menu

Platforms / PC / Hulp bij nieuwe PC gezocht

zoeken in:
AvMerode
bettafish14 schreef:
Ik twijfel alleen nog een beetje, ik heb namelijk ook nog een ps4 staan waar ik tuurlijk op kan gamen, alleen is 60FPS tuurlijk wel veel lekkerder dan de 30 op ps4.


30fps voor een sterkere pc game is met een low budget pc en videokaart vaak wel de beste optie.
Door middel van MSI afterburner en Rivatuner kun je framerate limit instellen. Vooral handig bij slecht geoptimaliseerde pc games.

Je zou trouwens ook even kunnen wachten en dan bijv. voor een Steam Machine met SteamOS gaan.
Dan zit je wel met steam only en linux games, maar goed. Je hebt dan wel een Steam Controller zodat je aardig wat pc games met controller kunt spelen.
Je kunt die steam machines trouwens ook upgraden qua hardware en je kunt er uiteindelijk wel windows of een linux OS zoals Zorin OS(waar wine en playonlinux bij inzit) opzetten.
Daarnaast zijn de steam machines ongeveer even groot als een wii u console. Het is maar net wat je wilt.

avatar van Brains
Ik zit er zo de laatste tijd aan te denken om ook een PC aan te schaffen. In eerste instantie niet zozeer om te gamen maar ik ben niet helemaal thuis in de hardware PC wereld, dus allicht kan ik hier toch wat tips vangen.

Ik ben op zoek naar een redelijk gemiddelde PC. Ik hoef niet de nieuwste games te kunnen spelen. Ik gebruik Linux dus de nieuwste van de nieuwste games zijn voor mij toch niet beschikbaar, en vaker speel ik toch wat indie games.
Ik ben niet helemaal up to date met de nieuwste games, dus ik heb even gekenen naar de specs van Borderlands 2, Borderlands: The Pre-Sequel en Portal 2 op Steam + Linux. Dit zijn wel games die ik eventueel zou willen kunnen spelen.
Zijn er nog andere nieuwe games die ook een Linux release hebben, waar ik eventueel naar zou moeten kijken ?

In eerste instantie was ik van plan om semi-blindelings de best buy guide van Tweakers te volgen, echter heb ik daar toch nog wat kritiekpuntjes.

Mijn budget ligt een beetje tussen basisminisysteem en basisgamesysteem in. Even uitgaande van de laatste (750 eu) met een beetje speling, maar liever goedkoper.

Processor heb ik zo niets op aan te merken. Ik gebruik zelf nu een i7 maar naar mijn ervaring wordt hyper-threading in games niet gebruikt, en ik gebruik het zelf ook niet. Moederbord, behuizing en voeding ben ik helemaal niet in thuis, is hier een groot verschil of iets waar ik op zou moeten letten? Verder heb ik, om werk gerelateerde redenen iets meer geheugen. SSD is voor mij niet cruciaal, of in ieder geval geen 250GB.

Grootste struikelblok is de grafische kaart. Als Linux gebruiker wil ik perse een Nvidia kaart ipv AMD Radeon in verband met betere driver ondersteuning. Wat is hier een goede keuze?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik hoor het graag

avatar van bettafish14
Brains

Heb toevallig laatst zelf een pc gebouwd met de volgende onderdelen:

i3 4160 3.6ghz
r9 380 4gb videokaart
8gb ram
antec vpf550w voeding
asrock h97m anniversary moederbord
kingston ssd 120gb
2.5 inch hdd 750gb (uit laptop)

Dit is een prima gamepc voor de prijs die ik betaalde.

Games die ik zelf speel: Ark survival, far cry 2 en 3, the universe 2, stranded deep, minecraft
al deze games draai ik op ultra met 60fps+ , alleen ark niet maar die game is slecht geoptimaliseerd.

Als nvidia kaart zou ik voor de gtx950 of gtx960 gaan, zijn prima kaarten. gtx 960 is ongeveer hetzelfde als de amd r9 380. gtx 950 zit daar 15-20% onder denk ik.

Heb even naar de specs van borderland 2 gekeken, recommended is een quad core, dus met een goedkope I5 moet je zeker uit de voeten kunnen, maar je hebt nu een pc staan met een I7 toch? Kan je daar niet gewoon een videokaart inzetten?

avatar van bettafish14
Oh wauw zie nu pas dat je berichtje uit Oktober komt hahah nvm

avatar van Brains
bettafish14, De nieuwe PC is er inmiddels al een tijdje Maar toch bedankt.

Dit is het geworden trouwens:

Intel Core i5 4460 3.2 Ghz
GeForce GTX 960
8GB RAM
ASRock B85M Pro4
Be quiet! System Power 7 450W
500GB SSD

Ik heb er overigens nog geen game op gespeeld, maar wel erg tevreden.

avatar van bettafish14
Dat is een nette pc, wou zelf ook een gtx 960 helaas waar ik hem moest bestellen hadden ze niet de gene die ik wou.

Hoeveel heb je er intotaal voor betaald als ik vragen mag? En werkte dat b85 moederbord zo uit de doos? Of moest je een bios update doen zodat de processor zou werken?

avatar van bettafish14
Brains

Werkte dat moederbord zo uit de doos? of moest je een bios update doen zodat de processor zou werken?

avatar van Brains
bettafish14

Yup, werkte gewoon direct.

Weet niet precies hoeveel ik er voor betaald heb. Heb het bij verschillende winkels besteld. Volgens mij rond de 800 euro.

Hi Brains,

Is die samenstelling aan te raden? Of heb je er nog steeds geen game op gespeeld? Ik twijfel nog een beetje tussen de beQuiet en de Corsair die ik gezien heb bij http://www.computer-bestel.nl/

Tegenwoordig heb je ook blogs om je game pc samen te stellen! Een aanrader is Budget gaming pc bouwen voor 750€ - update: juli 2018 | Steviefy. Ik ben er heel tevreden van, mijn PS4 ligt eigenlijk momenteel stof te happen..

avatar van patenpac
Welkom aan allen!

Zoals sommige onder jullie (mogelijk) hebben opgemerkt ben ik de laatste periode wat minder actief geweest op deze site. Voornaamste reden hiervoor is omdat ik, zoals ik al eens heb gemeld op een ander postje, begonnen ben met werken. Dit neemt helaas redelijk wat tijd in, waardoor gamen én het forum volgen minder toegankelijk is geworden dan vroeger

Het positieve aan beginnen met werken is echter dat er een vast inkomen wordt gegenereerd. Dit vast inkomen zou ik nu graag willen investeren in één van mijn vele passies Bijgevolg ben ik dus opzoek naar mijn eerste gaming desktop pc

Na wat opzoek werk te hebben gedaan, ben ik op het volgende model gestuiterd. Nu had ik graag de mening gehad van pc gamers onder jullie of deze pc al dan niet aan te raden is.

Ik ben opzoek naar een deftige pc, die zeker de nieuwste games vlot moet kunnen draaien. Als ik deze niet in de hoogste grafische instellingen kan spelen, dan zij het zo, maar ik wil wel vermijden dat ik een game koop waarbij het onspeelbaar is wegens hardware beperkingen

Zelf een pc in elkaar steken is ook niet echt een optie. Daar heb ik namelijk te weinig ervaring mee en gegeven het tijdsgebrek dat ik nu al heb, heb ik ook niet meteen de mogelijkheid om me hier verder in te verdiepen

Alvast bedankt voor jullie input!

avatar van Shinobi
Ziet er redelijk uit patenpac. Ik zou alleen wel kijken naar de 128GB SSD, dat is wel erg karig. En een videokaart van 4GB is tegenwoordig achterhaald, dan zou ik kijken naar een kaart met minstens 6GB.

Wellicht is het beter om een site te zoeken waar je input hebt in welke onderdelen er in de systeemkast gaan.

avatar van patenpac
Bedankt Shinobi voor de feedback! Ik heb ondertussen al eens wat bij vrienden gehoord en zij hadden me het volgende aanbevolen. Deze set-up lijkt mij al veel beter te zijn en gezien het kleine prijsverschil, neem ik aan dat deze het ook zal worden

Enige feedback is welkom tho, want mijn kennis op desktop pc's is echt wat beperkt, zeker bij het zelf samenstellen

avatar van Grovonion
deze heeft helemaal geen SSD en de grafische kaart is het nieuwste GTX instap-model, met 4GB. Volgens mij is dan de lenovo nog iets beter (16GB geheugen, betere processor, SSD en weliswaar oudere grafische kaart). Ik denk dat je met beide wel alles kunt draaien, maar of VR op hoge instellingen mogelijk zijn of direct ray-tracing zou ik toch nog even navragen, anders zit je met een systeem dat redelijk snel achterhaald is. Hoewel ik wel vermoed dat je hier al lange tijd verder kunt, mits niet te spelen in hoogste instellingen.

avatar van patenpac
Grovonion schreef:
deze heeft helemaal geen SSD en de grafische kaart is het nieuwste GTX instap-model, met 4GB. Volgens mij is dan de lenovo nog iets beter (16GB geheugen, betere processor, SSD en weliswaar oudere grafische kaart). Ik denk dat je met beide wel alles kunt draaien, maar of VR op hoge instellingen mogelijk zijn of direct ray-tracing zou ik toch nog even navragen, anders zit je met een systeem dat redelijk snel achterhaald is. Hoewel ik wel vermoed dat je hier al lange tijd verder kunt, mits niet te spelen in hoogste instellingen.

Dan denk ik dat mijn tweede link niet volledig werkte Deze heeft namelijk een 500GB SSD kaart en een GTX 1660 Ti 6GB als grafische kaart

avatar van Shinobi
Dit ziet er inderdaad een stuk beter uit. Meer RAM en eventueel een extra SSD kun je later eventueel altijd nog inbouwen.

avatar van Grovonion
ja, klopt iets niet aan. Ok, veel beter dan, maar natuurlijk ook 263 euro duurder.

avatar van Mithrandir
Ga voor die GTX 1060 TI GB kaart, heb mijn pc met vakantiegeld in mei aangeschaft voor 700 euro:

Sharkoon Gaming PC

Processor: Intel i5 9400F
Motherboard: MSI Pro Series B369M Pro-VH
Graphics card: Inno3D Geforce GTX 1060 6GB Gaming OC
16GB Geheugen Balistix
256 GB Neo Forza SSD 2.5 SATA
Toshiba 2TB HDD
Voeding: Coolermaster Elite V3 600

Hopenlijk kan je hier wat mee

*Edit zie dat het 1660 TI card is, overheen gelezen...ga dan voor die kaart

Gast
geplaatst: vandaag om 11:39 uur

geplaatst: vandaag om 11:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.