menu

Overig / Algemeen / De Coronacrisis

zoeken in:
geplaatst:
nou, massaal omvallen in Zweden is wel tamelijk overdreven.

geplaatst:
horizon schreef:
nou, massaal omvallen in Zweden is wel tamelijk overdreven.

Nou voor een land dat begin mei nog maar een duizendtal doden had en nog vrolijk trots was dat hun aanpak prima werkte en vandaag met maar liefst 5000 doden zit vind ik 'massaal' toch niet ver eraf zitten als je de oppervlakte. spreiding van de bevolking en het bevolkingsaantal meerekent. Niet zo massaal als Italie of Spanje natuurlijk. Daartegen is het relatief. Maar aangezien ze nog steeds met een dodental van 70-80-90 doden per dag zitten en over de laatste 4 weken dus met dik 4000 doden gestegen zijn vind ik het dus toch (relatief) massaal. En zijn ze momenteel wel een van de grotere haarden in Europa. Ik had het ze beter gegund. Maar de groepsimmuniteit was dus ook de uitstekende aanpak waar veel mensen naar verwezen die gefrustreerd thuis zaten en naar Zweden wezen omdat 'zij' binnen moesten blijven en de Zweden buiten mochten en amper doden hadden bedoel ik maar. Maar je mag 'omvallen' ook gerust naar 'omvielen' veranderen als je dat beter schikt. Want dat is er toch gebeurt.

geplaatst:
Maar ik heb het thema'tje overigens wel weer even gehad. Ik blijf het best een doffe ellende vinden (hoewel het ook zijn komische aspecten heeft op bepaalde gebieden - de blunders, de media-hype's, de mensen, de conspiracy theorieen. (geweldig als er weer een stelletje knullen een 5G mast in brand gaat steken omdat Corona maar een Hoax is).

Dus tot over een maandje om te kijken of golf 2 er al aankomt. Of hopelijk niet. Maar die resultaten zien we wellicht pas tegen eind juni / begin juli. Of later - als er toch weer vliegverkeer tussen landen zal zijn en mensen toch op vakantie gaan. Wat zeggens (buiten grote evenementen) wellicht het enige is dat ik dit jaar dus absoluut niet zou doen. De rest naar eigen inzicht. En nog steeds volgens bepaalde (ook al verouderde maatregelen - maar zolang mijn stek redelijk rustig blijft kan ik in ieder geval al koffie gaan drinken. Dat valt me toch al mee).

geplaatst:
Sinner schreef:
geweldig als er weer een stelletje knullen een 5G mast in brand gaat steken omdat Corona maar een Hoax is.

Zo geweldig vind ik dat niet eigenlijk, eerder zorgwekkend dat mensen zo ver van de realiteit staan en dat soort dingen gaan doen. Daarnaast is het serieus gevaarlijk als de masten ineens niet meer werken, want het zijn geen 5G masten die ze afbranden maar gewone masten die door iedereen gebruikt wordt.Leuk als ineens de communicatie platgelegd wordt door een of andere idioot die denkt dat 5G Corona veroorzaakt. Nee dat soort mensen mogen zichzelf opsluiten.

Met betrekking tot de terrasjes zaten die in Almere wel weer redelijk vol. Vooral de eerste paar dagen was het goed druk. Sowieso is het merkbaar drukker in de stad de laatste paar weken. Zelf heb ik weinig interesse om een terrasje op te zoeken. Heb thuis meer speciaalbier staan die ze niet hebben dan ze überhaupt aanbieden en ik heb afgelopen week de sub weer geïnstalleerd en wat vaatjes koud gelegd. Dus ik kan heerlijk rustig op mijn balkon genieten van een lekker vers getapt biertje.

geplaatst:
legian schreef:
Zo geweldig vind ik dat niet eigenlijk

Ik natuurlijk ook niet. Sarcasme zoals er toch wel vaker insluipt.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.