Platforms / PC / Het Adventure Topic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2009, 17:40 uur
PU.nl meldt dat Syberia 3 in de maak is voor PC en PS3! Het eerste deel staat in m'n top 10 en het tweede deel was ook zeer goed. Hier kijk ik écht naar uit!
0
geplaatst: 21 april 2009, 13:41 uur
Yes, weer eentje om naar uit te kijken. Ik ben momenteel trouwens met "The Book of Unwritten Tales" bezig, wat een juweeltje zeg! Een van de leukste adventures sinds tijden.
0
geplaatst: 21 april 2009, 14:42 uur
Shangri-la schreef:
Yes, weer eentje om naar uit te kijken. Ik ben momenteel trouwens met "The Book of Unwritten Tales" bezig, wat een juweeltje zeg! Een van de leukste adventures sinds tijden.
Yes, weer eentje om naar uit te kijken. Ik ben momenteel trouwens met "The Book of Unwritten Tales" bezig, wat een juweeltje zeg! Een van de leukste adventures sinds tijden.
Ziet er erg leuk uit, adventure die de zeik neemt op het RPG genre, prachtig! Maaruh, nergens nog legaal te krijgen, en illegaal alleen in het Duits, dus what's your story Shrangri-La?
0
geplaatst: 21 april 2009, 15:11 uur
Hij is wel legaal te krijgen hoor, via de Duitse Amazon. Je denkt toch niet dat ik zomaar een illegale versie ga spelen.
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 21 april 2009, 23:17 uur
Also, der Shangri-la hat sich das deutsch schön eigen gemacht, nach Baphomet's Fluch ausgespielt zu haben, oder?
Ziet er idd erg tasty uit, maar dan wacht ik toch ook nog liever even...
Syberia 3 ook te gek nieuws trwns, sweet !
EDIT: Unwritten Tales al even toegevoegd.
Ziet er idd erg tasty uit, maar dan wacht ik toch ook nog liever even...
Syberia 3 ook te gek nieuws trwns, sweet !
EDIT: Unwritten Tales al even toegevoegd.
0
geplaatst: 22 april 2009, 01:57 uur
Jaja das stimmt, ich bin ein berliner. En nog bedankt voor het toevoegen Squall, als ik hem heb uitgespeeld heb zal ik hem kort bespreken.
0
Shaw
geplaatst: 25 april 2009, 09:46 uur
Ik ben onlangs begonnen de oude LucasArts adventures zoals Monkey Island 1 en 2, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Sam & Max Hit the Road en Day of the Tentacle te spelen. Alleen de Monkey Island-games ken ik nog van vroeger, ik moet zeggen dat al deze games erg leuk zijn.
0
geplaatst: 26 april 2009, 19:38 uur
Je hebt een goede smaak tot nu toe, moet ik zeggen.
Als je die adventures leek vindt moet je Beneath a Steel Sky ook eens proberen:
Beneath a Steel Sky (1994)
Als je van het aantal stemmen uit mag gaan relatief onbekend en ondergewaardeerd hier.
Als je die adventures leek vindt moet je Beneath a Steel Sky ook eens proberen:
Beneath a Steel Sky (1994)
Als je van het aantal stemmen uit mag gaan relatief onbekend en ondergewaardeerd hier.
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 27 april 2009, 21:07 uur
Aaaah, idd, Beneath is toch wel mijn favoriet van alle die oudere adventures, coole chars, te gekke humor, vet verhaal, leuke puzzels en zelfs de graphics zijn nog steeds lekker sfeervol !
0
Shaw
geplaatst: 27 april 2009, 21:16 uur
Thomas83 schreef:
Je hebt een goede smaak tot nu toe, moet ik zeggen.
Als je die adventures leek vindt moet je Beneath a Steel Sky ook eens proberen:
Beneath a Steel Sky (1994)
Als je van het aantal stemmen uit mag gaan relatief onbekend en ondergewaardeerd hier.
Je hebt een goede smaak tot nu toe, moet ik zeggen.
Als je die adventures leek vindt moet je Beneath a Steel Sky ook eens proberen:
Beneath a Steel Sky (1994)
Als je van het aantal stemmen uit mag gaan relatief onbekend en ondergewaardeerd hier.
Bedankt hoor . Ziet er een leuk spel uit, ben het nu (legaal) aan het downloaden.
0
Natan85
geplaatst: 10 juli 2009, 16:56 uur
Thomas83 schreef:
Je hebt een goede smaak tot nu toe, moet ik zeggen.
Als je die adventures leek vindt moet je Beneath a Steel Sky ook eens proberen:
Beneath a Steel Sky (1994)
Als je van het aantal stemmen uit mag gaan relatief onbekend en ondergewaardeerd hier.
Je hebt een goede smaak tot nu toe, moet ik zeggen.
Als je die adventures leek vindt moet je Beneath a Steel Sky ook eens proberen:
Beneath a Steel Sky (1994)
Als je van het aantal stemmen uit mag gaan relatief onbekend en ondergewaardeerd hier.
Ah! Zeer bedankt, nog een Adventure om in te halen. Mijn favoriete genre, moet tevens ook nog Broken Sword 1-4 en Syberia spelen, bijna alle LucasArts adventures heb ik uit. Trouwens, is The Dig wel aan te raden? Heb er niks dan negatiefs over gehoord, maar kan me moeilijk inbedenken dat hij slecht zou zijn.
0
Natan85
geplaatst: 10 juli 2009, 17:04 uur
Derde, tevens laatste deel in de Runaway trilogie aangekondigt: A Twist of Fate
http://www.runaway-thegame.com/en/index.htm
http://www.runaway-thegame.com/en/index.htm
0
geplaatst: 10 juli 2009, 17:43 uur
Ja die is al direct na het 2e deel aangekondigd volgens mij. Hij mag nu toch wel eens een keer komen...fantastische serie.
0
Natan85
geplaatst: 10 juli 2009, 18:07 uur
Volgens InsideGamer het vierde kwartaal van 2009. Moet trouwens de oude Runaway's ook nog eens doen, visuele stijltje bevalt me wel. Vooral deel twee herrinert mij een beetje aan Curse of MI. Maar ik ga eerst starten met Broken Sword.
0
geplaatst: 10 juli 2009, 23:34 uur
Ben The Curse of Monkey Island weer aan het spelen, na deel 1 te hebben uitgespeeld van de nieuwe "Tales of Monkey Island" het is tijd voor een herevaluatie van deel 3, die ik destijds verafschuwde na het brilliante deel 1 en 2 onder Ron Gilbert.
0
Natan85
geplaatst: 11 juli 2009, 09:43 uur
Dat verhaal heb ik al vaker gehoord rpger, en dan na een tijd Curse herspelen vind je het een klassieker, een topper. Tenminste, als je hetzelfde doet als tal van anderen waar ik het bij heb gezien
@ Hadouken - Dan zal ik m'n Adventure volgorde even veranderen, maar hoezo eigenlijk? Is die echt zoveel beter dan Broken Sword ofzoiets?
@ Hadouken - Dan zal ik m'n Adventure volgorde even veranderen, maar hoezo eigenlijk? Is die echt zoveel beter dan Broken Sword ofzoiets?
0
geplaatst: 12 juli 2009, 15:34 uur
Hoe speel je deel 3 op een moderne (lees: nog geen 5 jaar oude) PC dan? Bij mij is het nogal behelpen geweest, met om de haverklap vastlopers. Meestal kon ik daarna toch verder spelen, maar op een gegeven moment in het spel lukt dat niet meer en loopt hij sowieso al steeds vast.
0
Natan85
geplaatst: 13 juli 2009, 10:43 uur
Daar is een ''Patch'' voor Thomas, via deze installer moet je hem instaleren. Of gewoon via ScummVM
Curse of Monkey Island Setup | Quick And Easy Software - quick.mixnmojo.com
Curse of Monkey Island Setup | Quick And Easy Software - quick.mixnmojo.com
0
geplaatst: 13 juli 2009, 10:57 uur
Thomas83 schreef:
Hoe speel je deel 3 op een moderne (lees: nog geen 5 jaar oude) PC dan? Bij mij is het nogal behelpen geweest, met om de haverklap vastlopers. Meestal kon ik daarna toch verder spelen, maar op een gegeven moment in het spel lukt dat niet meer en loopt hij sowieso al steeds vast.
Hoe speel je deel 3 op een moderne (lees: nog geen 5 jaar oude) PC dan? Bij mij is het nogal behelpen geweest, met om de haverklap vastlopers. Meestal kon ik daarna toch verder spelen, maar op een gegeven moment in het spel lukt dat niet meer en loopt hij sowieso al steeds vast.
One word: SCUMMVM
0
geplaatst: 13 juli 2009, 13:09 uur
Natan85 schreef:
Volgens InsideGamer het vierde kwartaal van 2009. Moet trouwens de oude Runaway's ook nog eens doen, visuele stijltje bevalt me wel. Vooral deel twee herrinert mij een beetje aan Curse of MI. Maar ik ga eerst starten met Broken Sword.
Volgens InsideGamer het vierde kwartaal van 2009. Moet trouwens de oude Runaway's ook nog eens doen, visuele stijltje bevalt me wel. Vooral deel twee herrinert mij een beetje aan Curse of MI. Maar ik ga eerst starten met Broken Sword.
Broken sword moét je gewoon spelen, vooral het eerste deel is een geweldige game. Niet twijfelen!
0
Natan85
geplaatst: 13 juli 2009, 18:56 uur
Tsja, dilemma. Nu weet ik helemaal niet meer welke eerst, Broken Sword of Runaway?
0
geplaatst: 13 juli 2009, 19:05 uur
Broken Sword is wat serieuzer en gedateerder.
Runaway vind ik persoonlijk wat frisser, leukere omgevingen en toffe characters.
Persoonlijk zou ik beginnen met Runaway ( en deel 2), maar je moet ze hoe dan ook allebei spelen
Runaway vind ik persoonlijk wat frisser, leukere omgevingen en toffe characters.
Persoonlijk zou ik beginnen met Runaway ( en deel 2), maar je moet ze hoe dan ook allebei spelen
0
Natan85
geplaatst: 13 juli 2009, 19:15 uur
Bedankt, dan weet ik wat me te doen staat :] Runaway: A Road Adventure is tevens maar een tientje bij Steam dus zal hem binnenkort wellicht kopen. Volgens mij had deel 2 ook dat kleine prijsje. Steam begint echt een bron voor goedkope Adventure classics te worden met Fate of Atlantis, The Dig en Loom voor 3.99 en nu dit ook.
Had trouwens voor 3 euro vier Leasure Suit Larry games gezien in de rommelbak (Amstelveen) bij de Bartsmit. Nooit een van deze games gespeelt dus misschien nog wat Adventure voer
Had trouwens voor 3 euro vier Leasure Suit Larry games gezien in de rommelbak (Amstelveen) bij de Bartsmit. Nooit een van deze games gespeelt dus misschien nog wat Adventure voer
0
geplaatst: 13 juli 2009, 20:40 uur
Natan85 schreef:
Daar is een ''Patch'' voor Thomas, via deze installer moet je hem instaleren. Of gewoon via ScummVM
Curse of Monkey Island Setup | Quick And Easy Software - quick.mixnmojo.com
Daar is een ''Patch'' voor Thomas, via deze installer moet je hem instaleren. Of gewoon via ScummVM
Curse of Monkey Island Setup | Quick And Easy Software - quick.mixnmojo.com
Bedankt! Zal eens kijken of die patch het doet.
Scummmvm heb ik geprobeerd uiteraard, maar ik kreeg hem daar niet opgestart.
0
Natan85
geplaatst: 13 juli 2009, 21:08 uur
Ditmaal geen ervaring met ScummVM, volledig met die installer uitgespeelt, op Vista. Een keer een bug gehad waardoor ik hem opnieuw moest installeren (save file kon worden gered, gellukig ) maar dat lach meer aan mij
Werkt dus top, geniet ze!
Werkt dus top, geniet ze!
0
Natan85
geplaatst: 30 juli 2009, 19:28 uur
Zo, vandaag met Broken Sword 1 begonnen, bevalt mij uitstekend. Runway 1 & 2 komen ook over een paar dagen mijn PC in rollen, ben weer helemaal in de Adventures. Moet zeggen dat Broken Sword tot nu toe niet echt moeilijk is, maar daar kan verandering in komen. Heb pas net het hotel bezocht.
* denotes required fields.