menu

Overig / Algemeen / Het grote muziektopic

zoeken in:
Voortaan eerst even lezen kiriyama... jammer. Had wat over je smaak verteld en bewaar de clips voor de volgende pagina.

Ach, praat toch vast tegen de muur dus doe lekker mee.

Alan Parsons, de invloed van Pink Floyd mag gehoord worden.

kiriyama
WeZet schreef:
Voortaan eerst even lezen kiriyama... jammer. Had wat over je smaak verteld en bewaar de clips voor de volgende pagina.

Leuk om al die namen te zien, maar met het nummer zelf kan een mens toch meer lijkt me. Enkele van de namen die hier worden genoemd ken ik niet, en ik ben dan weer te lui om het zelf op te gaan zoeken. Denk niet dat ik de enige ben.

Ook maar een lijstje.

Op de eerste plek wat uit m'n favo genre: Hardstyle (&beetje jump)

The Pitcher
Ran-D
Activator
Tatanka
Donkey Rollers
Zany
Dozer
Psyko Punkz
B-front
AVIO
Coone
Demoniak

Waar je echt niet mee aan moet komen:

Noisecontrollers
Headhunterz
Zatox (vroeger wel, nu niet)
Brennan Heart
Prophet
Showtek
Da Tweekaz

Verder kan ik erg genieten van:

Netsky
Moby
Noisia
Paul Kalkbrenner
Avicii
Axwell
Flaque
Deadmau5

Erger me dood aan:
Rihanna
Kesha (kutwijf)
Alles wat zichzelf rapper noemt

En many...many more. Nu even geen inspiratie .

Leuke lijst Tony, we ergeren ons allemaal dood aan dezelfde commerciele projecten (niks mis met commerciëler zijn, alleen Kesha etc. zijn puur voor hun puber-imago als speelbal door de platenmaatschappijen gebruikt. Wat een bak troep. Dat was met Oops. I Did It Again van Spears wel anders. Dat had qua teksten nog enigzins een thema!).

En kiriyama, daar heb je gelijk in ja. Ik kan me wel in je smaak vinden in in ieder geval!

TonyTHorror schreef:

Alles wat zichzelf rapper noemt

Het komt hier wel vaker voor op GamesMeter (Bijvoorbeeld bij GTA: San Andreas) dat mensen een nog al generaliserende afkeer naar Hip Hop hebben. Waarom is dat?

1) Die gasten die in deze scene zitten die praten en doen zo raar (vooral blanken) Genant eigenlijk.
2) Rap was eerst een protest tegen de gevestigde orde nu gaat het alleen maar om money cash hoes en bling die je hebt.
3) Imago van ganster zijn (JWZ chickies hosselen en alles is kut wat normaal is en ik kom van de straat dus ik schiet je zo neer)

Oftewel wijsneuzen, in Amerika snap je het nog daar zijn ze gewoon dol op dit soort dingen maar dan nemen wij het allemaal over omdat het wel cool is. Geen eigen identiteit (uiteraard zijn er uitzonderingen)

Dat vermoedde ik al en dat bedoel ik dus met generalisatie. Ik snap wel dat mensen dat denken, want zo word het ons immers voorgeschoteld. Hip Hop is veel meer dan dat en niet alleen vroeger. Genoeg goede moderne Hip Hop acts. Zo veel zelfs, dat het geen uitzondering te noemen is.

2) Rap was eerst een protest tegen de gevestigde orde nu gaat het alleen maar om money cash hoes en bling die je hebt.

Dat is zo bij 50 Cent & Co. Maar genoeg hedendaagse rappers die niet zo zijn en nog altijd rappen over de regering en het systeem dat niet deugt.

Luister maar eens naar Immortal Technique, die is op z'n zachtst gezegd niet zo blij met het systeem. Hij gebruikt alleen wel wat (te) veel nigger en scheldwoorden.

Naast dat, is dat afzetten tegen de gevestigde orde ook maar een stroming binnen de Hip Hop. Je komt er vrijwel alle thema's tegen, van persoonlijke crisissen tot conceptalbums over superhelden oid. Maar om toch maar even in die protest Hip Hop te blijven een redelijk modern voorbeeld:

Hip Hop hoe het wél moet .

fabblwaps schreef:
Immortal Technique

Raad ik iedereen aan.

Bin Laden didn't blow up the projects
It was you, nigga
Tell the truth, nigga

Bush knocked down the towers
Tell the truth, nigga
Bush knocked down the towers
Tell the truth, nigga

Harmonica schreef:
(quote)

Dat is zo bij 50 Cent & Co. Maar genoeg hedendaagse rappers die niet zo zijn en nog altijd rappen over de regering en het systeem dat niet deugt.

Totdat ze zelf centjes verdienen

@ Harmonica: Dat vind ik dan juist weer een minder nummer.
Rujar schreef:
(quote)

Totdat ze zelf centjes verdienen
Ik denk het niet, volgens mij laten veel getalenteerde rappers juist hun kans op roem liggen omdat ze liever hun eigen muziek willen maken.

Zat genoeg goede nummers natuurlijk. The Point of No Return, Harlem Streets, Peruvain Cocaine,...

Brains schreef:
Dat vermoedde ik al en dat bedoel ik dus met generalisatie. Ik snap wel dat mensen dat denken, want zo word het ons immers voorgeschoteld. Hip Hop is veel meer dan dat en niet alleen vroeger. Genoeg goede moderne Hip Hop acts. Zo veel zelfs, dat het geen uitzondering te noemen is.

Ik koos dan ook ''mensen die zich rapper noemen'', je hebt rappers en mensen die denken dat ze 't zijn .
WeZet schreef:
Leuke lijst Tony, we ergeren ons allemaal dood aan dezelfde commerciele projecten (niks mis met commerciëler zijn, alleen Kesha etc. zijn puur voor hun puber-imago als speelbal door de platenmaatschappijen gebruikt. Wat een bak troep. Dat was met Oops. I Did It Again van Spears wel anders. Dat had qua teksten nog enigzins een thema!).

En kiriyama, daar heb je gelijk in ja. Ik kan me wel in je smaak vinden in in ieder geval!

Idd! Ik erger me echt dood aan die nieuwe ''pop sterretjes'', niet alleen is hun stem zo vervormt dat iedereen het onderhand kan, maar ook 't hele imago dat eromheen gebouwd wordt is misselijk. Dan heb ik 't nog niet eens gehad over de standaard synthjes en oersaaie beats, daar kan een muziekliefhebber geen goed woord over kwijt .

En hierboven Xanopticon!

Proem is sowieso altijd gaaf

Mijn favoriete IM nummer, eigenlijk sowieso gewoon mijn favo nummer.

Geweldige groep, in dit nummer wordt briljant gerapt.

Leuk nummertje uit de tijd dat ik nog veel naar Pendulum luisterde.

Heerlijk met bass en volume vol open.

Dan vind ik de Noisia remix van Painkiller toch veel toffer.

Skychanger
TonyTHorror schreef:
(quote)

Ik koos dan ook ''mensen die zich rapper noemen'', je hebt rappers en mensen die denken dat ze 't zijn .

Helemaal mee eens. Er zijn tegenwoordig zoveel wannabe rappers. Soms lach ik mij echt kapot als ik clips hoor op het net.

Er is genoeg goede hip-hop, alleen is deze voornamelijk underground, om het zo maar te zeggen. De hip-hop waarmee tieners nu opgroeien is niet meer van 2pac (was een commercieel succes, maar rapte met ziel en overtuiging. Normen en waarden waren soms wat apart, maar vaak ook ontroerend goed) niveau. Het is een waarheid dat pubers zich identificeren met rappers die rappen over het belang van geld en perfecte dames die je moet hosselen, kopen, gebruiken, misbruiken etc. etc. Ook de meisjes vormen zich naar de normen en waarden in dat muziek en clips, zonder na te denken. Massamedia en stom-bezig-zijnde zenders als MTV...(TMF)

Goed gezegd, WeZet Woorden van een echte muziekkenner.

Heerlijk met bass en volume vol open. [/quote]

Massive Attack

Skychanger
WeZet schreef:
Er is genoeg goede hip-hop, alleen is deze voornamelijk underground, om het zo maar te zeggen. De hip-hop waarmee tieners nu opgroeien is niet meer van 2pac (was een commercieel succes, maar rapte met ziel en overtuiging. Normen en waarden waren soms wat apart, maar vaak ook ontroerend goed) niveau. Het is een waarheid dat pubers zich identificeren met rappers die rappen over het belang van geld en perfecte dames die je moet hosselen, kopen, gebruiken, misbruiken etc. etc. Ook de meisjes vormen zich naar de normen en waarden in dat muziek en clips, zonder na te denken. Massamedia en stom-bezig-zijnde zenders als MTV...(TMF)

Niet mee eens. Ik ben 16 jaar en ik luister inderdaad naar " puber rap ", maar ook naar Tupac, Eminem, ...

Ik heb zelf ook eens een rap lied gemaakt en dat ging zeker niet over misbruiken, hosselen en hete wijven scoren, maar over liefde, respect en hoe hard het leven wel niet kan zijn. Er worden inderdaad veel gangster raps gemaakt, maar rappers van mijn leeftijd rappen ook over de inhoud van het leven. De goeie en de slechte dingen.

kiriyama
Nog maar een paar pareltjes dan:

TonyTHorror schreef:
(quote)

(quote)

En hierboven Xanopticon!

Ben sinds kort grote fan geworden. Als je nog wat tips hebt omtrent het zelfde genre . Maar dat kan beter via PM om niet off-topic te gaan.

Robbert_Alberts schreef:
(embed)
Massive Attack

Teardrop

Heb nu juist een cdtje van Clapton en DE Bob Marley beluisterd. Fantastisch gewoon.

Harmonica schreef:
(quote)

Ben sinds kort grote fan geworden. Als je nog wat tips hebt omtrent het zelfde genre . Maar dat kan beter via PM om niet off-topic te gaan.

Ben niet echt thuis in 't genre, luister er alleen af en toe graag naar . Kan je niet echt helpen met namen dus. Zal eens proberen om wat leuke dingen te vinden tussen m'n favorieten .

Harmonica schreef:
(quote)

Teardrop

Heb nu juist een cdtje van Clapton en DE Bob Marley beluisterd. Fantastisch gewoon.

Bob marley is lekker als je in de auto zit en het zonnetje schijnt. Heerlijk!

Skychanger
Bob Marley ? Bahh

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.