menu

Overig / Algemeen / Kickstarter

zoeken in:
avatar van threeohthree
Haha, prachtige rant.

Zit ook best wel een kern van waarheid in overigens. Zeker bij dat project.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Wilde ik ook nog zeggen, in 't geval van Broken Age nog best terecht idd, vind 'm ook wat tegenvallen...

Te veel The Cave, niet genoeg Fandango, vond het ook lijken alsof die daarom 'ertussendoor' was gereleased, om de verwachtingen wat te temperen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Rain World ook nog ge-backed. Heeft zijn goal toch ruim gehaald, zelfs nog over de 50k.

avatar van threeohthree
Yaaay!

Welcome to the club! Toch wel een persoonlijke hype voor mij dit. En dat komt natuurlijk niet enkel door het heerlijke 'vrije' en intelligente concept, maar ook door de ambiante, dromerige, maar duistere soundtrack, maar vooral ook door het hoge cuteness gehalte. Prachtige gameplay montage

Edit: En inderdaad over 50K! Dat is goed nieuws voor jou Brains!

avatar van threeohthree
Eeeeeen afgelopen! Uiteraard succesvol, maar dat stond al een tijdje vast. Moet overigens wel zeggen dat ik wel een beetje verbaasd ben over hoe traag La-Mulana 2 gaat. Had toch verwacht dat die wel met gemak de 500.000 zou halen.

avatar van threeohthree
Door mijn huidige drukke schema ben ik verder kickstarter helemaal vergeten, maar Unsung Story nadert haar deadline! (ze heeft vannacht haar target gehaald overigens)

Verder voor de rogue-like fans: Darkest Dungeon. Heeft in slechts 3 dagen haar target al meer dan verdubbeld, maar wil de game toch nog even vermeldden, want dit lijkt toch wel een uniek project te worden binnen het toch al springlevende rogue-like genre.

Ja, ik moet er nog even over nadenken, tot hoever ik wil gaan, maar zal ze zeker met een kleinigheidje gaan steunen! Al ben ik toch wat terughoudend na het vreselijk teleurstellende 'Our Darker Purpose'.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Toffe artstyle bij Darkest Dungeon.

La-Mulana 2 valt me trouwens ook tegen. De eerste game was toch een behoorlijke indie hit. Had ook wel verwacht dat 'ie met gemak de nodige stretchgoals ging halen. Maar met nog een weekje te gaan zit 'ie nog niet aan de 200k.

avatar van Thomas83
YouTube - GBKillhouse2014 15 03 - Killhouse speed run

Ground Branch komt steeds dichterbij een early access. Blijft veruit de meest interessante van de projecten die de tactische shooters nieuw leven in moeten blazen. Het meest hardcore en innovatief in de benadering.

avatar van DarthSolidKevin
Een Belgische developer op kickstarter is op dit moment bezig om geld op te halen voor een Outcast HD Reboot.

Link

avatar van JustMike
Bedoel je niet Outcast, want Outlast is een nog niet zo'n oude horror game.. solidKevin

avatar van DarthSolidKevin
My bad. Heb het even aangepast.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Jammer dat ze het niet gaan redden, zo lijkt het. Nog niet op de helft, met nog maar 9 dagen te gaan. Ondanks dat er toch voldoende animo voor is, iets te hoog ingezet lijkt me.

Laatste tijd weinig interessants voorbij zien komen op Kickstarter. Enkel god-game The Universim ziet er wel veelbelovend uit.

Leuke fundraiser nog wel op Indiegogo: Shaq-Fu: A Legend Reborn

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Universim ziet er idd cool uit, erg vette trailer ook .

Jammer van Outcast, had wel verwacht dat daar wat meer animo voor was...

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Vette trailer inderdaad. Zit nu net over de helft. Als deze support doorzet dan haalt 'ie het wel. Hopelijk haalt 'ie ook de $400K, building editor klinkt vet.

Harmonix ook op Kickstarter met Amplitude reboot voor PS3 en PS4. Goal wel erg hoog, maar nu binnen een uurtje toch weer $20K erbij. Ben benieuwd of deze het gaat redden.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Shiness: The Lightning Kingdom, een RPG door Ynnis, staat sinds vandaag op Kickstarter. Ziet er goed uit voor een indie ontwikkelaar. Heeft ergens wel wat weg van de Tales serie. Helaas nog geen sprake van een console release. Maar wie weet komt dit nog. Zou me verbazen als ze die Kickstarter goal van $100K niet moeiteloos binnen gaan slepen.


avatar van threeohthree
Ziet er prachtig uit inderdaad! Denk dat ik ook nog wel even een steentje zal bijdragen.

Amplitude ziet er ook wel vet uit inderdaad, maar gaat nog wel spannend worden, want hangt toch al weer even stil.

Zelf momenteel door verhuizingen en dergelijke weinig tijd voor Kickstarter projectjes, maar in ieder geval blij om te zien dat er nog genoeg moois aan zit te komen.

Ford KAduuk
Superhot

Een apart ogende shooter, waarin de tijd enkel vooruit loopt als de speler beweegt.
Lijkt me een interessante game.

Shiness ziet er ook goed uit; de personages in die game spreken een zelf verzonnen taaltje.
Toen ik de trailer zag dacht ik eerst dat het een japans gesproken titel was

avatar van TonyTHorror
Ziet er vet uit!

Deze ook trouwens:
WitchMarsh

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)

Ziet er erg vet uit inderdaad! Denk zelfs wel dat ik 'm ga backen. Straks eens even de reward tiers bekijken...

Superhot ook wel een interessant. Scoort wel goed op originaliteit, maar vraag me toch af of je een hele game om dit concept heen kunt bouwen. Ga 'm wel in de gaten houden.

Amplitude (Harmonix) lijkt het overigens nog te gaan halen (nog 26 uur). Zag er een week geleden echt niet naar uit dat dit nog ging lukken!

avatar van DarthSolidKevin
Winkelwagentje schreef:
(quote)
Amplitude (Harmonix) lijkt het overigens nog te gaan halen (nog 26 uur). Zag er een week geleden echt niet naar uit dat dit nog ging lukken!


Dat komt vooral door Insomniac Games, die $7,500 hebben gegeven.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Nu toch weer wat leuke projectjes op Kickstarter.

Jenny LeClue ziet er goed uit. Double Fine -achtige detective. Heeft ook zojuist zijn goal bereikt.

16-bit platformer Aegis Defenders idem dito!

avatar van threeohthree
Klein beetje over het hoofd gezien, maar had Jenny ook gebacked. Development gaat ook erg soepel moet ik zeggen.

Over development gesproken, heb ook eindelijk Neverending Nightmares gespeeld en die beviel erg goed, ze hebben mijn naam er ook leuk in verwerkt, ook best wel opvallend zelfs.

Verder ook al een klein stukje The Long Dark gespeeld, en dat is werkelijk fantastisch, belooft een topper te worden, maar zal mij er van weerhouden om verdere Alpha en Beta te spelen. Op zich jammer gezien mijn backer privileges, maar vooral bij dergelijke RPG's vind ik dat zonde.

SCALE heeft een lange tijd stil gezeten, maar sinds begin oktober zit daar ook weer wat schot in de zaak.

Wat nieuwe projecten betreft: Ik wil toch ook hier nog even wat reclame maken voor Bedlam van John Mueller, die ook wel bekend is om zijn art design voor Darksiders. Bedlam is een post apocalyptische turn-based rogue-like die zijn inspiratie leent bij games als XCOM en The Banner Saga. Het is werkelijk een fantastisch project, waar ik alle vertrouwen in heb dat zij niets minder dan een geweldige game zullen afleveren. Het wordt nog spannend de komende dagen, want er moet nog zo'n 20 duizend dollar overbrugd worden, maar ik heb in ieder geval al mijn volledige portemonnee geleegd. Bovendien belooft om een 'First look' te maken tegen de tijd dat de Alpha uit gaat komen, dus mocht er een geïnteresseerde zijn die nog een dollar kan missen ...

In anders nieuws belooft The Flame in the Flood ook een game te worden met een lekker uniek art stijltje.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
The Long Dark Ook al even gedaan, best cool .

Bedlam lijkt me ook vet, hopelijk de engine van Banner iets opgevoerd...

avatar van threeohthree
Dat beloven ze in ieder geval wel.

Inmiddels ook funded! Allicht nog een paar stretch goals, en knallen maar.

avatar van Thomas83
Thimbleweed Park: A New Classic Point & Click Adventure! by Ron Gilbert & Gary Winnick — Kickstarter

Was deze al gepost? Een spirituele opvolger van Manian Mansion door dezelfde makers.

avatar van mrdig
Thimbleweed Park kwam ik gisteren ook achter, heb het inmiddels geplegded, leuk initiatief!

avatar van threeohthree
Ziet er geweldig uit! Zal ook nog zeker even in de rewards duiken van het weekeind, maar met nog 27 dagen te gaan zullen ze hun target sowieso zonder al te veel moeite wel gaan halen.

avatar van threeohthree
Exploding Kittens nog 61 uur te gaan, de game heeft het niet meer nodig, maar OMG als ik voor 10.000 kon backen had ik dat gedaan, en waarschijnlijk ook alle andere fans van katten, lasers, geiten, en uiteraard card games. Wat een project ...

Niet game gerelateerd heb ik ook Glow gebacked. Heerlijke phone gadget!

avatar van Grovonion
hoe is het mogelijk dat zo'n simpel kaart-spel 6.8 Miljoen Dollar ophaalt????

Gast
geplaatst: vandaag om 16:54 uur

geplaatst: vandaag om 16:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.