menu

Overig / Algemeen / Het grote muziektopic

zoeken in:
Eindelijk, hij is er! Het grote muziektopic.

Post hier je favoriete artiesten, componisten, genres, trompettisten en draaiorgel-hits.

Mijn smaak is zo breed als het maar kan, op de wat 'muziek-technisch simpelere' genres als dubstep etc. na. (het zal mijn smaak wel niet zijn, of door een klassieke opvoeding komen)

Wat dan wel?

Voornamelijk Electric Light Orchestra (ELO, een prachtige mix tussen klassieke instrumenten/muziek en progressieve rock. ontstaan in de jaren 70 en zijn in de jaren 80 synthesizers gaan gebruik),

Jeff Lynne (ELO-zanger),
The Traveling Wilburys,
Toto,
Depeche Mode,
Kraftwerk,
Diesel Disko,
The Killers,
The Bee Gees (uiteraard, falset stemmen!)
The Alan Parsons Project (Muzikale perfectie)
Bruce Springsteen
Kayak
Lady Gaga
Britney Spears (Zit gewoonweg goed in elkaar, haar oude albums)
Keane
E Nomine
Alphabeat
Goldfrapp
The Korgis
Vangelis
B-Movie
A-ha
Lotus Eaters
Mark Knopfler
Dire Straits
Abba
Level 42
Pet Shop Boys
Johhny Hates Jazz (^willekeurige volgorde)

Heel veel 80's hits en Italo dance mixes. Grote inspiratie, die jaren 80 dance.

En dan nog veel, veel meer.

Veel klassieke componisten met als favoriet J.S. Bach. Daarnaast ook filmmuziek van voornamelijk John Williams (orkestraal) en Hans Zimmer (veel elektronische semi-akoestische muziek).

Muziek is ook mijn grootste passie (gamen staat op 2, vreest niet). Zelf speel ik toetsen (piano, synthesizer, orgel voor mijn part) en wil ik ook van muziek mijn werk gaan maken, zoals vader en broer ook doen/deden. Ik produceer heel wat af en doe zo af en toe ook wat voor andere muzikanten. Binnenkort mag ik mogelijk toetreden tot een behoorlijk succes-verzekerd gezelschap muzikanten...

Misschien leuk om eerst allemaal wat te vertellen over onze muzieksmaak en favoriete artiesten voordat we met YouTube filmpjes gaan smijten. Houd de eerste pagina's wat overzichtelijker.

Opdat we veel mogen leren van elkaar!

Daar hebben we toch http://www.musicmeter.nl/ voor?

Ja, dat wel maar op MovieMeter en MusicMeter is er ook een games-topic dus waarom hier geen muziek-topic?

Favoriete artiesten/bands van mij zijn:

Radiohead
Muse
Marillion
Pink Floyd
Genesis
Peter Gabriel
Interpol
Editors
The Beatles
Nirvana
Peter Hammil

jellecomicgek72 schreef:
Ja, dat wel maar op MovieMeter en MusicMeter is er ook een games-topic dus waarom hier geen muziek-topic?

Favoriete artiesten/bands van mij zijn:

(...)

Peter Hammil

Heb je ook Van der Graaf Generator gecheckt, Jelle?

Ik hou van lekker aparte dingen. Groepen die compleet iets anders doen. Ik vind originaliteit en diversiteit het belangrijkst in muziek, dat en sfeer. Genre vind ik niet belangrijk maar ik denk dat het genre dat het grootste deel van mijn smaak omvat Hip-Hop, Jazz of Electronic is.
Mijn favoriete groep is op dit moment denk ik Godspeed You! Black Emperor, een post-rock groep die prachtig sfeervolle nummers maakt met vaak een klassieke slag er in, maar dat kan elk moment weer anders zijn.

Status Seeker schreef:
(quote)
Heb je ook Van der Graaf Generator gecheckt, Jelle?

Wat bedoel je precies?

Ik denk hij doelt op de groep Van der Graaf Generator met Peter Hammill.

hm... nee, ik zal eens effe kijken.

Winkelwagentje (moderator)
Zanger Charles Haddon van Ou Est Le Swimming Pool heeft afgelopen vrijdag, na afloop van Pukkelpop, zelfmoord gepleegd. Het was één van de weinige bandjes van de laatste jaren die me echt aansprak. Ze hebben een geweldige sound. Hun eerste album staat geplant voor 22 oktober. Ik weet niet of het nog door gaat, maar ik zal hem zeker in huis halen.

op dit moment luister k veel naar system of a down

Hee Rockgamer, ik luister ook veel naar System of a Down.

Ik kan het veel mensen aanraden! Het is opzich metal maar er word niet overdreven veel gegrund. De zanger (Serj) heeft een stem waarmee hij makkelijk de operawereld in zou kunnen. De nummers hebben betekenis (meestal dan ) en zijn erg vaak prachtig uitgewerkt. Serieus een ontzettend goede band!

Favoriete bands e.d. + favoriete song:

System of a Down (Chop Suey!)
Immortal Technique (The Point of no Return)
MGMT (Kids)
Non Phixion (Futurama)
Editors (You Dont Know Love)
KRS-One (Sound of da Police)
Nirvana (Heart-Shaped Box)
Muse sinds kort niet meer (Twilight 3)
Pearl Jam (Alive)
Gorillaz (Demon Days)
Wu-Tang Clan (Shame on a Nigga)
Faithless (Insomnia)
en nog vele anderen.

Groepen, solo-artiesten e.d. wiens muziek ik niet kan horen of zien:

Lady Gaga
Katy Perry
50 Cent
Rihanna
Eminem
30 Seconds to Mars
Justin Bieber
Tom Dice
30H11 of hoe ze ook heten
Britney Spears
Miss Elliot
Snoop Dogg
Kanye West
Beyonce
Jay-Z
P. Diddy
Iron Maiden
Marillon Manson
AC/DC
Slipknot
Children of Bodom
en dan nog vrijwel alle artiesten die vaak op tv komen.

Ik kan precies dezelfde muziek niet aanhoren .

Ja, ik ook. Ook dat Kesha vind ik echt afschuwlijk gewoon. Als je het niet kent luister het 1x en je kan nog een artiest bij die lijst toevoegen.

Kesha juist was ik vergeten. Bla Bla Bla afschuwelijk nummer.

Kesha heeft het goed getroffen. De meest voorkomende akkoord-progressie (=ligt perfect in het gehoor voor de puberende tiener) met een puber-stem erop en een berg synth-effecten = kassa.

Winkelwagen, kan je je post aanpassen (youtube links weg) en wat meer over je smaak vertellen? Dat houd het overzichtelijk en zo kunnen we op volgende pagina's gaan discusseren. Als iedereen nu eerst zijn voorkeuren en motivatie geeft leest het wat makkelijker.

Mijn smaak ligt vooral in de hiphop hoek, met oldskool hiphop heb ik niet zoveel (uitzonderingen daargelaten). Inmiddels begin ik via mume meer in contact te komen met electronic, soul en triphop. Ik sta op mume sinds kort ook ingeschreven bij het jazzalbum van de week, maar dat kan me tot nu toe niet zo bekoren. De laatste tijd is Infected Mushroom mijn favoriete groep.

Artiesten waar ik graag naar luister zijn:

Ozomatli (vroegâh, hun nieuwe album is 3x niks)
Blackalicious
Infected Mushroom
Bonobo
Atmosphere
Jedi Mind Tricks (behalve hun laatste CD)
Snowgoons
Unkle (onlangs ontdekt, houdbaarheid moet nog blijken)
Audio Bullys (eerste album)
Del The Funky Homosapien
Virtuoso
Immortal Technique
DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince
Dela
Disturbed
Linkin Park (vroegâh)
System of a Down (af en toe)
IAM (franse hiphop)
Sinik (franse hiphop)
Common
Louis Logic

En nog vele anderen.

Muziek waar ik een hekel aan heb is een hoop top 40 zooi en eentonige dancemuziek waar gewoon 5 minuten hetzelfde melodietje wordt geloopt. Waar ik me vooral aan erger zijn talentloze gasten als Justin Bieber, Ke$ha, Drake, Katy Perry enz. die bakken met geld krijgen (niet verdienen). Waar ik me ook aan erger zijn artiesten zoals Snoop Dogg, die ooit wat betekenden, maar tegenwoordig kutmuziek maken om pophitjes te scoren.

Het grootste deel van mijn smaak is te vinden in de Hip-Hop en Jazz genres. Soul en Funk vind ik ook prettig om naar te luisteren. Maar verder ben ik vrij open-minded en ken ik vrijwel elk genre wel leuke dingen. Zo breid mijn smaak zich momenteel vooral uit in de Electronic, Rock en Avant-Garde genres.

Een aantal artiesten die ik goed vind zijn;

Atmosphere
Godspeed You! Black Emperor
Sigur Ros
Charles Mingus
John Coltrane
Miles Davis
MF DOOM (En al zijn alter egos)
CYNE
Nujabes
Sun Ra
World's End Girlfriend
Jedi Mind Tricks
Canonball Adderley
Broken Social Scene
Aesop Rock
The Velvet Underground
Boris (Niet die van Idols)
Dälek
Keith Jarrett
Cannibal Ox
Wu-Tang Clan (en leden)
Mono
Mogwai
Mr. Lif

En meer.

Veel populaire muziek kan ik niet verdragen. Veel artiesten zijn al genoemd door Harmonica en fabblwaps, maar het ergst erger ik me aan Rihanna, Justin Timberlake, Lady Gaga, DJ Tiesto en nog een paar waarvan ik de naam niet eens weet (TMF en MTV zijn verboden zenders hier in huis, dus veel namen ken ik niet) maar zodra ik het hoor ga ik zowat over m'n nek.
En van die Nederlandstalige muziek vind ik ook niet om aan te horen.

Ik houd vooral van wat rustigere rockmuziek. Ik luister het meeste naar redelijke recente Indiebandjes zoals:

Foals
Local Natives
Bloc Party
Interpol
The National
The Boxer Rebellion
Arcade Fire
Yeasayer
Beach House

Daarnaast houd ik ook erg van jaren 80 muziek, en dan vooral die sfeervolle New Wave muziek van bands zoals:

The Cure
The Chameleons
The Comsat Angels
The Sound
Sad Lovers and Giants

Maar ook elektronische muziek kan ik zeer waarderen:

The Presets
Cut Copy
Deadmau5
Simian Mobile Disco
The Knife
Pantha Du Prince
Trentemoller

En nog veel meer.

WeZet schreef:
Kesha heeft het goed getroffen. De meest voorkomende akkoord-progressie (=ligt perfect in het gehoor voor de puberende tiener) met een puber-stem erop en een berg synth-effecten = kassa.

En wat onderscheidt Kesha van andere 'artiesten" zoals Kate Perry, Lady Gaga? Niets, alleen wat geil staan doen voor de camera, een songtekst dat op geen zak trekt en dozen schmink op haar hoofd smeren zodat ze er toch wat mooier uitziet.

Edit: Als Kesha nu dood zou vallen zou geen kat haar missen. Ze kopen dan gewoon een cd van een adere popster en voila, ze hebben weer een identieke cd als die van Kesha.

Brais noemt ook een paar die ik vergeten was. Atmosphere nog geen enkele cd van gehoord maar op Youtube al veel interessante dinge van gevonden. Jedi Mind Tricks en Cannibal Ox ben ik wel meer bekend mee. En tja MF Doom Tool, Millionaire en de eerste 2 albums van dEUS behoren ook tot mijn favorieten.

Leuk dat veel mensen SoaD luisteren

Slipknot kan best goed zijn hoor, Before I Forget, Psychosocial en Duality zijn heel erg goed zelfs!

wiiplayer schreef:
Leuk dat veel mensen SoaD luisteren

Inderdaad. Had het zelf ook niet verwacht Serj Tankian (Leadzanger) stond trouwens op Pukkelpop dit jaar en wat een massa.

gamelord
Hey mensen, ik had net een nummer op You Tube gezet.
Ben eens benieuwd wat men hier van vind.

Enjoy mensen..(als je het goed vind dan. )

De afgelopen 3 dagen gemaakt.

Harmonica schreef:
(quote)

Inderdaad. Had het zelf ook niet verwacht Serj Tankian (Leadzanger) stond trouwens op Pukkelpop dit jaar en wat een massa.

Had ik gehoord, zal zo kijken of ik het op YouTube kan vinden.

Op Youtube vind je wel wat maar geen goede kwaliteit. Alles is gefilmd door mensen uit de massa.

BoordAppel (moderator)
Harmonica schreef:

En wat onderscheidt Kesha van andere 'artiesten" zoals Kate Perry, Lady Gaga?

Veel. Over Kesha hoor je niemand meer over een jaar. Lady Gaga is potentieel de nieuwe Madonna.

@Harmonica hoe kan het dat je Iron Maiden niet kan aanhoren? Hebben echt legendarische metal platen op hun naam staan. The Final Frontier (nieuwe album) draai ik nu ook helemaal kapot.

kiriyama
Enkele van mijn favoriete nummers:

Enjoy.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:33 uur

geplaatst: vandaag om 14:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.