menu

Overig / Algemeen / De Coronacrisis

zoeken in:
avatar van legian
Manny Calavera schreef:
Qua werk, tsja. Ik werk nu al 2 maanden thuis. Ben er echt klaar mee, mis de collega's. Maar het is te doen. Hoop niet dat je nog een half jaar thuis moet werken, ook al adviseert de overheid dit.

Een maat van me zei van de week dat hij er juist tegenop zag om weer naar kantoor te moeten. Die vind het thuis werken heerlijk. Ik zelf ook, heb me baas eindelijk zover dat ik deels thuis mag werken. Ben daar al veel langer voorstander van, maar hij is wat ouderwets in dat opzicht.
Je reactie doet me een beetje denken aan een collega, die is hartstikke blij dat hij een dag in de week weer op kantoor kan komen werken. Die heeft de afgelopen twee maanden ook thuis gezeten (ook vanwege ziekte), maar die vind het ook niets.

Je moet mensen wel leuke dingen kunnen bieden om positief te blijven. Wat dat betreft mis ik profsport ook heel erg. Geen voetbal of F1 te bekijken. Dat moet snel terugkeren.

Opzich zou dat makkelijk door kunnen gaan zonder publiek. Even los van alle betrokken personen. Ik zie de F1 in dat opzicht nog wel gebeuren. Maar ook dat is vooral hoop aangezien het de enige sport is die ik volg.

Wel fijn dat er veel mogelijkheden terug komen. Dat lijkt aan te geven dat het ergste voorbij is.

En daar schuilt juist een groot gevaar. Dat de cijfers positief zijn betekend niet dat het ergste voorbij is. Het betekend dat de maatregelen een positief effect hebben. En ik ben een beetje bang dat veel mensen zich dat niet realiseren waardoor we over een maand weer terug bij af zijn.
Het probleem is dat we niet weten hoeveel mensen het wel en niet gehad hebben. En dat maakt het opengooien van terrasjes en dergelijke natuurlijk wat discutabel. Wat je zelf ook al aangeeft.