menu

Overig / Algemeen / Muziek bij het gamen

zoeken in:
misterwhite schreef:
Aah oke, ik gebruik FL9 studios maar dat is een erg moeilijk programma
Is anders wel het meest gebruiksvriendelijke programma out there, tijd zul je overal voor moeten nemen maar het is toch wel algemeen bekend dat de learning curve met FL wel het laagste is, nog steeds verdomd lastig hoor. Werk er zelf al jaren mee, een heldere/schone sound kwaliteit eruit krijgen blijft een hele klus aangezien de mogelijkheden beperkt zijn, dat wel. Dus in dat opzicht moet ik je gelijk geven .

Iets ouds van ons.

Wel uitgebracht maar het is een track die het kwalitatief niet meer haalt bij de aankomende tracks. Kwaliteit van youtube is ook bedroevend..

Uitstapje naar iets anders, maar dat is pas vanaf 1:05 noemenswaardig . Ook al aardig oud. Was vooral om iets instrumentaal te proberen, klein uitgewerkt.

gamelord
Te gek Tony!!

Supergedaan..vooral die eerste, die roept ook herinneringen op aan een ander nummer.

Ja dat van you tube is wel jammer, mijn eigen wav-file klinkt veel beter via de mediaplayer.

gamelord
Voor de mensen die zo positief waren...ik had nog inspiratie over voor nog één project. Enjoy mensen..deze vind ik nu ook een van mijn beste nummers.

gamelord
Dit blijft ook een kippenvelnummer!!

War-Ultima
gamelord schreef:
Voor de mensen die zo positief waren...ik had nog inspiratie over voor nog één project. Enjoy mensen..deze vind ik nu ook een van mijn beste nummers.

(embed)

Nice Roger, ik moet ook maar weer eens met wat nieuw spul aankomen, maar voor nu mijn oude nummers nog ff die hieronder staan, mijn artiesten naam is trailer trash virus.
Heb wel een aparte muziek stijl, dat is grotendeels vanwege ik zoveel verschillende muziek genres (jazz, blues, hip hop, metal, rock, new age etc.) in mijn bloed heb.
Heb trouwens geen bestaande samples gebruikt, maak alles namelijk zelf, zelfs de samples.

gamelord
Heb al 3 nummers geluisterd Adrie!!
Echt te gek gedaan!

War-Ultima
gamelord schreef:
Heb al 3 nummers geluisterd Adrie!!
Echt te gek gedaan!

Thanx Bro, ga volgende week met mijn nieuwe sound bezig, denk dat ik bepaalde samples uit games haal, vervolgens mijn eigen gemaakte sound erdoorheen mix en daar een soort van hommage van ga maken.

gamelord
De mensen zullen wel denken wat is het stil vanuit Gamelord...maar zit effe in een hyper-creative bui. Komt geen einde aan...
Dus dit is mijn nieuwe aanwinst na 3 dagen fantaseren.

De CD Black Sands van Bonobo luister ik vaak tijdens Gears Of War, lekker rustige achtergrondmuziek tussen al die herrie.

Bonobo Ken je z'n oudere platen ook? Die vind ik zelf net iets leuker.

War-Ultima
Onderstaande nummers gebruik ik vaak met online race games, mijn favoriete rocky film en songs.

@ Brains: Nee, die ga ik binnenkort wel eens proberen. Ik heb wel de CD van Andreya Triana die hij heeft geproduceerd en die bevalt ook best goed.

Vet nummer! Had 'm ooit wel eens gehoord, maar de naam ervan was mij ontgaan. Een gouwe ouwe!

Binnenkort wat nieuwe vintage synths aanschaffen (Korg, Roland). Volgend jaar toelating op de HKU voor Music Production & Performance doen in Utrecht/Hilversum, dus moet nog wat Electropop projectjes afmaken. Daarnaast een kleine kans dat ik in de Nederlandse ELO-coverband ga spelen, maar dat is nog verre van zeker.

Toch leuk dat sommige gamers wat muzikaliteit in zich hebben!

@TonyThorror: Koop jij eens snel wat vst's. Zelfs uit Fruity Loops kon ik daar vroeger heldere eq mee toepassen. En kijk eens naar je compressor.

Music Maker kan ik afraden. Je gebruikt dan waarschijnlijk samples en dat is niet bepaald creatief te noemen. Verdiep je wat in muziek-theorie en het lampje moet gaan branden. Je zal dan gaan zien waarom het E akkoord (e gis b) het grondakkoord van de toonsoort E majeur is. (http://www.jacmuse.com/melodic resources/newpage112.htm)

Ach, misschien is daar helemaal geen behoefte aan natuurlijk.

Je hebt veel verstand van muziek, dat kun je wel horen

Nja, probeer altijd te helpen alleen het kan onbedoeld betweterig overkomen (net als dat een wiskundige praat over 'simpele' berekeningen). Het grootste probleem met muziek discussies is dat smaken altijd zullen blijven verschillen, of je het nou muzikaal gaat ontleden of niet. Toch is het fijn dat smaken verschillen, voor iedereen is er wel muziek!

Niet meegaan met de massa en groepsdruk, maar eigen smaak vormen. Kan ik iedereen aanraden, dan ga je vanzelf bijna alle genres luisteren.

Net uit m'n coma ontwaakt, heerlijke dag gister op Decibel

Wat een held

Tijdens het Fifa spelen staat er nog maar één cd op met liedjes van oa:

gamelord
Potverdorie zeg...zoek ik het origineel van deze plaat 1997...krijg ik me deze remix in next-gen te horen!!!

gamelord schreef:
Potverdorie zeg...zoek ik het origineel van deze plaat 1997...krijg ik me deze remix in next-gen te horen!!!

(embed)

HAHAHAHAHA dat heeft een maatje van me gemaakt!! TINZ!!

misterwhite
Deze blijft vandaag maar rondspoken in mijn hoofd.

gamelord
Vet gedaan met 1 van mijn fav's uit de jaren '90!!
Heeft die super gedaan.

misterwhite schreef:
Deze blijft vandaag maar rondspoken in mijn hoofd.

ja kan wel.. ik heb niet echt verstand van hardcore. heeftie volgens mij al lange tijd geleden gemaakt.
ik zelf ga alleen naar feesten en festivals, thuis vind ik die muziek geen donder aan. ga jij ook weleens naar hardcore feestjes??

heeft iemand nog interesse in een vette dance festival??
ik heb 2 kaarten voor dance at the park in nijmegen (4sept), maar ik kan zelf niet gaan.
normaal 27,50 per stuk

let me know!

dit jochie is echt meesterlijk!!!

80's dance!

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Lekker uptempo early mixje. (especially voor gamelord)

gamelord
Sorry Rujar...maar ik kan het bestand na downloaden niet openen. Zelfs de optie: "bijbehorende map" openen werkt niet, hij wordt niet op mijn pc opgeslagen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.