menu

Overig / Algemeen / HDTV

zoeken in:
avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
Input lag, voor de rest kun je volgens mij weinig fout doen. Zo lang je bij de grote merken blijft: LG, Samsung, Philips, Panasonic of Sony. Pak ook zo groot mogelijk scherm, want 4k op een 43" is eigenlijk over-kill.


Thx, das best wel reassuring! Groter past helaas niet in onze set up, heb een jaren '20-huis waar de ruimte tussen muur en schoorsteen/houtkachel een groter toestel niet toestaat..

Maar even doorgaand op 4k op 43" is overkill...HDR maakt nog wel wat uit toch?

avatar van mrdig
centurion81 schreef:
(quote)


Thx, das best wel reassuring! Groter past helaas niet in onze set up, heb een jaren '20-huis waar de ruimte tussen muur en schoorsteen/houtkachel een groter toestel niet toestaat..

Maar even doorgaand op 4k op 43" is overkill...HDR maakt nog wel wat uit toch?


Ja wat ik ook in dat andere topic aangaf: bij een 43inch heb je meer aan HDR dan aan 4k. Toen ik 2? jaar terug een nieuwe oled 4k/hdr tv kocht waren daar nog wel verschillende smaakjes van. HDR10 moest ik bijv hebben voor een optimaal resultaat met xbox/ps. Maar neem aan dat dat nu overal standaard is of alweer een betere versie.

Oh en ik vind het aantal HDMI aansluitingen ed ook altijd wel belangrijk om van te voren te weten. mbt HDMI heb je ook variaties en is HDMI 2.1 bijv goed future proof dus daar eventueel ook ff op checken.

avatar van Confusie
Is dat dan het echte HDTV.

avatar van Grovonion
HDTV is een heel algemene benaming, die al bestaat sinds het begin van digitale TV's. Alles dat van oorsprong digitaal materiaal is met een beeld-ratio van 16:9 en vanaf 720p wordt HDTV genoemd.

avatar van Rujar
Je moeten vooral kijk naar de HDMI input.

Als je 4K in hoger framerate wilt moet je HDMI 2.1 hebben

HDMI 2.0 is ook prima voor 4K maar volgens mij tot 60 FPS
HDMI 2.1 is 4K en 120 FPS (dat zou nieuw standaard moeten zijn volgens Microsoft?)

Ik heb zelf een QLED TV wat geweldig beeld geeft (qua kleur en helderheid mooier is dan OLED) . Maar niet altijd heel goed is met heel licht op donker. Bij mij geeft een witte ondertiteling in donkerbeeld zo witte gloed om letters (maar betreft alleen ondertiteling waar je soms wel een last mee hebt (maar voor de rest merk je er niks van) je kan contrast dan verlagen dan gaat het wel goed.. In netflix kan je kleur aanpassen van ondertiteling ook aanpassen.

Qua gamen heeft QLED (Samsung) speciale gamemode! Weet niet of de OELD van andere merken dat ook heeft zal wel.

avatar van Confusie
Dat klinkt mij wel als het echte HDTV.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Hij is er hoor! Tis een Sony X70 nog wat geworden, net ff GT Sport opgestart, die herkende dat TV HDR heeft en liet me dat instellen voor de game, ziet er echt mooier uit qua kleurenpalet! Sowieso nu wel mooi Sony tv, soundplate en ps4

Geen 120 Hz of HDMI 2.1, maar dat kon niet voor mijn budget, dan zou het een b-merk tv zijn geworden

Input lag 19 ms...lijkt me prima, helemaal voor de soort gamer die ik ben haha

avatar van mrdig
Lekker man, genieten maar

avatar van Confusie
Lekker TV kijken man.

avatar van Confusie
Hey centurion81.

Hoe gaat het nou met je nieuwe HDTV.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Hey centurion81.

Hoe gaat het nou met je nieuwe HDTV.


Nou wat attent van je! Ik heb 'm even gevraagd en hij gaf aan net wat op te krabbelen na een herfstdipje. Hij was ook benieuwd hoe het met jouw TV is?

avatar van Confusie
Ik heb eentje waarvan ik niet snap dat die het nog steeds doet.

Gekocht in 2011 zeker tien jaar dag en nacht aangestaan aangezien ik graag slaap met TV aan.

En dan nog een 55 inch in de huiskamer die ik een beetje zo zo vind eigenlijk.

Zit al langere tijd uit te kijken naar een serieus dikke 65 inch om die mee te vervangen.

avatar van Sinner
Die Panasonic van mij is intussen ook al bijna 16 jaar oud. Op mijn 27-28ste gekocht. Doet het nog uitstekend, terwijl veel van mijn vrienden er toch al 2 of 3 stuks hebben doorgedraaid. En ook die van mij heeft echt wel zijn uurtjes gedraaid en was ook niet de hoofdprijs. Een 700 euro destijds...

Ter vergelijking had ik een vriend die op dat moment nog een beeldbuis aanschafte want 'de techniek was er nog niet' volgens hem en het zou dan ook binnen een jaar of 2-3 wel naar de knoppen zijn. En ja hoor. Hij zit na die beeldbuis al 2 HDTV'S verder.

avatar van Manny Calavera
Het gaat niet om of het apparaat het nog doet, maar wat het kan. Moet er niet aan denken een tv van 16 jaar oud te hebben eerlijk gezegd. Dan zit je nog in, wat is het, HD ready tijdperk?

Ik wil voor films, series en gaming echt 4K hebben.

avatar van mrdig
Nou hangt van het type media af, 16bit retro games speel ik het liefst op m’n klassieke crt schermen. 360, Dreamcast op mijn oude plasma hdtv en nieuw spul op m’n 4K/HDR scherm.

avatar van Manny Calavera
mrdig schreef:
Nou hangt van het type media af, 16bit retro games speel ik het liefst op m’n klassieke crt schermen. 360, Dreamcast op mijn oude plasma hdtv en nieuw spul op m’n 4K/HDR scherm.


Uiteraard, maar dat snappen we allemaal wel.

Maar speel je een moderne game, of dat nu deze generatie is of de meest recente, dan vind ik een kwaliteits-tv echt belangrijk.

Ik heb trouwens nog nooit een Dreamcast game gespeeld. Heb ik altijd jammer gevonden. Kende ook niemand die een Dreamcast had.

avatar van Sinner
Nee het is gewoon Full HD. Die hele 4K laat ik nog alrijd gewoon aan me voorbij gaan. Daar doen mijn PS2 / PS3, Switch, Wii en gemiddelde PC of Xbox One game toch niets mee. Nog steeds geen must voor mij. Het ding kan beeld weergeven en doet het prima. Verder zit ik er niet zo mee. Ik was ook niet bij de groep die spontaan de winkel inliep om een 3D tv te halen om die optie nooit te gebruiken bvb.

Doet deze het een keer niet meer zie ik wel weer verder.

avatar van Confusie
Vind mijn slaapkamer TV van twaalf jaar oud met zijn 43 inch wat aan de kleine kant nu ik 55 gewend ben.

Maar qua beeld prestaties bevalt ie nog steeds prima.

avatar van Sinner
Da's idem voor die van mij. Was wel een van de betere aankopen van de laatste 15+ jaar. Was ook het eerste wat ik gekocht heb toen ik verhuisd ben richting Nederland.. Qua prijs / kwaliteit toch dik geslaagd.

Maar ben sowieso niet van het overhypen en meteen de laatste nieuwe zaken in huis halen. Ook mijn phone is bvb een 4 jaar oude Huawei. Doet het prima. Het belt, stuurt een app, en heeft Google Maps. Dat het niet zingt en springt of op zichzelf koffie kan zetten boeit me verder niet. Eveneens voor mijn tablet. Wordt gebruikt voor ebooks of comics te lezen of in bed nog wat youtube te kijken. Meer hoeft echt niet.

Gaan ze stuk kijk ik wel weer voor iets leuks qua prijs en kwaliteit. Dat moet wel in verhouding staan.

avatar van Grovonion
Sinner schreef:
Ik was ook niet bij de groep die spontaan de winkel inliep om een 3D tv te halen om die optie nooit te gebruiken bvb..
Dat is ook geen vergelijk, 3D was een gimmick, terwijl 4K een echte meerwaarde en zelfs must is voor TV's van 55"+

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
(quote)
Dat is ook geen vergelijk, 3D was een gimmick, terwijl 4K een echte meerwaarde en zelfs must is voor TV's van 55"+


Klopt. Dat is ook geen vergelijk. Alleen maar een statement om aan te geven dat ik niet meteen van product moet wisselen om het nieuwste snufje of vooruitgang. Of 3D, Smart, 4K. Of whatever. Tegen de tijd dat ik een nieuwe TV nodig heb is het gewoon standaard. Zolang heb ik wel geduld.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.