menu

Overig / Algemeen / Muziek bij het gamen

zoeken in:
gzn
Het ligt er aan welke game ik speel bij een FPS of een surviaval horror game ofzo heb ik echt de geluiden van het spel nodig om het spel te kunnen spelen, maar bij een racegame zou ik wel muziek op kunnen zetten.

Ik heb dit weekend mijn PS3 volgezet met muziek, weet iemand toevaling of je tijdens het gamen ook muziek kunt afspelen op de PS3.

Matthijs
ik vind 'alles naar de klote' van Euromasters geweldig, thunderdome is ook goed bij het gamen

Tijdens het gamen wil ik gewoon het geluid uit de game horen, meer niet. En als die een soundtrack hebben is dat mooi meegenomen, zoals bij de GTA's..

ik luister voornamelijk rock/Hard-rock

zoals: guns n roses, Kiss, Led zeppelin en soms 1 nummertje van rammstein of zelfs 1 rapper: steen das de enige die ik nog wle goed vind qua rappers.

maar ik luister alleen muziek bij games zoals: race games: burnout paradise of denk aan iets als DBZ en dan onder het gevecht wil ik het wel is opzetten.

Wat ik altijd erg geweldige muziek bij Guildwars vond is symphrock zoals genesis of neo prog zoals Marillion's eerste cd's. De muziek van guildwars had ik altijd op het laagst staan zodat ik mijn eigen muziek kon beluisteren

geef je gelijk;)

gamelord
Bij Rts games en héél af entoe als het geluid bij een Rpg niet geweldig is zet ik meestal Thunderdome1 tot 25 op . ( de nieuwe Hardcore doet mij niets. )
Of ik zet Trance, celtic music of Sarah Brightman op.

Bij andere games moet ik de gamegeluiden horen anders raak ik de draad van de game kwijt..(vooral FPS en Adventure games)

riczz
ik kan niet zonder muziek tijdens het gamen want ik ben namelijk muziekfreak

Ik zet tijdens het gamen Crush 40/Greenday/Sylvan/Opeth/Ark of Pink Floyd wel eens op . De enige spellen waar ik geen muziek bij op zet zijn bij star wars spellen . Die soundtrack is al super vet .

ps3me schreef:
ik luister voornamelijk rock/Hard-rock

zoals: guns n roses, Kiss, Led zeppelin en soms 1 nummertje van rammstein of zelfs 1 rapper: steen das de enige die ik nog wle goed vind qua rappers.

maar ik luister alleen muziek bij games zoals: race games: burnout paradise of denk aan iets als DBZ en dan onder het gevecht wil ik het wel is opzetten.

Vet eindelijk iemand die ook wat van hard rock houd .

Squall Lionheart (moderator)
Led Zep, Pink Floyd, goeie muzieksmaak luitjes .

gamelord
@ solidkevin

Je bent niet één vande weinige die van hard rock houdt..(eigenlijk alleen metal)

Black metal (symphonic)
zoals Dimmu Borgir, Cradle of filth, Darkthrone, Old man's Child en ook passeert Deicide vaak de revue en nog veel meer bands

Gothic metal
komt veel Within Temptation, After Forever, Sirenia, Tristania, Nightwish en nog veel meer bands voorbij.

En dan nog Rammstein, Joe Satriani, marilyn Manson, In Flames, Arch Enemy en Carach Angren (band van goede vriend) komen veel voorbij.

Dus eet van 3 walletjes hehe
House
Metal
Celtic

Muziek bij gamen… nou ja eigenlijk bijna nooit, niet alle spelen lenen zich hiervoor. Maar al;s er muziek aanstaat dan is het toch wel Early Hardcore en Oldschool

gamelord
Nice Rujar

Zoals: Holy noise, Rotterdam termination source, Manix
D&F..Uh ah uun buzz click hehe, L.A style enzovoorts enzovoorts.
O'ja en niet te vergeten Neophyte & De Euromasters.
En dan zie bericht iets boven Thunderdome 1 tot en met 25

PCP, Predator, Ruffneck, en een echt held is Buzz Fuzz.

gamelord
PCP a.k.a Marshall Masters, daar is mijn nr.1 Hardcore track van.
Staat al sinds heugenis met vlag & wimpel op mijn nr. 1

Marshall Masters - Return to Zero (heerlijk bij wegzakken en genieten)

Buzz Fuzz ook een grote favoriet bij mij...Frequencies & Drop the pressure

Tja ondanks dat nummer (en heeft hij er nog een gemaakt World Evacuator) is het echt een mindere periode ik herinner hem vooral als Marc Arcadipane aka PCP voor 1996/1997

Tja buzz fuzz alles wat hij doet is gewoon goed. Van een simpele kickz of steel (zo minimalistisch maar wat gewoon echt goed klinkt) tot D-Leria tot Jealousy is a Motherfucker. Maar ook alle remixen zijn gewoon echt ongelooflijk. Maar dwalen een beetje offtopic

Dat hangt natuurlijk af van het genre dat je aan het spelen bent, zoals ik al meerdere malen heb gelezen in dit topic. Maar meestal durf ik toch wat hardcore op te zetten, zowel oldscool als de nieuwe generatie hardcore. Soms een metal, zoals: Dope, Metallica, System of a Down, enz...

Wassup ! schreef:
Datzowel oldscool als de nieuwe generatie hardcore. Soms een metal, zoals: Dope, Metallica, System of a Down, enz...

Ik had van jouw ook niet anders verwacht haha.

gamelord schreef:
@ solidkevin

Je bent niet één van de weinige die van hard rock houdt..(eigenlijk alleen metal)

Bij mij op school en in de omgeving ben ik de enige (ja een twee vrienden van mij ook maar dat komt doordat ik ze heb aangestoken om het zo maar te zeggen ).

beetje rock (bon jovi, linking park) bij gears of war vind ik wel ok. net zoals bij rainbow six vegas 2 muliplayer, daar zit geen muziek bij

bon jovi en linking park zijn ook best vet

ooo altijd luister ik muziek bij het gamen.
Luister O.A. Metallica, Disturbed, Linkin park.
Maar luister ook oude muziek zoals: Marrilion, Pink floyd, Peter Gabriel, Genesis.

DarthSolidKevin schreef:
Ik zet tijdens het gamen Crush 40/Greenday/Sylvan/Opeth/Ark of Pink Floyd wel eens op . De enige spellen waar ik geen muziek bij op zet zijn bij star wars spellen . Die soundtrack is al super vet .

Vet man! Nog een Pink Floyd fan!!

wiehoe schreef:
Wat ik altijd erg geweldige muziek bij Guildwars vond is symphrock zoals genesis of neo prog zoals Marillion's eerste cd's. De muziek van guildwars had ik altijd op het laagst staan zodat ik mijn eigen muziek kon beluisteren

Genesis, Marrilion Vet man! Kijk eens op mijn musicmeter account.

Ik heb weer 2 nieuwe goede cd's ontdekt voor mezelf bij het gamen: Mando Diao: Give me Fire! en Dream Theather: Images and Words.

Bij shooters: Metal -> Mastodon/Devildriver/Dagoba
Bij race sims: Rock -> Buckethead/Jimi Hendrix

Imperial Figure
jellecomicgek72 schreef:
(quote)

Genesis, Marrilion Vet man! Kijk eens op mijn musicmeter account.

Je hebt er wel allemaal old school muziek tussen zitten maar in je game top10 lijst heb je er alleen maar next-gen games tussen zitten .

Ikzelf draai meestal rap of rock (bij shooters en fight games met bijv. muziek van dmx, papa roach etc.), new-age (bij puzzle games met bijv. muziek van mike oldfield), race games (een beetje van alles wat).
Maar dat is meestal alleen maar met online multi-player games, voor een single-player campaigne hoor ik liever standaard geluid en muziek van de game.
De enigste online games waar ik geen muziek bij heb zijn cod4 en 5.

RE123
ik heb bijna nooit muziek op

Imperial Figure schreef:
(quote)

Je hebt er wel allemaal old school muziek tussen zitten maar in je game top10 lijst heb je er alleen maar next-gen games tussen zitten .

Ikzelf draai meestal rap of rock (bij shooters en fight games met bijv. muziek van dmx, papa roach etc.), new-age (bij puzzle games met bijv. muziek van mike oldfield), race games (een beetje van alles wat).
Maar dat is meestal alleen maar met online multi-player games, voor een single-player campaigne hoor ik liever standaard geluid en muziek van de game.
De enigste online games waar ik geen muziek bij heb zijn cod4 en 5.

Jep, luister zelf ook Metal zoals: Disturbed, Metalica, System of a down enzovoort

Gast
geplaatst: vandaag om 01:50 uur

geplaatst: vandaag om 01:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.