menu

Mijn Updates +
Overig / Algemeen / Welke gaming youtubers volg jij

zoeken in:
Squall Lionheart (moderator)
AVGN was zelfs al als eerste genoemd... Kijk 'm ook nog steeds graag, z'n Earthbound review was weer erg goed. En Board James vond ik super.

Hij heeft zelfs een eigen topic hier.

Waarin ik ook al eens had gereageerd zie ik nu maar goed moest het hier ook even kwijt aangezien ik me de laatste tijd weer aardig vermaak met 'm op mijn nieuwe best wel grote smart tv.

Verder ga ik niet zo diep in dit soort zaken en heb ik eigenlijk geen andere favorieten.

RadBrad voor mij zelfs de Ed Sheeran van de gaming streamers.

Iemand die ik maar al te graag uit de weg ga wat helaas niet altijd lukt.

Ikzelf volg niet zo graag let's play gerelateerde kanalen, kan echter wel uren kwijt in kanalen die zich richten op rommelmarkt vondsten, pick-up video's of gewoon hun mening geven over games in korte sessies zoals:

Raketenjansel - YouTube (in het Duits)
Pixel Game Squad - YouTube
Foxxy - YouTube
The Game Hunters - YouTube

Ook LGR, Metaljesusrocks en anderen volg ik wel. Speciale vermelding nog voor Scott the Woz, die toch een frisse aanpak heeft in mij ogen:

Scott The Woz - YouTube

centurion81 (crew)
Scott the Woz volg ik ook, altijd fijn om naar te kijken

Ik ga er een deel van bovenstaande die de laatste twee-drie weken zijn gepost eens moeten nakijken want ik heb geen enkele tussen mijn abo's staan en ik moet zeggen dat bepaalde kanalen die ik met regelmaat keek niet meer zijn wat het geweest is (een Metaljesusrocks kijk ik nauwelijks nog bvb, CosmicEngine is helemaal gestopt, Boogie2988 begint me wat TE zeurderig en dramatisch te worden tegenwoordig etc...).

Misschien dat er iets tussenzit wat ik leuk vind.

Tegenwoordig is het voornamelijk nog RGT85 (af en toe), ACG (altijd, buiten de podcasts) en GetIndieGaming en Dreamcastguy die ik echt nog 'volg'.

Dreamcastguy heb ik ook een abo op, maar ik kom zelden verder dan de eerste paar minuten. Zijn topics zijn interessant maar zijn rants en meningen zijn me wat te flets en bieden te weinig entertainment value. MJRocks kijk ik nog wel, maar selectief, zoals met alles bijna.

centurion81 (crew)
Dreamcastguy vind ik een beetje een vervelende kerel, alsof ie na de beugel z'n spraakgebrek niet is kwijtgeraakt. Zijn rant over Filip Mucin oid, die plagieerder van IGN was wel de druppel.

RGT vind ik wat schreeuwerig vaak, Spawnwave's Newswave heb ik nog wel eens op door de week tijdens het koken oid

Dreamcastguy zijn spraak is af en toe idd wel wat vreemd maar stoort me niet noemenswaardig. Die rant over Filip Mucin valt wel mee, daar had iedereen het tenslotte over. Het verveelde wel - ik heb het op de helft uitgezet omdat iedereen op youtube ongeveer hetzelfde te melden had en ik het niet echt boeiend vond / vind. Plagiaat zal wel veel vaker voorkomen. Vervelend maar je houd het toch niet tegen. Maar hij heeft af en toe wel leuke onderwerpen en ik vind zijn top 10's over het algemeen leuk om te kijken. (ik vind wel bvb zijn huidige sketch met mr ceo money maker wel erg vervelend - of hoe het ook heet).

RGT begint vaak wat schreeuwerig, maar valt eigenlijk na de eerste minuut wel mee vind ik. Ik vind het qua nieuwe releases voor de Switch wel gewoon een aangename channel voor te bekijken. Net zoals ik bvb voor indie releases Getindiegaming prefereer. Spawnwave zet ik inderdaad ook zo af en toe wel eens op. Die is qua houding inderdaad wat rustiger.

Qua reviews blijf ik ACG trouwens nog altijd prefereren - ook al ben ik het niet altijd met hem eens - ik kan zijn argumenten wel vaak plaatsen. Duidelijk en doordacht - ook al denk ik er zelf soms anders over.

Maar zoals gezegd van het weekend of de week eens wat van die andere youtubers / channels opzetten en uitproberen.

Sinner schreef:
Plagiaat zal wel veel vaker voorkomen.
Dan heb je idd niet goed gekeken, want daar gaat het in de meeste video's (zeker de latere) niet echt om. Het echte probleem, en daar ben ik het wel mee eens, is dat hij zich daar nooit voor verontschuldigd heeft en gewoon doet also z'n neus bloed.

Wel mee eens dat het allemaal te veel was, te erg uitgemolken werd. Maar dat gebeurd wel vaker, dat er plots een klein stormpje losbreekt waar dan iedereen op moet springen.

Wat vinden jullie trouwens van die Artikel 13 heisa? Is er echt een risiko dat youtube in Europa niet meer in de huidige vorm mogelijk wordt?

Grovonion schreef:
(quote)
Dan heb je idd niet goed gekeken, want daar gaat het in de meeste video's (zeker de latere) niet echt om. Het echte probleem, en daar ben ik het wel mee eens, is dat hij zich daar nooit voor verontschuldigd heeft en gewoon doet also z'n neus bloed.

Wel mee eens dat het allemaal te veel was, te erg uitgemolken werd. Maar dat gebeurd wel vaker, dat er plots een klein stormpje losbreekt waar dan iedereen op moet springen.

Natuurlijk gaat het daar wel om. Het is iemand die voor een pro-site werkt die zijn hele carriere heeft opgebouwd door middel van plagiaat te plegen in meerdere reviews. (en dat bleken hoe langer hoe meer te zijn naarmate de tijd vorderde) Ik heb de heisa tot op een bepaald punt gevolgd, ik heb enkel op een gegeven moment besloten niet meer verder te kijken omdat ik het er wel mee gehad had. En met name bij Dreamcastguy. Dat hij geen excuses aangeboden is een tweede. Maar dat is wat mij betreft bijzaak en zeker niet 'het echte probleem'. Het echte probleem is dat je tegenwoordig blijkbaar er mee weg komt om ergens een carriere in de media op te bouwen (want IGN zou toch een professioneel platform horen te zijn) over de rug van anderen. Dat vind ik feitelijk geen klein stormpje meer. Maar een grote schande.

Het hele gedoe erna dat hij zich had moeten excuseren, dat vond ik de 'storm in een glas water' en daar ben ik bij afgehaakt. Wat had dat uberhaupt nog goed gemaakt? 'He sorry jong, ik heb maanden, zoniet jaren je reviews gejat voor een andere site. Tja het is niet anders?'. Wat had dat uberhaupt nog uitgehaald? Of goedgemaakt. Daar ben ik bij afgehaakt. Die video's hoefde ik niet echt meer te zien, want dat, en de figuur zelf, interesseerde me zelf geen drol. De knul was op dat moment ontslagen. Punt. Ik had echt niet de behoefte om hem nog eens door het stof te zien kruipen.

Enkel het feit dat het vrij simpel blijkt te zijn om op zo'n grote schaal bedrog te kunnen plegen (en het zeker niet de enige zal zijn) vind ik erg triest. Voor zover dus de semi-professionele websites. Of een deel van de youtubers (want een aantal weken hiervoor was er ongeveer een zelfde situatie met Watchmojo).

Ok, mee eens, zoals ik zij, mij verveelde het ook op een gegeven ogenblik.

Maar plagiaat moet wel niet onderschat worden en is in principe een strafbaar feit.

Een beetje zoals met alles tegenwoordig, de verhandeling en veroordeling van misdrijven vind via sociale media plaats. De enige partijen die hier echt mee bezig zouden moeten zijn zijn, de "verdachte", IGN en het Amerikaanse gerecht.

Grovonion schreef:

Wat vinden jullie trouwens van die Artikel 13 heisa? Is er echt een risiko dat youtube in Europa niet meer in de huidige vorm mogelijk wordt?

Dat al die Europese politici die heibel heibel roepen bij alles waar de naam Google bij voorkomt als eerste gaan huilen omdat hun standaard ingestelde zoekmachine het niet meer doet, ze nieuwsartikelen niet boven water krijgen en hun favoriete vlog niet meer kunnen kijken.

Dus ja, we krijgen er last van.

Gewoon weer altavista gebruiken. Met de duckduckgo zoekmachine.

NakeyJakey

Goede game-analyses, originele onderwerpen(playstation start-up sounds) en humor.
Zijn video over Flash Games is geweldig.

Interessant topic, dit. Sinds kort kijk ik gaming video's. Wat ik dan vooral kijk zijn filmpjes over historische games en interessante reviews. Op dit moment heb ik een abonnement op de volgende kanalen:
- Gaming Historian
- Gamekings (NL)
- WhatCulture Gaming
- Tweakers (NL)
- Cinemassacre (AVGN)
- IGN
- WatchMojo.com (leuke top 10 van o.a. gaming)

Ik zou nog wel wat meer Nederlandse kanalen willen weten waar mensen praten over games. Uiteraard geen Fortnite, Minecraft en dat soort rommel.

Gisteren weer een nieuwe gevonden wat meteen een van mijn favoriete is geworden
Nintendrew - YouTube

Leuke jongen, duidelijke stem, vindt zichzelf niet te grappig, prachtige gameroom en leuke onderwerpen.

Ja, Nintendrew vind ik ook best cool. Ik vind volg vooral youtubers die iets anders met games en games-geschiedenis doen dan let's plays.

Le's Plays vind ik sowieso niets aan. Maar ik houd er wel van als youtubers hun persoonlijke kijk op een langlopende reeks games geven in de vorm van een leuk retrospective.

Helaas heb je wel bvb heel weinig channels of youtubers die zich bezig houden met bvb c64 en Amiga. 2 systemen die me toch wel na aan het hart liggen. Ik vind het tegenwoordig vaak een beetje saai worden om de zoveelste bespreking of lijstje tegen te komen dat 'dieper ingaat' op Mario kart of Zelda. Om maar even vlug iets te noemen.

Squall Lionheart (moderator)
Nog een channel met leuke game history en retro specials: Ahoy.

en geen klein kanaal ook niet, 2000+$ per maand via patreon, kan ervan leven, lijkt me.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:35 uur

geplaatst: vandaag om 17:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.