menu

Overig / Algemeen / Muziek bij het gamen

zoeken in:
ik zet af en toe wel is muziek op bij race games en soms ook bij cod 5 online. meestal luister ik dan Q-music rock 100 aller tijden ofzo. zitten echt ouwe toppers bij zoals the cranberries met Zombie, en wat nummers van metallica, led zeppelin, the stones, queen en natuurlijk U2

Niks eigenlijk. Ik doe het gewoon met de muziek die het spel me geeft.

Shinobi schreef:
Niks eigenlijk. Ik doe het gewoon met de muziek die het spel me geeft.

Same here. Ook al vind ik de muziek 10x niks in een game, jammer dan. Het is niet voor niets gekozen dus moet er maar mee leren leven.

Ik blijf ook bij de bijhorende soundtracks van games, de sfeer gaat er anders een beetje om lijden. Enkel bij Motorstorm was ik de soundtrack redelijk snel beu, vanwege het spel veel te beperkt was qua nummers.

Geef mij maar een nummer van Pink Floyd, Marrillion, Disturbud of Micheal Jackson tijdens het Gamen. Vooral bij Infamous. Daar zit toch bijna geen muziek bij.

Omdat ik The Dark Side of The moon van Pink Floyd deze weken weer helemaal heb grijsgedraaid tijdens het gamen even deze 2 nummers:

www.musicmeter.nl

Bij deze site kun je met al je liedjes terecht.
Amen.

gamelord
Hey Fyenoord100jaar...vind ik wel cool zelfde muzieksmaak en fan van Feyenoord. Keep it up man!!
Hardcore will never die!!

Lekkere nummers beluister je, feyenoord100jaar!
Hardcore 4 life!

In De Site > Gebruikers > Waarom koos jij je specifieke avatar?:

Ik dacht dat Hardcore dood was ? Maar nog springlevend blijkt.

gamelord
Nah, ik luister al zolang naar Hardcore, dat het naar mijn mening nooit dood is geweest. Ik zag wel de wannabe's veranderen naar trance of wat dan ook. Voor die mensen hadden ze ook een plaat gemaakt op Thunderdome XXII.

YouTube - DJ E-Rick & Tactic - Fuck Everybody, Hardcore Lives

Ik heb hardcore nooit als muziek erkend. Ik zie het toch als een bulldozer die op 20 centimeter van mijn oor bezig is.

Wat een fantastisch nummer Gamelord.
Early Hardcore is het beste

Naomi Watts schreef:

Hardcore will never Die!

Hardcore is misschien wel de meest onderschatte muziek die er bestaat. Veel mensen denken dat het 'alleen een bass is en wat gekke geluiden op 200bpm' maar niets is minder waar.
Natuurlijk heb je er crap tussenzitten, maar als je (inderdaad naar Early hardcore) goed luistert en het op het juiste moment hoort (op een party bijvoorbeeld) is het uitstekend te waarderen.
Net zoals Metal, Country en zelfs Popmuziek heb je goeie en slechte platen, dat is met Hardcore net zo.
Ik weet niet wie nog een vroege Thunderdome cd kent (niet een in de legendarische reeks, maar een losse) met 4 nummers van ieder lid van The Dreamteam (Buzz Fuzz, Dano, The Prophet en Gizmo zelfs al). Dat waren zulke kwaliteits hardcore-platen. Als je dat niet erkend als (goeie house-)muziek dan weet ik het ook niet meer. Net als bijvoorbeeld Neophyte die tijd, ook geweldige, rauwe hardcore. Live met gitaren en al waren die gasten echt fantastisch!

Als jij op kantoor een stukje op je ipodje laat horen aan een (wat oudere) collega, ja niet zo gek dat hij/zij het dan niet om aan te horen vindt.

Veel mensen associeren Hardcore met die kut-commerciele platen van de jaren '90 en dat heeft het een slechte naam bezorgd. Mensen dachten echt dat wij naar Hakkuhbar en Gabber Piet luisterden in de Multi

Hardcore will never die.....ik hoop het.

Tja hardcore feesten. De uitstraling is een beetje funest. Het lijkt niveauloos (Dat stigma komt mede door de commercie inderdaad, ‘strak in mijn trainingspak enz’. maar het komt ook door de media) Hardcore feesten zijn vaak toch de feesten waar nog wel echt gefeest word. De mensen echt relaxt zijn.

November mag ik weer naar Hellraiser Laatste jaar ga ik niet meer naar deze feesten dus wel weer leuk om eens te gaan. Maar ik moet ik er wel bij zeggen dat de sfeer wel beter was vroeger. Of klink ik weer als een oude lul.

Neuh...weet je, de sfeer is nog grotendeels hetzelfde, alleen je beleeft het anders omdat je nu ouder bent. Ik heb datzelfde. Vroeger was alles cool, tof, spannend en stoer én de eerste keer. Nu loop je er rond met een beetje gevoel 'been there, done that'.
Dat komt mede doordat je je niet meer kunt identificeren met de jongere garde die net komt kijken.
Ik heb dat voornamelijk op Defqon (thuiswedstrijd voor mij), maar ook bijvoorbeeld op Trance Energy. Dance-Valley vond ik nog wel meevallen, gemiddelde leeftijd is toch iets hoger. Was daar dit jaar nog.

My god, we dwalen echt af van het topic-onderwerp...excuses.

Tja mischien kun je het verder bespreken op het topic muziek bij het gamen ofzo? Als daar interesse in is? Maar goed ik ben dan ook niet echt een fan van hardcore . Iets te heavy voor mij . Wat ik nog net wel leuk vind is zoiets als Metallica maar harder dan dat gaat het vaak niet .

Ik geef vooral schuld aan bijvoorbeeld Neophyte dat mensen denken dat Hardcore alleen een beetje 'boem boem' is. Vooral Neophyte heeft nummer die vol zitten met bass zonder melodie, maar waarneer Neophyte er een zelfgemaakte melodie onderzet maken ze gewoon fantastische muziek. Jij moet je muil houden zal voor veel mensen niet echt aantrekkelijk lijken maar het is toch zeker wel het beste nummer van Neophyte. Evil Activities is toch echt wel het best. Prachtige nummers.

Verder moet ik niks hebben van al die neppe shit als Gabber Piet en Super Gabber.Hakkuh en Zagen, hakkuhbar, en zulke dingen zijn echt hardcore verkrachters.

Naomi Watts schreef:
Je bent vast niet de enige die dat dacht hoor.
Maar als ik het zo hoor ben ik toch bijlange na niet de enigste die hardcore in het hart draagt. Van gamelord wist ik het wel, hij heeft trouwens ook veel meer kennis van hardcore als ik en draait ook al veel langer mee. wiiplayer, Awake78 en Rujar blijken ook wat van hardcore af te kennen. Hopelijk blijft dat ook zo mensen!
Hardcore never dies!

Gabber Piet en Supper Gabber doen mij echter ook niks, het is misschien eens voor een keertje amusant om geluisterd te hebben. Maar ik vind het eigenlijk ook maar op weinig tot niets trekken.

Ik dacht heel even dat ik per ongeluk op Musicmeter had geklikt. Maar nee, het is toch Gamesmeter

En om toch nog wat in te brengen:
Hardcore, een van twee muzieksoorten die ik niet kan waarderen...

Overigens lijkt mij de 'waarom' van mijn avatar wel duidelijk toch?

Hardcore is wel wat minder in trek dan eerst. 3 jaar terug ofzo was er ineens een hype op school. Ik luisterde vroegah vaak naar 'Have You Ever Been Mellow', is dat ook hardcore?

soort van

vind het meer happy hardcore
party animals

Princess Piranha schreef:
Hardcore is wel wat minder in trek dan eerst. 3 jaar terug ofzo was er ineens een hype op school. Ik luisterde vroegah vaak naar 'Have You Ever Been Mellow', is dat ook hardcore?

Dat valt onder Happy Hardcore

ik vind trouwens Evil Activities een goede hardcore DJ (ik heb hardcore geluisterd voordat ik nu wat meer overstapte naar rock en Hard-rock.) Maar kan goede hardcore nummers nog steeds erg waarderen, het is veel meer dan knallende muziek, de meeste nummers hebben ook vette melodieën erbij.

Vind Angerfist soms wel goede nummers hebben zoals: Youtube, angerfist - Art of...

De beste blijft Evil Activities met nobody said it was easy!!
Hardcore Will , voor de zoveelste keer, NEVER Die!!!

Vind Angerfist het best. Kan er zo 20 opnoemen die ik geweldig vind. Maar ben ook geen diehard, ben meer van de hardstyle.

Angerfist is een beetje simpel maar heeft wel wat lekker nummers ja.

gamelord
hehe iedereen heeft het over de nieuwe gen hardcore..leuk gewoon.
Zo blijven de oldies rusten bij de oude garde. Maar iedereen denkt dat
ik Hardcore als nummer 1 heb. Nou hier is een track van een muzieksoort wat bij mij op nr.1 staat.

YouTube - Tunnel Of Terror 2 Nukom - Nina

Van deze soort moet je houden, dus lukt dat alleen met oude nummers uit de jaren '90...niet de nieuwe...TERROR!!

Ik luister die muziek alleen als ik boos ben en op feesten is het ook wel vet

Wassup ! schreef:
Maar als ik het zo hoor ben ik toch bijlange na niet de enigste die hardcore in het hart draagt. Van gamelord wist ik het wel, hij heeft trouwens ook veel meer kennis van hardcore als ik en draait ook al veel langer mee. wiiplayer, Awake78 en Rujar blijken ook wat van hardcore af te kennen. Hopelijk blijft dat ook zo mensen!
Hardcore never dies!

Ben redelijk gepokked en gemazzeld wat betreft de hardcore. Ik ben op de eerste MOH geweest toen het nog een klein feest was. In de hemakde ergens in '95. Wat dat betreft wel het 'hoogtepunt' meegemaakt betreft de hardcore, alleen de jaren tot '95 heb ik helaas moeten missen, met name de periode toen house gewoon house was. Wat mij betreft is dat de lekkerste muziekperiode geweest. Wat ik ook jammer vind is dat je nu echt naar feesten hebt waar je voor een bepaalde stijl toe kan. Vroeger had je nog feesten waarbij trance en hardcore gedraaid werd. Jammer dat zoiets niet meer bestaat/kan.

ik houd niet van hardcore. Geef mij maar Pink Floyd of als ik zin heb in wat metal: Metallica! Verder luister ik ook veel naar het Genesis (het oude en nieuwere genesis) tijdens het gamen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:16 uur

geplaatst: vandaag om 00:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.