Overig / Algemeen / Muziek bij het gamen
zoeken in:
0
geplaatst: 11 januari 2008, 23:20 uur
Welke muziek vind jij het beste passen bij gamen?
Dus geen in-game music, maar eigen muziek opzetten tijdens het gamen ( niet bij alle games natuurlijk, Sfeer bederver )
Ook ben ik wel benieuwd wat wij gamers als favoriete muziek smaak hebben?
Ik ben "verslaafd" aan gamen maar net zoveel aan Hiphop muziek.
Voorkeur: Wu-tang ( en bijna alle aftakkingen ), Westside ( dre, Snoop e.d. ) en oa talib kweli en teveel om op te noemen!
Dus geen in-game music, maar eigen muziek opzetten tijdens het gamen ( niet bij alle games natuurlijk, Sfeer bederver )
Ook ben ik wel benieuwd wat wij gamers als favoriete muziek smaak hebben?
Ik ben "verslaafd" aan gamen maar net zoveel aan Hiphop muziek.
Voorkeur: Wu-tang ( en bijna alle aftakkingen ), Westside ( dre, Snoop e.d. ) en oa talib kweli en teveel om op te noemen!
0
geplaatst: 12 januari 2008, 10:20 uur
Ik zet meestal alleen muziek op als ik Pro Evolution Soccer speel. Of als ik bijv vlaggen aan het verzamelen ben aan het eind van Assassin's Creed. Dan zet ik meestal gewoon muziek op waar ik van hou: hardrock/metal en dan maakt het niet zoveel uit of het Judas Priest, Van Halen of Avenged Sevenfold is.
Voor de rest doe ik het niet bij andere games omdat je dan de sfeer van de game mist.
Voor de rest doe ik het niet bij andere games omdat je dan de sfeer van de game mist.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 11:17 uur
Tijdens gamen zet ik vrijwel nooit muziek op, behalve als ik niks te doen heb en ga Patiencen of zo
Ik heb vaak bepaalde periodes. Zo luisterde ik een jaar geleden erg veel hiphop en R&B. Maar het laatste half jaar luister ik iets heel anders, namelijk Hardstyle etc. Maar soms luister ik ook rustige nummers, erg afwisselend bij mij. Als een nummer al een leuke beat heeft en een lekkere bass, dan vind ik het wel goed.
Wil ook nog wel eens naar een webradio luisteren zoals Slam FM, FEAR FM en Q-Dance.
Ik heb vaak bepaalde periodes. Zo luisterde ik een jaar geleden erg veel hiphop en R&B. Maar het laatste half jaar luister ik iets heel anders, namelijk Hardstyle etc. Maar soms luister ik ook rustige nummers, erg afwisselend bij mij. Als een nummer al een leuke beat heeft en een lekkere bass, dan vind ik het wel goed.
Wil ook nog wel eens naar een webradio luisteren zoals Slam FM, FEAR FM en Q-Dance.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 11:43 uur
Ik luister vrijwel nooit naar muziek tijdens het gamen, maar soms zet ik het volume van de achtergrond muziek bij een game uit en vervang ik het met een cd van film soundtracks, om de sfeer een beetje te veranderen. Zo speel ik dan bijv. San Andreas met op de achtergrond Star Wars muziek, en zulk soort dingen.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 12:31 uur
Ik zet ook niet vaak muziek aan tijdens het gamen. Alleen bij Pro Evo trek ik soms wel eens een cd uit de kast, maakt me dan ook niet uit wat voor cd.
En bij Dynasty Warriors zet ik vaak film- of gamesoundtracks op, maakt de game een stuk spannender. Vooral de soundtrack van Metal Gear Solid 3 is één van mijn favorieten tijdens het spelen van Dynasty Warriors
Maar dat zijn dan eigenlijk wel de enige games. Meestal wil ik toch wel de ingame muziek en voice-acting horen.
En bij Dynasty Warriors zet ik vaak film- of gamesoundtracks op, maakt de game een stuk spannender. Vooral de soundtrack van Metal Gear Solid 3 is één van mijn favorieten tijdens het spelen van Dynasty Warriors
Maar dat zijn dan eigenlijk wel de enige games. Meestal wil ik toch wel de ingame muziek en voice-acting horen.
0
BoordAppel (moderator)
geplaatst: 12 januari 2008, 14:05 uur
Ik heb even de topictitel aangepast, zo is het wat duidelijker waar het over gaat.
0
Louis2703
geplaatst: 12 januari 2008, 18:41 uur
Ik zet altijd muziek aan tijdens het gamen.
Meestal gewoon mijn afspeellijst op shuffle of de Last.fm software. En dan mijn Neighbourhood.
Meestal gewoon mijn afspeellijst op shuffle of de Last.fm software. En dan mijn Neighbourhood.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 23:55 uur
Bart Tönjann schreef:
Ik luister vrijwel nooit naar muziek tijdens het gamen, maar soms zet ik het volume van de achtergrond muziek bij een game uit en vervang ik het met een cd van film soundtracks, om de sfeer een beetje te veranderen. Zo speel ik dan bijv. San Andreas met op de achtergrond Star Wars muziek, en zulk soort dingen.
Dat is echt muziek Bart, je weet waar je over praat!!! Respect.
Inderdaad helpt de muziek van bepaalde scores je best wel en krijg je er dan meer zin in...ik raad je ook Pirates of the Caribbean muziek aan en Lord of the Rings muziek!
0
neo (crew)
geplaatst: 13 januari 2008, 11:20 uur
Het is vaak een mengeling tussen filmmuziek en klassieke muziek. Bij de multiplayer van Perfect Dark draai ik graag opera. Zo'n dramatisch contrast versterkt voor mij de game ervaring. Daar tegenover draai ik ook genoeg filmmuziek die wellicht geen eens bij de game past, maar puur draai omdat de muziek en geluiden van de game zelf irritant zijn.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 11:34 uur
JohnWilliams schreef:
!
(quote)
!
Tja, we hebben dezelfde smaak op dat gebied, maar waarom verdien ik dan gelijk respect? Sorry hoor, maar ik heb zo'n hekel aan die "respect" mentaliteit die uit amerika is overgewaaid. Je moet respect hebben voor brandweermannen, voor soldaten in Irak, voor Dokters en mensen met een dodelijke ziekte die toch blijven lachen en proberen vrolijk te blijven. Die mensen verdienen respect, niet ik omdat ik toevallig dezelfde muziek prefereer.
@Neo: Inderdaad, dat heb ik ook. Vooral bij het spel Crash:Twinsanity zet ik de irritante muziek vaak uit om het te vervangen met andere muziek.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 12:48 uur
Bart Tönjann schreef:
ik heb zo'n hekel aan die "respect" mentaliteit die uit amerika is overgewaaid. Je moet respect hebben voor brandweermannen, voor soldaten in Irak, voor Dokters en mensen met een dodelijke ziekte die toch blijven lachen en proberen vrolijk te blijven. Die mensen verdienen respect, niet ik omdat ik toevallig dezelfde muziek prefereer.
@Neo: Inderdaad, dat heb ik ook. Vooral bij het spel Crash:Twinsanity zet ik de irritante muziek vaak uit om het te vervangen met andere muziek.
ik heb zo'n hekel aan die "respect" mentaliteit die uit amerika is overgewaaid. Je moet respect hebben voor brandweermannen, voor soldaten in Irak, voor Dokters en mensen met een dodelijke ziekte die toch blijven lachen en proberen vrolijk te blijven. Die mensen verdienen respect, niet ik omdat ik toevallig dezelfde muziek prefereer.
Dan zeg ik wel dat ik het ook goed vind dat je dat zegt (beter).
Bij de Lord of the Rings videogames zit er ook altijd muziek van de film bij en dat versterkt ook de zin om door te gaan, daar ben ik van overtuigd.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 18:27 uur
Bij Oblivion zet ik altijd Moonsorrow of The Cinematic Orchestra op. Moonsorrow is heel erg epische folk/metal muziek en The Cinematic Orchestra is Jazz/Electronic (beetje Lounge achtig).
Bij MP zet ik meestal rock muziek op
Bij MP zet ik meestal rock muziek op
0
geplaatst: 13 januari 2008, 21:53 uur
Ik leg vooral muziek op als ik MMORPGs speel.
Gewoon muziek die 'k leuk vind. (Punk, rock, metal, filmmuziek/animemuziek.)
Gewoon muziek die 'k leuk vind. (Punk, rock, metal, filmmuziek/animemuziek.)
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 13 januari 2008, 22:05 uur
Ik zat altijd met Dissection op de achtergrond door Morrowind te surfen, past lekker die gotische speed metal erbij.
Morrowind's eigen muziek was ook prachtig, maar na 200 uur heb je wel gehoord .
Morrowind's eigen muziek was ook prachtig, maar na 200 uur heb je wel gehoord .
0
geplaatst: 29 januari 2008, 19:15 uur
ik luister geen muziek onder het gamen de soundtrack vind ik goed genoeg
maar een aantal van mn favo nummers zijn
styles of beyond - nine thou (superstar remix)
lil wayne - shooter
stephen marley - the trafficjam
maar een aantal van mn favo nummers zijn
styles of beyond - nine thou (superstar remix)
lil wayne - shooter
stephen marley - the trafficjam
0
geplaatst: 30 januari 2008, 12:15 uur
Ik eis absolute stilte tijdens het game
Geen zeurende familie leden
Geen blaffende honden
Geen amerikaanse schreeuwende 9 jarige
En zeker geen muziek
Als ik muziek opzet krijg ik altijd de vreemde neiging om overal steeds wild in te rennen of mijn rem totaal niet meer te gebruiken, vraag me niet waarom
Geen zeurende familie leden
Geen blaffende honden
Geen amerikaanse schreeuwende 9 jarige
En zeker geen muziek
Als ik muziek opzet krijg ik altijd de vreemde neiging om overal steeds wild in te rennen of mijn rem totaal niet meer te gebruiken, vraag me niet waarom
0
geplaatst: 30 januari 2008, 19:10 uur
Ik mag graag naar muziek luisteren onder het gamen. Ik wacht daarom met de grootste smart op de in-game XMB-bar voor de PS3. Hoe heerlijk om een eigen soundtrack te hebben voor games als Motorstorm en Resistance. De soundtrack voor Motorstorm heb ik in ieder geval al samengesteld met goede rockende emo-nummers. Alleen onder het gamen heb je een excuus om naar die muziek te mogen luisteren
0
geplaatst: 30 januari 2008, 23:52 uur
Ik ben blijkbaar hier de enige die naar hardstyle en hardcore luistert Tijdens het gamen niet echt vaak, en ook alleen als ik alleen thuis ben.
0
geplaatst: 31 januari 2008, 00:13 uur
jaspertje3 schreef:
Ik ben blijkbaar hier de enige die naar hardstyle en hardcore luistert Tijdens het gamen niet echt vaak, en ook alleen als ik alleen thuis ben.
Nee hoor Ik luister het ook vaak, en dan vooral Q-Dance Radio. Komen heerlijke nummers en remixes voorbij.
Hadouken schreef:
Maar het laatste half jaar luister ik iets heel anders, namelijk Hardstyle etc. Wil ook nog wel eens naar een webradio luisteren zoals Slam FM, FEAR FM en Q-Dance.
Maar het laatste half jaar luister ik iets heel anders, namelijk Hardstyle etc. Wil ook nog wel eens naar een webradio luisteren zoals Slam FM, FEAR FM en Q-Dance.
0
geplaatst: 31 januari 2008, 00:47 uur
Er overheen gelezen, sorry Ga je ook naar de grote Q-Dance feesten?
0
geplaatst: 31 januari 2008, 11:25 uur
jaspertje3 schreef:
Je bent zeker niet de enige , ik luister eigenlijk niet veel anders maar tijdens het gamen verbeterd het niet echt mijn spel
0
geplaatst: 31 januari 2008, 15:02 uur
Ik hou niet van hardcore, ik hou weer van filmmuziek. Ik ben ook één van de weinige die dat denk ik heel leuk vind.
0
geplaatst: 31 januari 2008, 16:11 uur
Ik wil ook nog wel eens radio luisteren tijdens FIFA of sport games, daar is commentaar of muziek toch niet van belang.
Meestal zet ik dan 3fm op ( ) maar soms ook Slam FM, dat luisteren we namelijk op het werk altijd
Meestal zet ik dan 3fm op ( ) maar soms ook Slam FM, dat luisteren we namelijk op het werk altijd
0
geplaatst: 31 januari 2008, 16:57 uur
JohnWilliams schreef:
Ik hou niet van hardcore, ik hou weer van filmmuziek. Ik ben ook één van de weinige die dat denk ik heel leuk vind.
Welnee, ik luister zelf graag naar de soundtrack van Nightmare Before Christmas Maar dat is denk ik niet echt geschikt voor tijdens het gamen.
Heb wel gemerkt dat bij race games ook leuk is om je eigen muziek op te hebben staan.
0
geplaatst: 31 januari 2008, 17:58 uur
Bij race games is het inderdaad fijn, lekkere snelle muziek, hardcore (punk of techno), snelle thrash / brutal death / black metal of een goede portie grindcore geeft je echt de 'need for speed'
Alleen bij shooters heb ik het liefste geen of in ieder geval geen harde muziek, voor de rest vind ik ook bij rpg's filmmuziek, jazz of klassiek mooi en bij andere spellen vrolijke metal, hardrock en blues. Ik kan eigenlijk bijna niet zonder muziek
Alleen bij shooters heb ik het liefste geen of in ieder geval geen harde muziek, voor de rest vind ik ook bij rpg's filmmuziek, jazz of klassiek mooi en bij andere spellen vrolijke metal, hardrock en blues. Ik kan eigenlijk bijna niet zonder muziek
0
geplaatst: 31 januari 2008, 19:02 uur
Princess Piranha schreef:
Welnee, ik luister zelf graag naar de soundtrack van Nightmare Before Christmas Maar dat is denk ik niet echt geschikt voor tijdens het gamen.
Bij race games etc. zet ik vaak Star Wars muziek op.
0
geplaatst: 1 februari 2008, 16:54 uur
Muziek.. bij games? Nooit gedacht dat vrijwel iedereen hier dat doet, dat vind ik nou zó een afbreuk doen aan de game he; je krijgt niks meer van de sfeer mee.
0
geplaatst: 1 februari 2008, 17:44 uur
Het gebeurd zoals je kan lezen ook meestal tijdens de games met maar weinig verhaal of sfeer. Sport, race, MP, shooters (soms), daar kan het juist wel erg goed bij.
Maar mij zul je dus ook totaal niet andere muziek zien afspelen bij bijvoorbeeld NWN, BG, KOTOR etc.
Maar mij zul je dus ook totaal niet andere muziek zien afspelen bij bijvoorbeeld NWN, BG, KOTOR etc.
0
geplaatst: 4 februari 2008, 22:13 uur
Ik doe het nooit meer! Er zijn albums die ik opzette toen ik nog een MSX/C64/Amiga had en de muziek bij sommige games wat minder was, nu krijg ik steeds weer die gamebeelden terug bij sommige nummers die ik luister..
0
geplaatst: 5 februari 2008, 00:55 uur
Ik vind de game muziek altijd prachtig passen bij de game zelf, vooral bij japanse rpg's prachtige muziek wat perfect overloopt. Dus ik persoonlijk vind het heel zonde om er andere muziek bij te pleuren
* denotes required fields.