menu

Platforms / PC / Hulp bij nieuwe PC gezocht

zoeken in:
Pastichio Rocker
Je PC voldoet prima aan de eisen van games van nu. Alleen effe je videokaart updaten and your good to go. Check de nVidia site voor een kaart die gangbaar is vandaag de dag.

avatar van payrits
Pastichio Rocker schreef:
Je PC voldoet prima aan de eisen van games van nu. Alleen effe je videokaart updaten and your good to go. Check de nVidia site voor een kaart die gangbaar is vandaag de dag.


Hey

Oke bedankt:)
zal ik doen.:)

In Platforms > PC > Hulp gevraagd.:

Processor: Intel® Core™ i5-2310 processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)
Kloksnelheid: 2,9 GHz
Geheugen: 8 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Harde schijf capaciteit: 1,5 TB
Videokaart: NVIDIA® GeForce GTX550Ti met 1 GB DDR5 videogeheugen

OF

Processor: Intel® Core™ i7-2600 processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)
Kloksnelheid: 3,4 GHz
Geheugen: 6 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Harde schijf capaciteit: 1,5 TB
Videokaart: NVIDIA® GeForce GT530 met 1 GB DDR3 videogeheugen

Welke is beter?

nog een antwoord?

|
|
|
V

Pastichio Rocker
Ligt eraan waar je 'm voor wil gebruiken. Beiden hebben zo hun plussen en minnen. De eerste is goed voor gamen (betere videokaart, meer video- en intern geheugen). Een i7 processor is iets beter dan de i5, maar het scheelt weinig. Ik zou persoonlijk de eerste nemen. Maar als de eerste bv een Packard Hell zou zijn en de tweede een HP, dan zou ik de tweede kiezen. Sommige merken moet je gewoon niet vertrouwen. Packard Hell/Acer/Fujitsu/Medion... Allemaal shit.

AvMerode
Als één van de twee een Asus of HP is, zou ik de Asus of HP doen. Kan beter de eerste doen, die is net iets beter voor gamen inderdaad (maar wel de merken ontwijken die Pastichio Rocker heeft opgenoemd).
Packard Bell en Acer schijnen heel erg slecht te zijn , ik dacht dat Fujitsu aardig was (in laptops vooral), maar blijkbaar ook niet.

Je kunt ook een computer winkel bij jouw in de buurt zoeken, gewoon in google; computerwinkel ..... (jouw plaatsnaam of omstreken) typen en een pc samenstellen of kant en klare game pc aanschaffen, dan ben je vaak wel 1000 euro kwijt, maar dan heb je wel wat moois.

Jammer, het zijn allebei Medions , maar het gaat toch om wat er in de pc in zit en niet wat er op de buitenkant staat?

Pastichio Rocker
In die Medions zit van alles, dat is juist het probleem.

avatar van Colucci_Era
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC te kopen. Ik ben nieuw in het zelf samen stellen van PC's, daarom wil ik mijn samenstelling laten "controleren" door mensen die er misschien wat meer verstand van hebben. Deze heb ik zelf samen gesteld, opmerkingen en tips zijn welkom.


http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[363903]=1&product[353613]=1&product[341070]=1&product[230178]=1&product[402787]=1&product[286252]=1&product[405092]=1&product[261158]=1&product[386843]=1]]Azerty


PS: Budget is max €1000, een klein beetje erover maakt niks uit.

AvMerode
Kameraad van mij zet eind deze maand een gaming pc voor mij in elkaar, onderstaande specs zo'n beetje.
Het word natuurlijk bijgewerkt, vooral qua videokaart want de nieuwe radeon 7000 lijn komt zometeen 9 januari uit en deze kaarten zijn een enorme verbetering tov de radeon 6000 kaarten.


(afbeelding)

Dat zit in ieder geval goed, maar omdat het een vrij prijzige pc word, ga ik voor een wat goedkopere Gaming Laptop (wil dus een gaming pc/desktop en gaming laptop).

Kom uit op de onderstaande laptops:

Packard Bell , Asus & Samsung

Welke van de drie is de beste keus, ikzelf ben niet bekend met Packard Bell, heb er negatieve dingen overgehoord maar ook goede dingen (soms ook aardige scores via online sites, laptops vooral).
De Packard Bell is zoals je ziet ook erg krachtig dankzij de 4xcore en een goede videokaart. (die videokaart zie ik grotendeels alleen maar in 800 euro+ laptops)
Packard Bell twijfels, maar zulke goede specs.

Hulp bij het kiezen tussen die drie laptops stel ik zeer op prijs.

avatar van DES-Niels
Neem geen laptop om te gamen. (behalve een hele dure game laptop die daarvoor geschikt is)
Laptop zit chipchets (of hoe te spellen) in.
Laptop is geschikt voor werk/school.

AvMerode
DES-Niels schreef:
Neem geen laptop om te gamen. (behalve een hele dure game laptop die daarvoor geschikt is)
Laptop zit chipchets (of hoe te spellen) in.
Laptop is geschikt voor werk/school.


Ja maar die Packard Bell is ook geschikt voor gamen, hij is vrij snel, perfect voor gamen.
Maar wat is er dan zo slecht aan een chipset in een laptop? ik weet dat handheldconsoles (psp bijvoorbeeld, maar die is vrij goed, nooit geen issues mee gehad) en X360 een chipset hebben.
X360 alleen maar issues mee gehad, daar zit een slechte chipset in (word snel heet), maar ik weet niet wat het voor laptops betekend, let het me a.u.b. uit.
Volgens mij zorgt het voor hitte problemen, of zit ik er naast?

Zit nu te twijfelen tussen een plasma tv (voor mijn ps3) en die laptop.

avatar van DES-Niels
Mijn laptop is doodgegaan na 2 jaar gamen op een laptop.
Chipset zijn niet gemaakt om te gamen. Videokaarten wel.
En mijn laptop werd snel warm voordat ie dood ging....
En veel crashes....... (automatisch opnieuw opstarten)
Dus neem gewoon een game pc. Hoeft geen hd 6k kaart te zijn.
En je hebt al een goede tv voor je ps3.

avatar van bvonk
Het is heel simpel. Games eissen veel van een systeem en dat maakt warmte. Een laptop is klein dus kan deze warmte veel moeilijker verwerken dan een PC kast. Ze weten het allemaal steeds kleiner te maken maar dat vind je dan ook terug in de prijs zoals DES-Niels aangaf. Voor alleen games ben je met een PC veel beter af.

Maar laptop heeft natuurlijk ook andere voordelen dus als je er toch voor kiest zou ik van deze de Asus aanraden. Heb ik heel veel goede ervaring mee (met Asus) en de videokaart bij de Asus heeft 1GB wat voor sommige games al erg belangrijk is.

AvMerode
Het is ook wel een beetje een kwestie van hoe en waar je hem gebruikt volgens mij.

Link

Trust koeling werkt blijkbaar ook goed volgens vele laptop gebruikers. (veel mensen die er nu games op spelen)

bvonk schreef:
Het is heel simpel. Games eissen veel van een systeem en dat maakt warmte. Een laptop is klein dus kan deze warmte veel moeilijker verwerken dan een PC kast. Ze weten het allemaal steeds kleiner te maken maar dat vind je dan ook terug in de prijs zoals DES-Niels aangaf. Voor alleen games ben je met een PC veel beter af.

Maar laptop heeft natuurlijk ook andere voordelen dus als je er toch voor kiest zou ik van deze de Asus aanraden. Heb ik heel veel goede ervaring mee (met Asus) en de videokaart bij de Asus heeft 1GB wat voor sommige games al erg belangrijk is.


Gewone game pc komt ook wel eind Januari, dat is geen probleem, maar als extra zit ik ook aan een laptop te denken.
Heb nog nooit een laptop gehad en het lijkt me wel relaxt om gezellig beneden te gamen en soms meenemen (op visite) naar mijn 14 jaar oud neefje die ook gek is op gamen. (Skyrim heeft ie al 3x uitgespeeld, flinke gamer dus)
Het is voor mij alleen een moeilijke keus tussen het kiezen van een plasma tv voor mijn ps3 of een Laptop.
Plasma heeft nadelen maar laptop ook, daarnaast heeft pc vaak ook wat leukere exclusive games (indie game vooral) naar mijn mening.
Maar consoles op een plasma tv is nice en daar kan ik mijn favoriete Resident Evil games op blijven spelen met mooi beeld, zelfs RE remake (gamecube) via scart aansluiting.
Maar grotendeels ben ik een point&clicker fanaat en gebruik ook vaak Scummvm (old school point&clickers waaronder day of the tentacle, sam&max etc.).
Plus arcade games zoals Super Meat Boy zijn wel lekker, daar is een laptop natuurlijk goed voer voor, maar zo nu en dan een hoogstaande game zoals skyrim en Amnesia lijkt me ook wel wat.
Laptop word heel snel warm, klopt, maar zo'n koeling apparaat moet ook gewoon goed werken toch? of is het maar een tijdelijke oplossing?

Packard Bell EasyNote heeft trouwens ook 1GB met videokaart en die videokaart is net iets sterker dan de GeForce GT 520MX, daarnaast werkt 4xcore ook gewoon nog eens extra goed.
Maar qua prijsverhouding is het wel een beetje verdacht, de Packard bell is 2x sterker dan die Asus (qua specs) en is 90 euro goedkoper.
Dus wees nou eerlijk, 450 euro voor een quad core laptop met een zeer goede videokaart, smells a little bit fishy.
Maar als er dan hitte problemen zijn is zo'n Trust koeling denk ik een prima oplosser of niet?

DES-Niels schreef:
En je hebt al een goede tv voor je ps3.


Ja maar die tv staat beneden en ben niet de enige die daar gebruik van maakt, dus kan daar niet continue ps3 op gamen.
In verleden heb ik 3 lcd tv en 5 monitoren aangeschaft voor ps3, het was allemaal niks en nergens kwam het in de buurt bij de tv beneden. Graphics met ps3 op de meeste LCD tv's lijkt op 1024x768 en soms zelfs nog 800x600 resolutie, eerlijk waar.
Ben er nu pas achter dat hd-ready en plasma technologie de beste keuze is voor de ps3 (vanwege de lage resolutie met meeste games).
Dat is niet alleen theoretisch gezien, het is in de praktijk ook waargemaakt bij bepaalde tests.
Heb verder geen plasma tv en heb een mooie LG hd-ready plasma tv voor weinig geld (en ook nog zeer goed volgens vele reviews) op het oog, dus het word een moeilijke keus tussen een laptop of plasma tv.
Alleen qua aantal games zit ik met pc beter in het vel (plus heb een externe harde schijf van 1TB), heb op steam meer dan 120 games erop staan en met ps3 heb ik maar 20 arcade games en 10 grote/hoogwaardige games zeg maar.
Die Packard Bell lijkt me nice, maar vertrouw die prijs plus specs niet helemaal.
Wat is eigenlijk de levensduur van een laptop (tweederangs merk) "zo ongeveer" ? hoorde dat het minimaal 2 jaar is, maar met zo'n koeling systeem gaat ie hopelijk langer mee.
Ja of het is wachten op de Playstation Vita (is 250 euro), die komt 21 februari uit, maar dan moet je er weer games (nieuw) van 50 tot 60 euro voor aanschaffen.
Daarnaast houden die Sony apparaten (geldt ook voor X360 trouwens) er vaak nog sneller mee op. (PS3 houd er vaak al mee op na anderhalf jaar)
Dus dan liever laptop+koeling.

Ligt er ook aan wat voor games je gaat spelen op je laptop. High-end games zou ik niet op een laptop spelen. Ik zie überhaupt niet in waarom je dat zou willen als je ook al een gewone pc gaat kopen. Als je oudere games of roms wilt spelen in de trein of whatever is dat best mogelijk op een laptop.

AvMerode
Word niks met het samenstellen van nieuwe pc, kameraad van mij heb ik al tijden niet meer gezien (die zet ze vaak inelkaar) en dus ga ik voor een kant en klare pc.
Ik weet dat Acer laptop's crap zijn, maar hoe zit het met een Acer pc? ik heb namelijk één op het oog en die presteerd volgens velen erg goed.
Maar natuurlijk gaat het mij ook om langdurigheid en zo'n Acer heb ik geen goede verhale over gehoord als het gaat om laptops, maar hun pc's krijgen wel goede critici.

@Pastichio Rocker, weet je eigenlijk ook waarom Acer shit is?

Medion doe ik in ieder geval niet, dat is echt shit.

Pastichio Rocker
Slecht geconfigureerd, hardware gaat snel kapot, veel meer kans op overheating, etc. Altijd wel wat met die krengen in ieder geval. Koop gewoon een Dell of HP.

AvMerode
Pastichio Rocker schreef:
Slecht geconfigureerd, hardware gaat snel kapot, veel meer kans op overheating, etc. Altijd wel wat met die krengen in ieder geval. Koop gewoon een Dell of HP.


Ok mooi zo, heb namelijk een HP aangeschaft.

In Platforms > PC > Game PC:

Hallo, mijn pc is helemaal verouderd dus ik wil een nieuwe pc kopen. Ik heb hier een pc samengesteld, ik wou vragen of dit een goede game pc is.

Grafische kaart: Nvidia GTX 560 Green edition
Processor: Intel Core i5 2500K
Controller: Asus U36
Voeding: OCZ ModXstream PRO 700W
Moederboard: Asus Sabertooth P67
Geheugen: G.Skill 8GB DDR3-1600 Kit
Koeler: Cooler Master Hyper 212 Evo
Harddisk: Hitachi 500 GB , 32 cache, 7200 rpm

Nog veel dank alvast,
Perry

(afbeelding)

(afbeelding)

AvMerode
Er bestaat al topic, hulp bij nieuwe pc gezocht.
Maar dit is wel even wat overzichtelijker voor game pc's.

Ja dat ziet er aardig uit, maar harde schijf zou ik wel 1 tot 2 TB doen.

Wat is je budget?

Je kan ook onderstaand doen, en als videokaart te duur is, gewoon een andere videokaart kiezen.

Samenstel link (vergroot afbeelding door nog een x te klikken) en Digital Versus voor videokaart vergelijking.
Andere videokaart en bijvoorbeeld 1TB Harde Schijf zou ook goed werken.

avatar van bryandejong
Processor: AMD A6 3500 (3x 2100 MHz) Triple Core
Koeler: Scythe Katana 3
Moederbord: ASUS F1A75-M LE
Geheugen: 8GB DDR3 1333Mhz 2x 4GB (Kingston / Corsair)
Hardeschijf 1: 500GB Hardeschijf SATA
Videokaart(en): ATI HD6850 (1024 MB GDDR5 | DX 11)
Netwerk: Gigabit LAN (100/1000 mbit) aansluiting
Optische drive: DVD-RW Dual Layer Brander
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )
Behuizing: Sharkoon Vaya ( Zonder window )
Cardreader: Geen cardreader
OS: Windows 7 Professional (64 bit)

Is zoiets genoeg om games als Skyrim op zijn beste qualiteit te spelen, en bijvoorbeeld MW 3?

@ AvMerode

Mijn budget is rond de 800-1000 euro, waarom is nou eigenlijk 1+ Tb hardeschijf vereist?

AvMerode
Nou ja, vereist, meer als extra zekerheid.
Windows neemt al aardig wat ruimte in beslag en daarnaast een backup en andere programma's.
Maar een externe harde schijf van 1TB of 2TB kan natuurlijk ook voor bepaalde software programma's of backup.
Dus uiteindelijk lukt het makkelijk met 500GB, maar tegenwoordige games nemen natuurlijk ook al 8 tot 10 GB (MW3 & Rage zelfs 13 en 18GB) in beslag.
Maar als je niet teveel games tegelijk installeerd is het makkelijk te doen.

Voor 1000 euro kun je nog wel beter spul krijgen, maar een kameraad van me heeft er pas echt verstand van.
Die setup die ik je in vorig bericht liet zien was door hem samengesteld voor iemand die mij om hulp vroeg. Heb i5 core en Grafische kaart alleen wat aangepast.
Ikzelf heb trouwens 2TB op mijn gaming pc met ATI Radeon 6850.
Nvidia is tegenwoordig alleen wat sterker qua prijsvergelijking, voor 900-1000 euro kun je vast en zeker wel een te gekke machine krijgen met goede videokaart.
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti of Evga 560 Ti overclocked zijn wel echt aan te raden.

avatar van fabblwaps
AvMerode schreef:

Nvidia is tegenwoordig alleen wat sterker qua prijsvergelijking, voor 900-1000 euro kun je vast en zeker wel een te gekke machine krijgen met goede videokaart.
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti of Evga 560 Ti overclocked zijn wel echt aan te raden.
Als je voor die kaart gaat: Ik heb 'm van Asus en die heeft 2 fans i.p.v. één. Of hebben alle ti's dat?

AvMerode
Geen idee kon het ook niet via google vinden.

Asus is een goed merk ja, ikzelf heb een Asus Quad Core i7 Laptop.
Ben alleen niet bekend met hun videokaarten, nog nooit uitgetest.

Evga is trouwens een partner van Nvidia, maar dat weten de meesten denk ik wel.
Wat ik wel weet is dat de Sapphire Radeon HD7950,3GB een gigantisch goed aparaat is voor gamen, alleen aardig duur.
Maar Asus ENGTX560 schijnt ook goed te zijn.
Die scores die je ziet staan zijn voor de winkels bedoeld, dus dynabyte krijgt maar 3 sterren zeg maar. Users bij Amazon gaven die Asus kaart allemaal 5 sterren (17 stemmen), alternate.nl ook trouwens.
Amazon.com is vrij handig ook voor het zoeken van goede videokaarten.

Denken jullie dat het moederbord wat verschil zou maken tussen deze 2, want er zit best wel een groot prijsverschil tussen.

ASUS P8H67-V -=Rev.3.0=- 95 euro
ASUS SABERTOOTH P67 -=Rev.3.0=- 170 euro

AvMerode
Zie inderdaad weinig verschil, maar als ik jouw was zou ik voor deze Gigabyte gaan.
Gigabyte is qua moederborden ook gewoon erg goed.

kiriyama
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik zou er ook graag spellen op spelen, vooral de nieuwe MMORPG van the Elder Scrolls. Ik heb al voor verschillende laptops gekeken waaronder van Asus en Toshiba, maar kom er niet echt uit. Soms hebben ze veel GHz, maar weer weinig grafisch geheugen of andersom.

Iemand die een tip heeft? Ik wil er maximaal zo'n 1200-1300 euro aan uitgeven.

avatar van bryandejong
kiriyama schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik zou er ook graag spellen op spelen, vooral de nieuwe MMORPG van the Elder Scrolls. Ik heb al voor verschillende laptops gekeken waaronder van Asus en Toshiba, maar kom er niet echt uit. Soms hebben ze veel GHz, maar weer weinig grafisch geheugen of andersom.

Iemand die een tip heeft? Ik wil er maximaal zo'n 1200-1300 euro aan uitgeven.

Laptops zijn in eerste instantie niet echt ideaal voor gaming, tenzij je er veel geld voor over heb. De (MSi GE60 hier te krijgen voor 1300+ eruo) kan Skyrim op High aardig goed draaien. Hier is een video ervan.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.