menu

Overig / Algemeen / Nachtmerries en dromen

zoeken in:
avatar van LimeLou
Holyshit

avatar van JustMike
LimeLou schreef:
Het gevoel dat je bijna valt, heeft iedereen wel eens, ik ook. Maar nu niet zo veel meer.

dat is echt cool ja. Ik heb dat ook best vaak. Alleen vind je het op dat moment niet echt leuk, eerder dat je dan wel schrikt

avatar van LimeLou
Als je opstaat, ja. Bizar is dat.

Ik heb toevallig ook allemaal nachtmerries en dromen gehad de afgelopen 3 dagen. Best wel vreemd, aangezien ik maar normaal één keer droom in een paar maanden.

avatar van Confusie
Ik heb beide eigenlijk altijd nu al een jaar of tien.

In het begin nog wel eens een weekje wakker blijven en zo.

Zal je nog verbazen waar een mens allemaal mee kan leren leven.

Uiteindelijk in slaap gesukkeld bij Nightmare on Elm Street.

avatar van Confusie
Ik zou bang moeten zijn om te gaan slapen net als dat ik bang zou moeten zijn om te gaan sterven, maar beide ben ik niet:

Echt.

Wel geweest.

Het is de ... in mij denk ik.

avatar van Confusie
Nou scheelt het wel dat ik tegenwoordig een behoorlijk aangename slaapkamer heb.

Was ook lang niet altijd zo.

Lange tijd zelfs zeg maar gerust helemaal niet.

Kon je niet eens een slaapkamer noemen.

Dat.

In het begin nog wel eens in het winkelcentrum wezen overnachten.

Omdat het thuis gewoon echt niet meer ging.

Wou ik laatst weer, maar inmiddels staat dat ene bankje er allang niet meer.

Hebben ze de boel helemaal omgegooid zelfs.

Als je kijkt hoe het toen was.

Dus toen ben ik maar naar huis gegaan.

Heb ik daar wat liggen slapen.

avatar van Confusie
Heb je dat nooit dat je met je gesloten ogen de teevee op de achtergrond heb en je een hand voor je ziet ziet die op een deur klopt wat dan vervolgens perfect synchroon loopt met het daadwerkelijke kloppen op een deur wat zich op dat zelfde moment op de televisie blijkt af te spelen. Vind dat zelf altijd heel gek. Is volgens mij ook niet echt een zinnige verklaring voor te bedenken.

Behalve dan dat er mijn optiek nog wel gekkere dingen zijn die we ook allemaal voor doodnormaal of zelfs vanzelfsprekend aannemen.

Dus ik kan daar wel mee leven, dat dan weer wel.

avatar van Confusie
Droom echt elke nacht zieke shit.

Al een hele tijd nou.

Dus het went wel.

En goed slapen, ‘lekker’ slapen?

Geen idee wat dat is.

Maar ik slaap wel.

Dat is het voornaamste.

Red me wel verder.

avatar van Confusie
Vannacht weer zoiets soort van half wakkere toestand soort van slaapverlamming alsof je het echt beleeft

Onder mijn raam Nikkie de Jager.

Die daar dan staat zingend van:

‘Kom geef me eens een dikke kus.’

En dat beschouw ik dan dus weer als een slechte nacht een gebroken nacht kom niet echt aan mijn rust toe zo.

avatar van JonnieBrasco
Heb wel eens dat je droomt en dan wakker wordt... maar daarna nogmaals (echt) wakker wordt en beseft dat je daarvoor dus nog steeds droomde en dus eerder eigenlijk een droom binnen de droom beleefde.... Als het leven afgelopen is verwacht ik misschien nog wel een keer wakker te worden in weet ik veel welke omgeving of welke gestalte van het bewustzijn. Een beetje als een personage in een minigame die terugkeert vanuit de minigame naar de hoofdgame, en bij game-over in het menu van de console terechtkomt of in het eigenlijke bewustzijn van de menselijke speler zelf. Nodig The Matrix weer eens kijken (Inception viel me als film wat tegen)

avatar van Sinner
Ja. Dat is niet zo vreemd en meestal stress gerelateerd. Valt onder het kopje Parasomnia. Dat weer op te delen is in diverse aandoeningen. Er was een paar jaar terug een docu, Night Terrors en als ik me niet vergis besteedde die er ook kort aandacht aan.

avatar van JonnieBrasco
Ah, een diagnose van een aandoening... ervaar het zelf eerder als (spiritueel) verrijkend. Idem voor het überhaupt kunnen herinneren van dromen en duiden ervan / betekenis geven eraan, wat me tegenwoordig veel minder gebeurd en bezighoudt, vooral omdat ik 's ochtends bijna nooit meer uitslaap. Ooit een periode best wel actief lucide dromen beoefend, door overdag veelvuldig reality checks te doen (zie ik mijn neus? zitten er gaten in de tijd?) die dan in je dromen terugkomen en je in staat te stellen te beseffen dat je droomt en vervolgens regie te nemen in je droom, wat fascinerend is omdat je dan bijv. bewust kan gaan vliegen of de confrontatie met angsten kan aangaan. Bij dit alles denk ik niet in aandoeningen maar juist in mogelijkheden.


avatar van Sinner
In het geval van de steeds terugkerende 'wakker schieten, lopen, licht aan, er is iemand, terug wakker schieten, oef, lopen, licht aan, er is nog steeds iemand? en dan plots eindelijk ECHT wakker worden' heeft het bij mij in ieder geval tot dergelijke diagnose geleid. (slaapprobleem, stress en slaapapneu + hevige medicatie).

Het waren niet de leukste momenten. Hoewel wel spannend

Stress ervaar ik nu veel minder. De rest heb ik nog. Hallucinante dromen ook mits de juiste medicatie cocktail. (ongewild. Hoewel prettig, en me vaak ook bewust dat ik droom).

Gast
geplaatst: vandaag om 08:11 uur

geplaatst: vandaag om 08:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.