laat me maar eens even kijken. (abo). En wat een barslechte film zeg. Kan zich meten met Morbius. Met Kraven the Hunter nog in het vooruitzicht en de herinnering aan Venom 2 nog in mijn geheugen kunnen ze dat SpiderVerse gedoe best wel sluiten. Wat een blamage.

S'nachts na Harbingers nog even een Nicholas Cage film gekeken met Joel Kinnaman. Sympathy for the Devil. Begon als Collateral. Je weet wel. Die uitstekende film met Tom Cruise waarin hij voor de verandering eens de slechterik speelde. Maar na een half uurtje begon het toch zijn eigen identiteit te krijgen met wat meer dialoog en een aardige twist. Het was ook bijzonder leuk om een bijzonder koelbloedig Kinnaman te zien spelen tegenover een bijwijlen psychopatische Cage (en dat doet hij nou eenmaal erg goed). Voor de revelaties moet je wachten tot de laatste 20 minuten maar vond het in ieder geval geen misval.

En dan was er Next Exit. Een heel aardig karakter drama. In een wereld waar blijkt dat geeste wel degelijk bestaan en bestudeerd worden en je je bij een instituut kan opgeven om aldus 'legaal euthanasie' te plegen en bestudeerd te worden komen per toeval twee totaal onbekenden samen in een auto en maken de roadtrip naar dat instituut samen.Natuurlijk zijn er tegenhangers en voorstanders. Maar middels de gesprekken en belevenissen van beiden leren we hoe, wat en waarom ze mee willen doen aan het hele programma. Vond het een prima film zelf.

Ben nu Vikings aan't kijken, bijna bij het einde van het 5de seizoen. En dit is toch echt wel een ongelooflijk sterke serie, zelfs na de dood van Ragnar. Veel onvergetelijke personages en epische veldslagen. Dit is echt zoveel beter dan Game of Thrones.

centurion81 (moderator)
Nomak schreef:
Ben nu Vikings aan't kijken, bijna bij het einde van het 5de seizoen. En dit is toch echt wel een ongelooflijk sterke serie, zelfs na de dood van Ragnar. Veel onvergetelijke personages en epische veldslagen. Dit is echt zoveel beter dan Game of Thrones.

Ik vond de eerste seizoenen heel vet, maar het leek later wel wat zoeken naar verhaallijnen Grappig hoeveel AC: Valhalla leentjebuur lijkt te hebben gespeeld bij deze serie!

centurion81 schreef:
Grappig hoeveel AC: Valhalla leentjebuur lijkt te hebben gespeeld bij deze serie!

Hebben ze dan eigenlijk niet gewoon beide leentjebuur gespeeld bij historische feiten vraag ik me af. Heb de game en serie niet gezien maar lijkt me dat ze de koek toch ergens vandaan hebben gehaald.

centurion81 (moderator)
Sinner schreef:
(quote)

Hebben ze dan eigenlijk niet gewoon beide leentjebuur gespeeld bij historische feiten vraag ik me af. Heb de game en serie niet gezien maar lijkt me dat ze de koek toch ergens vandaan hebben gehaald.

Zonder meer, maar qua releasejaar zit t zo dicht op elkaar dat ik me ondanks dat niet aan die indruk kan onttrekken

Overigens vond ik de Borderlands trailer er best acceptabel uitzien.

Alleen Kevin Hart heb ik niet veel mee. Te komisch te weinig action hero. Maar kan best wel leuk zijn.

Vandaag Ferrari gezien. Mooie wagens, maar ik ben geen echte autoliefhebber en wist dus eigenlijk niets over de persoon Enzo Ferrari.

Maar ik ben wel een groot bewonderaar van Michael Mann, mijn favoriete Amerikaanse regisseur en één van de weinige regisseurs aan wiens film (Miami Vice) ik al eens 5 sterren heb mogen geven, en meerdere van zijn films hebben 4.5 sterren van mij gekregen.

Dus ik moest deze Ferrari wel zien, en ik moet zeggen dat deze een stuk beter was dan dat ik had verwacht, zeker na de toch wel negatieve kritiek die ik op voorhand had gelezen.

Hoogtepunt was de laatste dodelijke crash. Ik had geen idee, de Ferrari fans zullen wel weten dat dit eraan komt, voor mij kwam het totaal onverwacht.

Grootste minpunt vond ik wel dat er in deze film Engels wordt gesproken. Het stoort niet echt, maar je weet gewoon dat dit veel authentieker zou zijn in het Italiaans. Ik heb Napoleon nog niet gezien, maar ik kan me voorstellen dat daar hetzelfde probleem is. Het is 2024, dat die Amerikanen toch eens ondertiteling leren lezen.
Ik begrijp niet dat een perfectionist als Michael Mann hier niet heeft gekozen voor een Italiaanse cast.

De 40-jarige Adam Driver speelt hier een Enzo Ferrari die toch al begin 60 is. Ik dacht dat dit was omdat we een grote periode uit het leven van deze man zouden zien, maar niets is minder waar. We zien enkel een jonge Adam Driver in een flashback van een paar seconden. Een onbegrijpelijke keuze om voor zo een jonge acteur te kiezen?
Tja, ik moet toch zeggen dat die Adam Driver zijn rol wel heel erg goed speelt. Na een inspirerende toespraak van hem had ik zelfs zin om in mijn Volkswagen Caddy door de straten van Maasmechelen te racen.

Penelope Cruz valt ook in positieve zin op elke keer als ze op het scherm verschijnt. Knappe vrouw hoor, naar mijn mening veel aantrekkelijker dan Salma Hayek die ik een paar dagen geleden nog in het bijzonder teleurstellende Savages zag.

Nu is het vol ongeduld wachten op de volgende film van Michael Mann, dat zou dan Heat 2 worden, een prequel van Heat. Ik hoop dat we niet te lang moeten wachten, want er zit toch wel altijd een paar jaar tussen films van Mann.

Nomak schreef:
Adam Driver

Nou heb ik niets met auto's. Tenzij ze in videospelletjes zitten. Maar naar Ferrari kijk ik eigenlijk ook best wel uit. En de hoofdreden staat meteen tussen quotes. Michael Mann is inderdaad een sterke regisseur, maar met Adam Driver heeft hij meteen ook een van de beste huidige acteurs gecast. Hij was de enige die nog iets van de Star Wars films wist te maken, hij was geweldig in House of Gucci en Blackkklansman, The Last Duel en White Noise deed hij het ook voortreffelijk in en zo zijn er nog wel een paar. Had ik hem 15 jaar terug niet gegeven. (ok...65 was niet zo sterk - maar dat lag aan de hele film - niet aan Driver alleen).

Overigens....wat betreft die Heat prequel? Daar zit ik zelf niet zo op te wachten. Dat vind ik dus zo een film die echt geen prequel nodig heeft. Al helemaal niet nu de hoofdacteurs 30 jaar ouder zijn en beiden dus dik in de 80 zijn. (laat staan dat Val Kilmer amper nog in staat is iets te doen - de film zou een prequel EN sequel tegelijk moeten zijn, zoals het boek). Ongetwijfeld kijk ik hem, maar ik heb dus absoluut geen idee wat ik hiervan kan verwachten. Geen makkelijke klus.

Sinner, ik denk dat het de bedoeling is dat er geen enkele van de originele Heat cast gaat meedoen. Zal waarschijnlijk een compleet nieuwe cast worden.
Ik had ergens gelezen dat Adam Driver de jongere versie van Robert De Niro zou gaan spelen. Nu ben ik eigenlijk helemaal niet bekend met Adam Driver, maar in Ferrari heeft hij me wel weten te overtuigen, dus ik wil wel meer van hem zien.

Dat gezegd zijnde, ik vind eigenlijk ook dat Heat niet echt een prequel nodig heeft. Maar met Michael Mann als regisseur ga ik er toch voor klaar zitten.

Ik heb echt een enorme hekel aan Adam Driver. Wat een vreselijk irritante kutkop en stem heeft hij.

Nomak schreef:
Sinner, ik denk dat het de bedoeling is dat er geen enkele van de originele Heat cast gaat meedoen.

Benieuwd. Aangezien het boek (niet gelezen maar weet wel grof de grote lijnen) zowel door Mann als een ander persoon in co-op is geschreven en dus een prequel als proloog is. Ik ben dan ook wel ergens nieuwschierig welk deel en hoe het verfilmd zal worden.

Wat betreft Adam Driver...hij was samen met Lady Gaga uitstekend in House of Gucci, en ook in The Last Duel, beiden van Ridley Scott. En dus ook Blackkklansman en White Noise waren wat mij betreft heel vermakelijk.

De Vuurlinie. Helemaal geen slecht oorlogsdrama / rechtbankengedoe. Acteurs deden het degelijk, script was netjes te volgen (zoals altijd nam het hier en daar wel een beetje een loopje met de waarheid) maar de actiescenes waren erg goed in beeld gebracht. Bijwijlen chaotisch, bloederig en geweldadig - net zoals je dat zou verwachten in een dergelijke oorlog. Hoeft niet onder te doen voor veel Amerikaanse en Engelse films.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:01 uur

geplaatst: vandaag om 19:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.