Overig / Algemeen / mooie autos
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2009, 15:55 uur
Ik heb niet zo heel veel met auto’s, maar als ik er een mocht uitzoeken dan wordt het in ieder geval een Aston Martin. Een van de weinige auto met klasse en stijl.
http://www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2009/02/aston_martin_dbs_volante_images_001.jpg
http://www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2009/02/aston_martin_dbs_volante_images_001.jpg
0
mvgamer
geplaatst: 5 augustus 2010, 16:35 uur
Cadillac CTS-V
0-100 < 4sec
Bmw, Mercedes, Audi: Catch this
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 16:37 uur
Ik heb helemaal niks met auto's, maar deze zou ik later wel op mijn oprit willen hebben:
0
geplaatst: 11 augustus 2010, 22:10 uur
Wij hebben 3 kevers waaronder een rode cabrio. Opzich wel leuke auto's maar ik koop op m'n 18e liever een Opel Manta GSI ofzo
0
geplaatst: 16 augustus 2010, 18:36 uur
mijn favoriete auto is de volkswagen t1, dat is ook 100 procent zeker me toekomstige vakantie auto
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 01:01 uur
In tegenstelling tot de bovenstaande gebruikers, ben ikzelf geen fan van glimmende, duur uitziende sportauto's met een spectaculaire, gestroomlijnde vorm. Ik ben niet zo Need for Speed-achtig ingesteld.
Ikzelf hou meer van heerlijke, klassieke auto's die simpel in elkaar gezet zijn. Gewoon een mooie doosstructuur i.p.v. een stoomlijn. Gewoon een achterbakruimte die nog gescheiden is van de rest van de auto i.p.v. dat jij van de achterbankjes de achterbak in kunt klimmen.
Niet van die hypermoderne interieurs met een boordcomputer met een miljard pixels en kleuren of met 1001 knopjes en opties waardoor jij door de bomen het bos niet meer ziet, maar gewoon een stuur, schakelbak en nog een paar standaardknopjes voor bijvoorbeeld de ruitenwissers, zijspiegelafstelling, luchtregeling, ruitontwaseming, radio enzovoort.
Geen elektrische ramen, maar gewoon handmatig alles open en dicht draaien.
Niet dat extreem stil opstarten en rijden zonder dat jij motorgeluid hoort, maar gewoon een auto die goed geluid maakt als hij opstart, waarin jij de vibraties voelt als de motor draait, waarin jij het geluid van de motor hoort tijdens het rijden, waarin jij nooit hoeft te twijfelen of te controleren of de motor wel draait en waarin jij gewoon de auto voelt tijdens het rijden.
En uiteraard handgeschakeld. Dat is een hele harde eis die ik stel aan auto's. Ik hou ontzettend veel van schakelen.
Ik heb een keer in een automaat gereden. Ik had in die automaat totaal geen gevoel voor snelheid. Ik wist niet of ik 30 km/uur reed, 50 km/uur, 80 km/uur of 100 km/uur. Ik keek om de twee seconden op mijn snelheidsmeter omdat ik geen flauw benul had in welke versnelling de auto zat en ook aan de motor niks hoorde of voelde omdat deze zo goed als geluidsloos was. En als ik dan het gas wat dieper indrukte om snel op te trekken, trok de auto heel schokkerig op omdat de automaat wild heen en weer schakelde. Er was wel een handmatige mode, waar de bediening daarvan was ook heel onintuïtief, omdat ik niet voelde wanneer ik omhoog en omlaag moest schakelen omdat de motor zo stil was. Ik moest dus gewoon de boordcomputer in de gaten houden en op instructies van de boordcomputer, als er een pijltje omhoog verscheen, omhoog schakelen. Dat was echt niks. Ik zette hem toen terug in de volautomatische schakelmode.
Ik reed toen in de auto van de zus van een kameraad van mij, samen met mijn kameraad. Hijzelf is fan van automaten, maar ik zei tegen hem: "Ik heb medelijden met mensen die dagelijks in een automaat moeten rijden!", waarna hij terug zei: "Ik heb medelijden met mensen die zo kortzichtig zijn!"
Ik wilde na het halen voor mijn rijbewijs heel graag een prachtige Lada 2107 kopen, maar dat mocht niet van mijn papa en mama, omdat de Lada 2107 geen luchtkussen heeft. Ik rij nu dus noodgedwongen in een modernere auto (de auto van mijn papa: Toyota Yaris uit bouwjaar 2005), maar in de toekomst wil ik evengoed in een prachtige, klassieke auto rijden!
Het enige nadeel is wel het relatief hoge brandstofverbruik van klassieke auto's. Aan de andere kant: de motor accepteert alle soorten benzine of alle soorten diesel (zelfs kerosine!) zonder dat de motor ermee stopt of beschadigd raakt. Dat is dan wel een voordeel: een bredere brandstoftolerantie.
https://rzpict1.blob.core.windows.net/images/660/milanuncios.es/RZCMLAES272637078/LADA-2107-0.jpg
Ikzelf hou meer van heerlijke, klassieke auto's die simpel in elkaar gezet zijn. Gewoon een mooie doosstructuur i.p.v. een stoomlijn. Gewoon een achterbakruimte die nog gescheiden is van de rest van de auto i.p.v. dat jij van de achterbankjes de achterbak in kunt klimmen.
Niet van die hypermoderne interieurs met een boordcomputer met een miljard pixels en kleuren of met 1001 knopjes en opties waardoor jij door de bomen het bos niet meer ziet, maar gewoon een stuur, schakelbak en nog een paar standaardknopjes voor bijvoorbeeld de ruitenwissers, zijspiegelafstelling, luchtregeling, ruitontwaseming, radio enzovoort.
Geen elektrische ramen, maar gewoon handmatig alles open en dicht draaien.
Niet dat extreem stil opstarten en rijden zonder dat jij motorgeluid hoort, maar gewoon een auto die goed geluid maakt als hij opstart, waarin jij de vibraties voelt als de motor draait, waarin jij het geluid van de motor hoort tijdens het rijden, waarin jij nooit hoeft te twijfelen of te controleren of de motor wel draait en waarin jij gewoon de auto voelt tijdens het rijden.
En uiteraard handgeschakeld. Dat is een hele harde eis die ik stel aan auto's. Ik hou ontzettend veel van schakelen.
Ik heb een keer in een automaat gereden. Ik had in die automaat totaal geen gevoel voor snelheid. Ik wist niet of ik 30 km/uur reed, 50 km/uur, 80 km/uur of 100 km/uur. Ik keek om de twee seconden op mijn snelheidsmeter omdat ik geen flauw benul had in welke versnelling de auto zat en ook aan de motor niks hoorde of voelde omdat deze zo goed als geluidsloos was. En als ik dan het gas wat dieper indrukte om snel op te trekken, trok de auto heel schokkerig op omdat de automaat wild heen en weer schakelde. Er was wel een handmatige mode, waar de bediening daarvan was ook heel onintuïtief, omdat ik niet voelde wanneer ik omhoog en omlaag moest schakelen omdat de motor zo stil was. Ik moest dus gewoon de boordcomputer in de gaten houden en op instructies van de boordcomputer, als er een pijltje omhoog verscheen, omhoog schakelen. Dat was echt niks. Ik zette hem toen terug in de volautomatische schakelmode.
Ik reed toen in de auto van de zus van een kameraad van mij, samen met mijn kameraad. Hijzelf is fan van automaten, maar ik zei tegen hem: "Ik heb medelijden met mensen die dagelijks in een automaat moeten rijden!", waarna hij terug zei: "Ik heb medelijden met mensen die zo kortzichtig zijn!"
Ik wilde na het halen voor mijn rijbewijs heel graag een prachtige Lada 2107 kopen, maar dat mocht niet van mijn papa en mama, omdat de Lada 2107 geen luchtkussen heeft. Ik rij nu dus noodgedwongen in een modernere auto (de auto van mijn papa: Toyota Yaris uit bouwjaar 2005), maar in de toekomst wil ik evengoed in een prachtige, klassieke auto rijden!
Het enige nadeel is wel het relatief hoge brandstofverbruik van klassieke auto's. Aan de andere kant: de motor accepteert alle soorten benzine of alle soorten diesel (zelfs kerosine!) zonder dat de motor ermee stopt of beschadigd raakt. Dat is dan wel een voordeel: een bredere brandstoftolerantie.
https://rzpict1.blob.core.windows.net/images/660/milanuncios.es/RZCMLAES272637078/LADA-2107-0.jpg
* denotes required fields.