menu

Platforms / PC / Hulp bij nieuwe PC gezocht

zoeken in:
avatar van DES-Niels
Op die site zit windows 7 standaard, dus zal je als je xp wilt, zelf xp versie kopen. Maar het zal makkelijk je oude games kunnen spelen, bijna allemaal quad core. Ik heb helaas geen idee van de verschillende processor's.....

shadowmaster100
xp is geen probleem,mijn oom kan dat wel doen,maar qua videokaart welke pc raad je me aan?

kan je ene link sturen aub?

ps.dit is mijn laaste gunst die ik vraag hahahaha

hey is genoeg geweest he,je hebt al meer dan genoeg gedaan

avatar van DES-Niels
Ik zeg, ik heb geen idee over de verschillende processor's.
8800 gt, 9800 gt, gts 250, series hd van ati.
Maar die series hd, er zitten slechtere tussen.

Ik zou voor 1 van deze gaan , zijn goed en hiermee kun je ook de nieuweste spelletjes spelen.

Computer Galaxy - goedkope computers voor u allemaal - computergalaxy.nl

Computer Galaxy - goedkope computers voor u allemaal - computergalaxy.nl

En ze passen ook in jou budget.

Succes

zien er leuk uit, ik heb zelf een i5 750 systeem gekocht bij www.compustunt.nl denk dat die net iets goedkoper is.
je kunt ook nog kijken bij alternate system builder dan kan je m aanpassen naar wens.
ati heeft tegenwoordig betere kaarten als nvidia, alleen de nieuwe gtx470 kaarten van nvidia zijn wel weer goed amar die zijn onbetaalbaar.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik ga een nieuwe pc kopen, wat zeggen jullie van deze set up?

Processor: AMD Phenom II X4 965
Moederbord: Asus M4A785TD-V EVO
Grafische kaart: Sapphire HD5770
Geheugen: GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit
Harde schijf: Western Digital 1 TB, Caviar Blue, SATAII 7200 RPM 32 MB
Kast: Cooler Master Centurion 590
Koeler: Cooler Master Hyper TX 3
Voeding: Cooler Master Real Power M520
DVD Brander: Samsung Super-Write Master

Op- of aanmerkingen? Naar een beeldscherm moet ik nog kijken. Ik denk dat ik de pc bij Mycom ga kopen. Internetwinkels zijn namelijk weinig goedkoper, dan bespaar je slechts 100 euro, en bij Mycom heb je standaard drie jaar garantie en sowieso een goede service.

Denk niet dat er veel op aan te merken valt lol.

AvMerode
Een kameraad van mij stelt een pc voor mij samen en wat vinden jullie van deze set-up?

Processor: AMD Athlon II X3 450 / 3
Moederbord: Gigabyte GA-890GPA-UD3H
Grafische kaart: Sapphire Radeon HD5770
Geheugen: OCZ Gold Dual Channel Kit
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 Desktop Class HD103
Kast: Antek VSK-2450P - ATX (voeding zit bij de kast in)
Koeler: Scythe Mugen 2 rev.B SCMG- 2100
DVD Brander: Samsung Super-WriteMaster SH-S223C

En hij gaat het systeem upgraden/upboosten van dual core naar dual quad toe.

avatar van WeZet
Meteen een AMD Phenom II 945 er in jassen. Onder de €100 euro en betere prestaties. AvMerode. Hoeveel RAM zit er in?

Voor jou en BoordAppel. De XFX HD 5770 is standaard overgeclocked en levert merkbaar betere prestaties (misschien te overwegen als de pc nog niet besteld is). Daarnaast is de GPU wel de bottleneck. Een krachtigere GPU zou zeker geen kwaad kunnen en is future proof. Nu is het een (vrij krachtige, 1 GB GDDR5 dacht ik) mid-range kaart.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Beetje late reactie voor mij WeZet. Ik heb mijn nieuwe pc nu binnen en er is wat veranderd ten opzichte van mijn vorige bericht: het moederbord is een Asrock 870 Extreme3 geworden, de grafische kaart een Asus, de harde schijf een Spinpoint en het geheugen is van Kingston.

Voor het beeldscherm heb ik gekozen voor de Samsung Syncmaster P2270.

Hij draait alles als een zonnetje en ik ben er dus ook erg blij mee .

gamelord
Veel plezier met je nieuwe PC Boordappel!!

AvMerode
WeZet schreef:
Meteen een AMD Phenom II 945 er in jassen. Onder de €100 euro en betere prestaties. AvMerode. Hoeveel RAM zit er in?

Voor jou en BoordAppel. De XFX HD 5770 is standaard overgeclocked en levert merkbaar betere prestaties (misschien te overwegen als de pc nog niet besteld is). Daarnaast is de GPU wel de bottleneck. Een krachtigere GPU zou zeker geen kwaad kunnen en is future proof. Nu is het een (vrij krachtige, 1 GB GDDR5 dacht ik) mid-range kaart.


Bedankt man, jouw advies heeft geholpen.

Het is nu: Phenom 2 955 Black Edition, XFX Radeon HD 5770 XXX.

avatar van WeZet
Goede keus! Dat systeem krijgt de meeste games van de afgelopen jaren met gemak op de knieën en gaat zeker 2 jaar mee (wel af en toe een optie omlaag krikken, maar draait alle games moeiteloos). Modern Warfare 2 draai ik met gemiddeld 80 FPS, net als Mass Effect 2. Bad Company 2 draait met bijna alle instellingen open op 1920x1200 (boven full HD) op 30 - 110 fps met een gemiddelde van rond de 60. (vanaf 60 fps merk je geen verschil meer, wordt als vloeiend gezien door je ogen)

Bang for bucks dus.

AvMerode
Heeft lang geduurd voor mijn nieuwe pc maar hij is bijna klaar (alle onderdelen zijn er in ieder geval al), er was 1 onderdeel niet op voorraad en dat heeft gewoon echt 3 weken geduurd.

AvMerode
Yeah hij is in elkaar gezet door mijn kameraad, Windows XP plus drivers etc. staan er al op, nog een paar dingen erop en klaar is kees.

Hieronder de pics van mijn nieuwe game pc:

01

02

03

04

05

06

07

08

09

Set-up/onderdelen

In Platforms > PC > Nieuwe pc:

Ik zoek een game pc, die black ops bijvoorbeeld aankan en andere nieuwste games.
er is zo veel keuze maar is er wel een verschil tussen bv. alienware en medion ofzo

is dit een goede pc?

avatar van Hadouken
Persoonlijk koop ik nooit een kant en klare PC maar laat hem altijd naar wens samenstellen. Per onderdeel kiezen wat je erin wilt hebben en kijken wat het beste is. Anderhalf jaar geleden voor €1200 laten doen en kan nog steeds de nieuwste games op z'n best spelen.

Maar is dat een goeie pc dan? Ik heb geen zin om samen te stellen etc ik weet niks van pc's

Pastichio Rocker
Ik zou er eentje nemen met wat meer RAM.

kan iemand een hele goeie game pc laten zien dan?

Pastichio Rocker
Speelt Wolfenstein 3D en Doom perfect!


(afbeelding)

avatar van Rujar
Ik gebruik deze floppys nog.


(afbeelding)

avatar van Rujar
Maar goed de pc met de specs die je wil kopen kan je ook battlefield 3 en modern warfare 3 op hoogste stand spelen. Lijkt mij een goede aankoop.

bedankt aan jouw reactie heb ik wat


avatar van Rujar
Ja het is een beetje een rare vergelijking omdat je die van Dell nog zelf moet samenstellen. Bij Dell kan je je computer nog krachtiger maken dan die Medion. (dus duurder)

Maar ik kan je nu al op een brief geven dat als je bij Dell dezelfde computer wilt kopen met dezelfde specs dan ga sowieso veel meer betalen bij Dell.

Pastichio Rocker
Zolang je maar geen Packard Bell koopt. Die zijn over het algemeen crap.

avatar van payrits
In Platforms > PC > upgrade pc, wie kan hiermee helpen?:

Hoi.
Ik wil graag mijn pc wat upgraden,
paar jaar geleden was dit nog goedgenoeg maar ,
tegenwoordig is dit schijnbaar een K*t computer.

Wil er nu niet teveel geld aanuitgeven ivm rijlessen.

Dus kan iemand mij helpen met:
andere video kaart (betere videokaart die past)
en het geheugen.(heb nu 4gyg ddr2 kan max 8 gyg ddr2)
mag ook event ander moederbord.

Dit zijn de spec,s van mijn pc:

Manufacturer: Packard Bell
Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz (2 CPUs), ~2.5GHz
Memory: 4094MB RAM
Hard Drive: 984 GB
Video Card: NVIDIA GeForce GT 120 (1024mb)
Monitor: Algemeen PnP-beeldscherm FULL HD 1080 2ms
Sound Card: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)

Dus hebben jullie misschien tips ?
zo,ja
maakt me niet uit wat er veranderd word als hij maar beter van word.
mag maximaal 300 eu kosten.
(het liefst : merk , model , prijs er bijzetten)

Ik dank u allen hartelijk:)

Pastichio Rocker
Koop een nieuwe videokaart, een betere GeForce oid, en je bent klaar. Doe je gamen op je pc?

avatar van payrits
Pastichio Rocker schreef:
Koop een nieuwe videokaart, een betere GeForce oid, en je bent klaar. Doe je gamen op je pc?


Ja,
heb verder wel verstand van computers maar kwa hardware ben ik een beetje ''half'',
maar ik game op de pc ja
had xbox maar die heb ik weg gedaan na een maand al haha:P

Want ik zou echt niet weten wat er op zal passen.
en mij lijkt het ram geheugen waar moet ik eigenlijk opletten met die kaartjes?

alvast bedankt

Gast
geplaatst: vandaag om 08:45 uur

geplaatst: vandaag om 08:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.