menu

Overig / Algemeen / Kickstarter

zoeken in:
Squall Lionheart (moderator)
Kickstarter is een site waar je je eigen project kan financieren door fans te laten investeren en er zijn behoorlijk wat ouwe en nieuwe software bedrijfjes die zo hun game proberen te lanceren. Ondertussen al aardig wat leuke titels uit voortgekomen:

De nieuwe Carmageddon was al eens genoemd.

Jane Jensen's en Tim Schafer's nieuwe adventures zijn er ook mee gefund.

Shadowrun is funded (ben ik erg benieuwd naar) en een Wasteland vervolg.

Een nieuwe Tex Murphy is ook in de works.

Erg cool initiatief dat de makers lekker veel vrijheid bied, denk dat hier nog veel leuks door gaat komen.

Ik volg zelf het project van Tim Schafer al een tijdje (Helaas te laat achter gekomen om zelf wat te doneren).
Ik ben een groot voorstander hiervan. Dit biedt wat kleine software bedrijfjes de kans om toch een groter budget op te bouwen zonder in creativiteit te hoeven beperken door publishers.

Van die andere projectjes wist ik nog niet. Wasteland 2, cool .

Kwam het ook eens tegen. Het is inderdaad een goede manier om aan geld te komen voor je project.
Er is zo'n zelfde site voor films genaamd IndieGoGo die het zelfde werkt.
Ik vind zulke site's erg goed en zo zie je wat de interesse van de mensen is, of ze daar wel of niet interesse in hebben om te doneren.

Vind het echt een geweldige site. Het biedt getalenteerde developers de kans om een spel te maken, als er maar behoefte aan is. En door het systeem op de site hoef je als donateur niet bang te zijn dat je je geld niet terugziet. Gaat een project niet door dan krijg je gewoon je geld terug.

De meest interessante projecten voor mij zijn toch Ground Branch en Takedown. Ground Branch is eigenlijk al jaren de hoop in bange dagen voor de liefhebbers van tactische shooters. Gemaakt door John Sonedecker, die onder andere belangrijk werk heeft geleverd aan de oude Rainbow Six-games en Ghost Recons, uit de tijd toen ze nog goed waren. De visie van hem en zijn team op hoe je tactische shooters moet maken is erg interessant, en leuker nog is dat de fanbase op het forum van zijn bedrijf BlackFoot Studios alle ruimte krijgt om met input te komen.

Waar Ground Branch een mix tussen Rainbow Six en Ghost Recon zal worden, maar meer naar het laatste dan naat het eerste zal neigen, daar legt Takedown puur de focus op close quarters combat, in de trant van Rainbow Six. Het spel is een project van Christian Allen, ook wel bekend als Serellan. Hij was aanvankelijk actief als modder voor in elk geval de oude Rainbow Six-games, en deed dat zo goed dat hij uiteindelijk een baan bij Redstorm heeft verdiend. Sindsdien ook genoeg ervaring bij andere studio's opgedaan.

Ground Branch moet nog een hoop geld ophalen, bij Takedown is het al binnen. Het leek aanvankelijk kansloos, maar na het maken van een nieuw filmje (de eerste was ook niet zo goed) kwam het geld vlak voor de deadline toch nog massaal en op tijd binnen. Van de projecten die ik heb gevolgd zie je dat ook wel vaker op Kickstarter, dat mensen tot op het einde wachten voor ze doneren. Ik maak me over Ground Branch dan ook niet zoveel zorgen nog.

Nog een paar games die me interessant lijken: Sci-Fi RPG Kitaru, Sci-Fi Adventure Lifeless Planet, Adventure van de makers van Space Quest Two Guys SpaceVenture, Action Strategy RPG Nekro en Limbo-esque Platformer Spate.

Staan trouwens ook veel leuke andere projecten op. Films: Sundays van Mischa Rozema, Animatie: Mad God van Phil Tippett, Comics en Graphic Novels: Teddy-1 door Joko Budiono, Muziek Albums: De nieuwe Tourniquet CD en de Turrican Soundtrack Anthology, Board en Card Games: Sedition Wars en combo project Z., en zelfs Tech: Gamepad Maker Makey Makey, en nog vele andere artforms.

Dead State, deze lijkt mij wel leuk.

Erg toffe site inderdaad. Die rewards die je krijgt wanneer je doneert zijn ook super awesome, al moet je wel gigantisch veel doneren wil je écht iets leuks hebben (jezelf in een game )

Ground Branch heeft het niet gered helaas.

Planetary Annihilation heeft ook zijn doel bereikt, wordt gemaakt door Uber met o.a. oud Total Annihiliation en C&C devs. Word een mooie RTS om in de gaten te houden.

Weer ziek veel moois bijgekomen op Kickstarter, hier een greepje:

De nieuwe Longest Journey: Dreamfall Chapters. De nieuwe oldschool iso-rpg van Obsidian: Project Eternity, ziet er erg mooi uit sofar. Golem net opgestart door Moonbot Studios. En erg leuke introductie vid van zelda-style manga rpg Cryamore.

Torment: Tides of Numenera, de spirituele opvolger van Planescape: Torment vandaag opgestart door inXile en nu al way over the mark . Torment fans ftw! Dit wordt echt epic...

Winkelwagentje (moderator)
Ruim over de mark; die gaat de 3mil. wel halen.

Kwam deze week ook het gerucht tegen dat Shenmue bedenker Suzuki een kickstarter campagne overweegt voor deel 3. Dat zou wel gaaf zijn.

Vet, dat zou wel te gek zijn, die haalt ook z'n goals binnen no-time denk ik...

Toch best wat grote namen al over gestapt op Kickstarter, zag dat het nieuwe Charlie Kaufman animatie project ook al funded is. Guillermo del Toro zich ook al positief erover uitgelaten. Wachten op de eerste Kickstarter big-time box-office hit .

The way of the future! .

Eindelijk ook eens een kickstarter waar ik op tijd mee ben! Torment Tides of Numenera ga ik voor pledgen - alleen weet ik nog niet hoe veel. Voor 45 dollar (38 euro) krijg je een digitale copy van het spel EN eentje van Wasteland 2 op release en dat is toch echt niet te veel vind ik.

Shadownrun, Project Eternity en evt. Wasteland 2 ga ik echter ook nog voor donaten (dat kan blijkbaar ook nog achteraf - niet meer als kickstarter maar als pre-order).

Ben er wel echt helemaal excited voor. Zo maar even 4 echte, traditionele old-school RPG's binnen 2 jaar.

Is inderdaad erg goed nieuws en zal mij waarschijnlijk toe aanzetten nog eens mijn pc te gebruiken om te gamen. Ik vind alleen jammer dat fysieke versies van het spel zo duur zijn, vooral de "collector" editions. Kan moeilijk een succes worden als ze straks dit spel niet ook verkopen voor een normale prijs.

Heb ze niet allemaal nagekeken maar bvb de Wasteland 2 boxed copy is 60 dollar - dat is ongeveer 45 euro omgerekend. Dus zo bizar duur is het toch niet - eerder een normale prijs. Collector's editie komt ook neer op 110-115 euro - en dat is idd best veel maar ook daar moet je natuurlijk in gedachten houden dat bvb de special edition van Injustice volgende maand (waar ik nog heel erg over twijfel) ook al dik 100 euro kost - en ook die van Bioshock Infinite Songbird Edition dik op 130-145 euro neerkomt. Dus zo bizar veel verschillen die prijzen niet van wat gangbaar is.

9-jarig meisje haalt Kickstarter-doel om RPG te maken

Met een goal van $829 begonnen en nu al $22.000 backed. Hier de Kickstarter site. Leuk voor 't meisje, maar had dat geld dan liever naar andere projecten zien gaan. Wel geinig zo'n RPG-maker camp for kids.

kiriyama
Haar moeder schijnt miljonair te zijn, wat ook tot veel verontwaardiging heeft geleid. Sommige mensen spreken zelfs van oplichting...

Een spirituele opvolger van The Neverhood is ook verschenen op Kickstarter.

Klik!

Kewl!

spelfreak
A Hat in Time

Heeft al ruim zijn doel gehaald, maar dessalniettemin lijkt het een zeer leuk spelleke. Ook al is het geinspireerd door N64 spellen, lijkt het toch ook veel op Wind Waker, en heeft het ook een beetje weg te hebben van Mario Sunshine.

Jaaa Amikrog lijkt me een geweldige game in wording.

Jazeker Hopen dat 'ie het haalt!

Ik betwijfel of Armikrog het gaat halen

Nog $200.000+ nodig en nog maar 70 uur op de teller.

That sucks.

Toch al 10k bijgehaald in de laatste 14 uur... dat gaat echt niet lukken.

Waarschijnlijk niet. Maar Nintendo heeft al te kennen gegeven interesse te hebben in Armikrog.

Eurogamer artikel

Volgens mij staat op de kickstarter pagina dat ze dan nog steeds wel eerst hun goal moeten halen.

Overigens gaat het nu wel erg hard. Ze zijn de $800.000 gepasseerd en dus nog 'maar' $100.000 te gaan. De afgelopen 22 uur is er dus $90.000 bijgekomen en er staat nog 34 uur op de teller. Er is dus nog een sprankje hoop

Toch gehaald

Gast
geplaatst: vandaag om 19:07 uur

geplaatst: vandaag om 19:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.