menu

Overig / Algemeen / De culinaire corner

zoeken in:
Creabea met voedsel.

Ik heb zojuist mijn eerste tortilla de patatas gemaakt.

Verder sta ik bekend om mijn crème brûlée zoals je hem in geen enkel restaurant krijgen kan.

Ik heb laatst een Airfryer tosti frikandel speciaal gemaakt. Aanrader!

Airfryer frikandel speciaal tosti - YouTube - m.youtube.com

Vanavond zelf gesneden patat.

Ook wel eens zelf mayo gemaakt maar was niet de moeite.

Kunt die gewoon uitstekend in een pot kopen, vaak huismerk al prima.

Vegan mayo geprobeerd was geen mayo.

Weggegooid.

Wat de zelf gesneden friet betreft sta ik op het punt om een nieuwe techniek te proberen.

Confusie schreef:
Ook wel eens zelf mayo gemaakt maar was niet de moeite.
Daar heb je slechts gedeeltelijk gelijk. Voor normale mayonaise ben ik het wel enigszins eens, maar je kunt met mayonnaise zo veel meer doen! Meest bekende voorbeeld is caesar salad saus, waar je naast ei, azijn, olie en mosterd ook een anjovis of twee en worsterchire saus bij doet. Maar je kunt evengoed kruiden toevoegen of wat dan ook om je eigen sauzen te creeren. Je kunt ook spelen met de soort olie en azijn die je gebruikt. Probeer maar eens.

Maar ook daarvoor hoef je niet per se de mayo zelf te maken.

Toen ik nog vlees at maakte ik wel eens een gerecht genaamd vitello tonato dat sommigen wellicht wel kennen, laatste jaren ook steeds meer al dan niet in aangepaste vorm zijn weg naar de mainstream menukaarten gevonden, daarvoor blend je de mayo met tonijn.

Geloof dat we nu helemaal een delicaat subject aanboren.

Kalfsvlees en tonijn.

Smakelijk is het wel.

Net als ganzenlever.

Alleen zijn ganzen dus mijn maten.

Overigens kan je voor het droog gekookte homp vlees effect van vitello tonato ook prima een ander stuk vlees als varkensfilet pakken heb ik destijds ondervonden.

Hoeft niet een klein kalfje voor te sterven.

Al zal ongetwijfeld ook daar niet iedereen hetzelfde over denken.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:32 uur

geplaatst: vandaag om 06:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.