menu

Overig / Algemeen / Taaltopic

zoeken in:
BoordAppel schreef:
Al denk ik soms ook dat een taaltopic geen overbodige luxe is.

Bij deze dan.

ongelofelijk = ongelooflijk
zoizo, zowiezo etc. = sowieso
toendertijd = toentertijd

Veel gemaakte fouten, waarvan sommigen niet eens zo raar zijn aangezien het in spreektaal inderdaad vaak anders gezegd wordt.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ongelofelijk is gewoon goed Nederlands.

Waar dit topic direct al niet goed voor is.

In de (online-)Van Dale wordt bij ongelooflijk, alhoewel correct Nederlands, zelfs verwezen naar ongelofelijk. Weet je toevallig ook of het nieuwe spelling is of dat het altijd al zo geweest is BA?

edit

avatar van Tha)Sven
Gelukkig is Spelling bij ons op school er flink ingeslagen door de leraressen van Nederlands
Ik weet dat ik in de vierde zo'n lijst met 100 'moeilijke' woorden moest leren. Ik heb eigenlijk maar weinig moeite met spelling, hoewel ik Engels een stuk makkelijkere taal vind dan Nederlands.
Btw ook een domme fout: daarintegen ==> daarentegen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Goodfella_90 schreef:
Waar dit topic direct al niet goed voor is.

In de (online-)Van Dale wordt bij ongelooflijk, alhoewel correct Nederlands, zelfs verwezen naar ongelofelijk. Weet je toevallig ook of het nieuwe spelling is of dat het altijd al zo geweest is BA?

edit

Zover ik weet is dat altijd zo geweest, ik heb in ieder geval altijd ongelofelijk geschreven.

En Engels een makkelijkere taal Tha)Sven? De Engelsen schrijven al helemaal niets zoals ze het uitspreken.

neo (crew)
Goodfella_90 schreef:
toendertijd = toentertijd

Veel gemaakte fouten, waarvan sommigen niet eens zo raar zijn aangezien het in spreektaal inderdaad vaak anders gezegd wordt.


Ben meestal helemaal voor correctie spelling, maar dit is voor mij nu zo'n uitzondering. Echt zo'n geval waarbij het bijna pijnlijk wordt om het wel met een t te spellen.

avatar van Tha)Sven
Ik vind de grammatica van Nederlands soms echt belachelijk en al die uitzonderingen op regels van spelling.. Engels heeft lekker simpele grammatica en spelling imo.

avatar van Onderhond
Through, true, trough. There, their, they're.

Genoeg irritante zooi in het Engels hoor. Ze kunnen er vaak zelf niet eens aan uit, getuige heel wat Engelse teksten op het web.

avatar van Princess Piranha
Ongelooflijk, een van de weinige woordjes die ik zeker nooit fout zou spellen. Moest het op de basisschool erg vaak overnieuwschrijven

avatar van Status Seeker
overnieuw= opnieuw of over

avatar van Princess Piranha
Status Seeker schreef:
overnieuw= opnieuw of over


O nee, serieus? ...

Hahaha, nou ja, weer wat geleerd


avatar van rpger
sowieso, is dat op zijn Amsterdams ofsjo?

avatar van Status Seeker
rpger schreef:
sowieso, is dat op zijn Amsterdams ofsjo?


Ik neem aan dat het een Duits leenwoord is, vandaar so met een s en wie is Duits voor hoe.

Harco
Onderhond schreef:
Through, true, trough. There, their, they're.

Genoeg irritante zooi in het Engels hoor. Ze kunnen er vaak zelf niet eens aan uit, getuige heel wat Engelse teksten op het web.


It's, its.
Ik zie zelfs Amerikanen You're, your door elkaar halen.

avatar van Tha)Sven
you're en your is nog niet zo moeilijk..
En de meeste Amerikanen zijn ook niet zo slim he

avatar van rpger
Tha)Sven schreef:
you're en your is nog niet zo moeilijk..
En de meeste Amerikanen zijn ook niet zo slim he


What the f#"$% are you talking about you Dutch pr#&k!


avatar van DarthSolidKevin
Het is toch soms allemaal maar een gedoe dat controleren of het goed is geschreven .

avatar van jellecomicgek72
Ik heb ook een ding laatst gehoord van iemand:

Dit zei hij: Over gigantische sprongen heen jumpen (euuuuuu.......)

(springen)

avatar van Tsjo-Wi
lol die heb je uit de PU.

avatar van jellecomicgek72
Tsjo-Wi schreef:
lol die heb je uit de PU.


Daar stond ie inderdaad in ja en 2 dagen later hoorde ik een vriend van mij het echt zo zeggen. euuuuuuuu...................

avatar van Rujar
Ik val niet over een foutje, maar als men breezertaal met rare spellingen en/of vreemde grammatica gaat gebruiken dan vind ik dat wel heel triest.

avatar van Tsjo-Wi
Ik kan me kapot ergeren aan dingen als: gezecht of gehat, dat lees ik laatste tijd steeds vaker.

avatar van DarthSolidKevin
Tsjo-Wi schreef:
Ik kan me kapot ergeren aan dingen als: gezecht of gehat, dat lees ik laatste tijd steeds vaker.

Of het eindigd (hier heb je er een ) met d of t? Hoe alsjeblieft op wat een *** taal is nederlands soms toch! (heb ik eindigd wel goed geschreven? )

avatar van Tsjo-Wi
Kom op dat is toch niet zo moeilijk? In jouw zin is eindigt gewoon een persoonsvorm dus moet het met een T!

avatar van Princess Piranha
Dat is gewoon een regel die voor veel mensen moeilijk is. Wij hadden op de middelbareschool een docente die daarmee heel veel heeft geoefend in onze klas. Oefeningen maken, toetsjes om de zoveel tijd, dat soort dingen. Maar nog steeds konden enkel 3 leerlingen uit het de klas het bijna perfect en de rest wist er nog steeds geen raad mee.

Is net zoals met Present Simple, Simple past en die andere tijdsvormen waarvan ik de namen vergeet Maakt niet uit hoe vaak en hoeveel het wordt uitgelegd, op de een of andere manier vergeet je het weer.

avatar van DarthSolidKevin
Tsjo-Wi schreef:
Kom op dat is toch niet zo moeilijk? In jouw zin is eindigt gewoon een persoonsvorm dus moet het met een T!

Nou sorry dat ik het zei hoor.......

avatar van jellecomicgek72
Die werkwoorden die met een T of een D eindigen zijn vaak lastig.

avatar van Tsjo-Wi
solidKevin schreef:
(quote)

Nou sorry dat ik het zei hoor.......

Was niet lullig bedoeld hoor. dt foutjes vind ik ook weer niet zo erg, maar mij zul je ze niet zien maken

Nu we het er toch over hebben, check dit filmpje

avatar van jellecomicgek72
Ik heb nog wat.

Duizelingwekkend? = Verbazingwekkend,ongelofelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:16 uur

geplaatst: vandaag om 17:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.