Overig / Algemeen / Welke gaming youtubers volg jij
zoeken in:
2
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 21 februari 2018, 09:57 uur
Op youtube is er een weid arsenaal aan game gerelateerde kanalen te vinden. Ikzelf beleef veel plezier aan het kijken van deze video’s. Van diepe langdradige analyses, tot korte humoristische reviews, let's plays, walktroughs, speedruns, toplijsten, fan theorieën etc. Wat zijn game gerelateerde youtubers die jij volgt? Ik heb er een aantal en sta altijd open voor meer:
Humoristische reviews:
- Angry Videogame Nerd
- Jontron
- PeanutButterGamer
- Spacehamster
- Dex the Swede
Serieuze reviews (of beter gezegd, humor niet als hoofdfocus):
- Angry Joe
- Mark Brown
- Projared
- Caddicarus (voornamelijk Playstation games )
- Nitro Rad (voornamelijk platformgames)
- The Completionist (Speelt games altijd 100% uit. Interessant om te zien hoe bepaalde games verbeteren / verminderen wanneer je deze extra stappen neemt)
Andere kanalen
- Rabbidluigi (iedere week een game gerelateerde top 5)
- Lekker Spelen (humoristisch let’s play kanaal van de makers van Kud)
- Did you know gaming (trivia kanaal)
- Larry Bundy Jr (trivia kanaal)
- Game Theorist (fan theorieën van games)
Humoristische reviews:
- Angry Videogame Nerd
- Jontron
- PeanutButterGamer
- Spacehamster
- Dex the Swede
Serieuze reviews (of beter gezegd, humor niet als hoofdfocus):
- Angry Joe
- Mark Brown
- Projared
- Caddicarus (voornamelijk Playstation games )
- Nitro Rad (voornamelijk platformgames)
- The Completionist (Speelt games altijd 100% uit. Interessant om te zien hoe bepaalde games verbeteren / verminderen wanneer je deze extra stappen neemt)
Andere kanalen
- Rabbidluigi (iedere week een game gerelateerde top 5)
- Lekker Spelen (humoristisch let’s play kanaal van de makers van Kud)
- Did you know gaming (trivia kanaal)
- Larry Bundy Jr (trivia kanaal)
- Game Theorist (fan theorieën van games)
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 21 februari 2018, 11:02 uur
mmmm..Ik volg een aantal kanalen ivm de Switch, maar kijk vrij selectief.
- BeatEmUps
- RGT85
- Spawn Wave
- NVC / Nintendo Voice Chat (van IGN)
- 8bit eric
- Switch Force
- Switch Watch
- ReviewTech USA
- Switch Planet
- Haedox
- Commonwealth Realm
- Nintendo Life
- BeatEmUps
- RGT85
- Spawn Wave
- NVC / Nintendo Voice Chat (van IGN)
- 8bit eric
- Switch Force
- Switch Watch
- ReviewTech USA
- Switch Planet
- Haedox
- Commonwealth Realm
- Nintendo Life
0
geplaatst: 21 februari 2018, 18:08 uur
Relatief weining tegenwoordig. Een hoop heb ik er een tijd terug uitgeschrapt omdat ik ze niet meer leuk vond.
- ACG (Verreweg het meest pro en independent aandoende)
- Cosmic Engine (relatief weinig actief - maar heel informatief)
- GetIndieGaming (erg leuk omdat er maandelijks top x's van de meest interessante of over het hoofd geziene Indie Games langskomen)
- RGT85 (voornamelijk omdat hij qua Switch nieuws erg goed is)
- Gamesack (retro - maar de laatste maanden lijkt de koek een beetje op)
- RabbidLuigi (idd voor de top 5's)
- Dreamcastguy (idem, maar dan top 10's)
- Boogie2988 (vreemd genoeg voor zijn gewichtsverlies en het omgaan met depressies en shit. Relatable)
- MetalJesusRocks (af en toe nog maar - slechts 25/50 percent van de tijd nog interessant of leuk)
- PushingupRoses (retro graphic adventures en alles daaromheen - erg leuk vaak)
..daar houd het een beetje mee op.
- ACG (Verreweg het meest pro en independent aandoende)
- Cosmic Engine (relatief weinig actief - maar heel informatief)
- GetIndieGaming (erg leuk omdat er maandelijks top x's van de meest interessante of over het hoofd geziene Indie Games langskomen)
- RGT85 (voornamelijk omdat hij qua Switch nieuws erg goed is)
- Gamesack (retro - maar de laatste maanden lijkt de koek een beetje op)
- RabbidLuigi (idd voor de top 5's)
- Dreamcastguy (idem, maar dan top 10's)
- Boogie2988 (vreemd genoeg voor zijn gewichtsverlies en het omgaan met depressies en shit. Relatable)
- MetalJesusRocks (af en toe nog maar - slechts 25/50 percent van de tijd nog interessant of leuk)
- PushingupRoses (retro graphic adventures en alles daaromheen - erg leuk vaak)
..daar houd het een beetje mee op.
1
geplaatst: 21 februari 2018, 20:45 uur
Tegenwoordig niet veel meer, maar van deze kanalen kijk ik geregeld een video:
- AngryJoeShow, voornamelijk vanwege zijn uitgebreide reviews waarin hij zich helemaal verkleed.
- boogie2988, hij kan soms lekker ratelen over van alles en natuurlijk zijn typetje Francis.
- Gamekings, volg ik niet echt meer.
- Pretty Good Gaming, voor het laatste nieuws. Ze zetten tegenwoordig elke dag minimaal één video online.
- AngryJoeShow, voornamelijk vanwege zijn uitgebreide reviews waarin hij zich helemaal verkleed.
- boogie2988, hij kan soms lekker ratelen over van alles en natuurlijk zijn typetje Francis.
- Gamekings, volg ik niet echt meer.
- Pretty Good Gaming, voor het laatste nieuws. Ze zetten tegenwoordig elke dag minimaal één video online.
0
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 21 februari 2018, 21:15 uur
Ik check nu mijn abo's en volg eigenlijk verrassend weinig YouTube gaming-kanalen.
Mental Fox - YouTube
- nog het enige Let's Play -kanaal waar ik regelmatig nog eens naar kijk. Heeft vaak voor lange tijd maar twee á drie Let's Plays lopen. Gaat super grondig te werk - completionist+. Maar zeer relaxte Let's Plays.
BlueMaxima's Gaming Channel - YouTube
- één van de meest (informatieve) Vita-channels (en nu ook Switch) Dus volg ik zodoende al lang. Vooral first-impressions.
PlayStation Access - YouTube
- zo nu en dan als een interessante upload mijn aandacht trekt. Vooral First-impressions en wat PS ramblings en lijstjes.
Verder wat kleine kanalen tussen m'n abo's zitten. En nog wat kanalen die ik nu een stuk minder volg, zoals VideoGamer. AVGN wil ik ook nog wel eens kijken, maar ook zo maar zelden.
Mental Fox - YouTube
- nog het enige Let's Play -kanaal waar ik regelmatig nog eens naar kijk. Heeft vaak voor lange tijd maar twee á drie Let's Plays lopen. Gaat super grondig te werk - completionist+. Maar zeer relaxte Let's Plays.
BlueMaxima's Gaming Channel - YouTube
- één van de meest (informatieve) Vita-channels (en nu ook Switch) Dus volg ik zodoende al lang. Vooral first-impressions.
PlayStation Access - YouTube
- zo nu en dan als een interessante upload mijn aandacht trekt. Vooral First-impressions en wat PS ramblings en lijstjes.
Verder wat kleine kanalen tussen m'n abo's zitten. En nog wat kanalen die ik nu een stuk minder volg, zoals VideoGamer. AVGN wil ik ook nog wel eens kijken, maar ook zo maar zelden.
0
geplaatst: 23 februari 2018, 11:56 uur
Pak af en toe wat mee van The Know voor de immer bekoorlijke Ashley met haar rijkelijk gevulde shirts en zo’n gast die lijkt op de Deku Tree.

1
mister-fool
geplaatst: 23 februari 2018, 18:18 uur
--------------------------------------Preview/review ---------------------------------------
ACG
Sterke reviews. Vaak een van de eerste die over een game bericht. Erg kritisch doch zeer professioneel.
TotalBiscuit
Vroeger voor "WTF is", maar tegenwoordig meer voor de Co-optional Podcast. Weet zijn mening goed te onderbouwen, maar wil tegenargumenten(bijvoorbeeld ten faveure van een fixed difficulty) nog wel eens iets te gemakkelijk wegwuiven.
Easy Allies
Eigenlijk een doorstart van Game Trailers. Leverden al erg sinds de pre-youtube dagen erg sterke recensies. Ik ben echter niet ge-subbed aangezien ze ook veel prut releasen. De reviews/ Don't skip's zijn echter nog steeds top!
Gggmanlives
Met name voor FPS-liefhebbers. Kijkt ook naar mods. Tikkeltje sarcastisch.
--------------------------------------In depth analysis------------------------------------
Joseph Anderson
Maakt video's waar je even een uurtje voor weg moet zetten, maar licht alles door. Eens in de zoveel tijd load hij een video op.
Matthewmatosis
Zie Joseph Anderson, maar dan met een Iers accent.
Super Bunnyhop
Focust zich vaak op een sterk aspect van een spel, maar heeft ook enkele lange analysesen (Sonic, Dark Souls, Metal Gear Solid) Heeft ook interessante filmpjes over de video game industrie.
Mark Brown
Arrogante Videogameprofessor. Erg informatief als je wil weten waarom een videogame wel of niet werkt.
Ahoy
De beste kerel maakt welhaast videogame-documentaires. Aangename stem. Kijkt ook vaak naar de geschiedenis van geweren(zoals de Spass bijvoorbeeld).
--------------------------------------Retro------------------------------------------------------------------------------
LGR
Met name spul uit de jaren 90. Oude Computers, oddware en videogames. Doet zo nu en dan de stem na van Duke Nukem.
JudgeMathas
Mathas is bekender van zijn Let's play werk, maar eigenlijk vind ik zijn tweede kanaal vermakelijker. Reviews van jaren 90 games. Hier en daar een top 10 lijstje ertussendoor.
--------------------------------------Let's Play-------------------------------------------------------------------------------
Jesse Cox
Beschikt over humor en heeft mystery/horror-games doorgaans snel door.
Northernlion
Met name Let's Play's van rogue-likes.
ACG
Sterke reviews. Vaak een van de eerste die over een game bericht. Erg kritisch doch zeer professioneel.
TotalBiscuit
Vroeger voor "WTF is", maar tegenwoordig meer voor de Co-optional Podcast. Weet zijn mening goed te onderbouwen, maar wil tegenargumenten(bijvoorbeeld ten faveure van een fixed difficulty) nog wel eens iets te gemakkelijk wegwuiven.
Easy Allies
Eigenlijk een doorstart van Game Trailers. Leverden al erg sinds de pre-youtube dagen erg sterke recensies. Ik ben echter niet ge-subbed aangezien ze ook veel prut releasen. De reviews/ Don't skip's zijn echter nog steeds top!
Gggmanlives
--------------------------------------In depth analysis------------------------------------
Joseph Anderson
Maakt video's waar je even een uurtje voor weg moet zetten, maar licht alles door. Eens in de zoveel tijd load hij een video op.
Matthewmatosis
Zie Joseph Anderson, maar dan met een Iers accent.
Super Bunnyhop
Focust zich vaak op een sterk aspect van een spel, maar heeft ook enkele lange analysesen (Sonic, Dark Souls, Metal Gear Solid) Heeft ook interessante filmpjes over de video game industrie.
Mark Brown
Arrogante Videogameprofessor. Erg informatief als je wil weten waarom een videogame wel of niet werkt.
Ahoy
De beste kerel maakt welhaast videogame-documentaires. Aangename stem. Kijkt ook vaak naar de geschiedenis van geweren(zoals de Spass bijvoorbeeld).
--------------------------------------Retro------------------------------------------------------------------------------
LGR
Met name spul uit de jaren 90. Oude Computers, oddware en videogames. Doet zo nu en dan de stem na van Duke Nukem.
JudgeMathas
Mathas is bekender van zijn Let's play werk, maar eigenlijk vind ik zijn tweede kanaal vermakelijker. Reviews van jaren 90 games. Hier en daar een top 10 lijstje ertussendoor.
--------------------------------------Let's Play-------------------------------------------------------------------------------
Jesse Cox
Beschikt over humor en heeft mystery/horror-games doorgaans snel door.
Northernlion
Met name Let's Play's van rogue-likes.
1
geplaatst: 23 februari 2018, 23:14 uur
mister-fool schreef:
Gggmanlives
Gggmanlives
Oh ja die kijk ik idd ook nog. Altijd de moeite van het kijken waard imo
0
Cervantes (crew)
geplaatst: 27 maart 2018, 19:28 uur
Mijn favoriete gaming kanalen van Youtube zijn:
Arlo
Jim Sterling
Cleanprincegaming
YongYea
Downward Thrust
TheGamingBritShow
Arlo
Jim Sterling
Cleanprincegaming
YongYea
Downward Thrust
TheGamingBritShow
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 10:13 uur
Mag ik even interrumperen, Fonzzz002?
Ik wil beginnen door te zeggen dat "gaming youtubers" had moeten zijn: "YouTube-gebruikers die computerspelletjes spelen".
Ten tweede heb jij jouw vraag niet afgesloten met een vraagteken.
Om jouw vraag verder te beantwoorden: heel soms kijk ik naar het YouTube-kanaal SerpentGameplay, van Rick Broers. Ik vind het dan vooral leuk om te zien hoe hij computerspelletjes speelt die ik in het verleden ook heb gespeeld, zoals Freddi Vis, Miel Monteur en Noodzaak voor Snelheid: Meest Gezocht.
Ik wil beginnen door te zeggen dat "gaming youtubers" had moeten zijn: "YouTube-gebruikers die computerspelletjes spelen".
Om jouw vraag verder te beantwoorden: heel soms kijk ik naar het YouTube-kanaal SerpentGameplay, van Rick Broers. Ik vind het dan vooral leuk om te zien hoe hij computerspelletjes speelt die ik in het verleden ook heb gespeeld, zoals Freddi Vis, Miel Monteur en Noodzaak voor Snelheid: Meest Gezocht.

4
Remi
geplaatst: 17 oktober 2018, 12:10 uur
Waarom vraag je om toestemming of je mag interrumperen als je al besloten hebt om het te doen?
Bewaar die onzin lekker voor je taaltopic.
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 17:58 uur
Remi
Dat was een subtiele verwijzing naar het hypocriete gedrag van menig mensen in discussieprogramma's, die altijd komen met "Mag ik even interrumperen?" en vervolgens doorpraten zonder dat iemand aangegeven heeft dat zij mogen interrumperen.
Ik besloot dit vreemde gedrag daarom even na te apen, om te controleren of ik de enige ben die opmerkt dat dit gedrag vreemd is, of dat anderen er ook zo over denken. Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt!
Dit is geen onzin. Vragen sluit jij in het Nederlands altijd af met een vraagteken.
Waarom vraag je om toestemming of je mag interrumperen als je al besloten hebt om het te doen?
Dat was een subtiele verwijzing naar het hypocriete gedrag van menig mensen in discussieprogramma's, die altijd komen met "Mag ik even interrumperen?" en vervolgens doorpraten zonder dat iemand aangegeven heeft dat zij mogen interrumperen.
Ik besloot dit vreemde gedrag daarom even na te apen, om te controleren of ik de enige ben die opmerkt dat dit gedrag vreemd is, of dat anderen er ook zo over denken. Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt!

Dit is geen onzin. Vragen sluit jij in het Nederlands altijd af met een vraagteken.

0
Remi
geplaatst: 17 oktober 2018, 18:13 uur
markwiering schreef:
Remi
Remi
(quote)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQnO5E21rbWJkzrRGjKUSIgg3U9LF29STQatfyPWzbkDgwdayl4
Iemand na bijna 8 maanden corrigeren terwijl je prima begrijpt wat hij bedoelt, vind ik volslagen onzin.
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 17 oktober 2018, 20:17 uur
markwiering schreef:
.
.
Ik krijg niet de indruk dat je deze reactie serieus bedoeld, maar als dat wel zo is dan is " Youtube gebruikers die computer spelletjes spelen" niet een gepaste omschrijving voor wat ik bedoel. Het gaat om gaming gerelateerde kanalen over het algemeen. Dat kunnen ook theorieën zijn, toplijsten, nieuwtjes, tutorials of andere dingen die met het onderwerp games te maken hebben. Het topic hoeft zich niet te beperken tot Let's plays (of tot PC games).
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 21:56 uur
Fonzzz002 schreef:
Ik krijg niet de indruk dat je deze reactie serieus bedoeld, maar als dat wel zo is dan is " Youtube gebruikers die computer spelletjes spelen" niet een gepaste omschrijving voor wat ik bedoel. Het gaat om gaming gerelateerde kanalen over het algemeen. Dat kunnen ook theorieën zijn, toplijsten, nieuwtjes, tutorials of andere dingen die met het onderwerp games te maken hebben. Het topic hoeft zich niet te beperken tot Let's plays (of tot PC games).
(quote)
Dan had ik jouw vraag verkeerd begrepen. Dan zou ik ervan maken: "YouTube-gebruikers die video's uploaden met betrekking tot computerspelletjes".
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 17 oktober 2018, 22:29 uur
markwiering schreef:
Dan had ik jouw vraag verkeerd begrepen. Dan zou ik ervan maken: "YouTube-gebruikers die video's uploaden met betrekking tot computerspelletjes".
(quote)
Er is een verschil tussen fouten maken en het persoonlijk anders formuleren. Ik ga niet mijn taalgebruik veranderen omdat jij de enige bent die de titel niet lijkt te begrijpen en ik zie niet in waarom jij de noodzaak voelt er een punt van te maken. Het is duidelijk geweest voor de andere gebruikers en anders had je het makkelijk in de comments terug kunnen lezen. Als je graag over taal wilt praten kun je verdergaan in het taaltopic , want nu begint het off-topic te raken.
0
geplaatst: 18 oktober 2018, 09:58 uur
Volgens mij is farmen wel meer dan alleen landbouw dus nee niet persé.
Gewoon die hele lifestyle eromheen enzo.
Lijkt me wel iets voor hem.
Al moet je 'm volgens mij ook weer niet te lang alleen laten met de dieren.
Gewoon altijd een beetje toezicht erop houden, kan je 'm verder best z'n gang laten gaan.
Gewoon die hele lifestyle eromheen enzo.
Lijkt me wel iets voor hem.
Al moet je 'm volgens mij ook weer niet te lang alleen laten met de dieren.
Gewoon altijd een beetje toezicht erop houden, kan je 'm verder best z'n gang laten gaan.
0
geplaatst: 18 oktober 2018, 15:39 uur
0
geplaatst: 18 oktober 2018, 16:21 uur
Zo ver had ik me er nog niet in verdiept.
Maar volgens mij is melkvee om maar even wat te noemen weer iets anders dan landbouw maar wel vallend onder het noemertje farmen.
Bij landbouw denk ik eerder aan iets op het land bouwen of verbouwen en niet persé aan melk of ander vee houden snaptum.
Dat is de nuance die ik persoonlijk daar zo op het eerste oog in aan tracht te brengen, maar ik kan ernaast zitten, uiteraard.
Zo veel ben ik hier nou ook weer niet mee bezig.
Maar volgens mij is melkvee om maar even wat te noemen weer iets anders dan landbouw maar wel vallend onder het noemertje farmen.
Bij landbouw denk ik eerder aan iets op het land bouwen of verbouwen en niet persé aan melk of ander vee houden snaptum.
Dat is de nuance die ik persoonlijk daar zo op het eerste oog in aan tracht te brengen, maar ik kan ernaast zitten, uiteraard.
Zo veel ben ik hier nou ook weer niet mee bezig.
1
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 18 oktober 2018, 17:51 uur
Om het even terug on-topic te brengen:
Meeste favz zijn al genoemd door mister-fool, vooornamelijk ACG, LGR en Matthewmatosis.
Hier nog twee erg leuke channels met coole game docu's: GVMERS en NoClip.
En BoundaryBreak vind ik ook erg leuk, vooral voor de omwegen en behind-the-scenes trucjes.
Meeste favz zijn al genoemd door mister-fool, vooornamelijk ACG, LGR en Matthewmatosis.
Hier nog twee erg leuke channels met coole game docu's: GVMERS en NoClip.
En BoundaryBreak vind ik ook erg leuk, vooral voor de omwegen en behind-the-scenes trucjes.

1
mister-fool
geplaatst: 18 oktober 2018, 18:15 uur
... en dan heb ik in de tussentijd weer een gave Gaming Youtuber ontdekt Ragnarox
0
geplaatst: 18 oktober 2018, 18:33 uur
Ey, ook al eens wat van gezien, met name zijn Love Letter aan VTMB.

1
mister-fool
geplaatst: 18 oktober 2018, 18:35 uur
Doet me eraan denken dat ik spel nodig eens moet gaan spelen. 
Al paar keer een poging gewaagd, maar het aanhaakpunt heb ik nog niet te pakken.

Al paar keer een poging gewaagd, maar het aanhaakpunt heb ik nog niet te pakken.
1
geplaatst: 18 oktober 2018, 19:23 uur
Nog een die nog niet genoemd is: Noah Caldwell-Gervais, ook lekker lange in-depth analyses.
0
geplaatst: 14 november 2018, 14:59 uur
Nog een coole channel die ik vergeten was te noemen: Indigo Gaming.
Erg goede retrospectives en dev interviews. En kreeg een super aardig berichtje van 'm nav m'n Dark Earth artikeltje toen. Zijn review en interview ervan zijn behoorlijk pro, met lekker veel nieuwe info en insights.
Erg goede retrospectives en dev interviews. En kreeg een super aardig berichtje van 'm nav m'n Dark Earth artikeltje toen. Zijn review en interview ervan zijn behoorlijk pro, met lekker veel nieuwe info en insights.
3
geplaatst: 27 november 2018, 18:12 uur
Misschien iets te voor de hand liggend om hier te noemen maar kan zo nu en dan nog altijd erg goed genieten van de AVGN, blijft heerlijk om zo nu en dan die ontieglijke kutspellen te aanschouwen die ik zelf voor geen goud zou willen spelen. En dan zijn hele stijltje natuurlijk, de voorbeelden die hij aanhaalt, de manier waarop hij dat doet. Maakt het bij tijd en wijle voor mij aardig onsterfelijk amusant, als in leuk dat het er is en nog steeds blijft gaan.
2
geplaatst: 28 november 2018, 13:08 uur
Ja kan ik ook van genieten, onlangs moeten schaterlachen om zijn Amiga CD32 filmpje:
Amiga CD32 - Angry Video Game Nerd (Episode 162) - YouTube
heerlijk!
Amiga CD32 - Angry Video Game Nerd (Episode 162) - YouTube
heerlijk!
* denotes required fields.