menu

Overig / Algemeen / HDTV

zoeken in:
284
Ja top ik had de zelfde HDMI kabel op mijn Samsung HD Ready, en nu dus op deze Schitterdende FULL HD en het verschil is overduidelijk.

Ravnoss
Zo na lang nadenken pas een 42 Inch Plasma van Panasonic aangeschaft. Ik kwam van een Samsung LCD HDTV en ik kan niet anders zeggen dan dat het verschil aanzienlijk is. Naar mijn bescheiden mening geeft een plasma scherm een pak beter beeld dan LCD, bijna niet te vergelijken. Al emt al ben ik er dus erg blij mee

284
Heb je wel een een LED LCD gezien, beeld is echt beter zat de DVD Mission impossible 2 te kijken maar dat is gewoon te oud voor deze TV, wat computer geanimeerd is is nu heel duidelijk te zien op de oudere TV's, LCD, of plasma's was het niet zichtbaar.

Ravnoss
Hehe ja heb ook naar LED's gekeken. Echter vind ik zowel LCD als LED beide een veel te fel beeld geven, als je er van houd is het leuk dat sprankelende en de felle kleuren, maar kleurecht zijn ze allemaal niet. Een plasma geeft de kleuren veel neutraler weer.

Je hebt straks ook laser ipv plasma LED en LCD

284
Wij hebben ook naar de plasma's staan kijken, het probleem is dat het een soort van vlekkigewaas geeft, en niet zo scherp als de led tv is.

Ook het stroom verbruik is veel meer dan een normale LCD, terwijl een LED weer veel minder stoom verbruikt

Heb inmiddels de TV van beneden - waar ik toen problemen mee had met gamen - naar boven verhuisd om te kijken of het daar wel ging. En ja hoor, hij doet het! Dus waarschijnlijk kwam het beneden door een storing of zo door de aanwezigheid van vele andere kabels. Ik weet het niet.

Maar dan ga ik waarschijnlijk toch deze kopen.

284
Netjes

Weet iemand hoe het zit met 1080i & 1080p Call Of Duty : World At War heeft 720p, 1080i, en 1080p, maar als ik COD5 opstart start deze op in 1080i terwijl mijn LED Full 1080p heeft.

Nu denk ik dat ik een kabel heb die tot 1080i gaat, ik heb in de winkel staan kijken naar verschillende kabels en de 1080i kabels verzenden ongeveer 5 gb per seconde, en de kabels waar 1080p bij stond verzonden ongeveer 10 Gb per seconde.

Nou heb ik op internet zitten kijken en daar staan weer kabels die 1080p zijn en op de 5 gb zitten, wie weet hier meer van ?

welke kabel kan ik nou het beste voor mijn PS3 kopen om aan de 1080p te komen ?

raffael77
284 schreef:
Netjes

Weet iemand hoe het zit met 1080i & 1080p Call Of Duty : World At War heeft 720p, 1080i, en 1080p, maar als ik COD5 opstart start deze op in 1080i terwijl mijn LED Full 1080p heeft.

Nu denk ik dat ik een kabel heb die tot 1080i gaat, ik heb in de winkel staan kijken naar verschillende kabels en de 1080i kabels verzenden ongeveer 5 gb per seconde, en de kabels waar 1080p bij stond verzonden ongeveer 10 Gb per seconde.

Nou heb ik op internet zitten kijken en daar staan weer kabels die 1080p zijn en op de 5 gb zitten, wie weet hier meer van ?

welke kabel kan ik nou het beste voor mijn PS3 kopen om aan de 1080p te komen ?

Monster Cable heeft zo'n kabel die tot 10 gb gaat geloof ik en niet alleen dat maar ook de kleuren zijn veel beter.

Het heeft ook met overdrachts snelheid te maken net als bij een draadloze router. Die heb je met 300mbps maar ook van een 1GB en is sneller en constanter van niveau met overdracht en dat gold ook voor streamen.

de duurste is geloof ik 120 euri maar met levenslange garantie en de garantie dat je hem om kunt ruilen als er een betere versie van uit komt. De goedkoopste versie is geloof ik 60 euri en die blaast menig kabel al omver.

284
Oke bedankt een redellijk goede kabel is dus 60 euro.

Ravnoss
Ho wacht. Onzin dit. Nooit van je leven zoveel geld aan een HDMi kabel uitgeven. Door HDMI kabels gaan digitale signalen, dus je hebt of wel of geen beeld, de kabel kan onmogelijk de beelden beter maken. Zolang je geen kapotte kabel hebt moet ook je huidige HMDI kabel gewoon 1080P doen. Wat Raffael verder zegt is pure kolder, je kleuren kunnen natuurlijk nooit beter worden door het gebruik van een andere kabel.

Vroeger toen je nog analoge signalen had waren dure kabels soms van nut. Nu niet meer

True, ik heb een kabel van 12 euro geloof ik, en die is net zo goed als een kabel van 120. Er is geen verschil in kwaliteit.

284
Heb inmiddels de TV van beneden - waar ik toen problemen mee had met gamen - naar boven verhuisd om te kijken of het daar wel ging. En ja hoor, hij doet het! Dus waarschijnlijk kwam het beneden door een storing of zo door de aanwezigheid van vele andere kabels. Ik weet het niet.

Nou ik geloof er namelijk wel in, bij een goed geisoleerde kabel of 24 karaat gouden contacten voorkom je singaal verlies, als dit een fabel zou zijn zou er niet zon groot prijs verschil zitten.

True, ik heb een kabel van 12 euro geloof ik, en die is net zo goed als een kabel van 120. Er is geen verschil in kwaliteit.

Als je goed leest verzenden de kabels 5 of 10 gb per seconden, en geven de kabels tot 1080i of 1080p, die laatste is voor de games op Xbox 360, PS3, of voor blueray film's.

Ik kan met mijn goedkope kabel mijn PS3 games alleen in 720p en 1080i spelen, en de 720p is beter dan de 1080i en dat komt omdat de P voor progressive staat en dat geeft een stabiel beeld.

Beste beeld

1, 1080p
2, 720p
3, 1080i

Wat Ravnoss zegt is waar. Ik had daar laatst ook zo'n heel onderzoek van gelezen waaruit bleek dat het echt niet uitmaakt wat voor HDMI kabel je gebruikt, het signaal is hetzelfde. Dat sommige games niet in 1080p opstarten ligt niet aan je kabel maar aan de games zelf.

284
Nou COD:5 is 1080p aan de game ligt het dus niet, maar er zijn 2 verschillende kabels die van 5GB, en 10GB per seconde.

En geisoleerde kabels die storing vrij zijn !!!

284
Op de achterkan van de COD:5 cover staat 720p, 1080i, of 1080p.

Morgen leen ik van mijn schoonvader een 1080p kabel, en dan kan ik zien of cod:5 in 1080p opstart, of net zoals mijn dinky toy kabel in 1080i.

Het is deze geworden:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.gamesmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.digitalstreet.nl/images/Philips-42PFL8404H.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

107 cm, Full HD, Ambi-light

Foto van jezelf?

284
Netjes, netjes dat is die zelfde van de link ?

Jup.

@kaholiic

Ja beetje eng, jezelf in Full HD

284
Nou waneer kan je m gaan testen, of heb je m al staan ?

Nee krijg hem hopelijk woensdag binnen, en anders donderdag of vrijdag. Maar ik heb hem dus al getest he, want we hebben dezelfde al in de woonkamer staan Scheelt dat ik weet wat ik in huis haal. En dat is iets heel moois

Bij Uncharted: Drake's Fortune (2007):

Ik speel dit nu voor het eerst op m'n nieuw tv (Led 32 inch, 100 Hz)
Ik heb last van de camera. Als ik hem een beetje snel draai zijn de randen van het beeld nogal... blurry? ook om Nate zelf heen is schokt en blurt het een beetje?

Snapt iemand wat ik bedoel?

RomeX
wiiplayer schreef:
Ik heb last van de camera. Als ik hem een beetje snel draai zijn de randen van het beeld nogal... blurry? ook om Nate zelf heen is schokt en blurt het een beetje?

Staat je instellingen op automatisch?
Ik bedoel dat de ps3 het beeldformaat zelf instelt.
Pas dan kan ik je verder helpen.

Dat ligt er aan? Bedoel je dat ik moet instellen of ik het op 720p wil of op 1080p?
Kun je uitleggen wat ik dan moet aanklikken enzo?

RomeX
wiiplayer schreef:
Dat ligt er aan? Bedoel je dat ik moet instellen of ik het op 720p wil of op 1080p?
Kun je uitleggen wat ik dan moet aanklikken enzo?

Ja dat bedoel ik.
Ga gewoon naar instellingen en klik op beeld en geluid. (ps3 menu)
Als ik jou was zou ik alles op automatisch zetten.
Ik heb ook op automatisch en ik gewoon goed beeld en geluid.
Ps3 beplaat gewoon hoe ik per spel het best kan spelen en ik ben zeer tevreden.
Dus zet alles op automatsich en kijk of dat verschil maakt.
Ieder Tv kan elk spel afspelen zonder moeite, maar je instellingen moeten wel goed zijn.
IK wacht op je bericht.

kiriyama
wiiplayer schreef:

Dat zit volgens mij gewoon in het spel. Had het zelf ook en las het in een aantal recensies.

RomeX
kiriyama schreef:
(quote)

Dat zit volgens mij gewoon in het spel. Had het zelf ook en las het in een aantal recensies.

Ik heb de game op een normle Tv en ook op een Hd Tv gespeeld en had totaal geen problemen.
Meestal ligt het aan de instellingen van je beeld.
Had ik ook met Silent Hill 4 op mijn Hd tv.
De graphics zagen er lelijk uit en je zag de pixels uit de Tv springen, maar daarna had ik het beeld mode van normaal naar Film mode gezet en daarna zag de game gewoon goed uit.

Hmm, ik zal straks wel kijken met dat automatische gedoe. Volgens mij ligt het ook aan de tv.
Ik begin me wel aan HD Tv's te ergeren. Al die instellingen. Met oude TV kasten had je nooit ergens last van.

RomeX
wiiplayer schreef:
Hmm, ik zal straks wel kijken met dat automatische gedoe. Volgens mij ligt het ook aan de tv.
Ik begin me wel aan HD Tv's te ergeren. Al die instellingen. Met oude TV kasten had je nooit ergens last van.

Veel succes.
Het valt allemaal wel mee eigenlijk.
Je moet gewoon alles 1 keer goed instellen en een goede kabel gebruiken.
Gebruik jij trouwens een Hdmi kabel?
Kabel is ook erg belangrijk op mijn Hdtv.
Ik gebruik nu speciale kabel voor mijn ps2 en alles loopt behoorlijk soepel.
Ik had eerst een scart kabel, maar het beeld was echt verschrikkelijk en ook ik had last van de blurry streepjes tijdens gamen.
Een goede kabel is dus noodzakelijk.
Voor de ps3 heb ik een speciale Hdmi kabel die alleen bedoeld is voor de ps3.
(bol.com)

Good luck in ieder geval.
ik begrijp je irritatie.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:47 uur

geplaatst: vandaag om 23:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.