menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
Nederland blijft winnen Zou het dan toch gaan lukken met Van Gaal aan het roer? Ik ben benieuwd

Wie volgt er de Olympische Spelen?
Voor mij is dit als sportliefhebber gewoon het evenement waar ik altijd naar uitkijk. Ik hang momenteel dan ook hele dagen voor de TV om zo weinig mogelijk te missen.

Atletiek, Turnen en zwemmen vind ik helemaal geweldig, maar wat de Olympische Spelen vooral speciaal maakt is dat ook sporten aandacht krijgen die hier normaal veel minder aandacht krijgen zoals bijvoorbeeld tafeltennis, schermen, gewichtheffen en badminton om er maar een paar te noemen.

Basketbal volg ik doorheen het hele jaar, zowel de NBA, WNBA en College basketbal. Maar op de Olympische Spelen zegt het me eigenlijk niets, daar geef ik de voorkeur aan andere sporten. Ik volg enkel de Belgische vrouwen. Ook voetbal, tennis en wielrennen spreken me op de Spelen niet aan, dit zijn sporten die je hier doorheen het jaar tot vervelens toe te zien krijgt.

Ik, maar wel selectief. Pik de interessante momenten eruit, vooral bij de Nederlanders. Bizarre prestatie van Femke Bol gister en ook qua roeien zijn ''we'' buitengewoon deze spelen.

Iets als voetbal kijk ik ook niet. Dat hele concept slaat bij de Spelen nergens op. Een <23 team met 3 dispensatiespelers. Boring.

Het was een prachtige zomer met het EK voetbal en de Spelen.

Manny Calavera schreef:
Het was een prachtige zomer met het EK voetbal en de Spelen.
De spelen zijn nog gaande, en de zomer ook nog

Grovonion schreef:
(quote)
De spelen zijn nog gaande, en de zomer ook nog

Yes, maar we naderen het einde. Is ook prima, begint al het clubvoetbal tenminste weer.

Manny Calavera schreef:
Bizarre prestatie van Femke Bol gister
Ik werd helemaal gek hier, wat een grandioze prestatie!

Vandaag een geweldige wedstrijd gezien van de Belgian Cats (Belgische vrouwen basketbal team).
Na een onverwachte nederlaag in de eerste wedstrijd tegen Duitsland en een logische nederlaag in de 2de wedstrijd tegen de USA met hun sterrenteam MOESTEN ze vandaag winnen tegen Japan met een verschil van 27 punten om als beste 3de door te gaan.
En wat doen ze? Ze winnen met exact 27 punten, ongelooflijk.

Ik denk dat men in België ook nog niet helemaal beseft dat men met Emma Meesseman iemand heeft die wereldtop is, en dan bedoel ik dus echt wel top 3 van de wereld.

Iedereen die sport wat volgt beseft dat wel, maar blijft een feit dat het grootste deel van Belgen met sport (op tv) niks aankan en er bijgevolg ook niks van weet. BAsketball en Hockey trouwens, twee sporten waar Belgie de laatste jaren wel wat potten breekt.

Ik heb al veel edities van de Spelen gevolgd, maar voor mijn gevoel zijn de Belgen wel een stuk veelzijdiger geworden. Doen in best veel sporten nu leuk mee, maar missen wel echte wereldtoppers buiten het wielrennen.

Manny Calavera vergeet Nafi Thiam niet. Eén van de meest complete vrouwelijke atleten aller tijden die de eerste ooit kan worden die goud kan winnen op 3 Olympische Spelen.

Zij is voor mij met afstand het grootste uithangbord van België.

Heel eerlijk, ik ken haar naam maar ik heb net moeten googelen wat ze heeft bereikt. Maar ik volg de zevenkamp ook niet zo. Bijzonder knap, gouden plakken in Rio en Tokio. Laat haar dan maar haar legacy voltooien met een derde goud.

Tienkamp en Zevenkamp zijn toch zowat de moeder van alle olympische sporten, op marathon na dan.

Grovonion schreef:
Tienkamp en Zevenkamp zijn toch zowat de moeder van alle olympische sporten, op marathon na dan.

Ik volg heel veel sporten niet door het jaar heen, maar kijk er wel naar op de Olympische Spelen.

Ook niet elke sport krijgt hier even veel aandacht, het gaat (uiteraard) in ons land over voetbal, F1 en andere sporten waar we goede landgenoten in hebben.

Tienkamp en zevenkamp zijn inderdaad de sporten die bepalen wie de meest complete mannelijke/vrouwelijke atleet is.

Net de 100 meter finale bij de mannen.
Noah Lyles vs Kishane Thompson met een verschil van 0.005 seconden, dat is dus gewoon 5 duizendsten van een seconde, werkelijk ongezien. Was na de finish ook totaal onduidelijk wie er gewonnen had. Ik had zelf een lichte voorkeur voor Kishane Thompson, maar ben ook fan van Noah Lyles.
Wat een fantastische sfeer ook in dat stadion hoe de sfeer werd opgebouwd. Alle lichten uit, en daarna de atleten die werden geintroduceerd. Kippenvelmoment.

Manny Calavera over wereldtop gesproken, weet je nog toen jullie in Nederland Epke Zonderland hadden?
Dat was ook echt 'once in a lifetime', zo eentje gaan we in Nederland/België niet meer snel meer zien vrees ik.

In Japan, China en Amerika lijkt het wel alsof ze dat soort turners in een laboratorium kweken, maar bij ons is zo iemand zeer zeldzaam.

Moeilijk om de hoogtepunten van de Olympische spelen op te sommen. Word het de vent die met zijn ballen bleef hangen achter de lat bij het polstokspringen? De hetse over het al dan niet vrouw zijn van een boksster waarbij de hele wereld een duit in het zakje deed via social media? De non-binaire kogelstootster....die toch in het binaire meedeed? De zwemmers die massaal drollen slikten in de Seine? De schermer die na uitbundig gejuich bijna de jury aanviel? De Turkse schutter die even nonchalant kwam binnenwandelen en zilver scoorde of Raygun die haar best deed om Australische dieren te dansen?

Ik heb me in ieder geval erg vermaakt met bepaalde zaken...

3x3 basketbal en die 2 punter in the dying seconds toch wel hoogtepuntje hoor

Op 2 en 3 Sifan Hassan en Femke Bol (die inhaalactie heb ik in alle talen meerdere keren teruggezien)

Shootouts hockey ook retespannend.

Verder ook van Biles en die Franse judo gast kunnen genieten. En mooi momentje tijdens die beach volleybal finale waarbij de dames ruzie kregen en de dj Imagine ging draaien. Oh en de tennisfinale met Djokovic ook prachtig. Man zoveel moois gezien, wel van genoten!

Qua lol zeker die polsstokhoogspringer, raygun en die Turkse shooter idd (heel veel memes van gezien)

Hoogtepunt voor mij was Nafi Thiam die 3de keer goud won op de heptathlon. Nog nooit gebeurd en ik betwijfel of het ooit herhaald gaat worden. En het was spannend tot de allerlaatste seconde omdat die Britse atlete beter was in het laatste onderdeel.

- Letsile Tebogo die de 200 meter finale wint tegen Noah Lyles was ook een hoogtepunt, onverwacht ook. Ik vond eigenlijk alle atletieknummers geweldig. Natuurlijk wel jammer dat de top 3 van de Jamaicaanse vrouwen alle drie moesten afhaken, de resultaten hadden er helemaal anders kunnen uitzien.

- Dieptepunt kwam uit het turnen met die Roemeense waar ze het brons van afpakten terwijl die Amerikanen aan het lachen en feesten waren. Is een dag of 2 geleden wel teruggedraaid na klacht van Roemenie, maar uiteindelijk heeft ze nooit op het podium gestaan. Wat een blunder van de organisatie.

- Treurigste moment was voor mij in de marathon wanneer topfavoriet Eliud Kipchoge moest opgeven. Ging voor zijn derde opeenvolgende goud op de marathon, had nog nooit een race die hij niet heeft uitgelopen. Maar dit keer ging het niet meer. Was gewoon echt triest om zo een held op die manier eruit te zien gaan.

Het leuke aan de Spelen vind ik dat je even twee weken met sporten bezig bent die je normaal niet kijkt, zoals roeien, baanwielrennen, de marathon of hockey. Althans, vanuit Nederlands perspectief.

Het was twee weken genieten van ons Nederlandse team. Niet normaal dat we plek 6 in het klassement hebben gepakt.

Ik vind Bol nog steeds het mooiste moment. Het is nauwelijks te bevatten dat ze in die laatste 50 meter nog even 3 mensen voorbij rende van geen medaille naar goud.

Maar het meest verbazingwekkend was misschien wel die winnende treffer van Worthy de Jong bij 3x3 basketbal. Daar is echt geschiedenis geschreven. In Frankrijk, tegen Frankrijk nota bene.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:05 uur

geplaatst: vandaag om 23:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.