menu

Overig / Algemeen / Wat zal ik doen? Wii of PS3?

zoeken in:
avatar van jirachi04
MIjn Wii+spellen inruilen voor flink wat ''korting'' op ''mijn ps3'' of de WII gewoon houden?

Ik zou graag weer eens een nieuwe PS willen , ik heb ook al flink op zijn voorgangers gespeeld, de ps en ps2.

avatar van Tsjo-Wi
Ligt eraan hoe je over je wii denkt. Heb je daar nog leuke spellen voor die je later nog zou willen spelen dan zou ik hem niet verkopen en gewoon nog even doorsparen. Zoveel geld zal je er ook weer niet voor krijgen.

Skychanger
Ps3, natuurlijk. De wii is echt de slechtste console die er bestaat, inruilen die handel.

avatar van wo2-freak
Ik had zelf ook een Wii, gekocht bij de MM voor €200,- destijds en wat spellen enz. bij gekocht. Na 1.5 week was ik 't beu, enorm saai console. Alleen Mario Kart was leuk. Heel de handel voor €260,- verkocht, ongeveer de prijs wat ik er zelf voor had betaald.

Maar ja... tja. Inruilen dus

Als je zo gehecht bent aan je Wii en toch een PS3 wilt, gewoon inruilen. Weet je waarom? De PS3 heeft nu de PS3 Move, wat eigenlijk meteen de Wii is. Dus heb je ze allebei in 1

avatar van Brains
Hangt er van af. Er komen nog erg leuke titels voor de Wii. Ik zou even uit gaan zoeken of jij dat ook vindt en of je die wilt missen. Verder zal je zoals Tsjo-Wi al aangaf niet heel veel meer krijgen voor een tweedehands Wii.
Ik zelf zou gewoon de volle bak betalen voor de PS3 en de Wii houden. Krijg je nooit spijt van als er nog leuke titels komen voor de Wii. 2 Consoles is beter dan 1 .

avatar van wo2-freak
Brains schreef:
. 2 Consoles is beter dan 1 .


Ik vind 1 Console en het besparen van ca. €100,- - €150,- (meer als de Wii met games en extra's is), toch veel beter dan 1 shit console (Wii) en 1 goede console (PS3) en dan ook nog eens €300,- duurder uit te zijn.

Dus wil je goed advies; ruil dat ding om en bespaar honderden euro's

avatar van Brains
Laat jirachi04 zelf eens beslissen of hij de Wii een shit console vindt.
Ik zou het zelf vrij jammer vinden als ik een console weegdeed voor een andere en er komen ineens allemaal leuke games voor die oude console die ik daardoor zou moeten missen.
Zo heb ik zelfs nu nog spijt dat ik mijn oude Xbox met games heb weggedaan.

284
Ik heb ook gewoon een WII met super goede spellen die ik niet had willen missen en daar naast heb ik een Playstation 3 dat vrijwel het zelfde is als een XBOX 360, maar ik raad mensen met minder geld aan om gewoon een 360 kopen

avatar van wo2-freak
Het is maar schijn dat je minder betaalt voor de 360!

Voor de slim 4GB versie betaal je op zijn minst nieuw, €200,- t/m €250,-. Daarbij komt dat je €60,- per jaar aan online gamen kwijt bent. Zit je al tussen de €260,- en €310,-. Een PS3 320 GB versie, met 2 controllers en 1 game, nieuw, krijg je al voor €310,- bij Wehkamp (ik weet niet of de 10% korting actie nog geld, maar dat was 2 weken geleden iig nog wel zo). En anders heb je hem ergens anders voor dezelfde prijs of in die richting.
De PS3 320gb met controller en zonder extra's heb je al zelfs voor €270,-. Ik ga hier niet nog een keer alle voordelen van de PS3 ten opzichte v/d Xbox 360 noemen, kijk daarvoor in het ''algmeen forum''.
Wel wil ik zeggen dat je bij de PS3 je niet zorgen hoeft te maken dat hij om de 2 dagen kapot gaat en je kunt gratis online

avatar van Brains
Voordat je advies gaat geven, zorg dan in ieder geval dat je de feiten goed hebt. Want zoals altijd staat je bericht weer vol met verbogen waarheden en oud nieuws.
En wie zegt dat jirachi04 online wil gamen? Niet iedereen heeft daar behoefte aan. Wees eens objectief. Je had ook kunnen zeggen: Game je veel online en doe je dit liever gratis? Dan kun je beter voor de PS3 gaan, want op de Xbox 360 betaal je zo'n 40 (Dus geen 60, leer je feiten) euro per jaar.
En zoals al 1000 keer gezegd is, zijn de problemen met de 360 zo goed als opgelost en gaat 'ie nu even snel stuk als een PS3. En vergeet niet te vermelden dat de garantie van de 360 veel beter is dan die van de PS3. Maar ik voorspel al weer kinderachtige offtopic fanboy berichten.

jirachi04, je moet even gewoon goed kijken of er niet nog games uitkomen voor de wii in de toekomst die je wel graag zou willen spelen en zeker weten dat je je oude games voor de wii nooit meer wil doen (Want je hebt wel een paar hoge cijfers gegeven). Je zou namelijk nog best wel eens spijt kunnen krijgen.
Bovendien zul je niet zo heel veel meer krijgen voor een Wii, voornamelijk omdat het tweedehands aanbod heel erg groot is (Veel mensen hebben 'm gekocht met de hype en doen er nu niets meer mee). In ieder geval succes met je keuze.

avatar van Rujar
Met de move opkomst zou ik dan voor de ps3 gaan. Echter de Wii heeft wel zijn eigen (typische nintendo) games. Hecht je daar niet zoveel waarde meer aan zou ik voor de PS3 gaan. En in de PS3 zit meer toekomst in dan de Wii. HD (blueray), 3D, move, assortiment qua games zal veel groter worden.

avatar van Brains
Hij gaat sowieso voor de PS3, maar wil dus misschien z'n wii daarvoor weg doen.

avatar van Rujar
Oh … uhmm nou ja hou hem dan maar. Verkopen kan je altijd nog.

avatar van jellecomicgek72
Een wii of ps3.... die keuze lijkt me toch niet al te moeilijk..

avatar van wiiplayer
Ik had eerst ook een wii maar heb nu een ps3 gekocht. De Wii is niks voor mij. De Playstation heeft je meer gedekt als hardcore gamer

avatar van Naomi Watts
Wiiplayer die een wii loopt te bashen. Dat kan natuurlijk niet .

Ligt er net aan wat je wilt, voor de hardcore gamer is de PS3 een beter apparaat, voor de casual gamer een Wii. Van het weekend ook een Wii gekocht, en gameaanbod valt me ook niet echt tegen. Best wat leuke games, maar ligt er net aan voor wat voor games je wil gaan spelen, wat grotere tegenpolen dan deze twee consoles kan je niet vinden. Als je weet wat je wilt weet je ook gelijk welke console je moet nemen.

AvMerode
jellecomicgek72 schreef:
Een wii of ps3.... die keuze lijkt me toch niet al te moeilijk..


Mwa hangt ervan af, de Wii heeft aardig wat games met geweldige game-play, de ps3 is grafisch uiteraard geweldig.

De Wii moet je echt aanschaffen voor de old school retro Snes,sega,c64 etc. games en fantastische WiiWare games.
Tetris Party Deluxe is ook lekker retro met nieuwe elementen en geweldige online-play.
Nintendo Wii is veel van dat Nintendo happy/vrolijk gevoel, een game als No More Heroes (heel erg bloederig) aan de andere hand is weer eens wat anders dan het over vrolijk (nintendo) spul.

Je kunt het eigenlijk niet vergelijken, Wii vs PS3, het zijn twee totaal verschillende consoles met andere stijl games. (zelfs een game als COD4&5 voelt anders aan op de Wii)

avatar van markwiering
Ik zou de Nintendo Wii gewoon houden. Spellen op de, zoals dat heet "Wii Balance Board" (Wii Evenwichtsbord) en bewegingen die jij moet maken met jouw Wii-afstandsbediening, bijvoorbeeld om te richten bij schietspellen, een bal weg te slaan bij hockey of om auto te rijden, is gewoon geweldig!

Ik wil Speelstation 3 niet teveel naar beneden praten, maar ik denk dat de ervaring van lui om de bank zitten en op de knopjes van jouw controleerder in te drukken, een stuk saaier is dan dan jij met jouw lichaam een spel actief meespeelt!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.