Overig / Algemeen / Welke gaming youtubers volg jij
zoeken in:
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 15 november 2023, 09:07 uur
Hier kan ik ook goed om lachen. Een youtuber die allerlei tv/filmpersonage's monteert in bekende videogames:
1
geplaatst: 2 april 2025, 15:03 uur
Ik heb nu een paar video's van Rye Games geprobeerd en dat is een wmb de beste gaming content die ik in tijden ben tegengekomen. Het begon voor mij met deze, hier duikt hij vergeten games in om in contact te komen met de zeer kleine playerbase die honderden, zo niet duizenden uren in de games steken waar anderen hun neus voor ophalen. Levert prachtige verhalen op, vaak melancholisch en voor velen ook herkenbaar nostalgisch. Een mooi kijkje in hoe puur, behulpzaam en gepassioneerd mensen in de community zijn, op plekken waar niemand meer komt.
1
geplaatst: 28 juli 2025, 21:08 uur
Ik ben op het kanaal van Kohana uitgekomen, die ontzettend gave Retrospectives heeft gemaakt van grote Nintendo games, vooral de Mario franchise. Over alle 3D edities, maar ook over Mario Kart. Kijkt heerlijk weg en de vele oude beelden zijn genieten. En je leert veel over hun achtergronden, historie en mogelijkheden.
Mario Kart Retrospective
Kost je wel tijd, de video's duren bijna allemaal tussen de 1 en 2 uur.
Mario Kart Retrospective
Kost je wel tijd, de video's duren bijna allemaal tussen de 1 en 2 uur.
0
geplaatst: 29 juli 2025, 09:28 uur
Manny Calavera die is wel interessant, ik houd sowieso wel van de wat langere videos. Heerlijk om tijdens het werk op te zetten zo af en toe.
Crytek levert trouwens een eerste aflevering af van hun docu our story, over 25 jaar Crytek.
Misschien ook wel leuk voor de liefhebbers is de FPS: FIRST PERSON SHOOTER DOCUMENTARY
Niet via youtube helaas en het duurt 4,5 uur. Maar vat schijnbaar aardig wat samen van de FPS geschiedenis. Zelf moet ik hem nog kijken.
Crytek levert trouwens een eerste aflevering af van hun docu our story, over 25 jaar Crytek.
Misschien ook wel leuk voor de liefhebbers is de FPS: FIRST PERSON SHOOTER DOCUMENTARY
Niet via youtube helaas en het duurt 4,5 uur. Maar vat schijnbaar aardig wat samen van de FPS geschiedenis. Zelf moet ik hem nog kijken.
1
geplaatst: 30 juli 2025, 13:19 uur
Veel van de oudere kanalen beginnen hun glans te verliezen ...heb ik nogal vaak bij youtubers, na een bepaalde tijd begint hun content te vervelen omdat hun gimmick op is. Maar een paar die mij de laatste tijd wel vreugde bereiden:
Orbalology
JRPGLife
Retro Ghetto
Mort's Garage
Orbalology
JRPGLife
Retro Ghetto
Mort's Garage
2
geplaatst: 30 juli 2025, 17:23 uur
Greep uit de lijst:
@RetroRecipes (dude die commodore heeft gekocht)
@johnhancockretro
@itsaPIXELthing
@Saberman
@Maka91Productions
@AmigosRetroGaming
@press-startgames
@ClemmyGames
@RetroGamerBoy
@CrazyBurger
@TheWelshHunter
@TheGebs24
@Retr0Rewind
@banjoguyollie
En last but not least: https://www.twitch.tv/amigabill, dude uit New York die momenteel wel de grootste en bekendste Amiga streamer is. Elke zondagavond een stream van 4 uur lang oid met all the latest and greatest in de Amiga scene.
@RetroRecipes (dude die commodore heeft gekocht)
@johnhancockretro
@itsaPIXELthing
@Saberman
@Maka91Productions
@AmigosRetroGaming
@press-startgames
@ClemmyGames
@RetroGamerBoy
@CrazyBurger
@TheWelshHunter
@TheGebs24
@Retr0Rewind
@banjoguyollie
En last but not least: https://www.twitch.tv/amigabill, dude uit New York die momenteel wel de grootste en bekendste Amiga streamer is. Elke zondagavond een stream van 4 uur lang oid met all the latest and greatest in de Amiga scene.
0
geplaatst: 30 juli 2025, 18:44 uur
Ik kijk nog wel altijd de meeste video's die gameranx publiceert, meestal vaak leuke thema's en heerlijk om veel oude games weer even dan te zien in hun lijstjes.
1
geplaatst: 30 juli 2025, 21:27 uur
mrdig schreef:
@Maka91Productions
@Maka91Productions
He he, achievement hunter

Mijn lijstje blijkt toch langer dan ik had gedacht. Heb hiernaast ook nog wat kanalen voor een paar videos die ik nog wil zien maar niet actief volg. Onderstaande volg ik toch wel redelijk vast. Merk wel dat ik vaak specifieke games opzoek en lang niet alles van de meeste kijk.
@UngliYT
@NoclipDocs
@UltraViolet_Moses
@GMTK
@ThatBoyAqua
@ArchitectofGames
@ThatTravGuy
@Nick930
@broadcaststsatic
@Raycevick
@razbuten
@MontyZander
@kaldini
@Gingy
@MuntChunk
@GameTalesHQ
@EricCrosby
@thefourthcurtain
@LoreDump
@NthReview
@AIandGames
@AIandGamesPlus
@Whitelight
@NeverKnowsBest
@LiamTriforce
En nu dan nog Crytek vanwege die docu serie van ze en Bethesda vanwege de Doom The Dark Ages playthrough met Hugo Martin. Voor wat achtergrond informatie over de game geeft maar vooral veel random leuke dingen die ze daar bespreken.
0
geplaatst: 1 augustus 2025, 18:45 uur
Damn. Dat zijn er best een hoop. Ik moet zeggen dat ik de laatste jaren buiten Iloveindiegames, Switchcorner en ACG eigenlijk niets meer actief volg. Een beetje zoals Grovonion al aangeeft, veel kanalen hebben hun glans verloren en zijn me wat te gimmicky geworden. Of steunen enkel nog op geroddel of bvb retro-stuff die je inmiddels wel al een keer of honderd hebt voorbij zien komen.
Ik kijk obviously nog regelmatig youtube, maar meer eh...uit de losse pols.
Ik kijk obviously nog regelmatig youtube, maar meer eh...uit de losse pols.
1
geplaatst: 1 augustus 2025, 20:25 uur
Ik kijk vaak naar de wekelijkse video's van Skill Up om goed op de hoogte te blijven van het nieuws uit de game-industrie en nieuwe releases. Ook de reviews kijk ik geregeld.
Verder een groot liefhebber van Maximilian Dood. Kijk al jaren naar zijn kanaal en het door hem opgezette YoVideogames. Toffe kerel die, zelfs na al het succes, altijd dichtbij zichzelf is gebleven.
Verder kwam ik GamesOnHardMode tegen m.b.t. zijn BG3 video's over de avonturen van Twilight Eclipse. Werkelijk hilarisch. Zelfde geldt voor Dantics. Hem kwam ik tegen door zijn ongecensureerde video's waarin Mass Effect personages hun ongezouten mening geven over andere games. Vrij op het randje, maar daar houd ik persoonlijk wel van.
Verder een groot liefhebber van Maximilian Dood. Kijk al jaren naar zijn kanaal en het door hem opgezette YoVideogames. Toffe kerel die, zelfs na al het succes, altijd dichtbij zichzelf is gebleven.
Verder kwam ik GamesOnHardMode tegen m.b.t. zijn BG3 video's over de avonturen van Twilight Eclipse. Werkelijk hilarisch. Zelfde geldt voor Dantics. Hem kwam ik tegen door zijn ongecensureerde video's waarin Mass Effect personages hun ongezouten mening geven over andere games. Vrij op het randje, maar daar houd ik persoonlijk wel van.
0
geplaatst: 1 augustus 2025, 20:34 uur
DarthSolidKevin schreef:
Die is wel altijd redelijk degelijk moet ik zeggen en als fighting game fan ook wel interessant te volgen. Beetje iets als GmanLives voor FPS fans (al is dat vaak meer Retro gericht).
Nou dat zijn er twee die ik dus ook wel eens opzet moet ik zeggen.
0
geplaatst: 18 november 2025, 16:25 uur
Ik kijk best wel veel youtube en wat met gamen te maken heeft.
Maar wat ik volg
Zijn
Metal Jesus rocks (gewoon die hard collecter)
Gamesack (lekker veel retro)
Kim justice (mega goed met alles van de Amiga)
Gebs 24 (mega enthousiast over retro)
Maar wat ik volg
Zijn
Metal Jesus rocks (gewoon die hard collecter)
Gamesack (lekker veel retro)
Kim justice (mega goed met alles van de Amiga)
Gebs 24 (mega enthousiast over retro)
* denotes required fields.