menu

Overig / Algemeen / Nachtmerries en dromen

zoeken in:
Skychanger
@ Jellecomicgek72
Hoe zag die boogeyman er precies uit ? En was het een bekend gezicht ofzo of iemand uit een film ?

avatar van jellecomicgek72
Boogeyman kun je het niet echt noemen das meer verzonnen. Het staat ook wel bekend als The Old Hag syndroom Heb het een paar keer in me leven meegemaakt en ik kan je vertellen dat er niets engers bestaat dan dat. Je kan een slaapverlamming krijgen en dat kan soms helemaal verkeerd uitpakken. Het gebeurt meestal als je over een bepaald persoon droomt. (vaak is het een vriend, kennis, familielid) en als het compleet mis gaat in je droom en je krijgt dan een slaapverlamming (je ligt te pitten maar toch ben je een soort van wakker, je kan je niet bewegen) dan kun je een zwarte gedaante zien. (Old Hag) Toen het bij mij gebeurde de 1e keer was ik verstijfd van angst (kon me gewoon niet bewegen voor 10 seconden) de gedaante bleef me toen aankijken en na 10 seconden was ie weg. De 1e keer dat ik hem zag was ik 7 ofzo, heb hem ongeveer 8 á 9 keer gezien in m'n leven en hoop dat ik het nooit meer meemaak. Ze zeggen dat als ie je te pakken heeft dat ie je uiteindelijk kan laten stikken in je slaap waardoor je zelf ook kan sterven in je droom. Weet niet of het laatste waar is maar toen ik hem een keer zag voelde ik z'n hand op me mond, hij was toen bezig om me te verstikken. Was gelukkig op tijd wakker geworden. Geen idee wat er was gebeurd als ik niet wakker was geworden. Men zegt dat ie je uiteindelijk kan vermoorden in je slaap. (ik probeer hier trouwens niemand bang te maken) Hoop dat ik die gast nóóóóit meer zie.

Skychanger
Sterven zal je in ieder geval niet, denk ik. Maar ik heb het nooit meegemaakt, dus wie ben ik om er over te praten. Het lijkt me wel extreem vet om 'm te zien , maar ik geloof niet dat die dingen mij kunnen overkomen. Ik geloof ook niet in geesten, aliens en dat soort dingen. Eerst zien dan geloven.

avatar van LimeLou
Lijkt me ook een beetje overdreven, jelle. Ik geloof alles wat je schreef, behalve dat met dat stikken.

avatar van jellecomicgek72
Is echt zo. Ik heb serieus gehad dat ik geen adem kon halen. Of je echt dood gaat weet niemand natuurlijk. (zal wel niet) Heb de laatste 2 jaar veel research over dit onderwerp gedaan en ik kwam op forums uit waar tientallen mensen dit ook hadden meegemaakt.

Skychanger
Waarom overkomt dit anderen altijd. Er zijn ook sommige mensen die tegen mij zeggen dat ze geesten gezien hebben, maar ik snap niet waarom ze dan niet naar mij komen. Wat mij opvalt is dat mensen die er in geloven, ook vaak eentje gaan zien. Nogal verzonnen bullshit, vind ik. Verbeelding van in de ooghoeken kunnen al vaak leiden tot een " geest ".

avatar van Feyenoord100jaar
precies geesten bestaan niet en dit gebeurt in een droom, die magere hein is dus verbeelding. Lijkt me trouwens enorm vet om mee te maken.

Skychanger
Inderdaad.

avatar van jellecomicgek72
Vet? Ik kan je vertellen dat het doodeng is. Ik heb niet precies helemaal goed kunnen zien hoe ie eruit zag maar hij is pikzwart en ongeveer 1.75m lang. Een kameraad van me heeft hem ook eens aan het voeteinde van z'n bed zien staan midden in de nacht en binnen een oogwenk was ie weer verdwenen.

Skychanger
Maar ik heb wel vaker super realistische dromen gehad, dus ik denk niet dat zoiets mij angst kan geven. Ergens weet je dat het een droom is en dat als je wakker wordt dat het weg is.

avatar van wo2-freak
De boogyman is toch niet een bepaald soort iemand zoals b.v. die Hein dinges er overal hetzelfde uitziet? De Boogyman veranderd in iets wat jij heel erg eng vind, of het veranderd in iets wat juist heel erg vertrouwd is (familie bijvoorbeeld), maar dan gaat het zich heel erg eng/vijandig gedragen in je dromen. Ik heb lang geleden, rond mijn 6e, een heel erg enge droom meegemaakt.

In mijn droom werd ik wakker omdat ik in mijn (enge) droom een enge droom had gehad. Ik wou dus naar mijn ouders toe, om bij hun te gaan slapen, alleen ik kon niemand vinden in het huis terwijl ik mijn ouders en broertje wel hoorde praten. Ik was dus in mijn ouders slaapkamer en plotseling verschijnen mijn ouders en mijn broertje voor mij en ze waren heel erg blij en wouden midden in de nacht gaan eten. Ik liep met ze mee, maar zo snel als ze verschenen waren ze weer weg. We woonden toen nog (11 jaar geleden) nog in een appartement ergens op de 7e of 8e verdieping. Het was in mijn droom heel erg donker buiten en ik zie mijn ouders en mijn broertje beneden bij onze auto staan. Ze roepen dat ik snel naar beneden moet komen en dat de mensen in het huis, die zich voordoen als mijn ouders, eigenlijk niet mijn ouders zijn. Ik ren dus naar de auto en we vluchten met de auto weg. We rijden meteen een of ander verlaten bos in en mijn ouders en broertje die in de auto zitten verdwijnen opeens. Er verschijnen dan opeens allerlei rare wezens (geesten/spoken?) om de auto heen en ik word eruit gesleurd. Verder is het niet gekomen, want toen werd ik wakker. ik heb diezelfde droom een stuk of 7x gehad, waarvan 2 of 3x achterelkaar. Ik heb hem na mijn 7e nooit meer gehad en wil die droom ook nooit meer hebben ook!

avatar van fabblwaps
Wat wo2 zegt klinkt wel logisch vind ik, lijkt mij ook dat nachtmerries voor iedereen verschillend zijn.

Ik heb gelukkig zowat nooit nachtmerries, wat ik wel vaak heb is dat ik vlak voordat ik wakker wordt het gevoel heb dat ik aan het vallen ben. Volgens mij is dat ook iets dat bij veel mensen voorkomt.

avatar van LimeLou
Ik word altijd zo abrupt wakker gemaakt door mijn wekker, dat ik niet een 'na-gevoel' kan hebben. Ik schrik gewoon wakker. En ik kan me in tegenoverstelling tot meeste users bij dit forum, niks meer herrrineren over herhalende nachtmerries en dromen. Mijn dromen zijn altijd avontuurlijk en overdreven geromantiseerd, maar mijn nachtmerries zijn abstract. Alleen om op het einde door bijvoorbeeld een monster opgegeten te worden.

avatar van Princess Piranha
fabblwaps schreef:
Ik heb gelukkig zowat nooit nachtmerries, wat ik wel vaak heb is dat ik vlak voordat ik wakker wordt het gevoel heb dat ik aan het vallen ben. Volgens mij is dat ook iets dat bij veel mensen voorkomt.

Dat heb ik ook erg vaak ja!

Bah, ik ben afgelopen vrijdag op de meest nare manier wakker geworden. Ik werd een huis uitgetrapt en rende naar een andere toe, blijkbaar een huis dat ik kende. Eenmaal in het huis werd er aangebeld, dus ik doe open en er staat een groepje mensen voor de deur. Begint een mevrouw het vest dat ik vast heb uit mijn handen te trekken, dus ik van: "Nee, dat is van mij!" Vest wordt afgepakt en het leek wel alsof ik gepest werd. Gooi de deur dicht en doe het op slot. Ik merk dat het groepje achterom loopt om naar de achterdeur te gaan. Die ook snel op slot doen en daarna verstoppen achter de bank. Het was zo'n deur met een raam erin en een gordijntje, dus je kon een silhouet zien. En PRECIES op het moment dat ze op de deur ging bonzen...... klopte mijn moeder op de deur van mijn slaapkamer! Achteraf ontzettend grappig, maar ik heb me echt rot geschrokken! De timing was echt perfect.

avatar van Robbert_Alberts
Ik heb nachtmerries over mijn tanden!
Ik droom dan dat ik ze zo hard op elkaar doe dat ze los gaan zitten en afbreken. ( echt fucked up)

En sinds de laatste tijd droom ik dat ik kauwgum aan het eten ben en dat mijn mond er helemaal vol mee zit en dat ik het er niet meer uit krijg. Dan ben ik aan het trekken en ik krijg het me mond niet uit.
Sindsdien geen kauwgum meer voor mij!

En ik ken inderdaad de val ook. Dan schrik je wanneer je bijna de grond raakt. En dan maak je een schrikbeweging in bed. Dat vind ik wel cool.

avatar van LimeLou
Het gevoel dat je bijna valt, heeft iedereen wel eens, ik ook. Maar nu niet zo veel meer.

avatar van wiiplayer
Dat zegt niks. Het kan je altijd gebeuren.

Best iets vreemds trouwens: Gister avond ging ik slapen terwijl ik wist dat er nog zo'n smerige mot op m'n kamer rondvloog, maar ik kon hem ff niet vinden. s' Ochtends vroeg had ik nog een droom waarin ik in bed lag en naar het plafond keek. Daar zag ik iets van 10 motten stilzitten.

avatar van fabblwaps
Volgens mij is dit topic geweldig voer voor psychologen trouwens.

Ik heb trouwens ook dat ik altijd bij nachtmerries wakker word vlak voor het engste moment en bij andere dromen heb ik dat net voor het leukste moment.

avatar van Harmonica
Feyenoord100jaar schreef:
precies geesten bestaan niet en dit gebeurt in een droom, die magere hein is dus verbeelding. Lijkt me trouwens enorm vet om mee te maken.

Geesten bestaan niet? Een vriendin van mijn ma heeft anders wel serieus veel last van 'geesten'.

avatar van jellecomicgek72
Geesten bestaan inderdaad.

avatar van LimeLou
fabblwaps schreef:
Volgens mij is dit topic geweldig voer voor psychologen trouwens.

Ik heb trouwens ook dat ik altijd bij nachtmerries wakker word vlak voor het engste moment en bij andere dromen heb ik dat net voor het leukste moment.


Precies bij mij ook zo

En ik geloof persoonlijk niet in geesten, maar ik verklaar mensen die dat wel doen niet meteen voor gek. Er zijn veel interessante verhalen en gebeurtenissen rondom dat onderwerp.

avatar van Feyenoord100jaar
Harmonica schreef:
(quote)

Geesten bestaan niet? Een vriendin van mijn ma heeft anders wel serieus veel last van 'geesten'.


?

avatar van LimeLou
Hij bedoelt dat ze last hebben van klopgeesten denk ik, Feyenoord
Gewoon geklop op ramen, deuren etc.

Skychanger
Geesten bestaan niet. In het leven zit geen magie, krachten of geesten of wat dan ook. Als je dood bent is het gewoon gedaan. Je hersenen werken niet meer, je kan niks meer. Dan is het gewoon afgelopen. Geesten zijn gewoon maar een mythe en voor al die gebeurtenissen is er een logische verklaring. Ik vraag me trouwens af waarom ze niet naar mij komen, als ze toch bestaan ..

avatar van wo2-freak
Alsof jij weet wat er na de dood gebeurt. Zoals je zegt: als je dood bent is je lichaam levenloos. Er zal dus nooit iemand komen die ons kan vertellen wat hij meegemaakt heeft na de dood. Je zult het zelf mee moeten maken. Ik denk dat er sommige mensen zijn die daar heel nieuwsgierig naar zijn en daarom zelfmoord plegen, of poging tot. Ik denk dat Emo's tot die groep behoren.

avatar van Feyenoord100jaar
Als je even naar de evolutietheorieen kijkt weet je toch eigenlijk dat god niet bestaat en dat er niks is na de dood.

Skychanger
Je maakt niks mee na de dood ... Wees eens realistisch. Je voelt niks en je denkt niks. Je komt heus niet terug als een magische gedaante zoals een geest ofzo .. We leven niet in een sprookjeswereld he

Ik vraag me dan af, als ze toch bestaan waarom de mensen die het meest om je geven en gestorven zijn dan niet naar je toekomen als geest. Sommige mensen moeten echt hun ogen is openen. Altijd de zelfde zever over geesten, toekomst voorspellers, magie, ... Allemaal bullshit.

284
Je maakt niks mee na de dood ... Wees eens realistisch. Je voelt niks en je denkt niks. Je komt heus niet terug als een magische gedaante zoals een geest ofzo .. We leven niet in een sprookjeswereld he

Ik vraag me dan af, als ze toch bestaan waarom de mensen die het meest om je geven en gestorven zijn dan niet naar je toekomen als geest. Sommige mensen moeten echt hun ogen is openen. Altijd de zelfde zever over geesten, toekomst voorspellers, magie, ... Allemaal bullshit.


Sorry hoor !!

Maar ik weet niet of er een god bestaat, of dat er geesten zijn, of misschien wel aliens of wat dan ook !


Maar als alles vanuit het niets kan ontstaan, zelfs de defenitie niets had nog geen bestaan geen tijd geen ruimt NIETS !!!

Dan geloof ik dat alles mogelijk is, ik zeg niet dat het kan, maar ik zeg ook niet zoals jij dat het niet waar is want dat weten wij gewoon niet.

Wees eens realistisch

avatar van Harmonica
Skychanger schreef:
Geesten bestaan niet. In het leven zit geen magie, krachten of geesten of wat dan ook. Als je dood bent is het gewoon gedaan. Je hersenen werken niet meer, je kan niks meer. Dan is het gewoon afgelopen. Geesten zijn gewoon maar een mythe en voor al die gebeurtenissen is er een logische verklaring. Ik vraag me trouwens af waarom ze niet naar mij komen, als ze toch bestaan ..


Zijn daart bewijzen van?

avatar van Feyenoord100jaar
klik

Zegt toch eigenlijk al genoeg, een ding waarin ik wel in geloof en dat is buitenaards leven.

Maar Harmonica post jij eens wat leuke cheap-ass ''geesten'' foto's als bewijs ?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:08 uur

geplaatst: vandaag om 06:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.