menu

Overig / Algemeen / Kickstarter

zoeken in:
Winkelwagentje (moderator)
Goed nieuws.

Ook Cosmic Star Heroine heeft vandaag z'n pledge goal behaald.

Helemaal over het hoofd gezien, maar inderdaad, erg soepel ook. Art ziet er erg cool uit, en allicht nog wat stretch goals? Zou makkelijk haalbaar moeten zijn met nog 17 dagen te gaan.

Squall Lionheart (moderator)
Wauw, wat is er weer veel vets bijgekomen sinds ik laatste keer gecheckt heb, gaat lekka zo!

Cosmic Star Heroine ziet er mega tasty uit, moet Cthulhu ook nog steeds 'ns checken.
Rebuild en Long Dark ook interessant...

Erg cool trwns dat je zo'n grote backer bent 3O3, patron of the vidya arts deluxe .

Uhu, veel fantastische projecten op het moment, wat overigens niet heel bevorderlijk is voor mijn portemonnee. Back graag projecten, maar zeker recent een paar keer voor veel gebacked, dus nu maar hopen dat het goed uitpakt. Want het blijft natuurlijk een gok.

Met name ook dat doorgezet door de hele fijne 'samenwerking' bij Among the Sleep, daarna eerder een (kleine) verslaving geworden. Al prefereer ik uiteraard het door jouw mooi verwoorde eufemisme.

Boogerman comeback Kickstarter vandaag gelanceerd door voormalig Interplay medewerkers.

Ziet er erg lollig uit. Weinig bekend met de boogerman uit 94' , maar met veel crew leden die aan bv. Wasteland hebben gewerkt, mogen we toch wel wat verwachten.

Ik heb in ieder geval meteen maar even voor $15 gebacked.

Nou nee bedankt. Boogerman uit 94 was al extreem flauw. Dit is nou eens het soort kickstarters dat ik met een gerust hart links kan laten liggen.

Inderdaad een flauw spelletje. Maar goed, het is wel tof om te zien dat 'vergeten classics' op deze manier een nieuwe kans krijgen.

Wellicht dat Obduction je meer kan bekoren. Nieuw project van de makers van Myst en Riven.

Scale ziet er ook interessant uit.

Scale is inderdaad fantastisch.

Hier wat Alpha gameplay footage van Northernlion, voor de geïnteresseerden. Beetje Portal meets Mario (ish).

Winkelwagentje schreef:
Inderdaad een flauw spelletje. Maar goed, het is wel tof om te zien dat 'vergeten classics' op deze manier een nieuwe kans krijgen.

Oh natuurlijk. Het is leuk om te zien wat er soms vanonder het stof vandaan wordt gehaald. Er komen alleen regelmatig ook echt wel baggergames langs waarvan ik denk - 'hoe kom je er nou bij dat hier iemand nog op zit te wachten'. Vaak halen die hun doel echter toch niet.

Wat gebeurt eigenlijk met je geld als een project dat je gesteund hebt zijn doel niet haalt?

Er wordt pas geld van je creditcard of Paypal account afgeschreven als het project het ook daadwerkelijk haalt. Zo is het risico om te backen dus behoorlijk miniem. (en backen er dus ook meer mensen).

Gisteren vergeten te vermelden, maar zoals verwacht heeft SCALE het gehaald.

Super! Ziet er veelbelovend uit.

Heb Kickstarter de laatste twee/drie weken niet echt in de gaten gehouden. Was ook wel verrast om te zien dat Bugbear (Flatout) een campaign gelanceerd heeft. Helaas ziet het er niet naar uit dat ze het gaan halen. Erg jammer, voor een studio die toch altijd wel kwaliteit aflevert.

Voor de geïnteresseerden, hier 3 veelbelovende projecten (mijn interesse), die recent succesvol waren op Kickstarter:

The Slaughter

Een noir-style point and click adventure game waar men als detective fungeert om seriemoorden op te lossen.

Bloom

Een nieuwe kijk op het action-RPG genre. Art geeft nog weinig prijs, maar de uitleg is in ieder geval veelbelovend.

Stasis

Shadowrun meets survival horror? Isometrisch view point. Ziet er in ieder geval erg tof uit, al ben ik benieuwd of de spanning onderhuids blijft vanuit dat oogpunt. We zullen zien.

YouTube - H-Hour: World's Elite - Pre-Alpha Build Unveil

Beelden van de pre-alpha van H-Hour: World's Elite, zeg maar de via Kickstarter gelanceerde spirituele opvolger van SOCOM. Ziet er behoorlijk uit al voor zo'n vroege build.

Unsung Story kickstarter is live!

Nieuwe tactical RPG van Yasumi Matsuno (Tactics Ogre, Vagrant Story, FF Tactics).

Vet! Zeker met die stretch goals erbij een waar dream team! De ouwe Ivalice crew weer bijelkaar.

Winkelwagentje schreef:
Unsung Story kickstarter is live!

Nieuwe tactical RPG van Yasumi Matsuno (Tactics Ogre, Vagrant Story, FF Tactics).

Wat een project! Niet zo gek dus dat ze al op 50% zitten. Zal even in mijn portemonnee kijken, en als deze het toelaat direct even backen.

Nog een vette kickstarter vandaag gestart: La Mulana 2. Lijkt me wel iets voor je threeohthree.

Moet nog eens verder met het origineel.

Super vet!

Ik ben best nieuw met het Metroidvenia/dungeoncrawl genre, en na Unepic gespeeld te hebben, heb ik absoluut zin in meer! Zal binnenkort zeker ook het origineel eens oppakken, al ben ik benieuwd of ik de door velen gevreesde moeilijkheidsgraad kan overwinnen.

Bedankt voor de tip, was me nog niet opgevallen. Als het origineel me aanspreekt zal ik vast ook wel een steentje bijdragen aan deze follow-up.

Edit: Al op 72.000 (!). La-Mulana (1) direct maar even aangeschaft, geniaal stuntje om hem vandaag in de Steam Sale te gooien!

Al de 100.000 gepasseerd!

Ik heb het zelf overigens bij 45 dollar gehouden. Ik ben dan wel niet zo'n fan van Alpha access, maar 4 unieke uniformpjes vind ik dan wel weer tof. Had op zich wel meer willen backen, maar de rewards spreken me niet zo aan. Physical copy's, raak ik kwijt, en digitale extra's vind ik nooit zo super.

5000 tier reward leek me wel wat, maar heb mijn kerstbonus er vorige maand al doorheen gejasst, dus dat was helaas ook geen optie.

Heb vanmiddag ook Rain World gebacked. Tof, schattig, maar zeker ook uniek concept, en bovendien een heerlijke soundtrack!

Is recentelijk ook gegreenlit op Steam. Ziet er erg cool uit inderdaad.

Rain World ziet er interessant uit. Denk dat ik m wel ga backen. Bedankt voor de tip!
threeohthree schreef:
Physical copy's, raak ik kwijt

Hoe?

of waar? beter, dan kan ik ze oprapen

Winkelwagentje schreef:
Rain World ziet er interessant uit. Denk dat ik m wel ga backen. Bedankt voor de tip!
(quote)

Hoe?

Zou tof zijn! Bij elke update krijg ik er meer en meer zin in!

Maar ik raak praktisch alles 'fysiek' kwijt. Al mijn belangrijke documenten e.d. bewaar ik op mijn computer, en die is dan ook zéér georganiseerd, maar buiten dat ben ik een chaoot eerste klas. Van mijn sleutelbos tot diverse collector's edition's, ik raak werkelijk alles kwijt.

Maar gezien ik binnenkort mijn slaapkamer ga ombouwen tot 'film studio', heb ik de boel een beetje verzameld en in een apart kastje gezet, dus er is hoop.

Haal echter in tegenstelling tot velen weinig voldoening uit dergelijke edities. Iets wat ik bij films dan wel weer heb. Komt waarschijnlijk ook omdat ik pas echt begonnen met games te spelen toen Steam op de PC's verscheen, daarvoor gewoon sporadisch en hier en daar een PS spelletje.

Maar helaas Grovonion, ik zou ook niet weten waar. Zo zoek ik al een aantal maanden naar mijn Avatar Collector's Edition.

Er zijn verschillende verklaringen voor het verdwijnen van je spullen:

a) Je bent wat psychaotisch en hebt de genoemde spullen nooit echt in bezit gehad.
b) je leeft in een open commune en er wordt veel 'geleend'.
c) je koopt spullen bij de IMF (die van Mission impossible) en spullen doen aan zelf-vernietiging.
d) je woont in een magisch gebied waardoor fysieke spullen beentjes krijgen, 's nachts al je klusjes doen en dan weer verdwijnen zodra de zon opkomt?

Ben ik er dichtbij?

Mja, die laatste komt me wel verdomd bekend voor.

Toch wel de reden waarom ik wel een groot fan ben van in-game rewards, al leek die pluche kat van Rain World me nog wel wat.

Maar nee, volstrekt dat eerste, krijg hier en daar via Kickstarter wel eens zo'n ding, maar na de Steam-key gebruikt te hebben, gaat hij vaak de grote oude kast in, en raakt deze verstrikt in het stille leven van mijn eigen teringzooi.

Kritische kijk op Kickstarter in de nieuwe ZeroPunctuation review van Broken Age.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:49 uur

geplaatst: vandaag om 18:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.