menu

Overig / Algemeen / Favoriete bier of sigaretten merk

zoeken in:
avatar van Spirit_Catcher
CarealotCarrot schreef:
(quote)


Ook Chesterfield hier , al rook ik niet zo veel meer.

ze zijn weeral overgestapt...... Next.....
en ik wou dat ek je wilskracht had

Game0fiel
Ik ben bijna een maand gestopt met roken

Een Palm biertje gaat er altijd wel in

avatar van Grovonion
- Corsendonk Agnus
- Hoegaarden Grand-cru
- Duvel
- St.Bernardus 8
- Achels Blond
- etc.

Pastichio Rocker
De lekkerste biertjes zijn voor mij de Hertog Jan, Hoegaarden witbier, Westmalle Dubbel, Tripel Karmeliet (zie post van LimeLou op 8-12-2011) en Grimbergen Blond.

avatar van Grovonion
Inderdaad zeker ook geen slechte bieren.

avatar van krokus
Bier: Brand (pilsener)

Sigaretten: probeer ik af te bouwen. Ben op mijn 19e serieus begonnen te roken met Drum (half zwaar). Ruim een jaar later overgestapt op zware Van Nelle (Brandaris beviel me niet zo, Kentuck ging wel). Shag van de Aldi (Tobacco Farm kan er ruim mee door; voor minder deed / doe ik het niet: als je roken wil moet je het m.i. goed doen). Die Van Nelle is best wel prijzig, op een gegeven moment kwam ik erachter dat zware Jacobs slechts een fractie lichter was, weliswaar meer gruis bevatte maar een stuk goedkoper was. Jacobs werd Lucky Strike, de prijzen stegen en er kwam steeds minder in. Ik heb mijzelf best wel bewezen als een straffe roker, sinds ze 37,5 gram in Lucky Strike stopten zat ik sowieso op 3 pakjes in de week à € 6,30/35.

Voor nu nog slechts 2 weken geleden heb ik de overstap naar sigaren gemaakt (minder ongezond) en rook nog shag om het afbouwen. Panter Sprint is een goed instapsigaartje, maar ik zoek het nu vooral in cigarillos ipv. sprietjes. Panter Tango is waardeloos; die zijn zo stuk en dan gaat er € 0,32 naar de haaien. Ook vind ik Panter Tango geen smaaksensatie. Java - Mehari's is betrouwbaarder, maar ook niet echt mijn smaak. Aldi sigaren gaan wel, maar tot nu toe zijn de cigarillos van La Paz het helemaal voor mij.
Aangezien ik praktisch in hetzelfde tempo doorpaf als met shag, heb ik wel wat voordeelverpakkingen (kistjes) van Sumatra gehaald, anders wordt het een erg dure grap. Als ik door mijn voorraad heen ben, wil ik Baltimore nog eens proberen.

Als laatste over de shag: voor de vloei ben ik met Mascotte begonnen, eigen 'flutmerk' van wie dan ook beviel me nooit zo. Al snel kwam ik er echter wel achter dat Dr. Duval en rode Rizla veel betere vloeisoorten waren. Al heel wat jaren geleden echter, ben ik overgestapt op blauwe Rizla (lichtgewicht vloei - Mascotte ervaar ik nu als 'behang').

avatar van krokus
Niets geworden met sigaren; aangezien ik blijf inhaleren is het er eigenlijk alleen maar minder op geworden, terug bij af.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Heb ik ook als ik sigaartjes krijg aangeboden...

avatar van threeohthree
Ik zou precies hetzelfde gaan zeggen. Ik heb vorige week een poging gedaan om te gaan stoppen, maar had na zo'n twee dagen al door dat het een tevergeefs probeersel zou worden. Nu weer volop Luckies aan het inhaleren. Dacht het ook met af en toe een sigaartje te kunnen doen, maar rook direct weer uitblazen gaat er bij mij gewoon niet in.

avatar van Confusie
Sta op het punt om een Hertog Jan Bockbier te openen. Of het een favoriet is valt nog te bezien aangezien ik op dit moment geen levendige herinnering heb ervan. Ook heb ik onlangs op de een of andere manier een nieuwe kijk op bier verworven. Voorheen was het altijd zo van een stuk of zes van de tjiepste halve liters om zo snel mogelijk beschonken te raken, dit uit pure verveling aangezien ik vrijwel niets heb met de effecten van alcohol en meer ben van het stimulerende dan van het verdovende. Maar de laatste tijd ben ik dus bier als ambachtelijk product op zich meer gaan waarderen, dan met name een speciale affiniteit met de meer donkere bieren die niet noodzakelijkerwijs een hoger percentage herbergen, zoals Leffe Bruin. En Hertog Jan Bockbier dus, dat ook aan deze kenmerken schijnt te voldoen. Zou wel ergens in mijn straatje moeten liggen dus ben benieuwd.

avatar van Confusie
Is wel een patroon wat je door de jaren heen op kan vallen. Heb je eindelijk weer eens iets leuks gemaakt staat er gelijk weer eentje klaar van heb je weer een Rodenbachske gepakt of wat. In een doorzichtige doch vrij wanhopige poging het geheel te ondermijnen, uiteraard. Alsof een man niets meer is dan hetgeen er in zijn mik gaat. Ja, er zijn er wel geweest die gingen dan tegen allerlei mensen die ik niet eens ooit heb gekend zeggen dat ik heel veel dronk, wat ik dan later te horen kreeg van mensen die ik dan wel weer min of meer wat beter kende op een gegeven moment. Ook zou ik gezien mijn levensstijl nog hooguit een jaar of vijf te leven hebben, dit is nu zo'n tien jaar geleden. De verontwaardiging is er niet minder om. Zo nog maar even zo'n friszure rooie Rodenbachske rakker pakken dus. Ken nou een adresje die ze wel heeft. Prettig.

avatar van Confusie
Je hebt nou dus ook het Amerikaanse Bud bier in Nederland.

Denk niet dat ze bekend zijn met de term butbier daar maar dat is wel waar het op neerkomt hier.

Zeker net na een Tripel Karmeliet komt het zeer magertjes uit de verf, soort Spa Rood bier editie.

Piswater met prik en een smaakje zeg maar.

Als alternatief kan ik je van harte Schultenbräu van den Aldi aanbevelen, net wat betaalbaarder en een tikkeltje smaakvoller ook wel.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Budweiser ...maken ze dat niet door te gorgelen na een blowjob en dan in een glas te spugen?

avatar van Confusie
Volgens mij zit daar wel meer smaak aan maar daar weet ik uiteraard het fijne niet van.

Zat zelf meer te denken richting urine wanneer je er al aardig wat in hebt zitten.

Kleurloos, geurloos.

Smaakloos.

Ooit gehoord van Amerikaanse kaas:

Neen.

Amerikaans bier:

Geen nood aan hier.


avatar van Mithrandir
Ik rook helaas ook, al heb ik er flink werk van gemaakt 2 jaar geleden, om van 2 en een half pakje per week (Pall Mall XL 50g blauw) naar (Pall Mall XL 50g rood) 1 pakje per week over te stappen. je merkt toch wel dat je na een paar maanden erna, je wat beter/fitter voelt...alleen, nu steeds struggles om helemaal te stoppen, al houd ik het hooguit 2 a 3 dagen vol...

avatar van Grovonion
Sterkte, Mithrandir, ik weet dat het niet makkelijk is, maar je moet erdoor. Cold-turkey werkt het best, sterke omgeving die je daarbij steunt is ook belangrijk, en niet naar het innerlijke stemmetje luisteren dat je steeds weer probeert om te praten! DO IT! SMOKING SHALL NOT PASS!

avatar van Mithrandir
Thanks Grovonion, wetende dat ik eigenlijk alles moet opakken (tabak en asbak) en moet weg sodemieteren, maar helaas is er ook een beetje paniek die om de bocht staat te loeren samen met een soort angst die je niet in de koude kleren gaat zitten. Maar ik geef niet op, er komt een dag dan ben ik gestopt!

avatar van Grovonion
Grovonion schreef:
en niet naar het innerlijke stemmetje luisteren dat je steeds weer probeert om te praten!

avatar van Confusie
Voor sommigen is het blijkbaar heel moeilijk om het op te geven. Mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen met hun hart wat aan een zijden draadje hing die te horen kregen dat het absoluut niet meer kan sindsdien en het toch doen. Ik kan dat ook niet verklaren. In mijn ervaring is het nooit meer geweest dan even de knop om. Even door de lastige start van het stoppen heen en de behoefte ebt zelfs helemaal weg en maakt eerder plaats voor afkeer. Alleen na een paar pilskes wil er nog wel eens iets van een verleiding optreden maar verder niet. Ik moet ook aan mijn stem denken, heb van mezelf een hele mooie hoge spreekstem. Tegen sommige wijven zeg ik als je later net zo wil klinken als Barry White met zijn fameuze gesproken intro's gewoon zo doorgaan, het resultaat is in menig supermarkt van achter de kassa te horen.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Same here, 8 jaar geleden gestopt maar na x bier als er gerookt wordt biets ik er nog wel es 1... volgende dag dan altijd spijt van want je krijgt er zo'n grafbek van ?

avatar van Confusie
In ieder geval ben ik zeker niet te beroerd om toe te geven dat Belgisch bier beduidend beter is dan Nederlands.

Kwaremont.



Ook 'n goeike.

avatar van Confusie
Alcohol heeft best een skrale high die wanneer je hem niet goed onderhoudt vaak al snel vervlogen is.

Wanneer je hem wel goed onderhouden zou een man vaak al gauw strontbezopen.

Ook niet echt dat je zegt je van het.

Duidelijk niet mijn drugs, wat mij betreft zelfs best een kutdrugs, waas in m'n kop niet mijn ding, liever alles retestrak op scherp maar zo in het zonnetje af en toe een trippeltje nog wel te doen.

avatar van Confusie
Deel de opvatting van Grapperhaus wel dat als er al niet genoeg reden was je niet aan cocaïne te wagen het als eindgebruiker in die wereld fungeren zeker iets is om mee te laten wegen.

Lijkt me duidelijk dat de cocaïnehandel het deel van deze aarde is dat uit compromis aan de duivel is gegeven om een grootschalige oorlog tussen H en H al sinds jaar en dag te voorkomen, betekent wel dat hun zielen naar beneden worden getrokken waar ze lachend bij staan terwijl sommigen zich misschien zelfs een rijk man achten.

Dat gezegd hebbende had ik altijd wel een zwak voor die tequila waar ik een meer energieke high van krijg dan gewoon alcohol, vooral met zo'n stripke zout erbij. Maar na nu al meerdere episodes waar die worm onderin de fles ineens heel gek ging doen in mijn hoofd doe ik er wederom het meest verstandig aan mijn status als geheelonthouder en vegetariër in stand te houden.

Zo had ik mijzelven overdacht.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:32 uur

geplaatst: vandaag om 13:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.