menu

Overig / Algemeen / Lezen

zoeken in:
Zijn er hier eigenlijk ook gebruikers die wel eens een boek oppakken naast al het gamen? Is een grote tweede hobby van me naast gamen en de laatste jaren lees ik wel twee a drie boeken in de maand weg. Meestal pik ik er dan iets uit uit de top250 lijst van BoekMeter. Wel voornamelijk literatuur overigs, vaak droge kost maar probeer het wel af te wisselen met wat meer humoristische boeken als bijvoorbeeld een Catch 22 van Joseph Heller, of boeken van Charles Bukowski, serieuze boeken maar wel met een wat meer humorristische insteek. Oorlogsverhalen of zo nu en dan een boek van Stephen King kan ik ook wel waarderen. Lezen is ook een goeie methode om schermtijd te verminderen en dan bedoel ik vooral het nutteloos scrollen op je telefoon want daar kan ik nog weleens helemaal simpel van worden. Het brengt ook een bepaald soort rust en je als het je te pakken heeft raak je werkelijk waar nooit uitgelezen. Prijzen van boeken (met name op Amazon) vallen ook reuze mee. Super leuke, interessante en betaalbare hobby, althans; als je het mij vraagt.

Heb alleen Do Androids Dream of Electric Sheep gelezen van Philip K Dick maar hij heeft er heeft er nog wel meer die me interessant lijken om te lezen. Van Vonnegut heb ik alleen Slaughterhouse Five gelezen en dat vond ik een vrij geniaal boek, zal eens meer van hem opzoeken.

Squall Lionheart (moderator)
Shityeh, have fun fallin' down da PKD rabbithole, bijna hele oeuvre van gecheckt echt een geweldig universe, dat zowel op de page als irl een geweldig einde heeft!

...En af en toe een vette Visual Novel RPG meepikken, valt ook boeksworth in te lezen .

Een greep favz: Zanki Zero, 13 Sentinels en Danganronpa.

Squall Lionheart schreef:
Shityeh, have fun fallin' down da PKD rabbithole, bijna hele oeuvre van gecheckt echt een geweldig universe, dat zowel op de page als irl een geweldig einde heeft!

...En af en toe een vette Visual Novel RPG meepikken, valt ook boeksworth in te lezen .

Een greep favz: Zanki Zero, 13 Sentinels en Danganronpa.
Ja man, heb nog wat op de plank liggen om te lezen maar daarna zal ik eens wat meer van hun opzoeken. Comics en Graphic Novels vind ik by the way ook heel leuk om te lezen zo nu en dan. Is wel een iets duurdere hobby maar ook op dit gebied is er ontiegelijk veel. En veel meer dan alleen maar DC of Marvel. Al lees ik dat met enige regelmaat heel veel. Koop dan vaak zo'n bundel waar het complete verhaal van zo'n reeks comics instaat. Zoals Spiderman/Venom en Avengers enzo. Kost wel wat maar je hebt er wel een tijdje plezier aan. Ook die trek ik vaak van Amazon af, dat scheelt nogal in prijs ten opzichte van een comic book store, al zijn die winkels wel heel gaaf om in rond te neuzen. Blunder in Utrecht kom ik wel met enige regelmaat. From Hell graphic novel, het verhaal over Jack The Ripper ben ik nu bijvoorbeeld in bezig.

Ik ben de afgelopen jaar of vijf pas echt een beetje aan het lezen als hobby. Daarvoor was het meer iets "voor het slapen gaan" en dan meestal echt maar een paar bladzijden en dan was het wel klaar. Zo heb ik alles van The Hitchhiker's Guide to the Galaxy gelezen, maar daar was ik dan een jaar of langer mee bezig

En een aantal jaar terug duwde mijn moeder ineens een Agatha Christie (een Poirot verhaal) in mijn hand. Daarvan had ik het halve boek in één keer gelezen. Nou, zoiets gebeurde bij mij nooit haha!

Merk nu wel nogsteeds dat ik het moet hebben van een schrijfstijl die mij ligt en interessante of leuke personages. Anders kom ik lastig door de boeken heen. Vind boeken met humor of beetje absurde wereld en dingen erg leuk. Van Neil Gaiman Neverwhere, Norse Mythology en American Gods. Ook Good Omens heb ik gelezen. Dus misschien nog eens verdiepen in werk van Terry Pratchett.
Sommige verhalen van Christie vond ik ook super leuk om te lezen. Maar die zijn mij soms iets te statig of stoffig ofzo, bijna altijd de verhalen zonder Poirot.
Tussendoor duwt mijn moeder nogsteeds af en toe een boek in mijn hand. Vaak iets met een mooi of ontroerend verhaal of een alle daagse knusse wereld. Dus een beetje een mengelmoes wat ik lees.

Ik was de tv-serie Psych aan het kijken en maandag het einde bereikt. Kwam erachter dat daar ook een paar boeken van zijn! Dus daar ga ik binnenkort induiken!

Princess Piranha schreef:
En een aantal jaar terug duwde mijn moeder ineens een Agatha Christie (een Poirot verhaal) in mijn hand. Daarvan had ik het halve boek in één keer gelezen. Nou, zoiets gebeurde bij mij nooit haha!
Ik heb alle Miss Marple verhalen verslonden, om een of andere reden hebben me die verhalen altijd aangesproken.

Minder dan vroeger. Maar toch nog wel regelmatig. Mijn aandacht is niet altijd erbij. Ik heb zopas 'House of Leaves' uitgelezen. En dat was best wel een slog, met het bijzonder deprimerende en psychologische gedoe in het boek (inclusief de diverse toespelingen, uitleg en bizarre toevoegingen). Dus het volgende word weer iets lichter. Over het algemeen meer richting horror. Maakt niet uit wat. (buiten extreme horror en splatter) - (Ik moet er nog eentje van Paul Tremblay - 'Horror' heb ik ook in augustus uitgelezen. Die was erg goed, maar ik mis er eentje tussenin). Ik heb nog wat kortverhalen die ik in de laatste Stephen King bundel heb die nog niet uitzijn. En dan ben ik van plan weer wat fantasy te lezen. Een kameraad heeft me twee series aangeraden die ik maar beiden in huis gehaald heb. (Ik denk dat dit de Stormlight series is van Brandon Sanderson en de Kingkiller Chronicles van Patrick Rothfuss). En ik heb nog een handvol WWII boeken van mijn vader meegejat aangezien die uitwaren.

En daarnaast heb ik nog een paar 1000 graphic novels / comics liggen. Digitaal. Waar ik me heel op mijn gemak doorheen werk.

Ik heb nog niets van deze schrijver gelezen, maar ik heb hier wel al een tijdje twee boeken van hem liggen, waar ik binnenkort aan moet beginnen. Norse Mythology uiteraard omdat ik heel erg hou van Vikingen en verhalen over hun Goden. Maar ook The Graveyard Book, dat verhaal sprak me aan, lijkt me iets waar ik emotioneel wel door geraakt kan worden. Boeit me ook niet dat sommigen het zien als een kinderboek, die boeken kunnen net zo goed zijn als "volwassen" boeken.

Nomak schreef:
Boeit me ook niet dat sommigen het zien als een kinderboek, die boeken kunnen net zo goed zijn als "volwassen" boeken.

Dat is, zeker bij Gaiman, ook nooit 'echt' het geval. Het is een beetje zoals bij Clive Barker, waarvan het overgroot gedeelte horror is, maar (als ik me niet vergis) dan ineens een 'kinderboek' schrijft als 'The Thief of Always'. Absoluut een van mijn favoriete boeken. 'The Graveyard' van Gaiman heb ik nog niet gelezen, maar als bvb de film Coraline bekeken hebt - nou...dat word ook bestempeld als kinderfilm, ik heb daadwerkelijk meerdere mensen bij filmavonden er toe moeten aanzetten om samen te kijken en ze vonden het geweldig. Het is magisch, prachtig en tevens toch sinister en donker.

Een beetje zoals toen we opgroeiden we bvb de Jim Henson producties hadden zoals Dark Crystal en Labyrinth. En ik verwacht ergens dezelfde sfeer ook bij The Graveyard. Bij een goed boek staat geen leeftijd.

En kom je ooit aan graphic novels toe is Sandman, in 4 grote HC bundels absoluut meesterlijk.

jellecomicgek72 schreef:
Comics en Graphic Novels

Chrck wat dat betreft even je PM's.

Nomak schreef:
(quote)
Ik heb nog niets van deze schrijver gelezen, maar ik heb hier wel al een tijdje twee boeken van hem liggen, waar ik binnenkort aan moet beginnen. Norse Mythology uiteraard omdat ik heel erg hou van Vikingen en verhalen over hun Goden. Maar ook The Graveyard Book, dat verhaal sprak me aan, lijkt me iets waar ik emotioneel wel door geraakt kan worden. Boeit me ook niet dat sommigen het zien als een kinderboek, die boeken kunnen net zo goed zijn als "volwassen" boeken.
Ja belangrijk om echt te lezen wat je leuk vind inderdaad. Ikzelf had begin dit jaar een hele collectie Kippenvel boeken via marktplaats gekocht en af en toe lees ik eens zo'n boekie in 1 sitting uit omdat dat gewoon jeugdsentiment is. Prima boeken om mn hoofd mee leeg te maken en ze zijn nog redelijk spannend ook.

Sinner schreef:
(quote)

Chrck wat dat betreft even je PM's.
Thanks heb gekeken en beantwoord.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:42 uur

geplaatst: vandaag om 08:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.