menu

Overig / Algemeen / Favoriete bier of sigaretten merk

zoeken in:
CarealotCarrot schreef:
(quote)

Ook Chesterfield hier , al rook ik niet zo veel meer.

ze zijn weeral overgestapt...... Next.....
en ik wou dat ek je wilskracht had

Game0fiel
Ik ben bijna een maand gestopt met roken

Een Palm biertje gaat er altijd wel in

- Corsendonk Agnus
- Hoegaarden Grand-cru
- Duvel
- St.Bernardus 8
- Achels Blond
- etc.

Pastichio Rocker
De lekkerste biertjes zijn voor mij de Hertog Jan, Hoegaarden witbier, Westmalle Dubbel, Tripel Karmeliet (zie post van LimeLou op 8-12-2011) en Grimbergen Blond.

Inderdaad zeker ook geen slechte bieren.

Bier: Brand (pilsener)

Sigaretten: probeer ik af te bouwen. Ben op mijn 19e serieus begonnen te roken met Drum (half zwaar). Ruim een jaar later overgestapt op zware Van Nelle (Brandaris beviel me niet zo, Kentuck ging wel). Shag van de Aldi (Tobacco Farm kan er ruim mee door; voor minder deed / doe ik het niet: als je roken wil moet je het m.i. goed doen). Die Van Nelle is best wel prijzig, op een gegeven moment kwam ik erachter dat zware Jacobs slechts een fractie lichter was, weliswaar meer gruis bevatte maar een stuk goedkoper was. Jacobs werd Lucky Strike, de prijzen stegen en er kwam steeds minder in. Ik heb mijzelf best wel bewezen als een straffe roker, sinds ze 37,5 gram in Lucky Strike stopten zat ik sowieso op 3 pakjes in de week à € 6,30/35.

Voor nu nog slechts 2 weken geleden heb ik de overstap naar sigaren gemaakt (minder ongezond) en rook nog shag om het afbouwen. Panter Sprint is een goed instapsigaartje, maar ik zoek het nu vooral in cigarillos ipv. sprietjes. Panter Tango is waardeloos; die zijn zo stuk en dan gaat er € 0,32 naar de haaien. Ook vind ik Panter Tango geen smaaksensatie. Java - Mehari's is betrouwbaarder, maar ook niet echt mijn smaak. Aldi sigaren gaan wel, maar tot nu toe zijn de cigarillos van La Paz het helemaal voor mij.
Aangezien ik praktisch in hetzelfde tempo doorpaf als met shag, heb ik wel wat voordeelverpakkingen (kistjes) van Sumatra gehaald, anders wordt het een erg dure grap. Als ik door mijn voorraad heen ben, wil ik Baltimore nog eens proberen.

Als laatste over de shag: voor de vloei ben ik met Mascotte begonnen, eigen 'flutmerk' van wie dan ook beviel me nooit zo. Al snel kwam ik er echter wel achter dat Dr. Duval en rode Rizla veel betere vloeisoorten waren. Al heel wat jaren geleden echter, ben ik overgestapt op blauwe Rizla (lichtgewicht vloei - Mascotte ervaar ik nu als 'behang').

Niets geworden met sigaren; aangezien ik blijf inhaleren is het er eigenlijk alleen maar minder op geworden, terug bij af.

Squall Lionheart (moderator)
Heb ik ook als ik sigaartjes krijg aangeboden...

Ik zou precies hetzelfde gaan zeggen. Ik heb vorige week een poging gedaan om te gaan stoppen, maar had na zo'n twee dagen al door dat het een tevergeefs probeersel zou worden. Nu weer volop Luckies aan het inhaleren. Dacht het ook met af en toe een sigaartje te kunnen doen, maar rook direct weer uitblazen gaat er bij mij gewoon niet in.

Sta op het punt om een Hertog Jan Bockbier te openen. Of het een favoriet is valt nog te bezien aangezien ik op dit moment geen levendige herinnering heb ervan. Ook heb ik onlangs op de een of andere manier een nieuwe kijk op bier verworven. Voorheen was het altijd zo van een stuk of zes van de tjiepste halve liters om zo snel mogelijk beschonken te raken, dit uit pure verveling aangezien ik vrijwel niets heb met de effecten van alcohol en meer ben van het stimulerende dan van het verdovende. Maar de laatste tijd ben ik dus bier als ambachtelijk product op zich meer gaan waarderen, dan met name een speciale affiniteit met de meer donkere bieren die niet noodzakelijkerwijs een hoger percentage herbergen, zoals Leffe Bruin. En Hertog Jan Bockbier dus, dat ook aan deze kenmerken schijnt te voldoen. Zou wel ergens in mijn straatje moeten liggen dus ben benieuwd.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:50 uur

geplaatst: vandaag om 23:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.